Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Trolle

Legacy Member
1.2 is live en is ook maar 67mb (zal eindelijk eens gaan beginnen aan da spel nu :) )

agrash

Legacy Member
Fonskuh zei:
Zit nu ongeveer aan 20u playtime en net aan chapter 2 begonnen.
Nice, maar hoe heb je dat gedaan?
Ik doe op het gemakske alle quests, loot alle huizen, praat met iedereen, etc en ik zit nu ergens aan 85% van chapter 2 in 24 uur :confused:

Tenzij je iedere hoofdkeuze eens opnieuw speelt om de (vroege) consequenties te zien maar dat hou ik voor een 2de playtrough. Of tenzij je het op de moeilijkste difficulty speelt en ieder gevecht moet buffen om erdoor te geraken want ik speel maar op normal

Fonskuh

Legacy Member
Veel lopen verkennen, praten met mensen, craften,... Waarschijnlijk evenveel bezig met quests en het verhaal als gewoon rondlopen en verkennen.

Dobbelsteen

Legacy Member
Serieus, wat een kutpatch: ik check mijn grafische opties voor ik begin, staat het WEERAL op de default (deze keer zelfs met uber sampling on :sop: ). Direct eens checken of ze die fullscreen-problemen al gefixt hebben.

Ataraxis

Legacy Member
Mijn performance is naar de zak sinds de 1.2 patch.

Waar ik normaal 40 - 50 haal, kom ik nu de hele tijd ronde 30 uit. Settings waren inderdaad gereset maar ik had een screen genomen VOOR de patch, om zeker te zijn dat 'k dezelfde settings zou gebruiken.

Ubersampling uit (duh), V-Sync uit, Texture Memory op Large, en LOD Distance op Normal. Al de rest maxed out.

HD 5850, Phenom II X4 965 @ 3,4 Ghz, 4 GB RAM, Win 7 x64

FML :( Back to 1.1, I guess.

Wel jammer, die Blue Stripes armor, and Ultimate Swordsman (of zoiets) DLC's zijn zeer nice.
En al die combat tweaks, UI aanpassingen, en save-game compression ben ik dus ook kwijt ...
Ik hoor dat er voor vele net een FPS increase is gekomen, maar hier en daar vind ik ook mensen met mijn probleem. Ook een irritante stutter om de zoveel seconden, énorm vervelend.

Dobbelsteen

Legacy Member
Qua performance is het hier nog goed (meeste dingen op high), op een HD4890 :)

Ik ben nu aan een nieuwe playthrough bezig, deze keer met import van savegame. Als je dit doet kan je met een deftig silver sword aan chapter 1 beginnen, een luxe dus :) Ook zijn al die DLC's misschien wat veel van het goede (veel te goede stats op uw armor in het begin al).

Ataraxis

Legacy Member
Ja 't is blijkbaar maar een minderheid die er last van heeft, en natuurlijk moet ik er weer bij zijn ... ><

En 't is ook niet ATI gerelateerd aangezien gij bijvoorbeeld geen problemen hebt, en ik iemand met een GTX 470 (of zoiets) hetzelfde zag voorhebben.

En die armor is inderdaad wel lichtjes OP. :D

Deftig

Legacy Member
Ik speel het spel nu ook een tijdje en ik denk dat ik last heb van een bug.. :(
Chapter 2:
De quest: "With flickering heart". Ik vind Iorveth nergens in die stad.. Hij zou in de slums moeten wezen maar daar is ie niet.
Ik ben wel zo stom geweest dat lijk te onderzoeken zonder surgical tools vooraleer ik die Elf aansprak op het feit dat ik hem verdenk de moorden gepleegd te hebben.
Ik ben dus na het niet vinden van Iorveth teruggekeerd naar de catacomben met die spullen opzak, dat lijk nog eens onderzocht. Maar nog geen Iorveth te vinden.
Enig idee wat er nu nog scheelt of zou ik de quest eens over moeten doen?

agrash

Legacy Member
Ik zit qua fps op een +-25, met alles op low & mijn resolutie verkleint. Maar ik ga voor mijn 2de playtrough nog een half jaartje ofzo wachten tot ik een nieuwe graka (5570) heb en alles deftig is qua dlc enzo.

Die 2de patch ga ik misschien vanavond eens proberen, maar ik denk dat het aan mijn graka ligt

Deftig zei:
Ik speel het spel nu ook een tijdje en ik denk dat ik last heb van een bug.. :(
Chapter 2:
De quest: "With flickering heart". Ik vind Iorveth nergens in die stad.. Hij zou in de slums moeten wezen maar daar is ie niet.
Ik ben wel zo stom geweest dat lijk te onderzoeken zonder surgical tools vooraleer ik die Elf aansprak op het feit dat ik hem verdenk de moorden gepleegd te hebben.
Ik ben dus na het niet vinden van Iorveth teruggekeerd naar de catacomben met die spullen opzak, dat lijk nog eens onderzocht. Maar nog geen Iorveth te vinden.
Enig idee wat er nu nog scheelt of zou ik de quest eens over moeten doen?

Bij mij staat hij ofwel tegen ergens tegen de muur ofwel s'avonds in een huisje verderop. Kun je een questmarker volgen naar die persoon zelf?

Deftig

Legacy Member
agrash zei:
Bij mij staat hij ofwel tegen ergens tegen de muur ofwel s'avonds in een huisje verderop. Kun je een questmarker volgen naar die persoon zelf?
De questmarker zelf weet niet goed wat ie wil. Als ik in de slums ben duid hij buiten de stad aan (de uitgang naar de catacomben) en als ik dan net buiten de stad ben staat ie weer in de stad.. Ik heb alle mogelijke uren van de dag daar rond gelopen, elke elf aangesproken die ik er vond maar geen Iorverth, ik denk dat ik de quest maar eens over doe want ik wil ze laten leven.. :p

mayrbek

Legacy Member
Ataraxis is het echt zo erg dat je rond de 30 fps haalt
ik zou daarmee blij zijn ik kan niet eens witcher 2 aan
ik speel nu witcher 1 op medium settings rond 25 fps

Dobbelsteen

Legacy Member
Deftig zei:
De questmarker zelf weet niet goed wat ie wil. Als ik in de slums ben duid hij buiten de stad aan (de uitgang naar de catacomben) en als ik dan net buiten de stad ben staat ie weer in de stad.. Ik heb alle mogelijke uren van de dag daar rond gelopen, elke elf aangesproken die ik er vond maar geen Iorverth, ik denk dat ik de quest maar eens over doe want ik wil ze laten leven.. :p

Soms geeft hij enkel het beginpunt van je zoektocht aan (bij het Roche-pad zijn er zo enkele missies). Je moet de questlog er maar eens op nalezen, meestal vind je daar hints :)

Deftig

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Soms geeft hij enkel het beginpunt van je zoektocht aan (bij het Roche-pad zijn er zo enkele missies). Je moet de questlog er maar eens op nalezen, meestal vind je daar hints :)
Jup allemaal gedaan, geen Iorveth te vinden.. Heb ook wat afgezocht op het internet en heb nog een paar mensen gevonden met hetzelfde probleempje.. Ik ga eens vanaf de save net voor de start van de quest opnieuw beginnen en dit keer meteen alles doen zoals het hoort...
Heb even verder gespeeld in de hoop van met Iorveth te kunnen praten maar helaas quest failed omdat Iorveth weggaat, zijn extra units roepen...

Naradia

Legacy Member
And.... done

Alleszins 1 van de beste RPG's die ik al gespeeld heb, al vind ik, zoals de meesten onder ons, dat het toch iets te kort is.
Ik neem aan dat dit een thrilogie is? Zoja, dan zie je wel dat ze willen eindigen met een cliffhanger voor de volgende, al hoop ik dat we deze keer geen 5 jaar moeten wachten.

Ataraxis

Legacy Member
mayrbek zei:
Ataraxis is het echt zo erg dat je rond de 30 fps haalt
ik zou daarmee blij zijn ik kan niet eens witcher 2 aan
ik speel nu witcher 1 op medium settings rond 25 fps

10 tot 15 FPS verliezen is 'erg', ja. Het zou speelbaar zijn als die irritante 'stutter' er niet was. En performance verliezen zou niet mogen bij een patch/update.

mayrbek

Legacy Member
Ataraxis zei:
10 tot 15 FPS verliezen is 'erg', ja. Het zou speelbaar zijn als die irritante 'stutter' er niet was. En performance verliezen zou niet mogen bij een patch/update.

dan kun je toch proberen de spel te spelen op medium settings
het zou wel moeten gaan

Archangelus

Legacy Member
Ik heb het net uitgespeeld. Ligt het aan mij of is deze korter dan de eerste?

Ik ben begonnen met een save uit de originele waarvan ik al lang niet meer wist welke keuzes ik toen gemaakt had. Daardoor had ik al direct deftige gear om mee te beginnen, dus yay me.
Naar mate ik verder speelde herinnerde ik me welke keuzes ik gemaakt had in nummer 1 en bleek dat ik eigenlijk in Act 1 de verkeerde kant gekozen had. Bij de vorige had ik heel lang geprobeerd om neutraal te blijven, maar dan op het einde toch gekozen voor de squirrels, maar nu heb ik gekozen voor Roche.
Achteraf gezien een spijtige keuze, aangezien een consistente keuze voor squirrels beter was geweest als ik ooit eens een replay van de hele serie wil doen.

Het verhaal en personages zijn best interessant, al had ik naar het einde toe wel moeite om te volgen wie wie nu weer bedroog tussen al die koningen, tovenaars en andere partijen. Zoals ik al zei was ik veel vergeten van het verhaal van Witcher 1 (aanzet: Geralt is gestorven in Rivia, maar staat ineens ergens levend en wel in een dorp), dus vanaf het moment dat ze naast de main plotlijn ook nog eens beginnen met flashbacks uit een mysterieus verleden werd het wel heel moeilijk om te volgen.

Combat is cool, al lijkt het mij meer clickspam dan de vorige, waar ge zo moest klikken als uw cursor vlamde. Het feit dat ge altijd en overal moet dodgen en elk ge gevecht ligt rond te springen als een konijn is soms nogal irritant. Het was beter geweest als Geralt af en toe ook eens uit zijn eigen zou pareren of blocken ipv de manuele block/parry die er nu is.

De moeilijke keuzes en evenwichtsoefening tussen verschillende partijen die de eerste zo typeerden zijn hier heel wat minder: in Chapter 1 kies je voor een partij en eigenlijk heb je dan de grootste keuze al gehad. Er zijn nog wel lastige momenten, maar ik had het gevoel dat je op dat punt kiest voor zwart of wit en alles wat daarop volgt maakt dat zwart/wit een beetje grijzer. Het origineel was van begin tot einde schakeringen van grijs met pas redelijk tegen het einde een echt bepalende keuze.

Door die keuze zo vroeg in het spel heb ik wel de neiging om eens een nieuw spel te beginnen en de andere kant te kiezen. Zoals ik al zei heb ik op basis van mijn import save eigenlijk de verkeerde kant gekozen, maar bon.
Nadeel van zo'n spelverloop is wel het gevoel dat ik vanalles gemist heb. Ik ben zo iemand die elke NPC volledig uithoort en alles 3 keer onderzoekt, maar als je maar de helft van de NPCs leert kennen op 1 playthrough is dat natuurlijk moeilijk.

Tijdens de credits was ik ff door de gameguide aan het bladeren die bij het spel zit, om te zien of ik wel de "juiste" keuzes gemaakt had.
Dan blijkt ineens dat die draak uit Chapter 1 eigenlijk
Saskia
is?? Door mijn keuze voor Roche ben ik die nooit echt tegengekomen, dus ik had daar totaal geen idee van.
En als ik dan op het einde de keuze krijg om
de draak dood te doen of te laten leven, doe ik die natuurlijk dood
, want die leek zo te lijden en een trage pijnlijke dood tegemoet te gaan. :(

Al bij al zeker aan te raden en veel interessanter dan DA2!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan