Archief - 7900 GT or GTX?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
7900GT zit op het niveau van de 7800GTX 256Mb, de 7900GTX is de snelste kaart atm, met in zijn kielzog de X1900XTX.

TuneMan6

Legacy Member
Ik heb hier sinds 3 dagen geleden de XFX 7900GTX Extreme Edition.
Ik kan u garanderen, bom van een kaart.
Mijn vorige was de 7800GTX 256DDR van MSI, wel in BF2 op alles maximum, is deze kaart met een groot verschil sneller!

De 7800GTX had in de eerste minuut last van framedrops, deze absoluut niet!

Heb mijne ondertussen ook een beetje overklokt (Core: 700 / Mem: 1750 MHz)
Aquamark: 105.000 tot nu toe (rest van systeem zie sig)

3dmark06 ben ik net aan het afhalen (ben nog maar een uurtje of 2 geraakt op de computer sinds dak de kaart heb)

Ik laat jullie iets weten hier :)

Davion

Legacy Member
@TuneMan6: Die framedrops komen doordat ge maar 1Gb RAM hebt, niet door de kaart.

SMa

Legacy Member
dat moet al een heel stevige kaart zijn om BF2 zonder schokjes te trekken met maar 1gb ram
met 2gb is BF2 op high speelbaar met een 6600GT ;) (met systeem uit mn sig, ng met DDR 400)

SMa

Legacy Member
sheep zei:
dat moet al een heel stevige kaart zijn om BF2 zonder schokjes te trekken met maar 1gb ram
met 2gb is BF2 op high speelbaar met een 6600GT ;) (met systeem uit mn sig, ng met DDR 400)

waar heb je hem gekocht?
ik wil er namelijk ook 1, maar ze zijn nergens (in België) leverbaar

:edit: per ongelijk op quote gedrukt ipv edit... :edit:

TuneMan6

Legacy Member
Davion zei:
@TuneMan6: Die framedrops komen doordat ge maar 1Gb RAM hebt, niet door de kaart.

allé, heb thans niets aan m'n geheugen gedaan en tis over? :D

De reden dat ik geen 2GB of meer steek is omdat ik dan teveel ga verliezen op m'n geheugen zodra AMD DDR2 gaat ondersteunen.
Ik wil meteen overstappen zodra de fabrikanten iets fansoenlijks op de markt brengen voor de nieuwe socket.

Nu nog DDR kopen (high-end dan) is waste of money

TuneMan6

Legacy Member
sheep zei:
waar heb je hem gekocht?
ik wil er namelijk ook 1, maar ze zijn nergens (in België) leverbaar

:edit: per ongelijk op quote gedrukt ipv edit... :edit:

Sorry, ik had de laatste (had gebelt) :D

Fighting Hobbit

Legacy Member
Zijn ondertussen die 7900Gt kaartjes nog leverbaar? Heb net in de pc shop mijn XFX 7900GT besteld, ze gaan morgen bellen wanneer ze leverbaar is... Hopen dat ik geen weken ga moeten wachten.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Davion zei:
2 weken normaal, tot nVidia zijn volgende shipment der is.
Hopen dat er ergens in één of ander magisch hoekje nog een kaart ligt...;)
Hoop doet leven.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Het zal dus toch 2 a 3 weken wachten worden... Nuja, die kaart zal het wel waard zijn...

Mylotec

Legacy Member
een graka met 1024 mb bestaat nog niet zeker ? :D
maar stel dat je 2 7900GTXen in SLI zet is dat dan gelijk aan 1024 mb video geheugen ?

Davion

Legacy Member
Neen Mylotec, dat is niet zo omdat in het geheugen van beide kaarten dezelfde texturegegevens worden geladen.

sis

Legacy Member
Ik heb zelf sinds kort de Asus Extreme N7900GTX, en da's een bom van een kaart!!
hiervoor had ik een MSI 6800GT en vergeleken met dat is het :applause:

Tom Clancy's Splinter Cell 3 - Chaos Theory speelt als de bom met alles op hoog including de shadows. Voor de rest nog niet echt getest... alleen Wolfenstein, mjaa dat speelt wel met over de 500 fps op sommige stukken ^^

Owja CSS en Half Life 2 spelen ook helemaal de bom.. in stress test had ik 180 fps met 2× aa en af en alles op hoog.

Ik kan de 7900GTX zeker aanraden in combinatie met een goeie Processor en wat snellere HDD (wat ik dus zelf nog moet en zeker ga doen)

De 7900GT lijkt mij ook een goeie kaart, maar met de GTX heb je geen zorgen.:niceone:

p.s. jaaaaa :D over 3 dagen ofzo komt me bestelling binnen... Lian-li met lcd's en stuff en Logitech G15 keyboard.. fan's, nieuwe voeding etc.. etc.. :) daarna de processor en HDD 4400+ of 4800+ en S-ata van maxtor met 16 mb cache en 300 gig. Go Go Go
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan