Exasephiroth
Legacy Member
Zonet SkyBlazer op de SNES uitgespeeld en 't spel beantwoordt perfect aan wat ik verwacht van een (retro)game.
Spoiler Alert
't zal dan bij de B blijven want kdenk niet dat er 20 mensen bestaan die Battletoads kunnen uitspelen op de NES (challenge intended
)
Spoiler Alert
"I am Raglan, Lord of Darkness, King of Destruction."
Met zo'n intro-zin kon het alleen maar goed worden.
Daarna volgt een korte intro met de voorstelling van de hoofdpersonages:
Sky, old man, sorceres. Bam, meer moet dat niet zijn. Hero saves hete sorceres door slechterik te verslaan met behulp van een wijze oude man.
De gameplay en controls zijn flawless.
De graphics van het spel zijn heel goed en de magic-animaties ook.
De muziek is zozo. Een beetje synthesizer geluiden met wannabe-oosterse invloeden; deed me een beetje denken aan Prince of Persia.
De levels zijn heel goed. Heel uiteenlopend, alle klassiekers die er bestaan waren aanwezig (water stage, bewegende muren, doolhoven...), maar ook enkele originelere zoals een vrije val -stage, een soort tornado -level, strominglevel.
De bazen gaan van heel goed tot pure crap. Kenmerkend is dat je een patroon moest uitdokteren/herkennen omdat het anders onmogelijk is de helft van de bazen te verslaan.
Het enige negatieve dat ik kan zeggen is dat het een relatief kort spel is (ca. 20 levels).
De laatste zin van het spel is weer 1 om in men top 50 oneliners te plaatsen:
"The blood of heroes is not fired by thanks or rewards,
it is fired by adventure, and tempered by destiny!"
Met zo'n intro-zin kon het alleen maar goed worden.
Daarna volgt een korte intro met de voorstelling van de hoofdpersonages:
Sky, old man, sorceres. Bam, meer moet dat niet zijn. Hero saves hete sorceres door slechterik te verslaan met behulp van een wijze oude man.
De gameplay en controls zijn flawless.
De graphics van het spel zijn heel goed en de magic-animaties ook.
De muziek is zozo. Een beetje synthesizer geluiden met wannabe-oosterse invloeden; deed me een beetje denken aan Prince of Persia.
De levels zijn heel goed. Heel uiteenlopend, alle klassiekers die er bestaan waren aanwezig (water stage, bewegende muren, doolhoven...), maar ook enkele originelere zoals een vrije val -stage, een soort tornado -level, strominglevel.
De bazen gaan van heel goed tot pure crap. Kenmerkend is dat je een patroon moest uitdokteren/herkennen omdat het anders onmogelijk is de helft van de bazen te verslaan.
Het enige negatieve dat ik kan zeggen is dat het een relatief kort spel is (ca. 20 levels).
De laatste zin van het spel is weer 1 om in men top 50 oneliners te plaatsen:
"The blood of heroes is not fired by thanks or rewards,
it is fired by adventure, and tempered by destiny!"
Den_Hidde zei:Vandaag hele middag al mijn Nes games die met de letter A beginnen gespeeld.
Best game (da ik daar bij heb en vindt)= Adventure Island 2
Morgen de letters B en dat wordt wel heftig: Batman, Battletoads, Bubble Bobble, Binoic Commando,... Jeej![]()
't zal dan bij de B blijven want kdenk niet dat er 20 mensen bestaan die Battletoads kunnen uitspelen op de NES (challenge intended
)


