Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rafbanaan

Legacy Member
Wanneer komt die 6900 reeks uit ?
De 6970 ?

Stond op de vorige pagina 22 nov. maar dan zijn we wel al voorbij hé ;p

Vnze

Legacy Member
13 december is de nieuwe datum dacht ik. Er was een vertraging wegens een tekort aan onderdelen.

Twinturbo

Legacy Member
Eerst zien, dan geloven.

Nog een weekje te gaan en dan weten we het.

Wasbeer

Legacy Member
oh de moeite om te wachten nog 8 dagén :o dan zalk wel wachten vr men crossfire setup

natpoesje

Legacy Member
Iemand die weet welke voeding voor deze kaarten aanbevolen zal worden ?

chromeplus

Legacy Member
Mannekes pakt gewoon de 6870 ipv die nieuwe overpriced shit en ge zit goed. met het geld wa ge uitspaart hebde binne een dik jaar een nieuwe high end kaart voor.
Wasbeer zei:
oh de moeite om te wachten nog 8 dagén :o dan zalk wel wachten vr men crossfire setup

en crossfire is wel 'tlaatste wa ge nodig hebt, tenzij ge bill gates heet.

FleXe

Legacy Member
chromeplus zei:
Mannekes pakt gewoon de 6870 ipv die nieuwe overpriced shit en ge zit goed. met het geld wa ge uitspaart hebde binne een dik jaar een nieuwe high end kaart voor.

Hier moet ik u toch wel gelijk in geven. Ik heb vorige maand m'n HD4870 512 mb, die eigenlijk nog perfect mee kon met de nieuwste games, vervangen door een HD6870 en die kaart zal nog wel even ruimschoots voldoende zijn denk ik. Enórm veel bang for the buck, dat is hoe ik de upgrade ervaar.

Dit neemt wel niet weg dat ik eens benieuwd ben naar de 69xx reeks. Overkill worden ze sowieso, maar wel potentiële kaarten om Nvidia's GTX 500 reeks rake klappen uit te delen en van de troon te stoten.

chromeplus

Legacy Member
Levitation zei:
Hier moet ik u toch wel gelijk in geven. Ik heb vorige maand m'n HD4870 512 mb, die eigenlijk nog perfect mee kon met de nieuwste games, vervangen door een HD6870 en die kaart zal nog wel even ruimschoots voldoende zijn denk ik. Enórm veel bang for the buck, dat is hoe ik de upgrade ervaar.

Dit neemt wel niet weg dat ik eens benieuwd ben naar de 69xx reeks. Overkill worden ze sowieso, maar wel potentiële kaarten om Nvidia's GTX 500 reeks rake klappen uit te delen en van de troon te stoten.
ik heb hem ook, haal nu int slechtste geval 60fps. meestal 90 op black ops (medium, geen AA)

Mette2

Legacy Member
15 December is waarschijnlijk de launchdatum voor de HD6970/HD6950, nog exact een week geduld dus...

Witte8

Legacy Member
ben wel benieuwd want de gtx 570 is prijs/prestatiegericht ook wel nice

Vorda

Legacy Member
chromeplus zei:
ik heb hem ook, haal nu int slechtste geval 60fps. meestal 90 op black ops (medium, geen AA)

Black ops draait op een engine van 3 of 4 jaar geleden. Zet je settings eens allemaal op het maximum, je FPS gaat nog hoger zijn dan hij nu is.

Ik draai bops met een 5770 crossfire (zo'n wat, 20-30% meer power dan jouw setup?) met alles op max aan 60+ (vsync staat aan, dunno hoe hoog dus)

flyingdutchman

Legacy Member
dat is een schijntje voor zulke kaarten, de afgelopen jaren zijn dergelijke kaarten alleen maar goedkoper geworden. De 8800GTX kostte destijds 700€ bij introductie en daarvan was het nog goedkoper hoor...

Baghdadee

Legacy Member
6970 zou 10-20% sneller zijn dan GTX480. Volgens dit artikel zou die niet kunnen winnen van GTX 570 & GTX 580.

Maar hele artikel kan bullshit zijn.

Code:
http://www.fudzilla.com/games/item/21128-radeon-hd-6970-is-10-20-faster-than-gtx-480

Gunstn

Legacy Member
Baghdadee zei:
6970 zou 10-20% sneller zijn dan GTX480. Volgens dit artikel zou die niet kunnen winnen van GTX 570 & GTX 580.

Maar hele artikel kan bullshit zijn.

Code:
http://www.fudzilla.com/games/item/21128-radeon-hd-6970-is-10-20-faster-than-gtx-480

beetje verder lezen ;)


Update:
It appears that our usually well informed source failed us, and forwarded a photoshopped roadmap. So, we plainly got served. We are in the process of gathering more reliable info on Cayman performance and we will write an update as soon as we get something worthwhile. It will clearly end up quite a bit faster and we apologize for the inconvenience.

Baghdadee

Legacy Member
Gunstn zei:
beetje verder lezen ;)


Update:
It appears that our usually well informed source failed us, and forwarded a photoshopped roadmap. So, we plainly got served. We are in the process of gathering more reliable info on Cayman performance and we will write an update as soon as we get something worthwhile. It will clearly end up quite a bit faster and we apologize for the inconvenience.
Ah lol ik was slapperig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan