Archief - 6800GT oc'en

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

corvette

Legacy Member
***ARF*** zei:
stelt hem is in op 425/1100
dan zit ge der nog altijd onder
als hij da goed doet kunde me stappekes nog hoger gaan clocke
:)

dat zijn exact de kloks van de POV, XFX en BFG Tech 6800Ultra's (OC)

***ARF***

Legacy Member
dan heeft hem chance hé:)
vette kaart voor minder geld
is het daarom ni da we allemaal oc'en?

Fr@gsta

Legacy Member
maak iets heel funny mee met die kaart,

hij draait 3DMark 03 aan 420/1100 zonder problemen.
Score is ongeveer 12520.
Maar zodra ik 01' draai geeft hij zo een phuking raar scherm, gelijk ge een mipmaptweak zou toepassen, alles is gewoon fubar. Zal er es een foto van
trekken. Ook games krijgen hetzelfde syndroom. Als ik alles terugklok naar 390/1100 ist er geen probleem.
Begrijp er geen sars van, wrm zou hij door 3Dmark03 stabiel gaan aan 420 (met stabiel bedoel ik +10 loops) en bij games ed begint da spel te crappen lijk hel.

troid

Legacy Member
Fr@gsta zei:
maak iets heel funny mee met die kaart,

hij draait 3DMark 03 aan 420/1100 zonder problemen.
Score is ongeveer 12520.
Maar zodra ik 01' draai geeft hij zo een phuking raar scherm, gelijk ge een mipmaptweak zou toepassen, alles is gewoon fubar. Zal er es een foto van
trekken. Ook games krijgen hetzelfde syndroom. Als ik alles terugklok naar 390/1100 ist er geen probleem.
Begrijp er geen sars van, wrm zou hij door 3Dmark03 stabiel gaan aan 420 (met stabiel bedoel ik +10 loops) en bij games ed begint da spel te crappen lijk hel.

Idd had ik hier ook, 3MARK05 en 3DMARK03 gingen perfect en 01 kreeg ik direct een crash.

corvette

Legacy Member
welke drivers gebruiken jullie om te gamen?

ik heb die genomen vanop Guru3D, genaamd 71.20.

troid

Legacy Member
corvette zei:
welke drivers gebruiken jullie om te gamen?

ik heb die genomen vanop Guru3D, genaamd 71.20.

Ik gebruik die ook, ze geven mij beste image quality. Eenig nadeel is dat ze niet goed presteren in farcry.

Fr@gsta

Legacy Member
corvette zei:
welke drivers gebruiken jullie om te gamen?

ik heb die genomen vanop Guru3D, genaamd 71.20.

Wel hebt ge nu toch een 6800GT?
Een BFG dan noch wel :niceone:

Fr@gsta

Legacy Member
mmm die zal daar wel zijn voor een reden ze

Die kaarten trekken veel stroom, ik denk dat ze twee molexen plaatsen om de capacitors en voltageregulators niet teveel te belasten door ze over 2 lijnen te plaatsen.

corvette

Legacy Member
Fr@gsta zei:
mmm die zal daar wel zijn voor een reden ze

Die kaarten trekken veel stroom, ik denk dat ze twee molexen plaatsen om de capacitors en voltageregulators niet teveel te belasten door ze over 2 lijnen te plaatsen.

het is bewezen dat de 2de onnodig is..

het zal wel iets te maken hebben met stabiliteit ook..

Gamedude

Legacy Member
eerste keer dat ik men VGA ga oc'n, welk program gebruik ik het best om men Geforce 6800 GT te oc'n?

Powerstrip
Rivatuner

of maakt dat nie echt veel uit, ze doen both hun ding? (misschien is de één gemakkelijker dan de andere :p)



nog een klein iets, atm eb ik dus het systeem die in men sig staat.. Ik was van plan net te gaan oc'n met Rivatuner.. maar iemand, waarvan ik weet dat ij er wat van kent, vroeg me waarom ik in godsnaam nu al men GPU wil oc'n.. men kaart draait atm alles op highest & op heel wat frames per seconden, vanaf 60frames per seconde merk je het verschil toch niet.. en feit dat oc'n de levensduur van u GPU verkort & meer kans dat ij sneller kapot gaat.

is dit waar? kan ik beter nog even wachten met oc'n of is die verkortering van levensduur te verwaarlozen?

Patman

Legacy Member
ach, het kan zijn dat je kaart ipv van 10 jaar maar 7 jaar meegaat...
dus daarvoor moet je het niet laten vindek

en oc'en vindek nog het makkelijkste van al via coolbits :)
zit in je drivers zelf

Gamedude

Legacy Member
Patman zei:
ach, het kan zijn dat je kaart ipv van 10 jaar maar 7 jaar meegaat...
dus daarvoor moet je het niet laten vindek

en oc'en vindek nog het makkelijkste van al via coolbits :)
zit in je drivers zelf
kerel die er wat van kent zegt het volgende:

10 jaar? als gij u geheugen ferm overclock zonder extra cooling kunt gij na 2 jaar al zonder kaart zitten

mja ik ken er zelf ni veel van ze ma kwil toch met zekerheid zitten dat men gpu nog + 2 jaar mee kan, ookal kan'k mss binne anderhalf jaar er ne andere gpu in hebben steken.

Fr@gsta

Legacy Member
Als het te warm wordt zult ge het wel gauw genoeg merken, genen bang hebben.
Trouwens, als ge u zorgen maakt over de levensduur, overclock dan helemaal niet.

Avalon

Legacy Member
corvette zei:
het is bewezen dat de 2de onnodig is..

het zal wel iets te maken hebben met stabiliteit ook..
Waar is dat bewezen? Hoe komt dan ultra's hoger oc'en dan GT's? Denkt eens na.

Fr@gsta

Legacy Member
In een zeker opzicht zal hij wel gelijk hebben omdat GT's met goede koeling (tss 20 - 40°C stressed) naar de >450mhz regionen overklokken.
Ultra's doen dat ook, maar wel met std koeling ( die toch beter is dan die van GT).
Een gewone Ultra trekt 110watt stroom, een GT 105watt.
Het zal zeker wel zijn nut hebben, waarom extra kosten doen in hun design als het onnodig zou zijn? Wat ook opvalt is de heatsink op de mosfets, die zullen wel zwaar belast worden ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan