Archief - Wat speel je op het moment?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Exasephiroth

Legacy Member
Zonet SkyBlazer op de SNES uitgespeeld en 't spel beantwoordt perfect aan wat ik verwacht van een (retro)game.

Spoiler Alert
"I am Raglan, Lord of Darkness, King of Destruction."

Met zo'n intro-zin kon het alleen maar goed worden.
Daarna volgt een korte intro met de voorstelling van de hoofdpersonages:
Sky, old man, sorceres. Bam, meer moet dat niet zijn. Hero saves hete sorceres door slechterik te verslaan met behulp van een wijze oude man.

De gameplay en controls zijn flawless.
De graphics van het spel zijn heel goed en de magic-animaties ook.
De muziek is zozo. Een beetje synthesizer geluiden met wannabe-oosterse invloeden; deed me een beetje denken aan Prince of Persia.

De levels zijn heel goed. Heel uiteenlopend, alle klassiekers die er bestaan waren aanwezig (water stage, bewegende muren, doolhoven...), maar ook enkele originelere zoals een vrije val -stage, een soort tornado -level, strominglevel.
De bazen gaan van heel goed tot pure crap. Kenmerkend is dat je een patroon moest uitdokteren/herkennen omdat het anders onmogelijk is de helft van de bazen te verslaan.
Het enige negatieve dat ik kan zeggen is dat het een relatief kort spel is (ca. 20 levels).

De laatste zin van het spel is weer 1 om in men top 50 oneliners te plaatsen:

"The blood of heroes is not fired by thanks or rewards,
it is fired by adventure, and tempered by destiny!"


Den_Hidde zei:
Vandaag hele middag al mijn Nes games die met de letter A beginnen gespeeld.
Best game (da ik daar bij heb en vindt)= Adventure Island 2
Morgen de letters B en dat wordt wel heftig: Batman, Battletoads, Bubble Bobble, Binoic Commando,... Jeej :D

't zal dan bij de B blijven want kdenk niet dat er 20 mensen bestaan die Battletoads kunnen uitspelen op de NES (challenge intended :) )

Den_Hidde

Legacy Member
Level 4 manneke :D maar dan DOOOD gekunt dat niet uitspelen
Dus het beste B spel is Batman !
Morgen C en oh jeej dat wordt nog heftiger, Castelvania 1 & 3, Chip & Dale, Crystalis Zotjessss

+ Skyblazer wil ik wel eens spelen precies :D recht in mijn straatje :p
+2 Battletoads Duel ?

Den_Hidde

Legacy Member
GAME ON !
Na de C komt de D :D Ik heb bij de C toch het meest van de castlevania trilogie genoten. Nu D spellekes meeste verwachtingen bij Ducktales, Dragon Warrior een Double dragon tje of 2 (niet 3 die suckt) een paar outsiders, darkwing duck, Dragonball :p

The Magical Taz

Legacy Member
Master of Magic...

Gelukkig hier geen /played commando, het resultaat zou beangstigend zijn...

KillingRaptor

Legacy Member
Gisteren Aliens vs Predator op SNES uitgespeeld en vandaag Parodius (ook SNES) uitgespeeld.
Parodius: awesome!
AvP: not so awesome... :p

PHOBIAS

Legacy Member
souldoubt zei:
Al een paar dagen bezig aan Resident Evil 4 (op GC) :drool:
Beestig goed spel, ik heb hem één keer uitgespeeld op de wii. Toen heb ik dat ander karakter unlocked, maar toen had ik het wel gezien :p.

Private Joker

Legacy Member
Mighty Morphin Power Rangers The Movie net uitgespeeld.
Twee continues moeten gebruiken en je hebt er 9 dacht ik. Veel te eenvoudig en serieus repititief... Op een uurtje was het uitgespeeld.
Wel toffe soundtrack en dus wat herinneringen opgehaald.

buzzywuzzy

Legacy Member
Private Joker zei:
Mighty Morphin Power Rangers The Movie net uitgespeeld.
Twee continues moeten gebruiken en je hebt er 9 dacht ik. Veel te eenvoudig en serieus repititief... Op een uurtje was het uitgespeeld.
Wel toffe soundtrack en dus wat herinneringen opgehaald.
Het spijtige aan deze game is inderdaad dat het te gemakkelijk is en de levels nogal langdradig zijn. Maar waar ik mij het hardst aan stoor is de timer. Deze staat zo strak ingesteld dat je maar enkele seconden respijt hebt op het einde van een level. Er zitten genoeg special moves in het spel, maar je wordt bijna verplicht om te buttonmashen en de simpele 3-4 punch combo constant te herhalen, omdat deze het meeste damage doet. Al de andere combo's en special moves doen minder damage en slaan je vijand tegen de grond. En dat is iedere keer een kostbare seconde verspeeld.

Buiten deze flaws kan het spel zich wel meten aan Final Fight en SOR qua moves en ook qua unieke moves per karakter.

vidiot

Legacy Member
Ik ben nog eens door mijn PS2 shmups aan't gaan.
Vandaag Homura en Raiden III gespeeld.
Homura is een pittige aanrader, nog steeds! Raiden III is cava.
Nadien nog Steel Dragon EX, maar die is echt too easy...:p

PHOBIAS

Legacy Member
Mario kart double dash!

Enkel nog de all cups gemengd op mirror uitspelen en het spel is uit! ^^

conflict

Legacy Member
momenteel bezig aan een online campagne van close combat: last stand arnhem

is een remake van close combat 2

heb die reeks altijd super gevonden en speel die zeer regelmatig opnieuw

zeer verslavend en geweldige gameplay

KillingRaptor

Legacy Member
Bezig met twee games vooral nu. Shenmue op Dreamcast, net de eerste disc uitgespeeld.

Daarnaast ook nog bezig met Metal Gear Solid: Snake Eater 3D op de 3DS, het is toch een beetje retro dusja. :p
In deze één van de bazen verslagen alvast (ik vind het de eerste baas maar ervoor was er ook al eentje met zijn eigen levensbalk).

Exasephiroth

Legacy Member
Net een uurtje Michael Jordan: chaos in the windy City gespeeld en desondanks alle vooroordelen vind ik hem echt deftig. 't is 1 van de moeilijkere platformers die ik al gespeeld heb.

vidiot

Legacy Member
Sine Mora, de recente shmup op XBLA van Digital Reality.
Nog gamers hier die het spelen? BiZi zie ik al in de leaderboards ;).

@Wim Senna: PCE-lover?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan