Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dobbelsteen

Legacy Member
Xplo^ zei:
Krijg "Error creating temporary file" wanneer ik 1.1 en 1.2 probeer te installeren ;|

Ik run het als administrator.

Vanuit welke map run je die patch? Probeer anders eens vanaf \mijn documenten\the witcher 2? Daar downloadt hij 1.2 heen als je de autopatcher laat doen :)

Son Gokou

Legacy Member
Vandaag gekocht en wat een super spel. Weet je helemaal er in te zuigen. Had moeite om het effe af te zetten.

Vond de graphics eerst wat tegen vallen totdat ik tot de conclusie kwam dat alles op low stond. Effe naar high geswitch en damn wat een nice looking game.

Trouwens die roodharige mage is damn hot.

Hannibal

Legacy Member
Net ook eindelijk mijn eerste uurtjes met The Witcher 2 kunnen doorbrengen.
Man, wat een spel !

Wel heb ik last van 2 "zwarte balken" eentje vanboven en eentje vanonder. Iemand die hier ook problemen mee gehad heeft en ze heeft kunnen verhelpen ?

Alvast bedankt !

Dobbelsteen

Legacy Member
Hannibal zei:
Net ook eindelijk mijn eerste uurtjes met The Witcher 2 kunnen doorbrengen.
Man, wat een spel !

Wel heb ik last van 2 "zwarte balken" eentje vanboven en eentje vanonder. Iemand die hier ook problemen mee gehad heeft en ze heeft kunnen verhelpen ?

Alvast bedankt !

Neen, wordt pas later verholpen. Ik ben ook wel een beetje teleurgesteld daarin aangezien 5:4-schermen toch wel een redelijk marktaandeel hebben :s

Hannibal

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Neen, wordt pas later verholpen. Ik ben ook wel een beetje teleurgesteld daarin aangezien 5:4-schermen toch wel een redelijk marktaandeel hebben :s
Dus bij een volgende patch zou dat in orde moeten zijn ?

Salasander

Legacy Member
Jongens ik heb geen adrenaline bar : X

Ik zit nu ongeveer op het einde van chapter 2, heb net door hoe je mutagens op je talents moet zetten maar ik zie geen adrenaline bar...

Iemand een oplossing?

Dobbelsteen

Legacy Member
Salasander zei:
Jongens ik heb geen adrenaline bar : X

Ik zit nu ongeveer op het einde van chapter 2, heb net door hoe je mutagens op je talents moet zetten maar ik zie geen adrenaline bar...

Iemand een oplossing?

Die krijg je normaal te zien als je vijanden aan het afmaken bent én als je een upgrade gekozen hebt die het gebruik toelaat. Dus bvb bij sword-path zijn dat de group finishers :)

Vorda

Legacy Member
Salasander zei:
Jongens ik heb geen adrenaline bar : X

Ik zit nu ongeveer op het einde van chapter 2, heb net door hoe je mutagens op je talents moet zetten maar ik zie geen adrenaline bar...

Iemand een oplossing?

Als je tegen dan nog geen adrenaline bar hebt, heb je verkeerde skills gekozen.. (of je onderschat hoe lang chapter 2 is)

Xplo^

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Vanuit welke map run je die patch? Probeer anders eens vanaf \mijn documenten\the witcher 2? Daar downloadt hij 1.2 heen als je de autopatcher laat doen :)

Staat gewoon in dowloads, kheb het al overal naar gesleept. Zal de fix van de witcher 2 support gebruiken (reinstall).

The_Cat

Legacy Member
Heb mijn pc terug :p
maar nu moet ik heel dieje witcher opnieuw installeren xD
achja terug opnieuw beginnen maar xD

Dreamw4lk3r

Legacy Member
Het is misschien al eerder gevraagd maar sinds ik weinig zin had om door 55 pagina's te bladeren hier komt ie:

-> Is er zoiets als loot in het spel? Ik hecht veel waarde aan de look & item fever... bv nieuwe zwaarden & harnassen... The witcher heeft dit niet echt zeker?

voorzover ik heb gezien loopt Gerard altijd rond met z'n twee tandestokers en leren jas. :s?

Ikaruga

Legacy Member
er is wel loot ja. Het is geen ARPG zoals diablo bvb (aka bakken loot), maar is er naar verluid wel een grote diversiteit aan loot. Die verandert ook uw uiterlijk visueel.
Die 2 tandenstokers is deel van de lore, silver & steel sword, is gewoon heel de opzet.
Ik heb ondanks nog niet veel gespeeld, kan ik u wel zeggen dat enemies armor parts (gloves, boots, armor, helmen etc) & wapens kunnen droppen. Er is ook veel aandacht voor craften in het spel.

Als je TW1 gespeeld hebt, is de verscheidenheid van loot immens gestegen

Dobbelsteen

Legacy Member
Dreamw4lk3r zei:
Het is misschien al eerder gevraagd maar sinds ik weinig zin had om door 55 pagina's te bladeren hier komt ie:

-> Is er zoiets als loot in het spel? Ik hecht veel waarde aan de look & item fever... bv nieuwe zwaarden & harnassen... The witcher heeft dit niet echt zeker?

voorzover ik heb gezien loopt Gerard altijd rond met z'n twee tandestokers en leren jas. :s?

Witcher 1: enkele steel swords, enkele silver swords, 3 leather armors.

Witcher 2: vrij veel zwaarden en onderverdeling in een 5tal armor-delen waarvoor redelijk wat mogelijkheden zijn.

Qua andere loot: loot voor alchemy, armor en sword enhancements, skillbooks, craft schema's, veel craft-onderdelen, ...

En over die tandenstokers: het kunnen niet altijd Final Fantasy kleuterpersonages zijn met zwaarden van 200 kg. Deze zwaarden zitten vrij dicht op de realiteit.

Deftig

Legacy Member
Dreamw4lk3r zei:
-> Is er zoiets als loot in het spel? Ik hecht veel waarde aan de look & item fever... bv nieuwe zwaarden & harnassen... The witcher heeft dit niet echt zeker?

voorzover ik heb gezien loopt Gerard altijd rond met z'n twee tandestokers en leren jas. :s?

Veel loot eigenlijk. Vooral craft & alchemy stuff, ik ben bijna constant bepakt met die dingen :p.
Kwa armor: Ik heb toch heel wat afgewisseld in het spel, echt een set heb ik wel nooit gehad. Van swords heb ik er al bij al een klein dozijn versleten (steel & silver wel samengeteld).
Wat ik wel te kort had was goudstukken. En ik ben een zeer gierig persoon in games (en in het echt ook best wel..) dus aan een gat in mijn hand zal het niet gelegen hebben. :unsure:
Voor de rest best wel een goed spel en een goed verhaal! Leuk hoe je ziet wat je keuzes teweeg brengen terwijl je evolueert in het spel. Al vind ik het level systeem maar matig. Soms krijg je levels bij terwijl je niet echt het gevoel hebt ze te verdienen (soms zelfs 2levels in een keer).

Verder: Heb het spel pas uit :applause:
Heb voor de elf gekozen in chapter 1. Ik denk wel het spel nog eens te doen maar dan meteen vanaf de tweesprong van Roche en Iorveth en dan uiteraard voor Roche te kiezen.
Ook dit keer wat meer side quests proberen. Maar sommige boeide me echt niet, zoals het uitmoorden van die Nekkers (deze heb ik nog volbracht maar de harpies fladderen nog altijd vrolijk rond) en soortgelijke quests doen me veel te veel denken aan mijn Warcraft tijdperk en mijn eindeloze grind naar lvl60:p.
Prince Stennis heb ik gered van de lynch mob, heb ik eigenlijk spijt van. Had gehoopt dat er een trail zou volgen maar die is precies nooit uitgevoerd aangezien hij Koning is geworden.
Ook de Kingslayer heb ik laten leven. Ik had iets van, meh I would've done the same thing if I were in his shoes.
Ik kijk al uit naar het vervolg (dat komt toch hè?) :applause:

Archangelus

Legacy Member
Vorda zei:
Als je tegen dan nog geen adrenaline bar hebt, heb je verkeerde skills gekozen.. (of je onderschat hoe lang chapter 2 is)

Niet noodzakelijk, ik had ook pas in chapter 3 een adrenaline bar, gewoon omdat ik een aantal skill upgrades genomen had ipv direct naar een nieuwe skill te gaan.

Hannibal

Legacy Member
Wat een game. :love:
Na een dikke 8 uur ben ik dan eindelijk in chapter 2 geraakt.

Dreamw4lk3r

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Witcher 1: enkele steel swords, enkele silver swords, 3 leather armors.

Witcher 2: vrij veel zwaarden en onderverdeling in een 5tal armor-delen waarvoor redelijk wat mogelijkheden zijn.

Qua andere loot: loot voor alchemy, armor en sword enhancements, skillbooks, craft schema's, veel craft-onderdelen, ...

En over die tandenstokers: het kunnen niet altijd Final Fantasy kleuterpersonages zijn met zwaarden van 200 kg. Deze zwaarden zitten vrij dicht op de realiteit.

ja? zijn het realistische zwaarden? recht & scherp ... een echte kenner precies. Alhoewel zilver nogal zwak is als zwaard, dus zo realistisch ist dan toch weer niet. achja.

Toch bedankt voor de info maar ik had het beter geäpprecieerd als ge uw eigen mening over FF zwaarden eruit had gelaten. Ieder zijn ding, en ik houd nu eenmaal van een hoop looks & keuze in armor en bewapening.
Daarvoor moet het niet per sé fantasy armor zijn alhoewel ik dat ook tof vind.
Als jij dat in verbinding stelt met kleuters is dat spijtig van jou.

Ikaruga

Legacy Member
moet zo niet reageren eh. Met realistisch bedoelt hij proportioneel. In FF gaan ze nu eenmaal gigantische zwaarden lopen dual wielden en rondzwaaien gelijk dat boomtakskes zijn.

Ik denk dat zijn reactie over kleuters doorgaans verwijst naar de tendens van japanse spellen om tienerpersonages met extravert haar & kleren te gebruiken ipv volwassen (aka, Cloud etc), meer realistisch voorgestelde figuren. Niet dat final fantasy kinderachtig is
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan