Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fdzzaigl

Legacy Member
benny zei:
Ik vindt het net goed dat er eens een dev is die de games nog maakt uit liefde, en de fans erbij wilt betrekken.

Dat bedoel ik niet, tis gewoon alsof in elke thread over TW2 men wil aantonen dat deze game beter is dan die en dat dit en dit spel gaat onderdoen (met name Dragon Age).

Speel het gewoon en beoordeel een spel op zijn eigen waarde imo.

NeverwinterX

Legacy Member
Hoe zit het eigenlijk met de camera in The Witcher 2? In The Witcher 1 kon je zowat isometrisch spelen, maar ik heb daarover nog niks gehoord voor de sequel en nog niet gezien in de videos. (Opvallend, aangezien men moord en brand schreeuwt dat het ontbreekt in Dragon Age 2 en dat het niet meer tactisch zou zijn. Maar hier, nobody cares :p)

Archangelus

Legacy Member
Dat hangt samen met het combatsysteem en het feit dat je in DA met een party speelt ipv alleen zoals in The Witcher.

In deze game is de combat gemaakt om in 3rd person gespeeld te worden.
Meestal zit je in melee en veel spells zijn melee range of point blank area of effect. De spells die wel long range zijn, zijn dan weer vlot te gebruiken met de TW camera.
Die 3rd person camera is ook superieur aan die van DA2, waardoor een isometrische view niet noodzakelijk is.

In Dragon Age heb je niet alleen controle over je eigen char, maar ook nog eens over een hoop partymembers. Meerdere "units" controleren gaat nu eenmaal vlotter vanuit isometrisch perspectief, zie maar welk camerastandpunt RTS games gebruiken.

Daarnaast is de 3rd person camera in DA2 rotslecht: de hoogte en maximale hoek van de camera zitten verkeerd, hij volgt niet goed mee (vooral bij hoogteverschillen) en in veel gevallen zit er wel een char/obstakel/muur in de weg van een vlotte spelbeleving.

Naast die 2 factoren zijn ook de spells en abilities niet allemaal even geschikt zonder isometrisch perspectief. Het is nu eenmaal een pak eenvoudiger om een fireball of andere area spell te plaatsen vanuit top-down dan vanuit 3rd person.

In The Witcher heb ik het isometrisch perspectief eigenlijk nooit gebruikt, in Dragon Age heb ik zo goed als elk gevecht zo gespeeld.

NeverwinterX

Legacy Member
Archangelus zei:
Meerdere "units" controleren gaat nu eenmaal vlotter vanuit isometrisch perspectief, zie maar welk camerastandpunt RTS games gebruiken.

Ik stopte met lezen zodra je het controleren van 4 units met een RTS vergelijkte :p

Maar goed mijn vraag is nog niet beantwoord, hoe zit het daarmee: any official word daarover?

The_Cat

Legacy Member
Gaat er iemand de collecters halen?
Ik heb hem gepreordered bij game mania, maar het is 99.98 euro en dat lijkt me toch wel wat veel :p ik ben nog steeds aan het twijfelen, al goed is het online gepreordered en kan ik het nog later annuleren moest ik toch besluiten het niet te halen :p
Die buste die er bij zit zie ik niet helemaal zitten.. daar kun je niet echt iets mee doen, en gaat hier toch ma wa stof staan te verzamelen xD

demon326

Legacy Member
The_Cat zei:
Gaat er iemand de collecters halen?
Ik heb hem gepreordered bij game mania, maar het is 99.98 euro en dat lijkt me toch wel wat veel :p ik ben nog steeds aan het twijfelen, al goed is het online gepreordered en kan ik het nog later annuleren moest ik toch besluiten het niet te halen :p
Die buste die er bij zit zie ik niet helemaal zitten.. daar kun je niet echt iets mee doen, en gaat hier toch ma wa stof staan te verzamelen xD


The Witcher 2 Collectors Edition - PC - ShopTo.Net

Ge gaat hoogstens 85 euro kwijt zijn, inclu verzend dan;)

demon326

Legacy Member
Mijn preorder is gisteren in prijs gezakt :cool:

Product : The Witcher 2 Premium Edition (PC)
Previous Price : £27.85
New Price : £24.85

:applause:

tom1

Legacy Member
Dit is mijn desktop:

Intel Dual Core E8400@3Ghz
Nvidia 9600GT
4GB RAM

Ga ik hiermee The Witcher 2 kunnen spelen (en op welke settings)?

Nighth4wkske

Legacy Member
Sorry ze ma ik denk nie da ge het gaat kunnen spelen :(

/facepalm

Vimes

Legacy Member
tom1 zei:
Ga ik hiermee The Witcher 2 kunnen spelen (en op welke settings)?

Wellicht wel hoor. Op minimum settings.

Minimum System requirements: Windows XP/Vista/7, processor: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz or similar AMD, 1 GB RAM for Windows XP, 2 GB RAM for Windows Vista and 7, Nvidia GF 8800 512 VR or similar ATI, 16 GB HDD space

Recommended System requirements: Windows XP/Vista/7, processor: Quad Core Intel or similar AMD, 3 GB RAM for Windows XP, 4 GB RAM for Windows Vista and 7, Nvidia GF 260 1GB or ATI HD4850 1GB, 16 GB HDD space
Bron: GOG.com

Fdzzaigl

Legacy Member
Spijtig maar dit spel zal niet voor mij zijn (niet binnen korte tijd in ieder geval), systeemvereisten zijn te hoog voor mijne PC en als ik het speel wil ik het deftig spelen.

Ik ga ook niet upgraden voor 1 spel terwijl ik bijna al de rest die binnenkort uitkomt nog gemakkelijk op high zal spelen.

Ik zeg liever ja voor 2 weken op reis naar Botswana. The Witcher 2 zal moeten wachten tot de prijzen van hardware droppen.

[F6]_Z_

Legacy Member
Ik zit net boven de minimum specs. PC van 3 jaar :( Het begint tijd te worden dat ik terug eens nieuwe koop.

Hannibal

Legacy Member
[F6]_Z_;14703049 zei:
Ik zit net boven de minimum specs. PC van 3 jaar :( Het begint tijd te worden dat ik terug eens nieuwe koop.
Je bent niet de enigste. Begin mei ga ik mezelf een nieuwe trakteren. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan