Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NeverwinterX

Legacy Member
Heb het ook net uitgespeeld. Toch een prima game, buiten de minpuntjes die ik eerder aanhaalde. Het verhaal is goed als je al de characters/namen kan volgen, ze zouden beter wat meer herinneringshulpmiddelen in de dialogen gestopt hebben: "radovid, king of redania" ipv gewoon "radovid" zetten enzo (de kaart die bij de retail versie zit is trouwens handig daarvoor: toont de landen en namen van de koningen en zelfs hun emblemen). Soms leunen ze ook wat teveel op kennis van de lore, beetje meer uitleg had geen kwaad gekund. Die council en conclave komt zo ineens ter sprake einde chapter 2. Beetje vreemd dat dat nooit eerder vermeld wordt in het spel, lijkt me toch dat zoiets op voorhand gepland en aangekondigd moet worden. Er wordt ook niet uitgelegd wat die council en conclave precies zijn (buiten in de books). En afhankelijk van uw keuzes ontbreekt er soms informatie uit het andere pad die plots naar voren komt in uw pad.

Over mijn keuzes:
Import uit the witcher 1 waar ik voor de flaming order gekozen heb.
Lekker inconsistent en omdat ik spijt had van die keuze in the witcher 1 voor Iorveth gekozen in the witcher 2 (ik ben toch een witcher, we doen wat we willen :p). Iorveth zwaard gegeven (slachtpartij in Flotsam dus). She-elves gered, Loredo ontsnapt.
Dan natuurlijk de Saskia/Vergen kant van het verhaal: Stennis niet veroordeeld, maar aan Saskia overgelaten. Henselt niet gedood.
In chapter 3 Eilhart geholpen en Triss dus niet gaan redden (achtte de kans groot dat ze het wel zou redden op haar eentje, in tegenstelling tot Eilhart, goor stuk daar trouwens met Eilhart in de kerker...). Draak/Saskia is dus gered. Sile laten weggaan. Letho gedood. Iorveth nog steeds bij mij op het einde.

Vanaf dat ik de ambassador terug zag in chapter 2 vermoedde ik dat Nilfgaard achter het hele gedoe zat.
Had netjes zowat de beste uitrusting in het spel denk ik: Caerme als steel sword, Addan Deith als silver sword, Vran armor, elder blood boots en gloves en de mage trousers. Leveling: lvl 35, magic path tot en met laatste skill (heb niet alle skills uit dat path genomen) met nog een aantal uit de sword path: Riposte, Position, Violence en Whirl. Na Letho in chapter 1 vond ik alle battles gemakkelijk, behalve The Operator.

Tijd gespeeld volgens xfire: 50u.

agrash

Legacy Member
NeverwinterX zei:
Over mijn keuzes:
Import uit the witcher 1 waar ik voor de flaming order gekozen heb.
Lekker inconsistent en omdat ik spijt had van die keuze in the witcher 1 voor Iorveth gekozen in the witcher 2 (ik ben toch een witcher, we doen wat we willen :p). She-elves gered, Loredo ontsnapt.
Dan natuurlijk de Saskia/Vergen kant van het verhaal: Stennis niet veroordeeld, maar aan Saskia overgelaten. Henselt niet gedood.
In chapter 3 Eilhart geholpen en Triss dus niet gaan redden (achtte de kans groot dat ze het wel zou redden op haar eentje, in tegenstelling tot Eilhart, goor stuk daar trouwens met Eilhart in de kerker...). Draak/Saskia is dus gered. Sile laten weggaan. Letho gedood. Iorveth nog steeds bij mij op het einde.

Vanaf dat ik de ambassador terug zag in chapter 2 vermoedde ik dat Nilfgaard achter het hele gedoe zat.
Alles net hetzelfde gedaan zoals ik (alsook the order in de eerste), buiten dan het laatste gevecht met letho. Ik liet hem leven omdat hij triss hielp en het nog een leuke kerel uitzag :p


Zalige game idd, ik ga binnen enkele maanden het eens opnieuw doen met roche en enkele drastische plotten anders doen. Tegen dan hoop ik ook een nieuwe graka te hebben.


Wat ik wel belachelijk vond is dat de aanval bij de dwarves zo klein was. In de openingssequentie of in die mist zie je een heel leger vechten maar het leek meer op een grote gangfight dan om een 'koningrijkgevecht'. Zwaar teleurgesteld in dat stukje. Of Roche/ioveth die je altijd spontaan hielpen ondanks het feit dat je een (onrechtstreekse) vijand bent :ironic:
En het gevecht met die grote drauga (?) in de mist was ook een lichte teleurstelling. In trailers had ik gezien hoe episch dit gevecht was & dat het in 3 stages was, maar ik heb er maar 2 gehad (tenzij dit te maken had met het feit dat ik aan de kant van de scoia stond)

chapter 3 was idd vlug gedaan. Iedere guard toonde rood op de minimap dus dacht ik om vlug wat main quests te doen voor ik aan de sidequests begon veronderstellende dat de main quest me wel ging vrijspreken, maar plots smeten ze me in een gevecht met saskia en daarna al de epiloog. Ik kon wel een save terug laden maar het zal voor de volgende keer zijn.

Volgende keer mag er ook meer geploughed zijn tenopzichte van de eerste game imo. Ik dacht om vlug ff sile/saskia & fillipa ook binnen te doen maar ik kreeg de kans niet :unsure:

Nuja dit zijn maar lichte puntjes uiteraard. Ik ga misschien nu beginnen met het maken van die papercraft beeldjes die bij de game zaten ^^

NeverwinterX

Legacy Member
agrash zei:
Alles net hetzelfde gedaan zoals ik (alsook the order in de eerste), buiten dan het laatste gevecht met letho. Ik liet hem leven omdat hij triss hielp en het nog een leuke kerel uitzag :p


Zalige game idd, ik ga binnen enkele maanden het eens opnieuw doen met roche en enkele drastische plotten anders doen. Tegen dan hoop ik ook een nieuwe graka te hebben.


Wat ik wel belachelijk vond is dat de aanval bij de dwarves zo klein was. In de openingssequentie of in die mist zie je een heel leger vechten maar het leek meer op een grote gangfight dan om een 'koningrijkgevecht'. Zwaar teleurgesteld in dat stukje. Of Roche/ioveth die je altijd spontaan hielpen ondanks het feit dat je een (onrechtstreekse) vijand bent :ironic:
En het gevecht met die grote drauga (?) in de mist was ook een lichte teleurstelling. In trailers had ik gezien hoe episch dit gevecht was & dat het in 3 stages was, maar ik heb er maar 2 gehad (tenzij dit te maken had met het feit dat ik aan de kant van de scoia stond)

chapter 3 was idd vlug gedaan. Iedere guard toonde rood op de minimap dus dacht ik om vlug wat main quests te doen voor ik aan de sidequests begon veronderstellende dat de main quest me wel ging vrijspreken, maar plots smeten ze me in een gevecht met saskia en daarna al de epiloog. Ik kon wel een save terug laden maar het zal voor de volgende keer zijn.

Volgende keer mag er ook meer geploughed zijn tenopzichte van de eerste game imo. Ik dacht om vlug ff sile/saskia & fillipa ook binnen te doen maar ik kreeg de kans niet :unsure:

Nuja dit zijn maar lichte puntjes uiteraard. Ik ga misschien nu beginnen met het maken van die papercraft beeldjes die bij de game zaten ^^

Ik vertrouwde die Letho toch niet genoeg. En hij heeft het spel in gang gezet en gezorgd dat ik beschuldigd werd, dus die climax van de game kon ik toch niet voorbij laten gaan :p

Mja dat gevecht in Vergen was niet zo episch. Maar ja dat is veel te zwaar voor pc's als je daar even duizend characters neerpoot. Mijn pc ging nu al zwaar door de knieën in dat stuk, was het zwaarste stuk van heel het spel denk ik.
Ja die Draug was hier ook makkelijk. Viel mij aan, ik dook opzij en sloeg een aantal keren in zijn rug, hij deed zijn explosie aanval en viel mij terug aan, ik dook opzij en sloeg een aantal keren in zijn rug en hij was al dood. Misschien dat het op hogere moeilijkheid trickier is, zag op youtube iemand die daar lang mee bezig was, vraag mij af wat die daar aan het forceren was :p.

Ik had ook verwacht om Sile binnen te doen vanwege dat geflirt dat je kon doen in chapter 1, helaas. De stukjes tussen Eilhart en Cynthia als je de kamer binnenkwam, waren wel lollig :p

Xuod

Legacy Member
ik heb nog steeds de volgende problemen met dit spel die jammergenoeg niet door de patch opgelost zijn:

1) Blurry textures
2) vierkante lijnen op de grond (de grond textures zijn ook niet goed), het is alof ik de tegels van de grond overal zie...

en ten laatste een "nieuw" probleem die ik voor de patches niet had, het spel stottert om de zoveel tijd heel even. Duurt misschien halve second ofzo.

m'n systeem is:
e6850
ati 6850
4gb ram
windows vista

Zijn hier toevallig oplossingen voor? sorry als het antwoord hier reeds is gegeven ma topic is al 50+pagina's lang...

thx

Dobbelsteen

Legacy Member
Xuod zei:
ik heb nog steeds de volgende problemen met dit spel die jammergenoeg niet door de patch opgelost zijn:

1) Blurry textures
2) vierkante lijnen op de grond (de grond textures zijn ook niet goed), het is alof ik de tegels van de grond overal zie...

en ten laatste een "nieuw" probleem die ik voor de patches niet had, het spel stottert om de zoveel tijd heel even. Duurt misschien halve second ofzo.

m'n systeem is:
e6850
ati 6850
4gb ram
windows vista

Zijn hier toevallig oplossingen voor? sorry als het antwoord hier reeds is gegeven ma topic is al 50+pagina's lang...

thx

Check de grafische instellingen eens (voor het opstarten kan je via options erheen gaan). Zie zeker dat 'ubersampling' af staat, depth of field tijdens cutscenes heb ik ook af staan, bij texture size kan je het op high/medium zetten, ... Normaal zou het dan wel deftig moeten lopen. Je processor valt ook wel nipt binnen de systeemvereisten (de meesten hier spelen het spel op een quad of een nieuwere dual core die overclockt is). Misschien dat het daar ook wat aan ligt? :)

Xuod

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Check de grafische instellingen eens (voor het opstarten kan je via options erheen gaan). Zie zeker dat 'ubersampling' af staat, depth of field tijdens cutscenes heb ik ook af staan, bij texture size kan je het op high/medium zetten, ... Normaal zou het dan wel deftig moeten lopen. Je processor valt ook wel nipt binnen de systeemvereisten (de meesten hier spelen het spel op een quad of een nieuwere dual core die overclockt is). Misschien dat het daar ook wat aan ligt? :)
Bedankt voor de tips, kzal het eens proberen.

Wat de CPU betreft, de aanbevolen setting is Core 2 Duo E6750 2.66GHz dus zou de mijne (3.0 ghz) toch wel enigszins goed moeten draaien.

Of misschien een driver van je kaart die verouderd is?
khad 11.3, blijkbaar is 11.5 uit. Even proberen

Dobbelsteen

Legacy Member
Xuod zei:
Bedankt voor de tips, kzal het eens proberen.

Wat de CPU betreft, de aanbevolen setting is Core 2 Duo E6750 2.66GHz dus zou de mijne (3.0 ghz) toch wel enigszins goed moeten draaien.


khad 11.3, blijkbaar is 11.5 uit. Even proberen

En, al verbetering merkbaar?

DevilDown

Legacy Member
Gegroet!

Heb even enkele vorige pagina's doorgelezen maar niet onmidellijk een antwoord gevonden op m'n probleem (ook niet elders online) dus bij deze.

Heb het spel nu een dikke week en na wat tweaking (ubersynq afzetten, schaduwen laag zetten etc.) draaide het vlotjes. Tot en met eergisteren heb ik dus geen noemenswaardige problemen gehad maar plots heb ik te kampen met enorm veel freezing.

Het spel blokkeert gewoon en enigste optie is dan nog de pc resetten. Er is niks veranderd op die enkele dagen aan m'n configuratie of instellingen. De freezes zelf zijn heel frequent en treden altijd op na enkele minuten spelen of zelfs minder waardoor het dus gewoon onspeelbaar is geworden.

Na de eerste 5 crashes heb ik toen wel de nieuwe ati drivers gedownload en geupgrade naar de nieuwe versie 11.5, maar dit hielp niet.
Ook de update van de game naar versie 1.2 heeft niks uitgehaald.

Configuratie:
AMD phenom x4 945 3.00 ghz
4.00 GB ram
Windows 7, 64 bit
ATi radeon HD 4800


Grtz & thx voor enige input/hulp :)!

Vorda

Legacy Member
Heel je pc loopt vast? Mogelijk een warmteprobleem van je GPU dan. Draai eens furmark op stability mode voor een tiental minuten.

DevilDown

Legacy Member
euhm, heb de laatste nieuwe versie gedownload maar daar zit precies stability mode nergens als optie bij :-/ ?

EDIT: heb die burn in test gerund. Weet niet echt volledig op wat ik moet voortgaan?
Toen de test zelf draaide stond er bij de parametertjes links op het scherm dat de gpu naar 70graden ging na enkele minuten... ?

homie2582

Legacy Member
ik heb 2 vraagjes:
- Ik heb de Witcher 2 gekocht, moet ik nu nog zelf patches dowloaden? Od doet gebeurt dit automatisch?
- En bij de witcher 2 kreeg een kaartje (DLC) met een code voor: Ultimate Magical Suit Pack. Maar ik heb geen idee hoe ik deze moet instaleren. Moet ik naar een site gaan ofzo?

alvast bedankt!

Ikaruga

Legacy Member
die swordman suit DLC is nu overbodig. Je moet gewoon naar de site gaan en patch 1.2 downloaden (de autopatcher is kapot in 1.0, hij zal pas autopatchen als je 1.1 installed hbet). Die swordman suit is een exclusive dlc, maar door de problemen bij de launch van het spel, heeft CDproject alle exclusive dlc's (dus ook die van andere pre orders) integraal in 1.2 verwerkt.
Je krijgt m.a.w al die DLC's door gewoon 1.2 te installeren.

homie2582

Legacy Member
dus ik moet patch 1.2 dan downloaden viade deze site? Hij word niet automatisch geupdate naar 1.2?
En hoe kan ik die suites dan ingame krijgen? Moet ik er iets voor doen?

NeverwinterX

Legacy Member
homie2582 zei:
dus ik moet patch 1.2 dan downloaden viade deze site? Hij word niet automatisch geupdate naar 1.2?

If an active Internet connection is present:

any new installation of the game will be automatically updated to include patches 1.1 and 1.2 when you run the game launcher and confirm that you wish to update the game to its newest version,
game copies previously updated to version 1.1 will be automatically updated to version 1.2 when you run the game launcher and confirm that you wish to update the game to its newest version.

If no active Internet connection is present, patches may be manually downloaded from our website at Patch 1.1 - thewitcher.com. To update your installed game copy, run the downloaded .exe file(s), making sure to update to version 1.1 before installing Patch 1.2.

If you installed and activated a copy of the game after its release date, thereby downloading and installing the day zero patch, but you did not then install Patch 1.1, auto-patching will not work on your game copy. To update the game to its latest version, you must manually download and install Patch 1.1 as described above. This will enable auto-patching, and your game copy will automatically be updated to the newest version.

homie2582

Legacy Member
En hoe kan ik die suites dan ingame krijgen? Moet ik er iets voor doen?

Xplo^

Legacy Member
Krijg "Error creating temporary file" wanneer ik 1.1 en 1.2 probeer te installeren ;|

Ik run het als administrator.

Tomba

Legacy Member
homie2582 zei:
En hoe kan ik die suites dan ingame krijgen? Moet ik er iets voor doen?

Zit gewoon in je inventory (misschien nog niet in de Prologue, maar zowiezo vanaf Chapter 1)

Dobbelsteen

Legacy Member
Tomba zei:
Zit gewoon in je inventory (misschien nog niet in de Prologue, maar zowiezo vanaf Chapter 1)

In de proloog zitten ze er ook al in. En je inventory hou je ook als je een save van deel 1 importeert. Best wel handig, die lading alchemy ingrediënten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan