Archief - Vampire Bloodlines, een echte sequel?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Slaanesh

Legacy Member
Malkavian zei:
Bvb Malkavian die denkt dat hij een Engel is. (heeft 2 krachten bijgeleerd, 1 Majestic (Presence Max lvl geloof ik) waarbij hij zijn uitstraling gebruikt om mensen achteruit te doen stappen of zelfs mensen kan wegblazen, en Chimerstry waarmee hij Vleugels kan maken)
Hij gebruikte die krachten dan wanneer hij kwaad werd en dan zag je zijn vleugels en zorgde "de wind en kracht van" de vleugels de stap achteruit.

Malky, da's inderdaad wel een mooie. Wat ik ook een leuke manier vind om een Malkavian te spelen is een personage dat op het eerste zicht (maw in het openbaar) eigenlijk heel normaal en helemaal niet geflipt overkomt, maar bevoorbeeld thuis dan zijn eigen dierensanatorium leidt waar hij allerlei freaky stuff doet (om een vb te geven); het is altijd leuk als een andere kindred jou tegen komt, en langs zijn neus weg vraagt welke clan je bent, en dan antwoord je met een smile "Malkavian"; en dan zie je de ander op slag nerveus worden, zalig! Je ziet ze denken "jeezes er zit gegarandeerd een steek los aan die gast maar wat?" Heerlijk gewoon :)


PS. Waar speel je/heb je gespeeld?

Axel

Legacy Member
en waar speel je dat?
wat je ook speelt...
want kzen totaal niemeer mee zenen

Archangelus

Legacy Member
Axel zei:
en waar speel je dat?
wat je ook speelt...
want kzen totaal niemeer mee zenen

Waar Malk speelt geen idee, wat Malk speelt: uiteindelijk een ingewikkelde versie van cowboy en indiaantje, maar dan met vampieren. :D

Het PC spel Vampire: the Masquerade was gebaseerd op een regelset die al langer bestond in pen & paper RPGs (waarbij mensen dus samenkomen en hun characters spelen zonder dat daar een PC aan te pas komt). Die regelset heet ook Vampire the Masquerade. En LARP = die mensen komen niet alleen samen rond een tafel om hun chars te spelen, maar ze gaan ergens op een locatie hun chars ook echt spelen door bv. te verkleden enzo.

0m3g4

Legacy Member
Archangelus zei:
En LARP = die mensen komen niet alleen samen rond een tafel om hun chars te spelen, maar ze gaan ergens op een locatie hun chars ook echt spelen door bv. te verkleden enzo.
:wtf: :crazy:

Kepa

Legacy Member
0m3g4 zei:
you have no idea

alhoewel ik het nog nooit heb gedaan...het lijkt me best wel grappig om eens te proberen :lol:


-----------
You don't know me, but I'm about to do you the biggest favor. I'm about to spill the secrets of the Kindred. You don't need to know who I am and why I do what I do. You don't need to know. You just need to listen. Carefully.

Because the Final Nights are upon us.

Vampires, called Kindred, have lived along mankind since the beginning.
Caine, slayer of Abel, was the first. Cursed by the Almighty for his murder, Caine spawned a brood of vampires, who in turn Embraced their own progeny: thirteen grandchilder, the Third Generation of Caine. These thirteen are called Antediluvians, since they were sired before the Great Flood. Each founded a bloodline of vampires, called a clan. These thirteen clans have warred with each other throughout history, using mortals as pawns, warriors, and victims in an unholy war called the Jyhad. But the clans have lost contact with their Antediluvian creators, who have fallen into a state of torpor. They are now so old that they can only survive by drinking the blood not of humans, but of other vampires. They sleep while their progeny make progeny of their own, each generation less powerful than the generation before. We're reaching the thirteenth generation now, and the blood is getting pretty thin. All clans fear that their founder will one night awaken to consume all the generations of progeny. But younger vampires can consume older vampires too- taking their blood and stealing their power in a rite called diablerie. If this makes you think that no vampire can trust another, you're right.

The clans are torn into two rival sects- the Camarilla and the Sabbat- with some independent clans who won't join either group.

The Camarilla is the oldest group of vampire clans. It's made up of the rebellious Brujah, the demented Malkavians, the disfigured Nosferatu, the graceful Toreador, the mystical Tremere, and the regal Ventrue. The savage Gangrel used to be members, but within the past few years, they fled the Camarilla after an unknown evil decimated the clan. The Camarilla was created as a united front against the Inquisition that threatened to exterminate vampire society. The Camarilla also enforces a set of Traditions on Kindred society to keep the Kindred hidden from humankind. Vampires walk among the mortals in secrecy by using an elaborate Masquerade- enabled by the mortals' endless capacity for denial of frightening facts. No one knows vampires exist, even the many people who witlessly serve them. The Camarilla has a loose hierarchy, and each subsequent generation of vampires cowers before its elders- not because they want to, but because each generation is weaker than the generation before, so they must. To prevent the Kindred from exposing their unholy secret to the world, the "princes" of the Camarilla often place limits on the number of new vampires that can be created. Almost every city on Earth has a prince, who claims to be preeminent among the Kindred of his domain. They bestow the right to create progeny and mercilessly enforce the Masquerade. They also try to limit the fighting between vampires within the realms- a nearly impossible task. They coordinate the fight against numerous enemies, like mortal vampire hunters, and the Sabbat.

The Sabbat is composed of the fiendish Tzimisce, the shadowy Lasombra and many traitorous members of the Camarilla clans. They seek to overthrow the Camarilla, breed out of control, destroy the slumbering Antediluvians, and enslave the human race. It takes a large population of mortals to provide sufficient blood for a single vampire. If vampires were to create endless amounts of progeny, there would come a night when even six billion mortals would not support them all. Imagine the global war that would produce. So one of the most important goals of the Camarilla is stopping the Sabbat. But the Sabbat is only growing in power, while the Camarilla tears itself apart from within. The Sabbat has just taken control of cities all across the East Coast of the U.S. But they are not all-powerful. The Camarilla has had some success assassinating some of their prominent leaders.

The independent clans are the murderous Assamites, the fanatical Followers of Set, the necromantic Giovanni, and the wandering Ravnos. The Ravnos have had a little accident, though. Their Antediluvian sire awoke, and awoke hungry. In a blood frenzy, this ancient vampire quickly consumed most of his childer. (Some say he was forced to awaken.) The scattered survivors have turned to the Camarilla, and may join up- replacing the Gangrel. Some say that the Tzimisce Antediluvian is awakening as well.

Powerful forces may be compelling the Antediluvians to awaken, the world is headed for disaster. Events are happening quickly now. Be aware. Be vigilant. We will be in touch again.
das het verhaalke dus...van Vtm.

maar, kan iemand wa meer info (malkavian *hint*hint*) verschaffen over de andere clans??

Kepa

Legacy Member
eh laat maar, leuke site gevonden...

gewoon telkens next (clan) drukken
Er staat alles :)...behalve den geschiedenis :cry: :cry:


Camarilla
Brujah
Gangrel - weliswaar Camarilla verlaten...maar ze waren er eerst bij
Malkav
Nosferatu
Toreador
Tremere
Ventrue

Sabbat
Lasombra
Tzimisce

Non-Aligned Clans
Assamite
Giovanni
Ravnos
Setites
daughters of cacaphony
samedi

Extinct Clans
Cappadocians - vervangen door Giovanni
Salubri - 7 over in totaal :)

0m3g4

Legacy Member
Salubri? nou dat is een clan waarvan ik de naam nog nooit heb horen/zien vallen...

Archangelus

Legacy Member
Vandaar dat ze ook op de 'Extinct' (uitgestorven) lijst staan... :D

Kepa

Legacy Member
0m3g4 zei:
Salubri? nou dat is een clan waarvan ik de naam nog nooit heb horen/zien vallen...
een clan van vampiers met een 3e oog...en ze zien vampier zijn als een plaag. Vandaar dat ze zich vaak laten doden :/

mjah klik die link die'k gaf....daar staan ze allemaal

0m3g4

Legacy Member
heb het gezien, heb het gezien :cool:

maar zijn dit eigenlijk officieële termen van White Wolf's Vampire? of zijn dit bijkomende verzonnen clans van een fansite?
Want ik heb serieus wat gelezen over de white wolf vampire legende en heb die clan nog nooit gezien..
Ook volgens de legende zouden er 13 clans zijn ontstaan vanuit Cain..
(rekening houdend met het feit dat de Giovanni de plaats van de Cappadocians hebben ingenomen),
Dit wilt zeggen dat de Salubri eigenlijk een vrij recente clan was, en dan terug is uitgestorven?

Kepa

Legacy Member
0m3g4 zei:
heb het gezien, heb het gezien :cool:

maar zijn dit eigenlijk officieële termen van White Wolf's Vampire? of zijn dit bijkomende verzonnen clans van een fansite?
Want ik heb serieus wat gelezen over de white wolf vampire legende en heb die clan nog nooit gezien..
Ook volgens de legende zouden er 13 clans zijn ontstaan vanuit Cain..
(rekening houdend met het feit dat de Giovanni de plaats van de Cappadocians hebben ingenomen),
Dit wilt zeggen dat de Salubri eigenlijk een vrij recente clan was, en dan terug is uitgestorven?
als ge dees site gelezen had, zou ge het toch weten??
ja, de site maakt rechtstreeks verwijzingen naar white wolf en boeken.

en setians bv waren waarsch ontstaan van een latere generatie, net zoals die "Daughteres of Cacaphony" van de toreador en/of malkavian komen. Etc...

the reason for this animosity lies far back in the legends of the salubri, once a small clan of the same name. saulot, the founder of the clan, is believed to be the first of the kindred to reach golconda. it is considered fact that when he returned from his journeys to asia, a third eye had opened in his forehead, giving him access to new powers no other kindred had ever developed.
enzovoort


Probleem is, heb wel sites gevonden met uitleg van alle clans...
maar niet met het originele verhaal (cain en zijn nakomelingen)..

dus dunno

0m3g4

Legacy Member
wil enkel maar zeggen dat ik ze in het game nog nooit heb gezien of over gelezen...
heb de site al vroeger eens bezocht over de Malkavians... maar die anderen nog niet gelezen. buiten nu voor de salubri

Holy Paladin

Legacy Member
een clan waarvan alle leden dood zijn, twil dan wel lukken da ge er gene van die clan tegenkomt he

Kepa

Legacy Member
neen, er zijn nog maar 7 van over...en telkens als ze een nieuwe kindred maken, willen ze dat hun nieuw kind huj bloed opdrinkt (en hun dus van kant maakt).

dus vrij onbelangrijk :p

Holy Paladin

Legacy Member
mja ok, als er nog 7 zijn wil et wel lukken da ge ere gene tegenkomt :p

downset818

Legacy Member
eigenlijk staat het ni vast of er exact zeven zijn. er gaan geruchten dat er meer zijn, en er gaan er dat er minder zijn... ni zo verwonderlijk, aangezien ne salubri PC achtste generatie moet zijn bij character generation.

oh, ge zijt de samedi ook nog vergeten in uwe lijst, kepa.

Malkavian

Legacy Member
een game maken met de volledige Vampire geschiedenis zou wel iets te groot zijn. Als je er rekening mee houdt dat elke CLan een CLan-book heeft van ongeveer een 60 A4bladen, en dan heb je nog eens de geschiedenis boeken en de pockets (verhalen)

Ik speelde Vampire in de Magic Dice vroeger in Antwerpen.
Ik speel het nu al zo'n 4 jaar niet meer :(
En wil eigenlijk wel eens terug beginnen.

LARPen is superfun. Het is even "idioot" als die voetballers in hun short en hun gekleurd t-shirtke aan.
LARP is meestal op een buitenlocatie. Je hebt een storyteller-crew (3-4 man)
dan heb je zo'n 10-20 tal spelers (PC) en een 10-20 Figuranten (NPC).
En dan heb je eigenlijk de settings. Ik heb Vampire en Fantasy geLarpt.
Vampire is tof voor het politieke gedoe. De achterbaksheid, de complotten, . . . Fantasy is super voor de actie. Met een Latex zwaard in volle charge naar een legen Undead lopen om dan voor 2dmg te slagen. :wtf: En dan opeens hulp krijgen van een scaven Player die enkele magische tattoes aanklikt en met 2 zwaarder in zeker-mode gaat en op de skellies begint te matsen voor 12dmg. :eek: :eek:
Wees gerust als je in je spel zit, zet je een stap opzij ;)

Ik zie LARP als een Freestyle openlucht theater met spelregels ;)
En nee je hoeft geen NERD te zijn om mee te doen.

downset818

Legacy Member
tsk tsk, in den boek van WW staat dat ge geen speelgoedzwaarden moogt gebruiken hé :)

kaartjes, die zorgen voor de oplossing! storm daar maar eens op uw vijand mee af...

Kepa

Legacy Member
samedi gead (wat een moeite...)

maar ik wil wel wat meer weten over den geschiedenis (om het zo te zeggen...tenminste weten wie de eerste kinderen waren van cain...waarom ze welke discipline/levenstijl kozen, etc...)


en LARPen, beh.....als er wa in limburg gebeurde zou ik het checken (kan moeilijk een dagske naar A'pen..want waar vebrlijf ik dan enzo?). Ma gelijk ik nu hier zit is er weinig kans op.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan