Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vorda

Legacy Member
Xtala zei:
BC2 vraagt redelijk wat cpu kracht.
Komt door de niet echt geoptimaliseerde engine en de physics.
Correct.

GoofyStoefy zei:
Ik heb 1920x1080 met mijn e8400 OC'd naar 3,6Ghz en een HD 6870. BFBC2 draait echt vlotjes alles op max! Dus zeker geen probleem hoor. Mss bottleneck'd hij wel iets en wat maar ik moest wel van kaart veranderen owv dat mijn vorige kapot was. Nu ik heb er allesins geen spijt van. Met mijn 8800GT kon ik maar op medium spelen. Zeker de upgrade waard.

Vind ik moeilijk te geloven. Ik heb een 5770 crossfire (zon..20-30% sneller dan jouw 6870) en een Phenom II X4 aan 3.8ghz (zo'n 150% sneller dan jouw cpu in multithreaded apps) en dan nog wilt BC2 soms nog onder de 60 duiken.

Ik word echt moe van al die "ik heb xxxx en xxxx en draai vlot met ALLES OP MAX".

jm188

Legacy Member
ja dat geloof ik wel, ik wil gewoon maar zeggen dat upgrade van graka men fps meer dan verdubbeld heeft, dus mss zal hij nu maar een max van 80 fps ofzo halen en een gemiddelde van 60 terwijl hij met een i5 ofzo er mss 90 kan uithalen, dat maakt niet meer uit eh, boven 30FPS zie ik toch geen verschil :p


Vorda zei:
Ik word echt moe van al die "ik heb xxxx en xxxx en draai vlot met ALLES OP MAX".


ze zeggen nogal snel MAX terwijl ze AA, AF en resolutie effe vergeten.

GoofyStoefy

Legacy Member
Ja heb niet over mijn fps gesproken. Ik heb geen fps meter bij bc2, allesins ik lagg niet, enkel bij het connecte zowat de eerste 20seconde endan speelt hij vlot.

Net gechecked om zeker te zijn maar AA & AF staan op 4x en op 1080p is meer ook niet echt nodig.
Voor de rest draait het soepel vind ik. FPS weet ik niet maarja. Allesins het speelt toch aangenaam.

rafbanaan

Legacy Member
Herr Doktor zei:
En zijn er dan games waar die 4000 reeks al in de problemen bij komt? :p

Metro 2033 :p

Voor de rest niet nee, maar zou wil overstappen naar DX11 daarmee.

BTW als ik max bedoel neem ik AA .. er ook bij ja :p Anders zeg ik altijd hoogste zonder ....

pixbillye

Legacy Member
Mette2 zei:

de compute power van de 6970 = gelijk als die van de toxic 5870 van sapphire geweest. verbruik is ook hoger als van de 5870, maar de prestaties qua gaming zullen wel iets beter zijn.

Mette2

Legacy Member
pixbillye zei:
verbruik is ook hoger als van de 5870[/QUOTE

Das normaal he, grotere chip, meer transistors, zelfde productieprocess.

pixbillye zei:
maar de prestaties qua gaming zullen wel iets beter zijn.

als de HD6870 al in de buurt komt van HD5870 verwacht ik dat de HD6970 wel een stuk sneller zal zijn...

Oli4V

Legacy Member
GoofyStoefy zei:
Ja heb niet over mijn fps gesproken. Ik heb geen fps meter bij bc2, allesins ik lagg niet, enkel bij het connecte zowat de eerste 20seconde endan speelt hij vlot.

Net gechecked om zeker te zijn maar AA & AF staan op 4x en op 1080p is meer ook niet echt nodig.
Voor de rest draait het soepel vind ik. FPS weet ik niet maarja. Allesins het speelt toch aangenaam.

Zo ken ek veel kalvers ...

Jaja kspeel alles volledig open zeggen ze, as ge tans es komt kijken sta de resolutie op 1024*786 en niks van AA en AF, da ziet der toch ni uit man.

Over die bottlenecks, die E8400 is verre van zwak, ik zit in mijn 2e PC atm met een 5850 en een [email protected], en ik merk wel een kleine bottleneck met alles open in eender welk spel (22" 16:10) maar het valt reuze mee, nu waarom deze config, CF 5850 in mijne goede pc is echt wel overkill voor mijn behoeften.

Imho, uw pc is maar zo snel als ge zelf denkt dat em is.

Wasbeer

Legacy Member
Oli4V zei:
Zo ken ek veel kalvers ...

Jaja kspeel alles volledig open zeggen ze, as ge tans es komt kijken sta de resolutie op 1024*786 en niks van AA en AF, da ziet der toch ni uit man.

Over die bottlenecks, die E8400 is verre van zwak, ik zit in mijn 2e PC atm met een 5850 en een [email protected], en ik merk wel een kleine bottleneck met alles open in eender welk spel (22" 16:10) maar het valt reuze mee, nu waarom deze config, CF 5850 in mijne goede pc is echt wel overkill voor mijn behoeften.

Imho, uw pc is maar zo snel als ge zelf denkt dat em is.

gij zijt wel ne straffe ze maat :d
en nee e8400 is e ferm machine dmv zen groote cache !

alverman

Legacy Member
Is het nu morgen of woensdag dat deze kaarten gereleased zullen worden?

GoofyStoefy

Legacy Member
Oli4V zei:
Zo ken ek veel kalvers ...

Jaja kspeel alles volledig open zeggen ze, as ge tans es komt kijken sta de resolutie op 1024*786 en niks van AA en AF, da ziet der toch ni uit man.

Resolutie 1920x1080 reeds gezegt. En alles staat wel op HIGH , AA & AF op 4x. Speelt vlotjes zonder zevere, you're welcome to come by and check.

Gunstn

Legacy Member
Hopelijk is het een echte launch in plaats van met de 5 reeks waarvan er bijna gene voorradig waren
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan