Sinds vandaag een 6870 in m'n pc. Moet zeggen dat ik toch wel versteld sta van het verschil t.o.v. m'n 4870.
Civilization V in DX11 met alles op het hoogste (zelfs de AA) en ik haal 60 fps (40 als ik uitzoom). Op m'n HD4870 kreeg ik zoveel fps nog niet in DX9 met alle settings (op twee na) op het hoogste en AA op 2x.
Momenteel is het waarschijnlijk wel nog overkill op mijn resolutie (1680x1050), maar naar de toekomst toe denk ik wel dat het echt nog van pas gaat komen.
Ik heb in elk geval weer het gevoel op een monster game pc te spelen. Dat vind ik nu best wel nice voor een investering van 220 euro in een pc die toch al twee jaar oud is.
Het enige minpuntje is dat m'n voeding nu tikt wanneer m'n videokaart idle draait. (Tijdens het gamen niet of amper.)
Volgens mij een efficiency-probleempje, want wanneer ik helemaal geen hardware op m'n voeding aansluit doet hij het ook en met m'n HD4870 erin doet hij het niet.