Archief - Vampire Bloodlines, een echte sequel?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kepa

Legacy Member
hmm raar.... d8 van wel, aj maatjes zullen ze wel nie zijn..ge moet geen maatjes zijn om samen te leven, gewoon elkaar tolereren.

0m3g4

Legacy Member
Gangrel zijn wel degelijk allies van de Werewolves, als je de Gangrel in je party hoort spreken in VtM als je net Praag verlaat merk je dit op, je moet dan de volgende stad betreden door middel van de wildernis te doorkruisen, als Christophe zich afvraagt of ze geen werewolves zullen tegenkomen onderweg zegt hij 'we will have safe passage as long as I'm around, my clan has made peace with these creatures a long time ago' oftewel 'has made an alliance'
exact gesprek weet ik niet meer maar ik herinner me nog heel duidelijk die scene.

Malkavian

Legacy Member
Ultimate zei:
Gangrel zijn dan ook nog eens bevriend met weerwolven (hopelijk hebt ge er nu iets aan.....want bij VTM werd er ma over gersproken ma ik kwam dus geen wolven tegen :unsure: )

brujah zijn niet alleen de slechte :p....(leuke voorbeelden kerel :p). Ze leven echter ook om te vechten. Het is niet dat als ze hun strijd winnen, dat ze ophouden en in hun stoel gaan zitten!!
osama bin laden is beste voorbeeld peins ik, want de 2 andere zijn ook meer leiders...ma den osama leidt (met hoge charisma) en vecht...

Ik zeg nergens dat ze slechte personen zijn hé. Als je gelooft in een ideaal zie je jezelf niet als slecht. Ik heb eens met het idee gespeelt om Ghandi als Brujah te spelen. Maar heb het nooit toegepast aangezien het te moeilijk is om te roleplayen.

Ultimate zei:
en malkavian zou ik niet zozeer beschrijven als psychopaten...maar gehandicapten.
Ook al lijken ze achterlijk en dom op het eerste gezicht, blijkt nadat je bepaalde aspecten analyseert ze gewoon hoogbegaafd zijn. - vb die authistische kinderen die sneller tellen dan enig welk computer-
EEN autist is geen psychopaat hé :p

Zover ik weet zei ik dat Malkavian "Pyromanen, Paranoids, Autisten, Psychopaten, gewoon getikten " zijn :) dus niet alleen Psycho's.
Wees gerust ik ken de echte kracht van Malks :) Drive people crazy :)
Zo heb ik een extreme Stalker-Trickster geLARPed :P kweetnie hoe fun, gewoon in het begin van de sessie liet ik de storyteller er iemand uit kiezen en die stalkte ik dan tot in het extreme. bvb ik heb de Sherrif van het Ellysium eens beginnen stalken. Hij gebruikte zijn status en verbood mij hem te volgen (Status mag je 1 keer ongestraft negeren) de tweede keer kreeg hij het enorm op zijn zenuwen en riep hij " Ik sta op mijn status, Volg me niet meer", waarop ik droog antwoorde "Hmmm, ge staat op een tegel"
dat zinnetje redde mijn leven :P

En ook heb ik de Tremere beetgenomen. Hun dorst naar bloed bracht me op een idee voor hun beet te nemen. Zo ging ik op een stoel staan en riep "wie kan er mij de oplossing geven voor 2 + 2 ? De winnaar krijgt van mij bloed" Ik wachte tot een tremere een idioot antwoord gaf en zei toen ja gij, waarop ik hem een gebruikte Tampon heb gegeven (aka een tampon met rode verf).
Ma diene tremere kon er nie mee lachen. Kon ik er aan dien dat hij dingen verkeerd verstaat :) ik zei "krijgt van mij bloed", niet 'krijgt van mijN bloed" hehehehe

Axel

Legacy Member
how the fuck wete gulder da allemaal?? oO

kheb da spel ook meerdere keren gespeeld
moa da heb ik toch allemaal nie onthoude zenne Oo

greetz

Kepa

Legacy Member
jah, malkavian...ma je posts kunnen misverstaan worden door iemand die er niks van kent. Ze zijn onderschat, das waar ik naartoe wilde. Hoge IQ mensen.


Mjah, LARPen...kan het moeilijk alleen doen.

0m3g4

Legacy Member
neem aan dat jullie het nu over het bordspel hebben ipv het pc game :)

downset818

Legacy Member
welk bordspel :D?

enfin, ikzelf heb wel een tijdje de pnp-versie van tM gespeeld.

iemand van plan zich requiem aan te schaffen?

Malkavian

Legacy Member
Vampire The Masquerade is dus een Pen en Papier Roleplay ;)
voor diegene die dat nog niet wisten
Er zijn een 30-40 tal pockets te koop met verhalen die zich
in het spel afspelen.
Ook heb je Clan boeken van elke clan.
als ook de volledige geschiedenis boeken, Book of Nod (heb zien liggen, nie gekocht, nu spijt van :cry: )
Je kan VtM vergelijken met DnD, alleen met Vampieren en hedendaags en anders :P :crazy:

@Ultimate, Malkavians moeten niet direct een hoog IQ hebben. Ze bekijken gewoon de wereld volledig anders. Er zijn er die een hoog IQ hebben, ma je kan evengoed een "lompe" malk hebben.

Als je de legende kunt geloven zag Malkav "zijn Vader" Cain rondlopen en enorm aan het piekeren. Toen Malkav naar Cain stapte en vroeg wat er scheelde zei Cain dat Malkav het nooit zou kunnen begrijpen. Waarop Malkav aandrong en bleef pushen om toch te zeggen wat er scheelde. Cain zei dat hij de helft van zijn probleem zou laten zien. Het probleem was eigenlijk de waarheid van het leven. Toen Malkav de helft van die waarheid zag is em zot geworden, en zorgde hij ervoor dat ieder lid van de clan malkavian een knik in de kabel heeft.

Ik raad iedereen af om met Malkavian te beginnen als het je eerste keer is dat je Roleplayed aangezien dit een van, zoniet DE moeilijkste clan is om te spelen.
Probeer maar eens een Autist te roleplayen, of een pyromaan, . . . zonder in de typische stereotypen te hervallen. Want da maakt een tof personage.
Vaak zie je ook Malkavian's geroleplayed worden als "Ik ben een vampier die denkt dat hij . . . is" waarbij je . . . invuld met eender wie of wat. (de paus, Darth Vader, Een Bloempot, een hond, . . .)
Deze zijn wat ik noem de makkelijke Malks. Aangezien je dan maar iets na speelt.
Soms kan dat tot een goed personage leiden maar dan moet het goed geroleplayed zijn.
Bvb Malkavian die denkt dat hij een Engel is. (heeft 2 krachten bijgeleerd, 1 Majestic (Presence Max lvl geloof ik) waarbij hij zijn uitstraling gebruikt om mensen achteruit te doen stappen of zelfs mensen kan wegblazen, en Chimerstry waarmee hij Vleugels kan maken)
Hij gebruikte die krachten dan wanneer hij kwaad werd en dan zag je zijn vleugels en zorgde "de wind en kracht van" de vleugels de stap achteruit.
zo breng je veel meer mee in je personage. En niet zomaar de zoveelste "Ik ben een . . ."-Malkavian.

0m3g4

Legacy Member
Malkavian zei:
Vampire The Masquerade is dus een Pen en Papier Roleplay ;)
voor diegene die dat nog niet wisten

yo you take me for a fool malkav :p
ik zag enkel iemand vermelden dat er een bordspel van was ofzo?
ach ja...forget it
heb nooit de pen & paper versie gespeeld...

Malkavian

Legacy Member
@ 0m3g4 , kheb dat nooit op één persoon gericht mijn reply ;) Dus als je je aangesproken voelt . . .

Ik heb ook nooit de PnP gespeelt, alleen de LARP versie ;)

Kepa

Legacy Member
wel, we zullen het nooit snappen tenzij we het zelf spelen....vooral als je disciplines vernoemt die andere mensen niet kennen.

Hebt ge eigenlijk een site met al dees verhaalkes...Ik vond ze best tof om te lezen.

0m3g4

Legacy Member
Malkavian zei:
@ 0m3g4 , kheb dat nooit op één persoon gericht mijn reply ;) Dus als je je aangesproken voelt . . .

Ik heb ook nooit de PnP gespeelt, alleen de LARP versie ;)

dus wat is de LARP versie?

Kepa

Legacy Member
LIVE-ACTION-ROLE-PLAYING

malkavian is nen echte nerd :p
-----
eh, hoe meer ik er van hoor....hoe meer ik malkavian wil uitproberen

clans waar ik genoeg van heb zijn nosferatu en toreador..
Invisibility (cloacked) was de meest overpowered move in VTM...heb ik al genoeg gebruikt (al hebben ze een heel unieke speelstijl :) )

Jaja, als brujah binnenkomen en iedereen afmaken.
Als malkavian alles weten (auspex) en mensen gek maken.
Als tremere op afstand mensen doen ontploffen.
En als Ventrue binnenwandelen en een nieuwe slavenleger hebben.

It's gonna take up much of my time!! (nu ma hopen da er geen bugs in zitten :unsure: )

0m3g4

Legacy Member
Ultimate zei:
It's gonna take up much of my time!! (nu ma hopen da er geen bugs in zitten :unsure: )

Het spel is al lang af, en ze hebben nog tijd waarschijnlijk tot februari 2005 (tenzij vroeger), wat de release-date is voor Half Life 2

tidj genoeg zou ik zo zeggen!

Malkavian

Legacy Member
amai nog nie

Larp is inderdaad Live Action Role Play
Je verkleed je , je komt samen met een man of 20 en
je roleplayed Vampire. Er lopen 2-3 storytellers rond die het
spel in goede banen proberen te leiden (wa nie simpel is)
en spelen de key figuren.
Iedere clan heeft zijn Elder en dan heb je nog de Prins van de stad.
Die komt altijd uit de machtigste clan uit de stad.

Toreador kan super zijn als hij goed gespeelt wordt.
Ook hier een klein VBke ;), Een van de storytellers in mijn LARP group speelde een Gay Torry. Hij gebruikte dominate om een iemand te controleren, dan deed hij er van alles mee ;) vooral dingen die gay peeps doen :P (dit was out of game en dus niet zichtbaar , Du'H) hij liet zijn Ghoul er foto's van trekken terwijl ze bezig waren. Nadien chanteerde hij die vampier/persoon. Hij zou alles moeten doen wat de Torry zei of hij maakte de foto publiekelijk in een of ander boekske, en dan gaat de reputatie van die Hetero persoon de vuilbak in ;) Wa kon hij er om geven dat hij eropstond, ze wisten het toch van hem. Super gewoon

Malkavian

Legacy Member
Ultimate zei:
LIVE-ACTION-ROLE-PLAYING

malkavian is nen echte nerd :p
-----
eh, hoe meer ik er van hoor....hoe meer ik malkavian wil uitproberen

clans waar ik genoeg van heb zijn nosferatu en toreador..
Invisibility (cloacked) was de meest overpowered move in VTM...heb ik al genoeg gebruikt (al hebben ze een heel unieke speelstijl :) )

Jaja, als brujah binnenkomen en iedereen afmaken.
Als malkavian alles weten (auspex) en mensen gek maken.
Als tremere op afstand mensen doen ontploffen.
En als Ventrue binnenwandelen en een nieuwe slavenleger hebben.

It's gonna take up much of my time!! (nu ma hopen da er geen bugs in zitten :unsure: )

Ik ben geen NERD :angry: :crazy: :crazy:

Brujah is inderdaad meer de easy, Rambo style manier
Nosferatu zal meer James Bond meets Hunchback of Notre Dame zen :rofl:
Tremere is Evil zelf, bloodboil, lekker gore troep.
Malkavian is de mensen angst aanjagen, ze laten denken dat hun maten de grote kever zijn, . . . Fun verzekerd dus maar moeilijk, ik garandeer het je.
Ventrue is niet direct een slavenleger in het opzicht van loop binnen en heb leger. Meer zo van, ik pak telefoon en roep persoonlijk Groep Diane samen om dan een schuilplaats aan te vallen. Of probeer mensen om te kopen hun vrienden te veraden.
Gangrel zal meer Lassie in Action zijn ;)

Kepa

Legacy Member
in den intervieuw beschreven ze de nosferatu..

Em moest een huis binnen, en wa info winnen.
Brujah en tremere aanpak zijn duidelijk :p
Ma nosferatu checkte eerst met auspex wa de zwakke punten zijn van het huis. (dus stroomschakelaar). Maakte wa geluid, lokte een guard weg. Zoog zijn bloed.
Schakelde stroom uit, liep onzichtbaar binnen...en speelde wa met de resterende humans :p
Dus metal gear solid

gangrel nog nie in actie gezien. IMO een combo van brujah directe aanpak (power) en wa sneakier gedoe (dus in een andere vorm dichterbij geraken of mensen ontwijken)

--------
mjah in LARP kunt ge creatief zijn...in een game kunt ge alleen de dialogen en opties gebruiken die een spel u toelaat
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan