ix_Toki
Legacy Member
My 2 cents
persoonlijk moet ik zeggen dat 1.4 suckt, het is idd beter om te ocen in 3dmark 05 waar ik 6125 behaalde met clock op 435/1200 en dit alles met stockkoeling van msi
IK moet erbij zeggen dat het wel niet ideaal is om te gamen want als ik zo een 30 mins cs source speel op die clocks krijg ik paars scherm die zo door elkaar lopen. dus ik dacht ik ga core wat verlagen op 425/1150 maar ik heb het nog steeds terwijl ik met 1.3 v dat nooit heb gehad en als ik te hoog ging enkel freeze kreeg. ik denk dus niet dat het echt goed is voor je kaart en in mijn opzicht koop je een kaart om te gamen en niet te benchen hoewel het leuk kan zijn.
NU zit ik terug met originele bios op 1.3 v op 425/1150 en ik kan perfect spelen zonder freezes en atrifacts en nooit een paars scherm wat in mijn ogen toch een stuk beter is. Ik moet wel zeggen dat ik niet hoger kan want dan heb ik freezes maar nog altijd geen paars scherm. ik zou dus zeggen doe enkel 1.4 om aantal keer te benchen met 5 minuten tussen elke bench (om af te koelen) maar om te gamen gewoon 1.3v op 425/1150 te spelen (msi toch) wat bij mij heel stabiel blijft.
Dee reden van dat paars scherm kan ik wel niet achterhalen, de enige reden waar ik kan opkomen is dat hij te warm krijgt want met 1.4v krijgt hij 10 graden warmer stressed ( 435/1200 van 67 naar 77 graden, wat ook al ni gezond is vin ik) maar wat wel bizar is dat hij nog steeds paars wordt bij lagere cores...
anyways elk doet zijn zin natuurlijk maar ik ben heel gelukkig met mijn originle bios, misschien dat je geen paars scherm krijgt met andere koeler maar daar heb ik geen ervaring mee. IK zou dus zeggen dat je zowieso het max eruit kan halen met originele koeler van msi en enkel warmer wordt met 1.4 V zonder enige effect.
persoonlijk moet ik zeggen dat 1.4 suckt, het is idd beter om te ocen in 3dmark 05 waar ik 6125 behaalde met clock op 435/1200 en dit alles met stockkoeling van msi
IK moet erbij zeggen dat het wel niet ideaal is om te gamen want als ik zo een 30 mins cs source speel op die clocks krijg ik paars scherm die zo door elkaar lopen. dus ik dacht ik ga core wat verlagen op 425/1150 maar ik heb het nog steeds terwijl ik met 1.3 v dat nooit heb gehad en als ik te hoog ging enkel freeze kreeg. ik denk dus niet dat het echt goed is voor je kaart en in mijn opzicht koop je een kaart om te gamen en niet te benchen hoewel het leuk kan zijn.
NU zit ik terug met originele bios op 1.3 v op 425/1150 en ik kan perfect spelen zonder freezes en atrifacts en nooit een paars scherm wat in mijn ogen toch een stuk beter is. Ik moet wel zeggen dat ik niet hoger kan want dan heb ik freezes maar nog altijd geen paars scherm. ik zou dus zeggen doe enkel 1.4 om aantal keer te benchen met 5 minuten tussen elke bench (om af te koelen) maar om te gamen gewoon 1.3v op 425/1150 te spelen (msi toch) wat bij mij heel stabiel blijft.
Dee reden van dat paars scherm kan ik wel niet achterhalen, de enige reden waar ik kan opkomen is dat hij te warm krijgt want met 1.4v krijgt hij 10 graden warmer stressed ( 435/1200 van 67 naar 77 graden, wat ook al ni gezond is vin ik) maar wat wel bizar is dat hij nog steeds paars wordt bij lagere cores...
anyways elk doet zijn zin natuurlijk maar ik ben heel gelukkig met mijn originle bios, misschien dat je geen paars scherm krijgt met andere koeler maar daar heb ik geen ervaring mee. IK zou dus zeggen dat je zowieso het max eruit kan halen met originele koeler van msi en enkel warmer wordt met 1.4 V zonder enige effect.

?