Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

higherdemon

Legacy Member
Iemand een idee hoeveel je een sapphire 6850 kan overclocken zonder echt problemen te hebben? Daalt de levensduur van een grafische kaart ook drastisch met overclocken? Bvb dat ze slechts enkele maanden zou meegaan?

flyingdutchman

Legacy Member
higherdemon zei:
Iemand een idee hoeveel je een sapphire 6850 kan overclocken zonder echt problemen te hebben? Daalt de levensduur van een grafische kaart ook drastisch met overclocken? Bvb dat ze slechts enkele maanden zou meegaan?

Het aller belangrijkste bij een grafische kaart is dat de temperaturen en de voltages binnen de perken blijven. Over die voltages hoef je je al geen zorgen te maken: zonder LN² koeling ga je nooit veel voltage bij kunnen geven zonder dat de kaart drastisch veel warmer word, hoe dan ook voorzichtig omspringen met voltages (slechts hele kleine beetjes bijgeven).
Van de temperaturen moet je gewoon kijken dat je kaart niet belachelijk warm word. Nu kan de éne kaart al wat meer hebben dan de andere, maar voor zo'n 6850 denk ik dat je de grens wel bij 70-graden Celsius kunt zetten (corrigeer indien gebrekkig aub). In ieder geval nooit meer 10-15 graden meer als de temperatuur onder de standaardsnelheden. Uiteraard spreek ik over 'load' temperaturen.

Hoe ver de kaart gaat gaan kan niemand je precies zeggen, je kunt overclocken, telkens even stressen en dan zie je vanzelf wel wanneer je artifacts/crashes/bsod's/lockups gaat krijgen, dan zet je hem een aantal mhz'en terug, doe je nog een finale flinke stresstest en dan kun je er wel zeker van zijn dat het prima gaat werken.

moraal van het verhaal: zolang de temperaturen binnen de perken blijven gaat die kaart niet langer of korter meegaan, zodra je kaart regelmatig veel te heet word gaat je levensduur ingekort worden.

-BVR-

Legacy Member
firebug zei:
nu hebben ze mijne gigabyte ook eindelijk geleverd maar er was niemand thuis dus ze vonden er niks beters op van €240 onbewaakt voor mijn voordeur af te zetten. gezellige mensen.

Moet ge normaal niet tekenen voor ontvangst?

Twinturbo

Legacy Member
Hah, doe alsof je er geen hebt ontvangen en als ze er nog één verzenden zet die in crossfire! :evil:

Oldskooler

Legacy Member
alverman zei:
Het is weer aan het lekken :
clicky

De AMD Radeon HD 6970 scoort 100% in de “top 20”. De GTX 580 zit daar met 92% een stuk onder, en de HD 6950 volgt met 88%. Daarna de GTX 480 met 79%, de HD 5870 met 73% en de HD 6870 scoort 59%. Een prestatieverbetering van HD 6870>HD 6970 van meer dan 40 procent, veel maar niet onverwacht.

De GTX 580 zal de prestatiekroon “Snelste single-GPU” dus snel in moeten leveren. Op 22 november komt de HD 6900-reeks van AMD uit. Daarvoor geldt dat de datum nog niet helemaal zeker is; al zal het eerder later dan eerder zijn.


Hmm, blij dat ik nog geen 6870 heb genomen, de 69** reeks is precies toch een heel pak krachtiger.

Twinturbo

Legacy Member
Ik heb ook men twijfels, is al een post van 3 weken geleden...

Ik denk dat de 6970 eerder tussen de gtx480 en de gtx580 gaat liggen qua prestaties.

jm188

Legacy Member
het zou anders wel weer mooi gedaan zijn van amd, een snellere kaart dan nvidia's beste, dat wss ook nog is stiller en zuiniger is

vinteg

Legacy Member
@hierboven tis nvidia....

@firebug: DIRECT mailen naar tnt/ups/whatever... en zeggen dat je er geen hebt gehad. kunnen zij u lekker gaan vergoeden. bewijs hebben ze toch niet tenzij ze uw handtekening hebben kunnen faken.

Dawg (oi22)

Legacy Member
alverman zei:
Het is weer aan het lekken :
clicky

Volgens deze bron is de 5850>6870, wat niet klopt.

Het zou me verbazen dat de 6950 beter is dan de GTX480, mocht dit waar zijn zou ik er wel meteen één kopen. (of zelfs de 6970 als deze niet té duur is).

dainbramage

Legacy Member
vinteg zei:
@hierboven tis nvidia....

@firebug: DIRECT mailen naar tnt/ups/whatever... en zeggen dat je er geen hebt gehad. kunnen zij u lekker gaan vergoeden. bewijs hebben ze toch niet tenzij ze uw handtekening hebben kunnen faken.

bij mij iets gelijkaardigs op de 6850.
wie moet je precies mailen? :help:
dpd of alternate misschien?

Cin

Legacy Member
full.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan