Archief - update xbox live dashboard

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AlienStorm

Legacy Member
Nu moet ik bijvoorbeeld mijn console op "Nederland" instellen willen de kids Beyond Good And Evil in het Nederlands kunnen spelen. Waarom zo omslachtig? En daarenboven, voor zover ik me kan herinneren, kon de eerste Xbox dat wel.

[PwF]Hchest

Legacy Member
AlienStorm zei:
Nu moet ik bijvoorbeeld mijn console op "Nederland" instellen willen de kids Beyond Good And Evil in het Nederlands kunnen spelen. Waarom zo omslachtig? En daarenboven, voor zover ik me kan herinneren, kon de eerste Xbox dat wel.

Is toch zo gefixt, snap er het drama niet van :hug:

AlienStorm

Legacy Member
Omdat ik in België woon en niet China, Japan of Nederland? Wat is anders het nut van een profiel als het toch niet moet kloppen?

Cerulean

Legacy Member
Ik snap eerder niet dat je Beyond Good & Evil in het Nederlands zou willen spelen, ik had dat in het Nederlands op Gamecube en ik vond dat verschrikkelijk :sop:
Of 't moet zijn dat het in België automatisch in het Frans is, dan heb ik niks gezegd (hoewel, dan zou ik Engeland kiezen ipv Nederland)

Tits

Legacy Member
Snoeckers zei:
²

Ik haat nederlands op men console of games, is gewoon mottig om te lezen en zoals je zegt; vaak zitten er foute of scheve vertalingen bij.


Bij mij is dit het enigste wat ik jammer vind aan xbox ivm ps3, veel of alle games (of enkel hun exclusives?) zijn vertaald naar het Nederlands.

Als je 70 euro betaald vind ik wel dat er tenminste de moeite kan gedaan worden om nlondertitels erbij te geven en je de keuze te laten.
Hoeveel kosten steken er wel niet in zo'n spel? Dan is een vertaler erbij toch echt niet een grotere kost.

Op xboxlive oa vind je nu "millionaire?". Jammer genoeg is dit enkel in het Engels. Dit kon echt wel een leuk spel worden als je dit kon spelen met heel het gezin. Jammer genoeg gaat dit door de taalbarrière niet.

Anyway, voor de rest vind ik het machtige console.

Tits

Legacy Member
Cerulean zei:
Ik snap eerder niet dat je Beyond Good & Evil in het Nederlands zou willen spelen, ik had dat in het Nederlands op Gamecube en ik vond dat verschrikkelijk :sop:
Of 't moet zijn dat het in België automatisch in het Frans is, dan heb ik niks gezegd (hoewel, dan zou ik Engeland kiezen ipv Nederland)

Raar dat zo'n arcadegame dan wel in het nederlands te spelen is. (Wat ik wel niet snap is dat het in het engels staat als je locatie BE is, maar wel in het nederlands als je locatie NL is). Ook al zijn wij een meertalig land, laat ons dan ergens dit gemakkelijker kunnen kiezen?

Ik vind in dit spel de nederlandse voiceover wel heel sterk gedaan.

edit: blijkbaar dezelfde opmerking als hierboven. Idd, het is wel nice dat ze automatisch de juiste taal nemen waar je woont, maar laat dan eventueel via opties ofzo de mogelijkheid een andere taal te nemen. Ik laat mijn locatie niet graag op NL staan om daarna online te gaan spelen:P.

Cerulean

Legacy Member
BG&E is een Ubisoft spel, en ik denk dat geen enkele andere developer zoveel vertaalde games heeft als Ubisoft. Maar soit, ze moeten de gamer wel de kans geven om een taal te selecteren. Bij het origineel van BG&E kon gewoon geen andere taal geselecteerd worden, nu is het op omslachtige en onnodige (want is toch veel makkelijker op te lossen) manier nog te fixen via de Xbox zelf.

AlienStorm

Legacy Member
Op Kinect zijn er aardig wat games in het Nederlands, enkel weet niemand in Vlaanderen het omdat men logischerwijze de console instelt op België.

Cerulean

Legacy Member
Ja maar zijn ze dan in het Engels, of in het Frans zoals vaak het geval is met beschrijvingen enzo op het dashboard?

AlienStorm

Legacy Member
Het blijft dezelfde download hé, in tegenstelling tot de filmpjes. Met andere woorden, wil je terug naar de Engelse versie van de game, pas je gewoon opnieuw je land aan in de Xbox-settings.

Kapistijn

Legacy Member
ne wreed k**te is als ge ne film huurt via Zune, da ge echt moet oplette wa ge huurt. Zo overtijd batman binnengehaald int frans. Wel lache ma wreed kut. Is het trouwens ook zo moeilijk om daar ondertitels bij te voorzien? Voor de rest vind ik da van die taal vrij goed uitgewerkt. Het kan echt wel erger en btw is je console uiteindelijk nog altijd niet gemaakt voor te gamen?

AlienStorm

Legacy Member
Hey, voor mij mogen ze al die muziek en filmzever eraf laten en de prijs van een Gold-abo in België halveren hoor.

GEE

Legacy Member
eujem ... waarom knippert de groene led van mijn xbox nog 3 keer als ik hem afzet (en hij dus al afstaat) ... strange :eek:

lookoutordie

Legacy Member
Ik vind de lay-out van de nieuwe dashboard goed. Weet iemand of wij nog youtube krijgen?

Tracker

Legacy Member
zeg euh hoe werkt die clous? please explain it to me so i know :D

Jonas89

Legacy Member
Vraag ik mij ook af, kan geen enkele save game erin plaatsen, krijg een foutmelding dat het niet lukt...

Furon

Legacy Member
Jonas89 zei:
Vraag ik mij ook af, kan geen enkele save game erin plaatsen, krijg een foutmelding dat het niet lukt...

Sommige Save Games (die van Gears 3 o.a.) kunnen enkel verplaatst worden van de HDD naar de Cloud door Move ipv Copy.

Dennoman

Legacy Member
Grom, heb het nu ook zitten. Wil niet meer met Live verbinden. Via de website lukt het prima en hij geeft aan dat ik effectief internetconnectie heb.

Internet verbindt en Live niet. Ja MS, trek uw router uit, dat zal het zijn :ironic:

Edit: nu doet de site ook raar bij mij. Prolly de server waarop mijn account staat ofzo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan