Archief - Wat speel je op het moment?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dustar

Legacy Member
Ik ga een Saturn verpatsen en wilde 'm daarstraks nog eens even testen.
Tomb Raider erin gestoken en ja.. ineens was er weer zoveel tijd verstreken :-)

Na een onderbreking de draad in Grim Fandango terug opgenomen, zit nu in het tweede jaar, in de havenstad. Tot nog toe vond ik het spel niet zo heel erg moeilijk, maar nu begint het toch al wat minder makkelijk te worden.

KillingRaptor

Legacy Member
Mijn Dreamcast ondersteboven moeten leggen om Shenmue verder te kunnen spelen, hij liep constant vast op hetzelfde punt en blijkbaar kon die methode helpen voor dat probleem met Dreamcast games. En jawel hoor, zonder problemen er voorbij geraakt nu.

Ook heb ik volgens mij zonet de langste ladder in een videogame beklommen in Metal Gear Solid: Snake Eater 3D. :p

KillingRaptor

Legacy Member
Shenmue op Dreamcast uitgespeeld, wat een awesome game! Zoveel te doen erin, snapte bijna meteen waarom veel mensen deze zo aanraden voor de Dreamcast.
Nu het tweede deel zoeken! Weet iemand overigens of er een verschil is tussen de Dreamcast en Xbox versie van Shenmue II?

Den_Hidde

Legacy Member
Ik weet niet of ge op xbox de stemmen in het japans kunt zetten, maar zat daar normaal geen film bij van shenmue 1 ? dacht dat wel, die hebt ge niet bij de dreamcast

KillingRaptor

Legacy Member
Ja maar blijkbaar is de film gewoon alle cutscenes van de eerste game en wat gameplay ertussendoor van de battles, dus niet echt zo speciaal.

En de stemmen zijn inderdaad in het Engels op de Xbox, maar de eerste op Dreamcast is ook enkel in het Engels... Denk dat het wat raar zal zijn dan om ze plots Japans te horen praten.

Den_Hidde

Legacy Member
Wsl is de xbox versie iets goedkoper ? Maar voor de old school voel zou ik toch de DC editie zoeken :p.
Wel goed dat ge het een awesome spel vindt, meeste vinden het wat saai, maar ik vind het juist leuk om wat rond te lopen huizen binnen gaan, frigo's checken arcade kastje gaan spelen :)
Begrijpelijk dat het spel onmenselijk duur was om te maken, destijds koste dat 75miljoen :o als ge weet dat een call of duty nu 4 miljoen kost. Ook wel bijgedragen aan de dood van de DC heeft zen prijs niet waar gemaakt. Toch hoop ik dat er ooit een shenmue 3 komt. Diene lost dogs dat nu uit is zal mssn wat meer hie bij aanleunen, maar sinds gta is alles zo'n beetje die stijl

Den_Hidde

Legacy Member
Samurai showdown :p Man ik hou wel van samurai fight games
fun samurai showdown fact: diene designer van Ruroni Kenshin speelde dit spel in de jaren 90 toen hem aan die manga werkte.

KillingRaptor

Legacy Member
Vandaag nog Metal Gear Solid: Snake Eater 3D uitgespeeld. Supergame dit! Vond hem beter dan de eerste Metal Gear Solid en die vond ik al ijzersterk. Ze behoren beide zeker tot m'n all-time favorieten!

Galaaz

Legacy Member
Bruce Lee op Windows 7 (in de jaren 80 op een C64 gespeeld), zowel de oude versie als de nieuwe van retroremakes. Zeer goede spel.

Ook Heretic, Hexen en Doom speel ik af en toe op mijn laptop.

Den_Hidde

Legacy Member
Pirates of dark water waaaw :) één van mijn favi cartoons in begin jaren 90
Dat spel moet ik nog wel is vinden, zal wsl wel de snes versie worden:p
Thx voor de tip

Exasephiroth

Legacy Member
Den_Hidde zei:
Pirates of dark water waaaw :) één van mijn favi cartoons in begin jaren 90
Dat spel moet ik nog wel is vinden, zal wsl wel de snes versie worden:p
Thx voor de tip

En ik zal eens kijken voor de MD versie :). Is echt compleet anders dan de SNES versie. De SNES versie is iets te repetitief naar mijn zin.

Den_Hidde

Legacy Member
Amaaj wat lees ik hier bovenstaan call of duty dan krijg ik toch ineens een slechte smaak in de mond.

Hier gaan we efkes loos met F zero ! Eigenlijk is dat toch een goei spel ze :p

KillingRaptor

Legacy Member
Niet echt retro maar Final Fantasy XIII-2. Het deel dat ik speel is wel retro, want heb zonet Gilgamesh voor het Coliseum afgehaald. Een oude klassieker uit de FF franchise!
Is zeker één van de moeilijkste battles in de Coliseum, zal wat oefenen worden. Ook super dat hij de eerste is van de DLC bosses die z'n eigen theme song heeft! Een nieuwe versie van het nummer Clash on the Big Bridge uit FFV.

Vind het echt tof dat ze klassieke characters zo naar FFXIII-2 brengen! Ultros en Typhoon uit FFVI zitten er ook al in zo.

Den_Hidde

Legacy Member
Hoe ver gaat dat terug mssn ? kunt ge met die van FF 7 enzo ook vechten ?

Voor de rest van de avond(nacht) ga ik hardcore één van mijn favi NES titels uitspelen + ook mijn favi fantasy film Willow... tis echt favi :D
favi sounds gay I know
Enige nadeel is dat de muziek in dat spel u hersennen pijn doet na 5 minuten
Dus: METAL !
3 Inches Of Blood - Deadly Sinners - YouTube
:music: mighty warrior with metal on his side!

KillingRaptor

Legacy Member
Den_Hidde zei:
Hoe ver gaat dat terug mssn ? kunt ge met die van FF 7 enzo ook vechten ?

Ik zie ze er zeker nog personages van FFVII insteken eigenlijk. Tot nu toe heb je enkel de volgende van oude bekenden:
- Ultros en Typhoon (FFVI)
- Gilgamesh (FFV)
- Pupu (FFVIII)

En dan ook nog wat personages uit XIII zelf maar dat zijn geen retrocharacters natuurlijk. :p

Claudio VO

Legacy Member
Den_Hidde zei:
Pirates of dark water waaaw :) één van mijn favi cartoons in begin jaren 90
Dat spel moet ik nog wel is vinden, zal wsl wel de snes versie worden:p
Thx voor de tip

redelijk makkelijk te bekomen , doch prijzich voor cart only. ( 20€ ongeveer op Ebay )

Exasephiroth zei:
En ik zal eens kijken voor de MD versie :). Is echt compleet anders dan de SNES versie. De SNES versie is iets te repetitief naar mijn zin.

Genesis games redelijk makkelijk te vinden ( +- 50€ ) de Pal mega drive uitgave gaat makkelijk 100€.

this da ; of nen Emulator ;)
Grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan