Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vorda

Legacy Member
Minder bling? Geen game enzo bijvoorbeeld? Is trouwens lang niet altijd zo hoor, XFX is in vorige generaties lang het goedkoopst geweest, idem voor Club3D in de 5xxx generatie.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Kan zijn.

Ik heb nu eens unboxing video's vergeleken, ik merkte het volgende op:

XFX etc,.. zijn redelijk cheap en geven enkel een dvi->vga adaptertje, twee molex->6pin kabels en een driver cd.

Sapphire geeft er tenminste nog een hdmi kabel bij, wat toch niet veel voorkomt.

Gunstn

Legacy Member
bij mijn xfx 6970 zat er niks van dvi-vga adapter, of molex naar 6 pin connectors ...
Reden dat ik de xfx gekozen heb was omdat deze het snelst kon worden geleverd :)
op vorige pagina kun je zien wat je bij een 6970 van xfx krijgt ;)

meino

Legacy Member
Toen ik mn graka kocht (HD 4870), was dat ook een Sapphire omdat ze goedkoper was dan "de rest".

Misschien kopen ze in grotere hoeveelheden in... dan zijn de prijzen van je grondstoffen lager?

(Een wilde gok :p)

Trolle

Legacy Member
mijn sapphire 5850 was ook veel goedkoper dan de rest(heb hem gekocht voor 237€ bij de launch)

flyingdutchman

Legacy Member
sapphire is de 'hoofd-partner' van AMD. Ze hebben een aantal priveleges en zijn (dacht ik) ook degene die daadwerkelijk de kaarten maken en waar de andere bedrijven ze van kopen zeg maar...

Schiet me niet dood, maar ik dacht dat het zoiets was.

meino

Legacy Member
flyingdutchman zei:
sapphire is de 'hoofd-partner' van AMD. Ze hebben een aantal priveleges en zijn (dacht ik) ook degene die daadwerkelijk de kaarten maken en waar de andere bedrijven ze van kopen zeg maar...

Schiet me niet dood, maar ik dacht dat het zoiets was.

Het is idd zo.


"Sapphire is ATI's largest and best performing partner World Wide" Dave Orton, CEO ATI

...

All SAPPHIRE ATI video boards are manufactured under 100% ATI production criteria including QC and outgoing system. Our monthly video board production capacity can reach a lofty 1.8 million and often topples this landmark figure. Our factory has always been the major manufacturer on ATI boards for most of the top ten tier 1 OEMs worldwide.

Van de Sapphire site afkomstig.

sypro9000

Legacy Member
Normaal gezien zit de release van Crysis 2 rond dezelfde tijd als de 6990. Crysis 2 is gemaakt met de consoles in het hoofd, dus ik hoop dat ze niet zullen onderdoen. Als Crysis 2 enorm demanding is, dan koop ik mij hoogstwaarschijnlijk wel een 6990 als de prijs en prestaties in orde zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=lOyD7SoY7LU

De 5970 kon overgeclockt worden met een deftig resultaat als je de juiste tools hanteerde. Ik hoop dan ook dat met de nieuwe dual bios switch er leuke dingen zullen kunnen gedaan worden.

Mette2

Legacy Member
Crysis 2 = eind Maart
HD6990 = begin Januari (gerucht)

en ik denk wel dat de PC-versie een stukje boven de console-versie zal uitsteken op grafisch vlak. Ik denk dat Crytek hun reputatie op dat gebied wel hoog zal willen houden...

morfer

Legacy Member
Hebde zo geen Voordeel buiten de rest? of ziede nie meer op die 3 schermen ?? :D

Nette case btw ;)
Daar kan nog een 2de in e :D

Gunstn

Legacy Member
morfer zei:
Hebde zo geen Voordeel buiten de rest? of ziede nie meer op die 3 schermen ?? :D

Nette case btw ;)
Daar kan nog een 2de in e :D

Met eyefinity heb je idd voordeel, heb al gehad dat ik bijvoorbeeld rechtdoor liep, en achter een hoek zat een vijand, door eyefinity heb ik die gezien ...
Zou graag nog een 2de erin steken, maar mijn bankrekening ziet dat niet zo zitten :cry:

morfer

Legacy Member
Gunstn zei:
Met eyefinity heb je idd voordeel, heb al gehad dat ik bijvoorbeeld rechtdoor liep, en achter een hoek zat een vijand, door eyefinity heb ik die gezien ...
Zou graag nog een 2de erin steken, maar mijn bankrekening ziet dat niet zo zitten :cry:


Nu gij die opstelling hebt van eyefinity, weet je waarschijnlijk ook wel welke schermen hier best voor geschikt zijn ? ivm Dikte rand niet teveel te storen bv :D
Toch ook iets om over na te denken.. ofwel een 30" hmmm

Gunstn

Legacy Member
morfer zei:
Nu gij die opstelling hebt van eyefinity, weet je waarschijnlijk ook wel welke schermen hier best voor geschikt zijn ? ivm Dikte rand niet teveel te storen bv :D
Toch ook iets om over na te denken.. ofwel een 30" hmmm

De gewone schermen die uit zijn op het moment zijn eigenlijk allemaal niet zo geschikt voor eyefinity...
Samsung heeft echter wel een zeer mooie set die gemaakt zijn voor eyefinity :
Samsung MD230X3 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
Is een set van 3 schermen, met 1 voet, met zeer dunne rand.
ik had persoonlijk al 2 samsung 2443bw's, en heb als main display een redelijk dure, dell u2410 gekocht.
Ik laat de randen overlappen, dus mijn 2 buitenste schermen staan met hun rand voor mijn dell, en daardoor verlies je al 1 rand.
Ik vind persoonlijk eyefinity beter dan een groter scherm, daar je veel meer in het spel zit ...
Enigste nadeel is dat je op mindere kwaliteit moet spelen om het wat soepel te houden.

meino

Legacy Member
Gunstn zei:
De gewone schermen die uit zijn op het moment zijn eigenlijk allemaal niet zo geschikt voor eyefinity...
Samsung heeft echter wel een zeer mooie set die gemaakt zijn voor eyefinity :
Samsung MD230X3 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
Is een set van 3 schermen, met 1 voet, met zeer dunne rand.
ik had persoonlijk al 2 samsung 2443bw's, en heb als main display een redelijk dure, dell u2410 gekocht.
Ik laat de randen overlappen, dus mijn 2 buitenste schermen staan met hun rand voor mijn dell, en daardoor verlies je al 1 rand.
Ik vind persoonlijk eyefinity beter dan een groter scherm, daar je veel meer in het spel zit ...
Enigste nadeel is dat je op mindere kwaliteit moet spelen om het wat soepel te houden.

1350 € :sad:

Bloody hell!

meino

Legacy Member
komaan... 7999 dollar.

dat is toch gewoon compleet gestoord. alé... tenzij ge dat cadeau krijgt :p

Wasbeer

Legacy Member
en die persoon van wie ge het krijgt moet ook lichtelijk gestoord zijn ...

Hell

Legacy Member
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan