Archief - Vampire Bloodlines, een echte sequel?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

0m3g4

Legacy Member
Yo all,

Net zoals velen kijk ik met argusogen enorm uit naar Vampire The Masquerade: Bloodlines.
Ik heb het eerste spel hier nog altijd liggen en speel het nog altijd met plezier, VtM staat immers zeer hoog in mijn favorite games of all time top 10 lijstje :)
Anyway, wat ik wilde vragen was het volgende; ik heb enorm genoten van het verhaal over Christophe Romuald in het eerste deel, maar ik vroeg me af of Bloodlines eigenlijk in zekere zin verder bouwt op dit verhaal, of is het gewoon een geheel los verhaal van een newly born vampire in de moderne wereld? zullen er misschien ergens hints zijn naar het vorige verhaal tijdens je avontuur? of zul je heel misschien mensen (vampires) tegenkomen die je in het eerste game ook al tegenkwam?

persoonlijk maakt het me weinig uit maar toch zou het eigenlijk fantastisch zijn mocht het spel dergelijke hints bevatten van het vorige deel, weet iemand hier iets meer over?

greetz,

Om3g4

p!g

Legacy Member
mja het gaat waarschijnlek een volledig autonoom spel worden maar...de trend kennende zal ook hier wel wat met eastereggs enzo gegooid worden ;)

downset818

Legacy Member
het staat op zich, maar is wel opgenomen in de "officiële" verhaallijn van white wolf.

Malkavian

Legacy Member
0m3g4 zei:
Yo all,

Net zoals velen kijk ik met argusogen enorm uit naar Vampire The Masquerade: Bloodlines.
Ik heb het eerste spel hier nog altijd liggen en speel het nog altijd met plezier, VtM staat immers zeer hoog in mijn favorite games of all time top 10 lijstje :)
Anyway, wat ik wilde vragen was het volgende; ik heb enorm genoten van het verhaal over Christophe Romuald in het eerste deel, maar ik vroeg me af of Bloodlines eigenlijk in zekere zin verder bouwt op dit verhaal, of is het gewoon een geheel los verhaal van een newly born vampire in de moderne wereld? zullen er misschien ergens hints zijn naar het vorige verhaal tijdens je avontuur? of zul je heel misschien mensen (vampires) tegenkomen die je in het eerste game ook al tegenkwam?

persoonlijk maakt het me weinig uit maar toch zou het eigenlijk fantastisch zijn mocht het spel dergelijke hints bevatten van het vorige deel, weet iemand hier iets meer over?

greetz,

Om3g4

Zo heel veel is er nog niet bekent over het verhaal dus we kunnen het moeilijk met zekerheid zeggen.
Maar persoonlijk denk ik dat het niets met de vorige te maken gaat hebben, buiten mischien enkele personage die je terug gaat zien.

VtM was goed maar ik vond het spijtig dat je van in het begin vast hong aan de Brujah. Iets wat vele hardcore Vampire spelers zeer jammer vonden.
In VBL heb je de mogelijkheid om met 7 clans te spelen ipv 1.
Nu kan je kiezen tussen Malkavian :applause: :applause: :bow: :bow: , Brujah, Nosferatu, Toreador, Ventrue, Tremere en Gangrel.
Elk met hun eigenschappen en hun krachten
dit geeft het spel een enorm grote replay waarde :)
en geeft ook voor ieder wat wils :)

downset818

Legacy Member
khoop dat het succesvol wordt, in elk geval... kunnen de white wolf licenses ook eens wat interesse krijgen, in plaats van altijd die van dnd.

Malkavian

Legacy Member
ik koop em zeker :)
geen twijfel mogelijk
maja mijn nick zegt al genoeg hoe graag
ik VtM speel :) (btw ik speel live, en kende
het al van voor de PC game ;) just that ya guys know)

0m3g4

Legacy Member
Malkavian zei:
ik koop em zeker :)
geen twijfel mogelijk
maja mijn nick zegt al genoeg hoe graag
ik VtM speel :) (btw ik speel live, en kende
het al van voor de PC game ;) just that ya guys know)

Whatever you say maar Malkavian wordt volgens mij absolutely wack om mee te spelen...
geef mij maar de Ventrue, een van de meer mysterieuzere clans.
Of misschien totally de Anne Rice kant opgaan en me verdiepen in de Toreador, of misschien ook wel spellcastende Tremere... die in het eerste deel een serieus evil trekje hadden...
ach..ik ga ze gewoon allemaal proberen, and damn right dat ik het ook ga kopen!

Malkavian

Legacy Member
0m3g4 zei:
Whatever you say maar Malkavian wordt volgens mij absolutely wack om mee te spelen...
geef mij maar de Ventrue, een van de meer mysterieuzere clans.
Of misschien totally de Anne Rice kant opgaan en me verdiepen in de Toreador, of misschien ook wel spellcastende Tremere... die in het eerste deel een serieus evil trekje hadden...
ach..ik ga ze gewoon allemaal proberen, and damn right dat ik het ook ga kopen!

Wack jups, thats ma middle name :)
Ge moet weten hoe je het doet hé ;)
Iemand brutaal vermoorden en dan de getuigen met Dementation
laten denken dat ze een alien gezien hebben (klassiek Alien beeld met grote ogen) die een puppy sloeg.
Als ze zoiets gaan aangeven aan de politie worden ze toch niet
serius genomen en belanden ze in het beste geval in een gesticht :)
Spreading Madness is our Duty as a Malkavian

Kepa

Legacy Member
malkavian is kewl...spijtig da ge idd weinig clan-keuze had in vtm...
ma het verhaal was fijn, met multiple endings (gelukkig was ik neutraal, dus ik kon alle 3 endings kiezen....:/)

ma op bepaalde momenten vond ik het deel in de middeleeuwen leuker dan tegenwoordige tijd, aangezien alle beesten gewoon makkelijker neergingen in melee dan met kanonnen..

ahja..was er zo mysterieus aan Ventrue?? da zijn leiders...die wandelen een kamer binnen, praten iedereen om en wandelen weg?? [intevieuw gelezen, de makers lieten een filmke zien over de aanpak van alle clans...da was fijn om te lezen - kan het eens posten voor de mensen die het nie gelezen hebben]

PS, verhaal is weinig te weten...ma ik hoop idd op een easter egg, dat je christopher met aneska in een tombe ofzo vind [the good ending!]

Icefox

Legacy Member
hey ,
kheb eens een vraagje , ik weet nog dat je in de 1ste vampire in 3th person view speelde , nu heb ik onlangs gelezen dat dit spel in 1st person view gespeeld zal worden , of zou je dat nog kunnen wijzigen in de game , in ieder geval ik vind 3th person toch iets beter , meer overzicht over de actie :D

0m3g4

Legacy Member
Ultimate zei:
ahja..was er zo mysterieus aan Ventrue?? da zijn leiders...die wandelen een kamer binnen, praten iedereen om en wandelen weg??

Ik vind de Ventrue mysterieus omdat ze eigenlijk weinig aan bod kwamen in VtM en er werd in principe weinig uit de doeken gedaan over deze clan.

Welke clan eigenlijk een totaal mysterie is voor mij zijn de Ravnos... een clan van zigeuners (je kan over ze lezen in de VtM handleiding), en ze zijn zelfs helemaal niet aan bod gekomen in het spel...

Kepa

Legacy Member
nee, en ze zullen ook niet aan bod komen..ma ze zijn niet mysterieus hoor, VTM was eigenlijk een bordspel.

ventrue is gewoon adel, en zoals alle adel hebben ze idd veel geheimen...maar ze zijn echter heel open.
nosferautbijvoorbeeld is veel mysterieuzer, maar je hebt gewoon het geluk da ze veel aan bod kwamen in vtm.

]BuD[ cloak

Legacy Member
hmm, ik ben serieus aan het denken om de eerste te gaan halen, maar ik zou graag eerst eens de mening van jullie hebben over de eerste, verhaal, gameplay enzo ...

Axel

Legacy Member
]BuD[ cloak zei:
hmm, ik ben serieus aan het denken om de eerste te gaan halen, maar ik zou graag eerst eens de mening van jullie hebben over de eerste, verhaal, gameplay enzo ...

als ge hem vind pm me es...
mijne 2de cd is naar de friet en kzou hem graag ook nog es wille spele :(

greetz

Malkavian

Legacy Member
Je kan de clans soms goed voorstellen door enkele bekende personen erbij te plaatsen.

Ventrue, de zakenlui, de adel. Zij zijn de personen die meestal connecties hebben en liefst alles domineren. Vb. Richard Branson, Queen of England, . . .

Brujah , de mensen die vechten voor hun doel, geloof. Zij verdedigen hun standpunt en als het moet met geweld , veel geweld. Osama Bin laden, Stalin, Hitler, . . .

Nosferatu, de gedrochten, misvormde, de kluizenaar . Ze leven in duisternis en schaduw maar hebben een enorme inteligentie en weten alles. Dit is moeilijk om een bekend persoon te vinden. Ik zou zeggen Kevin Mitnick, maar hij is nie echt misvormd. Maar kwa karakter past hij er volledig in.

Toreador, De kunstenaars, artiesten, Acteurs, . . . Kunst is belangrijk in hun leven, hun obsessie ivm schoonheid ook. Zij zijn prachtig en kunnen met hun schoonheid iedereen charmeren en verleiden. Of ze doen het via een gedicht, film, muziek, . . .
Pick a few bekende mensen, (Madonna, Marilyn Manson, . . . )

Tremere, de Tovenaars, Zij waren Warlocks die via een ritueel in Vampieren zijn veranderd. Ze zijn achterbaks, geniepig en vooral meedogenloos. Bekende hier voor vinden is moeilijk, waarschijnlijk zou Rasputin Tremere zijn.

Gangrel. de Wolfkes, Meer beest dan mens. Deze Vampieren staan zeer dicht bij de dieren en de natuur. mischien ver gezocht maar Michel Vandenbosch :P Dunno, is moeilijk om te zeggen omdat het niet direct een persoon is die in de media komt, dus een bekend persoon vinden is nie simpel.

Malkavian, Vampieren met een kink in de kabel. Pyromanen, Paranoids, Autisten, Psychopaten, gewoon getikten ;) Hier moet nie echt nog meer uitleg bij denk ik ;)
Voorbeelden zijn Charles Manson, Dutroux, . . . (dit zijn wel 2 psychopaat voorbeelden, maar niet iedere Malk is zo)

Kepa

Legacy Member
Gangrel zijn dan ook nog eens bevriend met weerwolven (hopelijk hebt ge er nu iets aan.....want bij VTM werd er ma over gersproken ma ik kwam dus geen wolven tegen :unsure: )

brujah zijn niet alleen de slechte :p....(leuke voorbeelden kerel :p). Ze leven echter ook om te vechten. Het is niet dat als ze hun strijd winnen, dat ze ophouden en in hun stoel gaan zitten!!
osama bin laden is beste voorbeeld peins ik, want de 2 andere zijn ook meer leiders...ma den osama leidt (met hoge charisma) en vecht...

nosferatu, beh..neem gewoon een geheimzinnige buurman die altijd thuis zit (nee geen gamer) en zich nooit laat zien.. Maar toch om een of andere van alles op de hoogte is..-auspex-

en malkavian zou ik niet zozeer beschrijven als psychopaten...maar gehandicapten.
Ook al lijken ze achterlijk en dom op het eerste gezicht, blijkt nadat je bepaalde aspecten analyseert ze gewoon hoogbegaafd zijn. - vb die authistische kinderen die sneller tellen dan enig welk computer-
EEN autist is geen psychopaat hé :p

downset818

Legacy Member
gangrel zijn ni bepaald bevriend met weerwolven, voor zover ik weet. ze kunnen in de wildernis overleven zonder erdoor opgegeten te worden, maar ik denk ni dat ne weerwolf zich zou inhouden om het af te maken, moest hij ne gangrel te pakken kunnen krijgen.

Kepa

Legacy Member
downset818 zei:
gangrel zijn ni bepaald bevriend met weerwolven, voor zover ik weet. ze kunnen in de wildernis overleven zonder erdoor opgegeten te worden, maar ik denk ni dat ne weerwolf zich zou inhouden om het af te maken, moest hij ne gangrel te pakken kunnen krijgen.
juist wel...staat er duidelijk, enigste clan die niet bang moet zijn van weewolven :).

ze leven samen, als wilde beesten..terwijl de andere clans de weewolven haten (en het gevoel wederzijds is)

downset818

Legacy Member
hmmm? als ik hun clanbook even bekijk, staat het er ni zo, hoor.
ze haten mekaar niet evenzeer als andere vampiers weerwolven haten, maar ik denk toch dat ze geen maatjes zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan