Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ikaruga

Legacy Member
homie2582 zei:
Ik heb ze gevonde!
en als ik geen normaal zwaard heb, zou ik er dan een gaan kopen of nog even wachten?

je moet zowiezo 2 zwaarden hebben, anders ga je problemen hebben. Doe dat asap, maar wat bedoel je met "normaal": een stalen zwaard of een zilver zwaard?

De opzet is dat je stalen zwaarden gebruikt om mensen en zilver op monsters. Als je staal op monsters gebruikt en zilver visa versa, ga je uzelf den das om doen, da ga je snel merken. Inefficient schiet zwaar tekort in dat geval

homie2582

Legacy Member
Ja ik bedoel een stalen zwaard. Want ik heb nu alleen een zilveren zwaard late maken. Maar ik heb geen stalen zwaard, alleen zilveren. Is dat normaal? ik zit nu in folsom en
ik moet een beest gaan doden met tentakels dus ik denk dat dit toch wel redelijk het begin is van act 1.
Dus moet ik een stalen zwaard gaan kopen of krijg ik er nog 1 later?

Ikaruga

Legacy Member
the witcher houdt u hand niet vast, in die zin dat het u geen stalen zwaard gaat geven als ge er 1 nodig, in geval dat je er geen hebt. Maak of koop er gewoon 1. Je moet er zowiezo altijd 1 bij u hebben

homie2582

Legacy Member
aah oke! ja het houd zeker mijn hand niet vast, Ik vind het nogal moeilijk welke questen ik eerst moet doen zonder er over te slagen.
En die suites? in patch1.2 zitten die er toch in hé? maar waar kan ik die dan vinden? Want ik wil die Ultimate swordsman suit maar vind hem niet

Vorda

Legacy Member
Dat is geen "suit" als in armor, maar een "suite" als in, pakket. Dat zijn een reeks oils enzo.

homie2582

Legacy Member
aah oke! En is het eigenlijk aangewezen om je zwaarden op het begin al te "echante" met bijvoorbeeld: +5 damage?

NeverwinterX

Legacy Member
homie2582 zei:
aah oke! En is het eigenlijk aangewezen om je zwaarden op het begin al te "echante" met bijvoorbeeld: +5 damage?

Ik deed dat toch ja. Je vindt genoeg runes of je kunt er goedkoop bijkopen.

Trouwens:
"Moreover, we would like to assure you that announcing the Xbox 360 version of the game does not mean discontinuing support for the PC version. We read your comments, we listen to your opinions and we are working hard on the patch. Among other fixes the patch 1.3 will add support for 4:3 resolutions."

Ik hoop dat andere ratios er ook bijzitten...

homie2582

Legacy Member
oke :D
en waar kan ik in flotsam mensen vinden die bommen en traps kunnen craften?

Vorda

Legacy Member
homie2582 zei:
oke :D
en waar kan ik in flotsam mensen vinden die bommen en traps kunnen craften?

Je gaat toch gewend moeten raken aan zelf wat uitzoeken, rondkijken en met heel veel mensen praten enzo hoor. Als je dan nog echt vragen hebt kijk je ook best eerst eens op de witcher wikia.

NeverwinterX

Legacy Member
homie2582 zei:
oke :D
en waar kan ik in flotsam mensen vinden die bommen en traps kunnen craften?

Lees de manual, je weet wel: dat boekje (of pdf) dat niemand ooit leest.

Hannibal

Legacy Member
eprode zei:
amaii die kingslayer was moeilijk in act 1 :o
Dat dacht ik eerst ook maar toen ik een vroegere save game nam en me deftig had voorbereid was hij eigenlijk zeer makkelijk.

Potions !

agrash

Legacy Member
Ik vond die nog meevallen:
ik had direct op hem beginnen te hammeren als het filmpje gedaan was (had geluk dat hij niet direct begon aan te vallen) tot hij zijn defense spell uithaalde, dan gaf hij me wat zeer rake klapen en na wat trial & error met de paralyze spell ging hij direct neer. Nu ik moet wel zeggen dat ik op dat punt toch wel de sterkste armor/swords had en ik wel een potion of 2 kon gebruiken want mijn health stond laag..

Jammer dat je praktisch nooit weet in de mainquest wanneer je ze moet gebruiken op voorhand & 1x je bezig bent met te vechten kun (of wil) je niet effe gecrouched zitten en eentje drinken want je bent te druk bezig met andere dingen

Ataraxis

Legacy Member
Begonnen aan tweede playthrough,
nu voor Iorveth gekozen ipv Roche.

Vraagje; Ik zag mensen met Kayran Armor rondlopen in Flotsam (chapter 1). Hoe is dat mogelijk? Ik had de crafting diagrams voor Robust Cloth en Hardened Leather en natuurlijk Kayran Armor. Maar geen van de craftsmen in Flotsam konden dit craften? (Die diagrammen stonden gewoon niet in het craftmenu).

Cheshire Cat

Legacy Member
Weet ge zeker dat ge niet het diagram voor de Kayran Trap hebt gekocht ipv de Armour? Want normaal staat die in de lijst van mogelijke crafting options hoor.

Dobbelsteen

Legacy Member
Cheshire Cat zei:
Weet ge zeker dat ge niet het diagram voor de Kayran Trap hebt gekocht ipv de Armour? Want normaal staat die in de lijst van mogelijke crafting options hoor.

Dat armor kon ik vorige keer precies ook niet laten maken bij crafters in dat legerkamp...

QuZyX

Legacy Member
1ste playthrough (non humn side) en heb toch wel massas vragen! :(

Witcher 1 uitgespeel met SHANI als hoofdpersoon... waar is zij ? Zelf totaal niet vermeld ?
Hetzelfde voor 'Alvin' waar is die kleine jongen plots naartoe ? Was toch 1 van de hoofdrolspelers in het 1ste deel.

Flaming rose... waar is Siegried ? Niet gehoord/gezien... Het einde... omg! :( Je krijg een wall of text van de Kingslayer en that's it... lopen we alle3 Iorveth, Triss & Geralt gewoon weg uit het kasteel...

Ik zit nog met massas vragen...Vond het erhaal van The witcher 1 veel beter!
waar we ook nooit een antwoord hebben gekregen is het volgende: In het begin van de witcher 1 gaan iedereen zijn eigen weg om salamandra te zoeken... waar is verdemir (oudste van de witchers...?)

Het verhaal in deel 2 is misschien wel goed maar er zijn heel veel dingen vergeten uit het 1ste... veel personages die niet meer terugkomen... Vind ik heel spijtig.

Heb een beetje gerushed om het uit te spelen daar ik het einde wou weten en had gehoopt veel antwoorden op mijn vragen te hebben... Maar dat heb ik niet :(

OP naar playthroug 2 met import van savegame dan maar :)

Q

Sorry voor de "wall fo text" :P

soulreaper

Legacy Member
QuZyX zei:
1ste playthrough (non humn side) en heb toch wel massas vragen! :(

Witcher 1 uitgespeel met SHANI als hoofdpersoon... waar is zij ? Zelf totaal niet vermeld ?
Hetzelfde voor 'Alvin' waar is die kleine jongen plots naartoe ? Was toch 1 van de hoofdrolspelers in het 1ste deel.

Flaming rose... waar is Siegried ? Niet gehoord/gezien... Het einde... omg! :( Je krijg een wall of text van de Kingslayer en that's it... lopen we alle3 Iorveth, Triss & Geralt gewoon weg uit het kasteel...

Ik zit nog met massas vragen...Vond het erhaal van The witcher 1 veel beter!
waar we ook nooit een antwoord hebben gekregen is het volgende: In het begin van de witcher 1 gaan iedereen zijn eigen weg om salamandra te zoeken... waar is verdemir (oudste van de witchers...?)

Het verhaal in deel 2 is misschien wel goed maar er zijn heel veel dingen vergeten uit het 1ste... veel personages die niet meer terugkomen... Vind ik heel spijtig.

Heb een beetje gerushed om het uit te spelen daar ik het einde wou weten en had gehoopt veel antwoorden op mijn vragen te hebben... Maar dat heb ik niet :(

OP naar playthroug 2 met import van savegame dan maar :)

Q

Sorry voor de "wall fo text" :P

Allemaal vragen waar we in deel 3 antwoorden op krijgen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan