Archief - Upcoming Nerfs & Buffs!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BrNlicious

Legacy Member
Ik vind die support changes ni zo erg tbh. Dit zorgt voor een meer aggressive spel. De aura's van sona geven nu meer armor en mr dus da kan geen probleem zijn. Nidalee die minder ap ratios heeft op heal vind ik zeer terecht. Ze is geen support maar toch healt ze met 1 heal iemand helemaal op. Ik vind de change minder erg als verwacht.

Kennethdw

Legacy Member
brainrain zei:
Ik vind die support changes ni zo erg tbh. Dit zorgt voor een meer aggressive spel. De aura's van sona geven nu meer armor en mr dus da kan geen probleem zijn. Nidalee die minder ap ratios heeft op heal vind ik zeer terecht. Ze is geen support maar toch healt ze met 1 heal iemand helemaal op. Ik vind de change minder erg als verwacht.

Tkan ook averechtse effect hebben, als je weet dat de enemy een jungler heeft ga je ook niet agressief spelen als je niemand hebt die je kan healen. Dus we zullen zien. De enigste viable "tank" op de moment is amumu, maar ook hij begint af te vallen. Jarvan / lee sin zijn momenteel de top tanks die je elken game ziet en ze zijn mateloos irrietant.

memorexxx

Legacy Member
Mja, een tank moet nu eenmaal damage doen, anders is die compleet useless (behalve voor towers neer te halen samen met een AD), als ge geen damage doet, dan wordt ge den helen tijd gewoon geignored tot het einde van de teamfight...

BrNlicious

Legacy Member
amumu begint aftevallen? oO

Amumu is nar mijn mening in een goed team de beste jungler. Die ult wint gwn teamfights. Als ge daar nen brand ult ofzo op hebt is iedereen dood.

KiPpIe

Legacy Member
memorexxx zei:
Mja, een tank moet nu eenmaal damage doen, anders is die compleet useless (behalve voor towers neer te halen samen met een AD), als ge geen damage doet, dan wordt ge den helen tijd gewoon geignored tot het einde van de teamfight...

Het probleem is natuurlijk wel van die tanks die gewoon teveel damage doen.
Tegenwoordig zie ik meer en meer een warmog + atma combo op veel ad melee carries zoals gangplank, pantheon en lee sin. Geen schijt dat je daar tegen kan doen als "squishy".
één crit parlay shot van gp en uw leven is al voor de helft weg.
Als ranged dps is het ook zo goed als onmogelijk om daar nog van weg te geraken eens ze u aanvallen dan.

Dan nog over de support nerfs: Voor early game was dit zeker nodig, maar ik heb het gevoel dat ze lategame scaling er ook volledig uitgehaald hebben door de AP ratios naar beneden te halen.
Komt nog eens bij kijken dat Nidalee early game nóg meer damage gaat doen, en haar speer nu nog veel harder gaat kunnen spammen... Gaat zeker regelmatig gebanned worden nu.

BrNlicious

Legacy Member
Nid doet early game niet veel dmg. In de lane fase max je eerst heal omdat je javeling vs1 enemy niet genoeg is. Eens ze lvl6 is doet ze wel dmg.

Jaegger159753

Legacy Member
brainrain zei:
amumu begint aftevallen? oO

Amumu is nar mijn mening in een goed team de beste jungler. Die ult wint gwn teamfights. Als ge daar nen brand ult ofzo op hebt is iedereen dood.
Da is het probleem met de dual AP meta, pakt amumu, brand + annie, en HOPLA AMUMU STUN, DAMAGE OVER 9000! Maar die shit werkt niet meer en ten tweede is het moeilijk om die combo te landen tegen goeie teams.

Kheb die setup geprobeerd in go4lol vorige zondag en we got assraped. Kregen de kans zelfs niet om onze ultis samen te landen vanwege hun janna gevolgd door ashe/noc combos. Niet te vergeten dat banshees, quicksilver slash etc ook al counters zijn voor amumus.

En kheb gemerkt dat op dreamhack & IEM, amumus ook niet superveel succes hebben gehad.

BrNlicious

Legacy Member
Met amumu moet ge nog geen dubbel ap gaan eh. Er zijn altijd momenten waar de enemy allemaal bij elkaar staat flash ult is sowieso al een stun mss dat er mensen zijn met banshees of quicksilver sash dan nog zijn die weg. In een team is er meer cc dan alleen amumu ult. Als ze daar al op mekaar staan dan kan de ap sowieso al zijn aoe dmg doen voordat quicksilver sash is geactivate.

En je moet ook weten waar te vechten en wanneer ofc.

Jaegger159753

Legacy Member
"flash ult" zegt ge daar...

Als ge tegen een team speelt met amumu+AP burster zoals annie/brand, is het vrij vanzelfsprekend dat ge niet met 5 mongos op elkaar gaat staan en jungle fights vermijd

Dus moest hij dan nog flash stunnen, dan zou hij enkel diegenen op de eerste rij in zijn stun mogen hebben, wat normaal gezien de offtanks zijn tenzij ze verkeerd staan

Het is uiteraard allemaal situationeel, maar tis echt ni zo simpel als ge denkt. Amumu is niet instant win :p.

The Monopoly Guy

Legacy Member
galio>amumu imo
galio heeft zoveel meer
Slow nuke, movementspeed buff/nuke, shield dat hem healt, ulti die compleet disabled & een hoop dmg doet

Kennethdw

Legacy Member
Yoshingy zei:
bleh jax early game nerf :p faaal

Indd, dat is juist zijn zwakke plek en gaan ze dat nog eens erger maken ook. Een jax kan zo weinig doen in lane totdat hij delen van gunblade eeft. Hij heeft dan ook niks sustain dus harass em gewoon en ge zijt van em af. Maar riot is precies een beetje eigenwijs.

Killstick

Legacy Member
is idd een vrij marginale nerf :p ze tonen daar een voorbeeld van een jax wie zijn lane gepushed is tja welke dumbass gaat jax nu naar zijn turret pushen waar hij en kan harrassen en free farmen >< low elo changes ftw

Kennethdw

Legacy Member
En de patchnotes zijn er, Talon Patch Notes | LoL - League of Legends

Wat een faal patch zeg.
Soraka -> useless
Sona ->useless
Nidalee ->ze willen dat ze meer close combat gaat doen maar ze buffen haar spears die long range zijn..?????
Taric ->valt nog te bezien moeilijk te zeggen
Jax -> weeral nutteloos op sr
Orianna -> verdiende nerfs imo
Kayle -> grote buffs tbh, hopelijk niet overbuffed
Alistar -> nerfs onnodig vink, hij was prima atm.
Udyr ->nerfs wel verdient, nu kan hij geen eeuwen in lane zitten, dat em maar terug naar zenen jungle gaat.
Xin -> nerfs totaal onnodig lolz maar gelukkig niet al teveel

pinoken

Legacy Member
Kennethdw zei:
En de patchnotes zijn er, Talon Patch Notes | LoL - League of Legends

Wat een faal patch zeg.
Soraka -> useless
Sona ->useless
Nidalee ->ze willen dat ze meer close combat gaat doen maar ze buffen haar spears die long range zijn..?????
Taric ->valt nog te bezien moeilijk te zeggen
Jax -> weeral nutteloos op sr
Orianna -> verdiende nerfs imo
Kayle -> grote buffs tbh, hopelijk niet overbuffed
Alistar -> nerfs onnodig vink, hij was prima atm.
Udyr ->nerfs wel verdient, nu kan hij geen eeuwen in lane zitten, dat em maar terug naar zenen jungle gaat.
Xin -> nerfs totaal onnodig lolz maar gelukkig niet al teveel

Not Orianna! Nooooooooooz.

Kayle is volgens mij een beetje te gebuffed. :D

Jaegger159753

Legacy Member
Kennethdw zei:
En de patchnotes zijn er, Talon Patch Notes | LoL - League of Legends

Wat een faal patch zeg.
Soraka -> useless
Sona ->useless
Nidalee ->ze willen dat ze meer close combat gaat doen maar ze buffen haar spears die long range zijn..?????
Taric ->valt nog te bezien moeilijk te zeggen
Jax -> weeral nutteloos op sr
Orianna -> verdiende nerfs imo
Kayle -> grote buffs tbh, hopelijk niet overbuffed
Alistar -> nerfs onnodig vink, hij was prima atm.
Udyr ->nerfs wel verdient, nu kan hij geen eeuwen in lane zitten, dat em maar terug naar zenen jungle gaat.
Xin -> nerfs totaal onnodig lolz maar gelukkig niet al teveel
"Buffen haar spears". Ik vind dat niet echt nen buff, 5 of 10 mana eraf? lol
Eender welke Nidalee speler, maxed altijd zijn heals om zijn in zijn lane te kunnen blijven dus dat maakt geen zak uit. En in lategame heeft Nidalee normaal nooit manaissues dus die buff is imo nutteloos. Haar AP ratios zijn in ieder geval zwaar generved dus haar heals zuigen endgame. En haar "jump" skill, heeft meer cooldown, dus tgaat moeilijker zijn om te ontsnappen. M.a.w. tenzij ge HotshotGG noemt, is deze champ useless vanaf nu.

Xin nerf vond ik onnodig, hij was al zo onpopulair, maar tis ook maar kleine nerf.

Kennethdw

Legacy Member
Jaegger159753 zei:
"Buffen haar spears". Ik vind dat niet echt nen buff, 5 of 10 mana eraf? lol
Eender welke Nidalee speler, maxed altijd zijn heals om zijn in zijn lane te kunnen blijven dus dat maakt geen zak uit. En in lategame heeft Nidalee normaal nooit manaissues dus die buff is imo nutteloos. Haar AP ratios zijn in ieder geval zwaar generved dus haar heals zuigen endgame. En haar "jump" skill, heeft meer cooldown, dus tgaat moeilijker zijn om te ontsnappen. M.a.w. tenzij ge HotshotGG noemt, is deze champ useless vanaf nu.

Xin nerf vond ik onnodig, hij was al zo onpopulair, maar tis ook maar kleine nerf.

Tis nie de mana cost alleen tis ook de cooldown omlaag, 6sec cooldown is weinig ze maat. Die heal was indd handig voor haar maar ze kan het nog steeds en zo slecht is die nu nog niet ze healed nu gewoon zoals soraka ervoor. En haar jump skill is nu wel affected by cd reduc dus das eig gene kak langere cd ^^

pinoken

Legacy Member
Jaegger159753 zei:
"Buffen haar spears". Ik vind dat niet echt nen buff, 5 of 10 mana eraf? lol
Eender welke Nidalee speler, maxed altijd zijn heals om zijn in zijn lane te kunnen blijven dus dat maakt geen zak uit. En in lategame heeft Nidalee normaal nooit manaissues dus die buff is imo nutteloos. Haar AP ratios zijn in ieder geval zwaar generved dus haar heals zuigen endgame. En haar "jump" skill, heeft meer cooldown, dus tgaat moeilijker zijn om te ontsnappen. M.a.w. tenzij ge HotshotGG noemt, is deze champ useless vanaf nu.

Xin nerf vond ik onnodig, hij was al zo onpopulair, maar tis ook maar kleine nerf.

Overdrijven is u vak zeker? Dien 1 second Cd erbij (die ge er makkelijk afhaalt als je CD-reduction koopt) zorgt er echt niet voor dat haar pounce useless is om te ontsnappen/achtervolgen. Hooguit word het moeilijker, maar niet onmogelijk. Die heal was gewoon te sterk als je bekijkt dat ze eigenlijk geen support is en die speren zijn veelal lucky shots maar als het raak is op de juiste persoon is hij veelal de helft of meer van zijn Hp kwijt. Het nerven van de supports gaat dit alleen maar in de hand spelen aangezien je meer tijd hebt om de volgende speer er op te smijten alvorens de persoon terug full Hp is. En zoals Kenneth aanhaalt is mana cost niet het enige dat naar beneden gehaald is.

Jaegger159753

Legacy Member
pinoken zei:
Overdrijven is u vak zeker? Dien 1 second Cd erbij (die ge er makkelijk afhaalt als je CD-reduction koopt) zorgt er echt niet voor dat haar pounce useless is om te ontsnappen/achtervolgen. Hooguit word het moeilijker, maar niet onmogelijk. Die heal was gewoon te sterk als je bekijkt dat ze eigenlijk geen support is en die speren zijn veelal lucky shots maar als het raak is op de juiste persoon is hij veelal de helft of meer van zijn Hp kwijt. Het nerven van de supports gaat dit alleen maar in de hand spelen aangezien je meer tijd hebt om de volgende speer er op te smijten alvorens de persoon terug full Hp is. En zoals Kenneth aanhaalt is mana cost niet het enige dat naar beneden gehaald is.
En begrijpend lezen is uw zwakste vak zeker? Waar zeg ik dat pounce useless zal zijn? Ik heb gezegd dat het moeilijker zal zijn om nu te ontsnappen met pounce (ervan uitgaande dat ge geen CDR koopt).

Over CDR gesproken op Nidalee? Items zoals rabadon/lich bane/rageblade zijn core aan Nidalee, dus moest ge nu morello's kopen, dan laat ge een véél belangrijker item wachten. De enigste optie zou zijn, CDR boots, maar die boots zijn ten eerste slecht voor Nidalee, omdat Nidalee cc reduction vereist gezien haar mobiliteit/poke mechanics. Ik moet u niet vertellen dat als ge gekite/geslowed wordt als Nidalee, ge bijna altijd dood zijt? Die boots zijn een must.

Zelfs dan nog, moesten we nu toch die boots kopen, wat 15% CDR geeft, wauw 15% op 4 seconden is wat 0,6s eraf? Terwijl de cdr voor de nerf/buff, 3 seconden was. Dus vertel mij hoe dit ne nuttige rework is?

De reden waarom Nidalee nen topban was, is simpelweg omdat Nidalee niet te killen was. Zij gooit een speer, zij focusen haar, ze springt weg met 400 hp, healt zichzelf voor 700 hp. Het enemy team daarentegen moet 1 voor 1 recallen, waardoor het nidalee team torens 1 voor 1 kan gaan neerhalen door poke.

Wat gaat het nu zijn? Ze healt voor 190hp, en het nidalee team gaat moeten backen. In high elo play, gaat ge deze champ in ieder geval niet meer zien.

pinoken

Legacy Member
Jaegger159753 zei:
En begrijpend lezen is uw zwakste vak zeker? Waar zeg ik dat pounce useless zal zijn? Ik heb gezegd dat het moeilijker zal zijn om nu te ontsnappen met pounce (ervan uitgaande dat ge geen CDR koopt).

Over CDR gesproken op Nidalee? Items zoals rabadon/lich bane/rageblade zijn core aan Nidalee, dus moest ge nu morello's kopen, dan laat ge een véél belangrijker item wachten. De enigste optie zou zijn, CDR boots, maar die boots zijn ten eerste slecht voor Nidalee, omdat Nidalee cc reduction vereist gezien haar mobiliteit/poke mechanics. Ik moet u niet vertellen dat als ge gekite/geslowed wordt als Nidalee, ge bijna altijd dood zijt? Die boots zijn een must.

Zelfs dan nog, moesten we nu toch die boots kopen, wat 15% CDR geeft, wauw 15% op 4 seconden is wat 0,6s eraf? Terwijl de cdr voor de nerf/buff, 3 seconden was. Dus vertel mij hoe dit ne nuttige rework is?

De reden waarom Nidalee nen topban was, is simpelweg omdat Nidalee niet te killen was. Zij gooit een speer, zij focusen haar, ze springt weg met 400 hp, healt zichzelf voor 700 hp. Het enemy team daarentegen moet 1 voor 1 recallen, waardoor het nidalee team torens 1 voor 1 kan gaan neerhalen door poke.

Wat gaat het nu zijn? Ze healt voor 190hp, en het nidalee team gaat moeten backen. In high elo play, gaat ge deze champ in ieder geval niet meer zien.

As said overdrijven is uw beste vak. Als Nidalee nu 700 health zal ze nog ongeveer 500 healen, give or take 20 Hp. (700-180 = 520 -> 520 / 1.25 = 416 AP -> 416 AP * 0.70 = 291 -> 291 + 190 = 481)

Over CDR gesproken op Nidalee? Items zoals rabadon/lich bane/rageblade zijn core aan Nidalee, dus moest ge nu morello's kopen, dan laat ge een véél belangrijker item wachten.

Correctie: Als dezelfde cooldown op pounce toch belangrijker is dan dmg waren dat de belangrijkere items. En 'k zeg niet dat het zo persé hoeft te zijn. Je kan nog altijd die dmg kopen en die Cd accepteren.

En begrijpend lezen is uw zwakste vak zeker?

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet? Zie jij mij ergens zeggen dat dit een rework of een buff is? Het is een nerf op haar heal, en een dikke ook, maar het maakt er geen flutheal van.

Pounce net hetzelfde, nu moest je geen Cd kopen om met die pounce praktisch ongrijpbaar te zijn, nu wel indien je op datzelfde niveau van ongrijpbaarheid wilt blijven. Dat trekt uw dmg omlaag voor een gedeelte maar je kan in de plaats wel uw speer een beetje meer werpen.

Daarbij krijg je nu resistances van uw cougar form. Al is het nog zo weinig, het zou al ietske moeten doen t.o.v. niks.

'k Ontken nergens dat Nidalee hiermee een nerf ondergaat en misschien zelfs andere builds/playstyle vraagt, maar om te zeggen dat ze nutteloos word vind ik een brug te ver.

De reden waarom Nidalee nen topban was, is simpelweg omdat Nidalee niet te killen was.

Misschien is dat net de reden waarom ze haar generfed hebben. Omdat ze niet te killen was en ze dat willen breken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan