Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem0

Legacy Member
maar tis niet met de nieuwe 6xxx reeksen dat de 5xxx reeksen in prijs gaan dalen?

Cerv.Be

Legacy Member
bij tones voor de MSI versie respectievelijk €229 en €279, ASUS €209 en €279

RealFlub

Legacy Member
@mette2: ik had het dan ook niet over de prijs, maar over de prestaties...
de 5800 was idd duurder dan normaal

spoon

Legacy Member
Twinturbo zei:
Ben eens gaan snollen bij Alternate.

Sapphire HD 6850 1GB DDR5 - 149.90 euro

Sapphire HD 6870 1GB DDR5 - 199.90euro

Interessant...

Let op: prijzen zijn van Alternate NL!
Belgische Alternate heeft de nieuwe reeks nog niet op de site staan.



hmmm valt goed mee
maar wat zou het beste zijn aangezien ik een nieuw systeem ga bestellen

1x6870 of 2x6850
of toch maar een andere kaart?

of toch nog even afwachten of de prijzen van andere kaarten gaan zakken?

Mr. Humphries

Legacy Member
het beste is dan 6850 x 2 Dan heb je voor geen 400 euro prestaties van een kaart die meer kost ... Enkel moet je zien dat CF werkt in je games...

darkarchangel

Legacy Member
voorlopig hou ik het op 1*6870 in mijn setup en zie wat er nog de komende dagen gezegd wordt over de kaarten . Is er tegen eind volgende week geen duidelijke launchdatum voor de 69XX reeks.
Dan bestel ik een nieuwe pc hoogstwaarschijnlijk met de 6870 in en zie wel binnen jaar naar de 7 reeks dan eens.

Phaetor

Legacy Member
Je kan nu wel goede koopjes doen maar ik zou eigenlijk nog heel even wachten als je kan. Lang is het niet meer tot de mid- en high end modellen uitkomen, misschien zit daar ook nog een interessant koopje tussen? Kweet niet

jm188

Legacy Member
Phaetor zei:
Goeie kaarten man voor zo'n prijs amai.
Nvidia heeft ook meteen een dikke price drop op de 470 gedaan, ik zag juist bij azerty een gigabyte 470 voor 177€ ofzoiet staan. Dat is echt unreal laag :p

waar dan? ik zie dat toch niet op de site? of kijk ik erover?

assaulter_g4

Legacy Member
En dan nog, 279 euro voor een kaart die door de fabrikant een richtprijs van 205 euro toegekend krijgt.

Grapjas.

phate_13

Legacy Member
Dan mag je mij eens vertellen waar je de prijs van 205 euro als richtprijs terugvind.

Herr Doktor

Legacy Member
Jack The Ripper zei:
Prestaties van de HD6870 vallen precies toch wat tegen, in veel benchmarks scoort de HD5870 beter. Maar aangezien het een nieuwe kaart is kunnen die prestaties nog wel wat verbeteren door driver updates.
AMD Radeon HD 6870 / 6850 review | Conclusie | Hardware.Info Nederland

Als de richtprijs rond 200 euro gaat liggen is dit wel een interessante kaart qua prijs/kwaliteit.

Lees eens de vorige pagina van deze thread :p.

bosiwollig

Legacy Member
volgend jaar komen de displayporthubs uit waardoor er 6 schermen per kaart kunnen aangesloten worden... Maar wie gebruikt er nu in godsnaam 6 schermen?

Phaetor

Legacy Member

Xtala

Legacy Member
bosiwollig zei:
volgend jaar komen de displayporthubs uit waardoor er 6 schermen per kaart kunnen aangesloten worden... Maar wie gebruikt er nu in godsnaam 6 schermen?

Meer oppervlakte = beter.
Zeker voor professioneel gebruik.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Ondertussen heeft de gtx4xx serie wel een nieuwe BIOS. Het lawaai en de warmte zijn al stevig gedaald

Ik heb op de moment een GTX480, draait constant op 65% fanspeed, die hoor ik maar net boven mijn CPU fan. Qua warmte heb ik nog maar één spel gehad dat boven de 70graden kwam en dat was FFXIV, maar dat lag aan het spel zelf.

Maar, bon. We gaan hier een beetje off topic :p Er is een apart nvidia topic
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan