Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

agrash

Legacy Member
Soeverein zei:
Ik kan me niet inbeelden dat er iemand een PC heeft krachtig genoeg om W2 te draaien maar nog steeds minder dan een TB of 2-3 aan HDD.
Mijn hd heeft er 1,34 TB en mijn pc is nog maar +-5 maand oud :unsure:

Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik al jaren een externe HD heb voor opslag van anime/films/series. Anderszijds mag ik toch niet klagen qua space van die vaste HD want ik heb er toch al een 20tal (recente) games al opstaan en ik zit nog niet eens aan 1/4 full



Anyway, een vraag ivm chapter 2
Als je voor roche/elf kiest, krijg je dan een heel ander scenario in chapter 2? Die elf was nl voorstander voor die sasha/saskia dragonslayer, terwijl roche aan de andere kant van de mist zit verneem ik hier. Daarom had ik voor hem gekozen omdat ik nieuwsgierig was naar die joan of arc look a like.

Ik zit maw dus nu in dat dwarven stadje en ik heb voor de scoia gekozen of ga je sowieso naar de dwarves ondanks je keuze? Ik dacht dat ik ook ergens aan de andere kant van de map een ander taverne icoontje had gezien (taverne van de aanvallers hun kamp?)

De game is soms wel hilarisch, vooral die dwarves met hun brute opmerkingen die ze wel soms eens maken. :D

Dobbelsteen

Legacy Member
agrash zei:
Mijn hd heeft er 1,34 TB en mijn pc is nog maar +-5 maand oud :unsure:

Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik al jaren een externe HD heb voor opslag van anime/films/series. Anderszijds mag ik toch niet klagen qua space van die vaste HD want ik heb er toch al een 20tal (recente) games al opstaan en ik zit nog niet eens aan 1/4 full



Anyway, een vraag ivm chapter 2
Als je voor roche/elf kiest, krijg je dan een heel ander scenario in chapter 2? Die elf was nl voorstander voor die sasha/saskia dragonslayer, terwijl roche aan de andere kant van de mist zit verneem ik hier. Daarom had ik voor hem gekozen omdat ik nieuwsgierig was naar die joan of arc look a like.

Ik zit maw dus nu in dat dwarven stadje en ik heb voor de scoia gekozen of ga je sowieso naar de dwarves ondanks je keuze? Ik dacht dat ik ook ergens aan de andere kant van de map een ander taverne icoontje had gezien (taverne van de aanvallers hun kamp?)

De game is soms wel hilarisch, vooral die dwarves met hun brute opmerkingen die ze wel soms eens maken. :D

Als je voor Roche kiest beland je eerst in het legerkamp in het noorden. Daar mag je heen als je het item ontvangt om door die mist te trekken. Geen idee welk de quests zullen zijn, vermits ik voor Roche gekozen heb en mijn tweede playthrough pas voor na de examens is.

En ik heb een bootschijf van 500 GB. Als je niet ontzettend slordig bent met installaties en/of muziek, films, series kom je daar gemakkelijk mee toe :)

Riveragrumes

Legacy Member
agrash zei:
Anyway, een vraag ivm chapter 2
Als je voor roche/elf kiest, krijg je dan een heel ander scenario in chapter 2? Die elf was nl voorstander voor die sasha/saskia dragonslayer, terwijl roche aan de andere kant van de mist zit verneem ik hier. Daarom had ik voor hem gekozen omdat ik nieuwsgierig was naar die joan of arc look a like.

Ik zit maw dus nu in dat dwarven stadje en ik heb voor de scoia gekozen of ga je sowieso naar de dwarves ondanks je keuze? Ik dacht dat ik ook ergens aan de andere kant van de map een ander taverne icoontje had gezien (taverne van de aanvallers hun kamp?)

De game is soms wel hilarisch, vooral die dwarves met hun brute opmerkingen die ze wel soms eens maken. :D

Als je voor Roche kiest kom je idd in het Kaedweni kamp terecht (de vijand) en heb je compleet andere quests en sidequests en einde van act 2 + verloopt act 3 ook anders

Hannibal

Legacy Member
Allez, hij is aangekomen maar nu moet ik nog wachten op nieuwe RAM van mijn PC. Hopelijk kan ik morgen beginnen spelen.

The_Cat

Legacy Member
Mijn harde schijf blijkt dus kapot te zijn en dan is het eentje die ze niet op stock hebben liggen ;( hopelijk heb ik snel een nieuwe en kunnen ze nog wat van mijn gegevens recoveren en kan ik snel terug witcher spelen :D

Dobbelsteen

Legacy Member
The_Cat zei:
Mijn harde schijf blijkt dus kapot te zijn en dan is het eentje die ze niet op stock hebben liggen ;( hopelijk heb ik snel een nieuwe en kunnen ze nog wat van mijn gegevens recoveren en kan ik snel terug witcher spelen :D

Recoveren gaat niet, tenzij ge veel geld wilt neerleggen natuurlijk (gespecialiseerde bedrijven).

Mijn pc had het gisteren ook bijna opgegeven tijdens de epiloog: ineens een hels geknetter ergens in mijn bak :sop:

Katz

Legacy Member
Waarom begint elke rpg tegenwoordig in een dungeon? Ok hier heb je nog een tutorial in die castle siege, maar daarna is het weer ontsnappingstijd. Oblivion, Two worlds 2, En nu the Witcher. 2

Ik eis dat Skyrim in het midden van een open veldje begint of een bos waar je hertjes en konijntjes moet voeden tot één van die draken afkomt.

kil911ler

Legacy Member
Open ruimtes schrikken mensen af. Kweet nog toen ik voor de eerste keer Morrowind speelde. Ik was dat toen niet gewoon en ik kon al die vrijheid ff niet aan. Spel paar weken aan de kant gelegd en dan opnieuw begonnen met volle moed :D

En ben niet de enige waarbij dit fenomeen opduikte ^^

Crynn

Legacy Member
kil911ler zei:
Open ruimtes schrikken mensen af. Kweet nog toen ik voor de eerste keer Morrowind speelde. Ik was dat toen niet gewoon en ik kon al die vrijheid ff niet aan. Spel paar weken aan de kant gelegd en dan opnieuw begonnen met volle moed :D

En ben niet de enige waarbij dit fenomeen opduikte ^^

²

soulreaper

Legacy Member
kil911ler zei:
Open ruimtes schrikken mensen af. Kweet nog toen ik voor de eerste keer Morrowind speelde. Ik was dat toen niet gewoon en ik kon al die vrijheid ff niet aan. Spel paar weken aan de kant gelegd en dan opnieuw begonnen met volle moed :D

En ben niet de enige waarbij dit fenomeen opduikte ^^

3rd.

Ik ben helemaal voor open RPG's maar ik wil in het begin toch ook eventjes "bij het handje worden genomen" ik weet nog dat ik Two Worlds voor de eerste x opstartte en WTF, wat nu, dacht

The_Cat

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Recoveren gaat niet, tenzij ge veel geld wilt neerleggen natuurlijk (gespecialiseerde bedrijven).

Mijn pc had het gisteren ook bijna opgegeven tijdens de epiloog: ineens een hels geknetter ergens in mijn bak :sop:

Die vent van de winkel vondt het toch geen enkel probleem.

Xplo^

Legacy Member
Ik vind het niet erg dat het spel je "bij het handje neemt". Er is in het begin een hoge leercurve voor de niet getrainde speler. Toch een van de weinige spellen waar RTFM van toepassing is.

Grappigste vind ik wel de boksmatchen aanleren. Ik duw al jaren op QSDZ, maar om deze op het correcte moment in te duwen vergde toch wel wat tijd :p

I just ploughed a succubus, ow yeah.

Dobbelsteen

Legacy Member
Vorda zei:
Zou het niet gewoon de XBOX versie zijn? Of is die reeds officieel aangekondigd?

Waarschijnlijk ja, al zou ik een (grote) uitbreiding voor een schappelijke prijs ook niet erg vinden :)

@Xplo: je moet gewoon naar de richting zien van de letters op je scherm. Anders is het inderdaad moeilijk :)

agrash

Legacy Member
Katz zei:
Waarom begint elke rpg tegenwoordig in een dungeon? Ok hier heb je nog een tutorial in die castle siege, maar daarna is het weer ontsnappingstijd. Oblivion, Two worlds 2, En nu the Witcher. 2

Ik eis dat Skyrim in het midden van een open veldje begint of een bos waar je hertjes en konijntjes moet voeden tot één van die draken afkomt.

Elke rpg is nu ook overdreven. Maar de TES games beginnen altijd met het feit dat je een gevangene bent. Skyrim zal geen uitzondering zijn want daar ben je zelfs in het begin een ter dood veroordeelde. The witcher 2 begon min of meer voor mij in het tentenkamp van die king tenzij je die dialoog meetelt als het begin. (& als je uiteraard vanaf 0 bent begonnen in die dialoog)

Anderzijds zou ik durven denken dat ze dit doen zodat de speler op het gemak alles kan bijleren qua gameplaymechanics. Zeker bij open world games. Moest je in het begin al gaan & staan waar je maar wil dan kan de game je moeilijker forceren om de tutorials te volgen.


Leuk van dat chapter 2 gedoe (zie mijn spoilers), ik denk dat ik deze ook achteraf ga replayen wat bij mij toch zeer zelden is, vooral dan bij nieuwe games & bij rpg's..

NeverwinterX

Legacy Member
Iedereen zat altijd Dragon Age 2 en The Witcher 2 te vergelijken, maar als ik er nu over nadenk nu dat ik The Witcher 2 werkelijk al een tijd gespeeld heb: het vertoont veel meer gelijkenissen met Mass Effect, dan met Dragon Age (behalve inhoudelijk story natuurlijk).

NeverwinterX

Legacy Member
NeverwinterX zei:
Iedereen zat altijd Dragon Age 2 en The Witcher 2 te vergelijken, maar als ik er nu over nadenk nu dat ik The Witcher 2 werkelijk al een tijd gespeeld heb: het vertoont veel meer gelijkenissen met Mass Effect, dan met Dragon Age (behalve inhoudelijk story natuurlijk).
Ikaruga zei:


De gelijkenissen tussen ME en TW2 (die DA niet heeft):
  • In ME en TW2 bestuur je maar 1 character. In allebei komen regelmatig companions mee: in ME kan je die wel wat indirecte bevelen geven, in TW2 niet. In DA bestuur je rechtstreeks companions.
  • Combat is veel uitgebreider en tactischer in DA dan in TW2 en ME. Je zou misschien in de verleiding komen om de combat in TW2 ook tactisch te noemen aangezien het zo moeilijk is: maar als je eerlijk zijt, zie je dat dat is vanwege het ontbreken van een degelijke tutorial en het hoge damage dealen bij zelfs 1 hit (aka ge gaat heel rap neer). Zodra je door hebt dat je ten volle dingen als rollen, yrden en quen moet uitbuiten, gaat het zelfs makkelijk. Uiteindelijk heb je maar een handvol skills in TW2.
  • Grote focus op keuze in ME en TW2. In DA heb je natuurlijk ook veel keuze, maar de nadruk ligt er veel minder op.
  • Levelen is veel minder uitgebreid in TW2 en ME dan DA. Je kan in TW2 bij het levelen wel bepaalde skills veranderen en uitbreiden, maar je brengt hoogstens een wat andere nuance aan je character. Ik heb vooral een magic build, maar ik speel nog steeds heel vaak met het zwaard. Puur magic is niet echt doenbaar
  • In-game perspectief.

De gelijkenissen tussen DA en TW2 (die ME niet heeft):
  • Fantasy setting, i.e. de eigenlijke reden waarom ze zo rap vergeleken worden.
  • Inventory/equipment/item management.

Dingen zonder gelijkenissen tussen TW2 en DA/ME, i.e. de differentiatie tussen de 2 developers:
  • TW2 richt zich erg op mature content. DA/ME niet speciaal.
  • Characters worden veel meer in-depth uitgewerkt in DA/ME. Characters zijn vrij flat in TW2: wat voor mensen zijn dandelion, zoltan en triss eigenlijk?
  • Twijfelgeval: TW richt zich erg op grijze zones qua keuzes in het verhaal. In DA en ME was dit vroeger redelijk zwart/wit, maar je ziet toch een evolutie in de sequels naar meer grijze zones qua keuzes.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan