Archief - 6800GT oc'en

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ix_Toki

Legacy Member
My 2 cents

persoonlijk moet ik zeggen dat 1.4 suckt, het is idd beter om te ocen in 3dmark 05 waar ik 6125 behaalde met clock op 435/1200 en dit alles met stockkoeling van msi

IK moet erbij zeggen dat het wel niet ideaal is om te gamen want als ik zo een 30 mins cs source speel op die clocks krijg ik paars scherm die zo door elkaar lopen. dus ik dacht ik ga core wat verlagen op 425/1150 maar ik heb het nog steeds terwijl ik met 1.3 v dat nooit heb gehad en als ik te hoog ging enkel freeze kreeg. ik denk dus niet dat het echt goed is voor je kaart en in mijn opzicht koop je een kaart om te gamen en niet te benchen hoewel het leuk kan zijn.

NU zit ik terug met originele bios op 1.3 v op 425/1150 en ik kan perfect spelen zonder freezes en atrifacts en nooit een paars scherm wat in mijn ogen toch een stuk beter is. Ik moet wel zeggen dat ik niet hoger kan want dan heb ik freezes maar nog altijd geen paars scherm. ik zou dus zeggen doe enkel 1.4 om aantal keer te benchen met 5 minuten tussen elke bench (om af te koelen) maar om te gamen gewoon 1.3v op 425/1150 te spelen (msi toch) wat bij mij heel stabiel blijft.

Dee reden van dat paars scherm kan ik wel niet achterhalen, de enige reden waar ik kan opkomen is dat hij te warm krijgt want met 1.4v krijgt hij 10 graden warmer stressed ( 435/1200 van 67 naar 77 graden, wat ook al ni gezond is vin ik) maar wat wel bizar is dat hij nog steeds paars wordt bij lagere cores...

anyways elk doet zijn zin natuurlijk maar ik ben heel gelukkig met mijn originle bios, misschien dat je geen paars scherm krijgt met andere koeler maar daar heb ik geen ervaring mee. IK zou dus zeggen dat je zowieso het max eruit kan halen met originele koeler van msi en enkel warmer wordt met 1.4 V zonder enige effect.

***ARF***

Legacy Member
ge spreekt u eigen tegen
ge zegt da ge hoger hebt kunne clocken door 1.4V
da paars scherm zal dan gewoon warmte probleem zijn of gewoon mallchance me u kaart.
als ge genoeg airflow in u case hebt da de wame lucht direct weggevoerd kan worden dan hebde der nix last van

als ge wc hebde zijde bijna verplicht om da op 1.4 te zette :D
aangezien da da nul de botte ga uitmake in temp maar wel een veel hogere clock.
klein voorbeeld.
me voltmod op mijn 9800pro@xt kan ik er 50Mhz bijzetten
van 475 naar 525
voltage verhogen heeft dus wel degelijk nut

ix_Toki

Legacy Member
airflow is heel goed in pc, gewoon stock koeler op kaart.... op 425/1150 draai ik op 1.3v en krijgt dan stressed 67 graden na 30 mins op 1.4v krijgt ie 77 graden en krijg ik paars scherm.... ik kan idd hoger gaan door voltage hoger te zetten ma dan krijgt ie nog sneller da paars scherm int gamen om te benchen gaat het wel... En op 1.3 v draai ik stabiel 425/1150 en op 1.4v aan 425/1150 draait ie ni stabiel en paars scherm.... dus.... wat is dan beter met stock koeler....waar spreek ik mezelf tegen????

ix_Toki

Legacy Member
jah ik zit ni met wc hééééé.... mijn thread is met stock koeling en 1.4 v.... eerst lezen dan comment geven

corvette

Legacy Member
ix_Toki zei:
jah ik zit ni met wc hééééé.... mijn thread is met stock koeling en 1.4 v.... eerst lezen dan comment geven

here goes nothing..

geen goesting om uw 6800GT'ke teruilen tegen mijn X800pro :woohoo: ?

ix_Toki

Legacy Member
wat bied je? tis nen msi 6800 gt die draait aan 425/1150 standaard.

Fr@gsta

Legacy Member
Die 12 vs 16 pipes merk je in realtime ni ze.
Met die ATi ga je een betere 01/05 score hebben en nVidia is king of the hill in 03 (x800pro met 6800GT vergeleken).

Waarom probeer je geen hardmod corvette? Dan zou ge voor geen geld van de wereld een GT willen.

Patman

Legacy Member
gt presteert mss beter in 01/05 mor toch is de gt sneller in games


(d8'k toch)

corvette

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Die 12 vs 16 pipes merk je in realtime ni ze.
Met die ATi ga je een betere 01/05 score hebben en nVidia is king of the hill in 03 (x800pro met 6800GT vergeleken).

Waarom probeer je geen hardmod corvette? Dan zou ge voor geen geld van de wereld een GT willen.

hardmodden zeg je... dunno..

weet jij soms waar je conductive moet kopen?

btw ik ben al jarenlang een Nvidia fanboy..

Fr@gsta

Legacy Member
bij Auto5 kunt ge geleidende verf kopen.
Maar een dun streepje Artic Silver is ook geleidend.

Biosflash is hier ook gelukt, van std bios naar 1.4v bios:

momenteel 410/1100

breez

Legacy Member
hmz heb vandaag een 6800gt van leadtek gekocht en na coolbits te activeren zie ik een optie 'detect optimal frequencies'

valt dat te vertrouwen? die geef 432/1116 aan als optimaal en da vindek nogal veel of ben ik mis :s

corvette

Legacy Member
BrEeZiE zei:
hmz heb vandaag een 6800gt van leadtek gekocht en na coolbits te activeren zie ik een optie 'detect optimal frequencies'

valt dat te vertrouwen? die geef 432/1116 aan als optimaal en da vindek nogal veel of ben ik mis :s

das redelijk..

ik kan (voorlopig) nog niet echt meepraten over het overklokken van de 6800-reeks.

***ARF***

Legacy Member
stelt hem is in op 425/1100
dan zit ge der nog altijd onder
als hij da goed doet kunde me stappekes nog hoger gaan clocke
:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan