Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FuzzyHawkeye

Legacy Member
Merdor zei:
zo'n HD6870 in CF wil ik wel eens in m'n handen krijgen ^^. Met 3 monitors lijkt het me wel spectaculair :)

dat lijkt me inderdaad vet, da's tot nu toe mijn plan voor binnen halfjaarke of jaarke :D
maja voor 't jaareinde komen die 69xx ook nog uit zeker he? da gaat ook schoon worden :D

Mette2

Legacy Member
Ik denk dat de HD6850 ook het meest interessant gaat zijn voor de meeste mensen, het prestatieverschil is maar ~15-20% en dat kan je eventueel gemakkelijk overbruggen door te overclocken, en aangezien de meeste fabrikanten toch al hun eigen PCB+koeler ontwerp hebben gebruikt voor de HD6850 zal dit zeker geen probleem zijn, nog een voordeel van de HD6850 is dat je maar 1x PEG-6 connector nodig hebt...

assaulter_g4

Legacy Member
Zijn er al interessante non-standaard coolers van andere merken?
Vind die mini stofzuiger cooler waar ze mee begonnen zijn in het geforce 6xxx tijdperk maar niks eerlijk gezegd, die dingen hebben altijd een kleine lawaaierige fan.

Ik w8 op een revision cooler als op m'n http://pcwizkidstechtalk.com/images/stories/sapphire-radeon-hd-4870-1gb-toxic-edition-spotted-2.jpg
die was ook veel stiller en efficienter dan het oorspronkelijke luide design (zowat identiek van uitzicht aan de huidige 68x0 coolers.

Mr. Humphries

Legacy Member
PCB is vooral hetzelfde als de 5XXX reeks hoor, aangezien de barts-gpu pincompatible is.
XFX heeft een nieuw ontwerpje gemaakt voor de PCB met de VRM's links vd gpu.

krisse5844

Legacy Member
assaulter_g4 zei:
Zijn er al interessante non-standaard coolers van andere merken?
Vind die mini stofzuiger cooler waar ze mee begonnen zijn in het geforce 6xxx tijdperk maar niks eerlijk gezegd, die dingen hebben altijd een kleine lawaaierige fan.

Ik w8 op een revision cooler als op m'n http://pcwizkidstechtalk.com/images/stories/sapphire-radeon-hd-4870-1gb-toxic-edition-spotted-2.jpg
die was ook veel stiller en efficienter dan het oorspronkelijke luide design (zowat identiek van uitzicht aan de huidige 68x0 coolers.

Ja , maar zijn meestal 6850's , de 6870's blijken meestal nog te komen met de "gewone" fan ...

Bijv. bij XFX :

salland.eu | XFX Radeon HD 6850 1024 MB - HD-685X-ZNFC

chromeplus

Legacy Member
maar wat is uiteindelijk het snelste nu? de 5870 of de 6870?
want ik dacht mij een 5870 te kopen nu dat de prijs ervan daalt...

Cerv.Be

Legacy Member
assaulter_g4 zei:
Zijn er al interessante non-standaard coolers van andere merken?
Vind die mini stofzuiger cooler waar ze mee begonnen zijn in het geforce 6xxx tijdperk maar niks eerlijk gezegd, die dingen hebben altijd een kleine lawaaierige fan.

Ik w8 op een revision cooler als op m'n http://pcwizkidstechtalk.com/images/stories/sapphire-radeon-hd-4870-1gb-toxic-edition-spotted-2.jpg
die was ook veel stiller en efficienter dan het oorspronkelijke luide design (zowat identiek van uitzicht aan de huidige 68x0 coolers.

Idd, daarom alleen koop ik ook nooit in de beginperiode, brol-coolers.

Kenapa

Legacy Member
in de meeste benches in de 5870 nog steeds sneller. al zeggen ze dat in dx11 games met veel tensalations de 6870 beter is... al moet ik de benche nog zien hiervan.

Mette2

Legacy Member
Enkel bij de Heaven benchmark denk ik, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met tesselation in games...

De HD5870 blijft sneller (al is het maar 5-10%) maar is wel ~30% duurder.

chromeplus

Legacy Member
Mette2 zei:
Enkel bij de Heaven benchmark denk ik, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met tesselation in games...

De HD5870 blijft sneller (al is het maar 5-10%) maar is wel ~30% duurder.
dus misschien toch beter van de 6870 te kiezen? alhoewel, zou die niet teveel lawaai maken en/of een niet-optimale driver hebben?

Vorda

Legacy Member
Uit onze review hier spreken we toch van stabiele drivers en geen geluidsprobleem: 4Gamers - Review: MSI R6870

6850 met custom cooler lijkt me de beste aankoop momenteel, maar ik zou sowieso de kat een beetje uit de boom kijken.

Mette2

Legacy Member
chromeplus zei:
dus misschien toch beter van de 6870 te kiezen? alhoewel, zou die niet teveel lawaai maken en/of een niet-optimale driver hebben?

De HD6870 is sowieso een stuk stiller, er moet dan ook minder warmte worden afgevoerd, drivers zouden geen probleem mogen vormen aangezien er geen grote architecturale veranderingen zijn.

bosiwollig

Legacy Member
die hd 6870 kaarten zijn gigantisch 28 cm :s wa gaan de 69xx kaarten dan wel ni zijn?
Ik denk dat die 6870 al niet in mijn case past :s

Mette2

Legacy Member
Waar haal je die info? :wtf:

HD6870 is een kleine 25cm, HD6850 is 23cm, en dat voor de reference modellen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan