Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dobbelsteen

Legacy Member
NeverwinterX zei:
De gelijkenissen tussen ME en TW2:
  • In ME en TW2 bestuur je maar 1 character. In allebei komen regelmatig companions mee: in ME kan je die wel wat indirecte bevelen geven, in TW2 niet. In DA bestuur je rechtstreeks companions.
  • Combat is veel uitgebreider en tactischer in DA dan in TW2 en ME. Je zou misschien in de verleiding komen om de combat in TW2 ook tactisch te noemen aangezien het zo moeilijk is: maar als je eerlijk zijt, zie je dat dat is vanwege het ontbreken van een degelijke tutorial en het hoge damage dealen bij zelfs 1 hit (aka ge gaat heel rap neer). Zodra je door hebt dat je ten volle dingen als rollen, yrden en quen moet uitbuiten, gaat het zelfs makkelijk. Uiteindelijk heb je maar een handvol skills in TW2.
  • Grote focus op keuze in ME en TW2. In DA heb je natuurlijk ook veel keuze, maar de nadruk ligt er veel minder op.
  • Levelen is veel minder uitgebreid in TW2 en ME. Je kan in TW2 bij het levelen wel bepaalde skills veranderen en uitbreiden, maar je brengt hoogstens een wat andere nuance aan je character. Ik heb vooral een magic build, maar ik speel nog steeds heel vaak met het zwaard. Puur magic is niet echt doenbaar

De gelijkenissen tussen DA en TW2:
  • Fantasy setting, i.e. de eigenlijke reden waarom ze zo rap vergeleken worden.
  • Inventory/equipment/item management.

Op die manier kunt ge ook The witcher en bvb Call of Duty gaan vergelijken eh :unsure: Over die combat: ik heb enkel den eerste Dragon Age gespeeld en zo tactisch vond ik het niet hoor (saai daarentegen :unsure: ). Vanaf de moment dat je doorhad wat je moest doen om efficiënt te zijn, doe je altijd hetzelfde. Bij the witcher 2 heb je zelfs nog meer afwisseling in de combat... Ook is magic slechts een hulpmiddel bij The Witcher. Zwaardvechten zal altijd je hoofdverdediging zijn.

En het vergelijken gebeurt enkel omdat de dragon age fanboys butthurt zijn omdat the witcher 2 meer ballen heeft en een echte RPG is.

NeverwinterX

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Op die manier kunt ge ook The witcher en bvb Call of Duty gaan vergelijken eh :unsure: Over die combat: ik heb enkel den eerste Dragon Age gespeeld en zo tactisch vond ik het niet hoor (saai daarentegen :unsure: ). Vanaf de moment dat je doorhad wat je moest doen om efficiënt te zijn, doe je altijd hetzelfde. Bij the witcher 2 heb je zelfs nog meer afwisseling in de combat... Ook is magic slechts een hulpmiddel bij The Witcher. Zwaardvechten zal altijd je hoofdverdediging zijn.

En het vergelijken gebeurt enkel omdat de dragon age fanboys butthurt zijn omdat the witcher 2 meer ballen heeft en een echte RPG is.

Opmerking slaagt op niet veel ze. Het zijn zeer gelijkaardige games die je prima kan vergelijken. Call of duty is iets totaal anders. Als je altijd hetzelfde doet in DA dan is dat jouw probleem: er zijn tientallen manieren om daar iets te doen, in the witcher 2 een handvol, hoe je het ook draait of keert. Het volgende wat je zegt, slaagt al helemaal nergens meer op en conflicteert: je hebt zelfs meer afwisseling in de combat zeg je, maar toch zeg je dat magic maar een hulpmiddel is en zwaardvechten het belangrijkste? Ik denk dat je mijn gelijk bewijst eerder :p

Ik denk eerder dat voor een hoop mensen de veranderingen in DA2 niet naar hun (kortzichtige) zin waren, waardoor ze al hun ideeën op TW2 projecteerden en TW2 zo op een voetstuk plaatsten. Sure het is een prima game, die beter is in sommige aspecten (mature, veel spektakel qua verhaal), maar ook zwaar lacking in andere aspecten (technische problemen zoals met DLC en 16:10, warrig verhaal en beperkte, traag reagerende combat). Staat voor mijn part zowat gelijk met ME2 en DA2, maar zeker niet beter, daarvoor ontbreekt er teveel aan.

Heb trouwens nog wat meer toegevoegd in mijn eerder post.

Renegadexxripxx

Legacy Member
Ik beleef op dit moment minder plezier aan the witcher 2 dan ik heb beleefd aan dragon age 2. Maar bon, grotendeels het gevolg van het feit dat ik nog altijd het groepsgebeuren prefereer.

Om 1 of andere reden krijg ik mij niet ingeleefd in het verhaal van the witcher 2 en speel ik 15 minuten en ben ik het weer beu terwijl het verhaal van DA2 mij meesleepte. Maar bon ik zit nog altijd in chapter 1 (allez na het slayen van die grote squid).

The witcher 2 is een pak mooier grafischgewijs... maar om eerlijk te zijn qua spelplezier en ontwikkeling (ook al was dat bij DA2 in vgl met pareltjes als BG2 ook al overgesimplificeerd) vindt ik het bij TW2 gewoon onder het aanvaardbare.

Nu ja, ik kan mijn opinie mogelijk nog veranderen.

soulreaper

Legacy Member
Ik snap dus echt niet wat een mens zou verwachten van TW2 om het "aanvaardbaar" te maken? Ik neem geen enkele naam van een andere game in de mond vooraleer ze me weer gaan verwijten dat ik anti game x of y ben. Wat verwachten jullie dan van een game om beter te zijn dan TW2? Ik persoonlijk heb geen enkel probleem gehad om de game te spelen, enkel de DLC wil niet installeren, maar dat wordt opgelet in de volgende patch. En warrig verhaal? Lijkt me nochtans niet minder warrig dan het verhaal in 95% van de games.

TW2 heeft zijn minpuntjes, en ik ben de eerste om dat toe te geven, maar om het "onaanvaardbaar" te noemen, vind ik persoonlijk toch een beetje ver gaan.

Hoe zou dan volgens jullie een game moeten zijn? Welke invloeden uit welke games zouden dan samengesmolten moeten zijn?

amdr

Legacy Member
Over die Characters zoals Dandelion, Zoltan & Triss. Da zijn zowa de hoofdpersonages in den 1 dus moest ge die hebben zijn ze nimeer zooo plat. :)

Dobbelsteen

Legacy Member
amdr zei:
Over die Characters zoals Dandelion, Zoltan & Triss. Da zijn zowa de hoofdpersonages in den 1 dus moest ge die hebben zijn ze nimeer zooo plat. :)

Mja, dat is relatief, ik vind ze in dit spel te weinig uitgewerkt (zeker voor de mensen die nr 1 niet gespeeld hebben). In de eerste moet je voor Dandelion in elk chapter bijna missies doen waardoor je hem toch goed leert kennen. In deel 2 wordt zijn 'karakter' wat herleid tot enkele opmerkingen over hoeren en dat hij niet mee hoeft te vechten.

Ook vrij belangrijke personages die niet meer terugkeren vind ik spijtig. Er wordt nog wel verwezen naar Thaler, maar van Shani hoor je bvb niets meer :( Dat doet de Gothic serie al een pak beter (1, 2 en 3 dan wel).

Qua warrigheid moet ik ook gelijk geven. Bij het uitleggen van die politieke situatie kon ik na enkele minuten al niet meer volgen. Nu ja, bij mijn 2e playthrough zal het wel beteren hoop ik :)

@Dragon age-discussie: allemaal kwestie van smaak blijkbaar. Ik vind die spelletjes mateloos saai en repetitief. Blijkbaar kan je moeilijk van the Witcher en Dragon Age tegelijk houden omdat hun vertelstijl compleet anders is en elkaar ook wat uitsluit precies... Qua sfeer verkies ik ook The Witcher (is wat vuiler, 'realistischer' qua atmosfeer) boven dragon age, gothic boven TES IV (te kunstmatig, oblivion boeide echt niet qua verhaal), ...

Vorda

Legacy Member
Ik kan me wel vinden in de vergelijking. Wat natuurlijk wel geldt is dat het nu eigenlijk een vergelijking zou moeten zijn tussen TW2 en DA2, wat veel beter te vergelijken valt.

TW2 is een heel goede game, maar ik had echt wel graag wat meer uitdieping van allerhande personages gezien. Ook wat diepere conversaties. En ja, ik heb meerdere keren TW1 gespeeld, maar daarmee weet je niets over alle nieuwe personages.

Act 3 was vrij teleurstellend en
die draak was zowat de zwakste mob in heel het spel, zelfs op hard
.

In het algemeen, vergeleken met TW1, was het te kort en niet genoeg diepgang in personages.

Ikaruga

Legacy Member
was da nu de announcement of nog niet?

En patch 1.2 morgen wist ik ook niet, feest, feest

Dobbelsteen

Legacy Member
Ja, denk het. En ik heb het gedeelte over patch 1.2 gemist. Wordt die 16:10 (en 5:4) nu eindelijk opgelost? :sop:

Ikaruga

Legacy Member
ik lees iets over een barbershop toevoeging in de patch om iets te doen aan al die whiteness van Geralt zijn haar

mayrbek

Legacy Member
ben de eerste spel nu aan het spelen = witcher enchanced edition
leuk spel maar ik vind het soms echt traag lopen al die dingen die je moet doen en zo
en hoeveel denken jullie dat witcher 2 bij consoles gaat verkopen als het uit is?

Cheshire Cat

Legacy Member
New DLC!

"Barbers and Coiffeuses"

Some traders also provide barbershop services. For a small fee, Geralt can get them to change his hairstyle. Search notice boards for information about barbers and coiffeuses offering services of this nature in a given location. In Flotsam, in Chapter 1 of the game, these services are available from the antique book dealer Einar Gausel. In Chapter 2, look either for Sambor in Henselt’s Camp or for Felicia Cori in Vergen. This apprentice sorceress also provides hairstyling services in Loc Muinne, in Chapter 3 of the game.

Patch 1.2 Corrections/Amendments (June 3, 2011)

All previously released DLC packages are installed with Patch 1.2:
"Blue Stripes Combat Jacket"
Ultimate Alchemist's Outfit"
Ultimate Mage's Outfit"
"Ultimate Swordsman's Outfit"
"Finisher Pack"
"Mysterious Merchant"
"Troll Trouble"

Patch 1.2 adds a new free DLC package titled “Barbers and Coiffeuses.” To take advantage of barbershop and hairstyling services, look for Einar Gausel in Chapter 1 of the game, Sambor in Henselt’s Camp in Chapter 2, Felicia Cori in Chapter 2 if you travel to Vergen, and Felicia Cori once again in Chapter 3.
Game saves are now compressed automatically, lowering the amount of disk space they utilize.
An option has been added to the game menu allowing game saves to be deleted. To delete a game save, highlight the relevant item and press the ‘Delete’ key.
The game menu now loads at a markedly accelerated pace.
The game now supports Logitech G35 headphones and other USB headsets with on-board sound cards.
A number of fixes have been added to the key binding functionality (actions can now be mapped to number pad and cursor/arrow keys).
Analog sticks on gamepads now work correctly in the GUI panels.
A number of game balance fixes have been introduced in the Prologue.
Lock on targets is not lost when the distance to targets increases.
A number of fixes have been made in blocking functionality during combat. Also, player character responsiveness in combat has been improved, and Geralt can attack more than one target during normal combat.
A number of corrections have been made in the statistics displayed in item diagrams in the Crafting panel.
The Witcher 1 saves are now imported correctly.
An auto–save has been added before the fight against the draug.
Flare bomb duration is now 2 (two) minutes.
Issue involving the equipping of bombs (or other items) even if they were not present in the character Inventory has been fixed.
Islamic–themed and similar textures have been deleted and/or replaced.
A number of fixes have been made in game dialogues.
Issue that blocked advancement to the next level at the start of Chapter 3 has been fixed.
Issue involving the occurrence of T-poses upon the destruction of nekker nests has been corrected.
Guards can no longer block Geralt when he is on a ladder.
Knives no longer affect friendly NPCs.
Bug related to using some containers has been fixed.
Ostmurk (an ingredient required to complete a quest) can no longer be sold.
Ingredients required to complete the “Melitele's Heart” quest have been added to the game.
A fix has been introduced in the “Troll Trouble” quest whereby the she–troll’s head can be won in a game of dice poker.
The Ghost of the Banner can no longer be killed by wraiths.
Issue involving the Operator being neutral and thus susceptible to being killed before any conversation occurs has been fixed.
A number of fixes have been introduced to prevent selected NPCs from being blocked (king in siege tower, knights when destroying a gate in the Prologue, etc.).
The “Three Sisters” quest has been fixed so that the door does not remain locked forever once the quest has been completed.
A number of progression breaks have been fixed, including instances of blocked meditation, inability to save game, and blocked combat after use of static cameras (e.g. game could not be saved after completion of the “Indecent Proposal” quest).
The progression break during the fight against the dragon in Chapter 3 (exploration not working properly) has been fixed.
The progression break during the fight against Dethmold (whereby he sometimes remained behind his barrier, doing nothing) has been fixed.
The progression break (black screen) in the "Little Shop of Dreams" quest has been fixed.
The progression break following failure to complete the ritual with Anezka has been fixed.
The progression break during the dialogue on the beach in the “Hung Over” quest has been fixed.

Nice. :)

NeverwinterX

Legacy Member
A number of fixes have been made in blocking functionality during combat. Also, player character responsiveness in combat has been improved, and Geralt can attack more than one target during normal combat.
The game menu now loads at a markedly accelerated pace.
Game saves are now compressed automatically, lowering the amount of disk space they utilize.

Lijken mij de belangrijkste verbeteringen. Vooral die eerste dan: Geralt is nu hopelijk geen slowpoke meer.

Islamic–themed and similar textures have been deleted and/or replaced.

En dit is toch echt bizar...

Dobbelsteen

Legacy Member
NeverwinterX zei:
Lijken mij de belangrijkste verbeteringen. Vooral die eerste dan: Geralt is nu hopelijk geen slowpoke meer.



En dit is toch echt bizar...

Idd, zag ik ook net staan. Geen idee wat ze er nu exact uitgehaald hebben :s

En ik ben blij dat ze op zo'n korte tijd de game mechanics al in orde hebben gekregen :)

Fonskuh

Legacy Member
Zit nu ongeveer aan 20u playtime en net aan chapter 2 begonnen.

Trouwens nog iemand die 2 houten dildo's gezien tijdens een cutscene in chapter 1?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan