Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dobbelsteen

Legacy Member
QuZyX zei:
1ste playthrough (non humn side) en heb toch wel massas vragen! :(

Witcher 1 uitgespeel met SHANI als hoofdpersoon... waar is zij ? Zelf totaal niet vermeld ?

Idem hier, en dit vind ik ook heel spijtig.
Hetzelfde voor 'Alvin' waar is die kleine jongen plots naartoe ? Was toch 1 van de hoofdrolspelers in het 1ste deel.
Alvin is een kopje kleiner gemaakt omdat hij die leider van de flaming rose was. Hij was als kind terug in de tijd gereisd, dus kom je die waarschijnlijk niet meer tegen.

Flaming rose... waar is Siegried ? Niet gehoord/gezien...

Die had ik afgemaakt. Er zijn trouwens wel verwijzingen naar siegfried en de headmaster van de orde: in het legerkamp (upper camp is een knight die je aanvalt en uitleg geeft)
Het einde... omg! :( Je krijg een wall of text van de Kingslayer en that's it... lopen we alle3 Iorveth, Triss & Geralt gewoon weg uit het kasteel...

Einde is te sterk gerusht vrees ik. Hopelijk doen ze hier nog iets aan voor de xbox360-versie (en dan automatisch ook voor de pc-versie in patches)

Ik zit nog met massas vragen...Vond het erhaal van The witcher 1 veel beter!
waar we ook nooit een antwoord hebben gekregen is het volgende: In het begin van de witcher 1 gaan iedereen zijn eigen weg om salamandra te zoeken... waar is verdemir (oudste van de witchers...?)

Idd ook een gemiste kans. Naar het kasteel wordt wel nog verwezen door Triss, naar de rest niet meer. Hopelijk in deel 3 wel :)

Het verhaal in deel 2 is misschien wel goed maar er zijn heel veel dingen vergeten uit het 1ste... veel personages die niet meer terugkomen... Vind ik heel spijtig.

Heb een beetje gerushed om het uit te spelen daar ik het einde wou weten en had gehoopt veel antwoorden op mijn vragen te hebben... Maar dat heb ik niet :(

OP naar playthroug 2 met import van savegame dan maar :)

Q

Sorry voor de "wall fo text" :P

Antwoorden in spoiler.

Cheshire Cat

Legacy Member
Juist uitgespeeld.

Deels Roche gevolgd.
Positief:
+ Atmosferische gebieden: De dorpen, steden en landschappen die bezocht worden zitten zo vol leven! Gaande van fluitende vogeltjes, tot ratten die over de grond kruipen en raven die rond dode lichamen cirkellen. De stads-en kampwachten reageren wanneer uw zwaard getrokken wordt, andere mensen beginnen zich ongemakkelijk te gedragen. Het weersysteem en de dag-en nacht cyclus... In één woord: zalig!
+ Cutscenes: Ge-wel-dig! De bootrit naar Flotsam was op zich al impressionant, maar al de andere die erbij komen, wauw... tof om te zien.
+ Geanimeerde filmpjes: Een leuke toevoeging aan het narratief, al ben ik eerder een fan van de Dragon Age "painted glass" stijl, maar ieder het zijne.
+ Level-up systeem: Een ruime keuze om Geralt zijn talenten uit te breiden en voor eens is het verhogen van attributen eruit gelaten (iets wat me toch altijd wel stoort in de meeste RPG's)!
+ Personages: Memorabele personages met hun eigen motivaties en persoonlijkheden. De stemacteurs waren ook een goede keuze voor diens personages, al vind ik dat hun gezichtsanimaties wel beter kunnen naar de toekomst toe.
+ Verhaal: Een meeslepend verhaal vol politieke intrigue met toch die persoonlijke noot die we van The Witcher verhalen gewoon zijn. Het beste eruit vind ik het hele goede over Geralt's "eigenlijke tegenstanders", zonder in details te gaan zal ik maar het "Omen" zeggen. :)

Negatief:
- Algemene gameplay: Autosaven wordt vaak niet op plot-kritische punten gedaan, wat als gevolg heeft dat de speler al snel grote stukken kan herspelen. Sommige gevechten die naar mijn mening slecht uitgebalanceerd zijn.
- Bugs: Controls die blijven hangen waardoor uw personage eenzelfde actie blijft uitvoeren, dit is ENORM vervelend tijdens grote gevechten! Hier en daar zaten er wat spellingsfouten in. En ik heb gemerkt dat het dag-en nachtsysteem soms niet correct wordt weergegeven ingame. In het Kaedweni kamp heb ik weinig nacht sequenties gezien, de zon scheen bijna altijd, dit terwijl de klok duidelijk nacht aangaf.
- Console eigenschappen: Geen knoppen om save games te deleten (zelfs na patch 1.02). Acties die gemapped zijn op de linkermuisknop, wat als gevolg heeft dat looten onmogelijk is tot dat iedere tegenstander in de buurt dood is.
- Onoverzichtelijke inventory: Geen sorteerbare lijsten, geen manuele scroller voor het lezen van crafting diagrammen, geen lijst voor rommel items.
- Vechtsysteem: Hoewel ik het gedacht erachter kan apprecieren vind ik de uitvoering redelijk vervelend, op de duur wordt het een te groot klikfeest.

Vorda

Legacy Member
Acties die gemapped zijn op de linkermuisknop, wat als gevolg heeft dat looten onmogelijk is tot dat iedere tegenstander in de buurt dood is.
Hier ben je nogal fout in. Het spel schakelt looten uit als je in combat bent. Heeft niets te maken met keybindings.

+ Level-up systeem: Een ruime keuze om Geralt zijn talenten uit te breiden en voor eens is het verhogen van attributen eruit gelaten (iets wat me toch altijd wel stoort in de meeste RPG's)!
Vreemd, wat heb je tegen attributes? Vind het persoonlijk heel jammer dat je dat niet kan doen. Een van de zaken die bv KOTOR zo'n hoge replay value geven.

Draaksken

Legacy Member
Moet je the witcher 1 eigenlijk gespeelt hebbe voor de 2de te kunne apprecieren ?

u4ea

Legacy Member
Draaksken zei:
Moet je the witcher 1 eigenlijk gespeelt hebbe voor de 2de te kunne apprecieren ?

nee, heb the witcher 1 ook niet gespeeld, het is een compleet nieuw verhaal.
Ik kan toch gewoon volgen en heb nog niet het gevoel gehad dat ik iets niet snap omdat je de verwijzing naar deel 1 moet weten.

demon326

Legacy Member
Ves...
In het path van Ivroth kan je haar niet nemen, in roche zijn path wel :unsure:

Vorda

Legacy Member
wim_gunner zei:
nee, heb the witcher 1 ook niet gespeeld, het is een compleet nieuw verhaal.
Ik kan toch gewoon volgen en heb nog niet het gevoel gehad dat ik iets niet snap omdat je de verwijzing naar deel 1 moet weten.

Je mist toch veel diepgang in het verhaal hoor.

NeverwinterX

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Antwoorden in spoiler.

Hetzelfde voor 'Alvin' waar is die kleine jongen plots naartoe ? Was toch 1 van de hoofdrolspelers in het 1ste deel.
Alvin is een kopje kleiner gemaakt omdat hij die leider van de flaming rose was. Hij was als kind terug in de tijd gereisd, dus kom je die waarschijnlijk niet meer tegen.
> Dat is speculatie van de community. Niet confirmed bij mijn weten.

Flaming rose... waar is Siegried ? Niet gehoord/gezien...
Die had ik afgemaakt. Er zijn trouwens wel verwijzingen naar siegfried en de headmaster van de orde: in het legerkamp (upper camp is een knight die je aanvalt en uitleg geeft)
> Ik heb de kant van Flaming rose gekozen in the witcher 1 en werd in The Witcher 2 netjes bij Siegfried gelaten en kon daar even mee babbelen.

Dobbelsteen

Legacy Member
NeverwinterX zei:
Hetzelfde voor 'Alvin' waar is die kleine jongen plots naartoe ? Was toch 1 van de hoofdrolspelers in het 1ste deel.
Alvin is een kopje kleiner gemaakt omdat hij die leider van de flaming rose was. Hij was als kind terug in de tijd gereisd, dus kom je die waarschijnlijk niet meer tegen.
> Dat is speculatie van de community. Niet confirmed bij mijn weten.

Flaming rose... waar is Siegried ? Niet gehoord/gezien...
Die had ik afgemaakt. Er zijn trouwens wel verwijzingen naar siegfried en de headmaster van de orde: in het legerkamp (upper camp is een knight die je aanvalt en uitleg geeft)
> Ik heb de kant van Flaming rose gekozen in the witcher 1 en werd in The Witcher 2 netjes bij Siegfried gelaten en kon daar even mee babbelen.

Hmm, heel misschien deel 1 eens uitspelen aan de kant van de flaming rose en dan zien in deel 2 :)

Cheshire Cat

Legacy Member
Vorda zei:
Hier ben je nogal fout in. Het spel schakelt looten uit als je in combat bent. Heeft niets te maken met keybindings.

Ook goed, het blijft hoe dan ook slechte design. Als ik een ingrediënt nodig heb om de één of andere magische drankje te brouwen dan heb ik niet noodzakelijk interesse om een compleet nest uit te moeten roeien. Laat me die ene dode looten en vertrekken, aub.

Vreemd, wat heb je tegen attributes? Vind het persoonlijk heel jammer dat je dat niet kan doen. Een van de zaken die bv KOTOR zo'n hoge replay value geven.

Ehh, ik zie niet in hoe attributen ook maar enige replay value aan een spel geven. Abilities, talents of hoe het ook genoemd wordt wel, maar attributen?

Mijn afgunst tegen attributen is het feit dat er weinig logica achter zit. Ik kan begrip op brengen voor nieuwe dingen bij te leren, zoals bijvoorbeeld schermen of sterkere drankjes brouwen. Maar het boosten van uw levensenergie of kracht? Nee, van mijn part mogen ze dat vast laten staan na het aanmaken van uw personage.

soulreaper zei:
Ik snap dat geneut over autosaven dus ECHT niet. Esc-> Save game->Resume game, je kan saven waar en wanneer je wilt, buiten wanneer je in combat bent.

Geneut? Als de speler keer op keer cutscenes moet bekijken omdat er niet gesaved wordt na de cutscene dan is dit slechts geïmplementeerd. Oké, er is een knop om een cutscene te skippen, maar dat wilt niet zeggen dat dit ook onmiddelijk werkt.

Daarbij druk ik ook niet om de 5 minuten op F5 wanneer ik een spel aan het spelen ben. Leuk voor u als dit uw manier van spelen is, maar ik doe dit niet. Daarnaast kan ik ook niet voorspellen wanneer het personage geconfronteerd wordt met een grote groep vijandigen, dus dat maakt het saven voor gevechten nogal moeilijk.

Vorda

Legacy Member
Ehh, ik zie niet in hoe attributen ook maar enige replay value aan een spel geven. Abilities, talents of hoe het ook genoemd wordt wel, maar attributen?

Mijn afgunst tegen attributen is het feit dat er weinig logica achter zit. Ik kan begrip op brengen voor nieuwe dingen bij te leren, zoals bijvoorbeeld schermen of sterkere drankjes brouwen. Maar het boosten van uw levensenergie of kracht? Nee, van mijn part mogen ze dat vast laten staan na het aanmaken van uw personage.
Attributen laten u toe om uw character nog meer te bouwen naar je wensen. Wil je een char met 0 survival skills maar enorm veel energy, etc.. Ik ben ook een theorycrafter, hou van het rekenwerk achter de perfecte char build.

Dragon Age, BG, KOTOR, Oblivion, etc.. Allemaal zouden pakken minder diepgang in character development hebben zonder attributes.

Daarbij druk ik ook niet om de 5 minuten op F5 wanneer ik een spel aan het spelen ben.
Hieruit lees ik dat je Witcher gewoon iets te "hardcore RPG" is voor jouw. Ooit een Elders Scrolls gespeeld?

Cheshire Cat

Legacy Member
Vorda zei:
Hieruit lees ik dat je Witcher gewoon iets te "hardcore RPG" is voor jouw. Ooit een Elders Scrolls gespeeld?

Je kan eruit lezen wat je wilt. :)

Maar neen, ik heb nooit TES gespeeld en ben dat waarschijnlijk ook niet van zin. Ik blijf liever bij spellen zoals de Baldur's Gate, Knights of the Old Republic, Dragon Age en Witcher series. Hoewel deze laatste eerder binnen het action-RPG genre hoort zoals Mass Effect en Jade Empire, welke ook wel te pruimen zijn, imo.

demon326

Legacy Member
Draaksken zei:
Moet je the witcher 1 eigenlijk gespeelt hebbe voor de 2de te kunne apprecieren ?

Om de wereld van the witcher beter te leren kennen: Ja, anders niet bepaald...

NeverwinterX

Legacy Member
Cheshire Cat zei:
Daarbij druk ik ook niet om de 5 minuten op F5 wanneer ik een spel aan het spelen ben. Leuk voor u als dit uw manier van spelen is, maar ik doe dit niet. Daarnaast kan ik ook niet voorspellen wanneer het personage geconfronteerd wordt met een grote groep vijandigen, dus dat maakt het saven voor gevechten nogal moeilijk.


Dan zult ge dit toch echt moeten leren of ge zult het u beklagen als ge niet graag stukken herspeelt. F5 drukken is niet zo moeilijk. Beetje bizar om te zeggen dat je niet graag stukken herspeelt als je niet savet. Eigen schuld dikke bult, zegt men dan.

Cheshire Cat

Legacy Member
Zoals ik al zei in mijn beoordeling, autosaven op plot-kritische punten zou wel mogen. Want ja, op F5 drukken vlak voor het grote gevecht in de Eternal Battlefield quest is onmogelijk!

Als de speler na een wirwar aan cutscenes in een gevecht wordt gegooid en er op dat moment geen autosave gemaakt wordt dan is het wel degelijk een design flaw. Draai of keer het hoe ge wilt, maar de speler zou niet meerdere keren achter mekaar dezelfde cutscene moeten doorlopen.

Vorda

Legacy Member
Zoals ik al zei in mijn beoordeling, autosaven op plot-kritische punten zou wel mogen. Want ja, op F5 drukken vlak voor het grote gevecht in de Eternal Battlefield quest is onmogelijk!
Er wordt daar echt wel al genoeg autosave gedaan hoor... (Los van het feit dat het een makkelijk gevecht was)

Ik ga Witcher niet als fanboy verdedigen, dat ben ik namelijk niet echt. Maar jij zit hier maar af te geven op die autosave functie alsof je echt iedere twintig seconden sterft.

Ikaruga

Legacy Member
F5 spammen is een kwestie van gewoonte. Don't fight it son!

Ik heb dat aangeleerd sinds Baldurs Gate II.

Als je eens een rotervaring wil met een spel dat geen quick save functie heeft en de neiging heeft om u in gevechten te gooien zonder uitweg (meestal tegen draken die 120 000 keer sterker zijn), probeer The Last Remnant. Wat een rottig spel ......
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan