Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vimes

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Net ontdekt dat je met E kan blocken. Morgen eens uittesten en hopelijk niet constant dood gaan! :unsure:

E = blocken
A = signs
R = item smijten (bomb of trap zetten) -> moet je eerst in item slot slepen via inventory
ctrl = slow motion menu om signs te wisselen of item te veranderen
spatie of double tap ZQSD = rollen

Oftewel manual lezen :P

soulreaper

Legacy Member
Ik heb ook mijn questbook vol staan met failed quests. jammer dat je niet na het begin van een nieuw chapter terug kan gaan om de rest van de quests te doen. Aan de andere kant versterkt dat imo net de hele positieve indruk die ik heb van de game. Je moet echt opletten welke quests je moet proberen niet onmiddelijk af te werken zonder dat je een nieuw chapter triggered. Ik ga het spel sowieso eens een 2de maal spelen aangezien er wel bepaalde zaken zijn die ik wil zien indien ik een hele andere beslissing had genomen.

Contracts etc die kan je afwerken zonder dat je schrik moet hebben een nieuw chapter te beginnen. Doe die dan eerst helemaal af vooraleer je verder gaat met de quests die de "hoofdrolspelers" je hebben gegeven.

EDIT: uitgespeeld :sad:. Voordeel met het nogal onverwachte einde is dat we zeker zijn dat er een 3de deel komt, en ik verwacht dat het dan einde Geralt gaat zijn. Vreemd genoeg hoop ik dat ze hem een "happy ending" geven. Ik zie het al helemaal voor me: Allemaal kleine witchertjes met rode haren en withchers ogen :D

The_Floyd

Legacy Member
Vorda zei:
Block/parry is imo niet de meest nuttige skill. Meer uit de weg rollen en dan in de rug aanvallen!

als ge een goeie vigor regen hebt is parry/blocken wel nuttig hoor, zeker als ge meerdere attacks tegelijk kunt bocken...

Ikaruga

Legacy Member
ik gebruik parry in feite meer dan mijn signs. ER is niets beter dan ne knight te parryen en dan zijn smoel te bewerken met heavy aanvallen.

Trouwens, nog geen nieuws van de patch? Kveronderstel dat hij de release van gisterenavond niet gehaald heeft?

demon326

Legacy Member
Ikaruga zei:
Trouwens, nog geen nieuws van de patch? Kveronderstel dat hij de release van gisterenavond niet gehaald heeft?

The good news is that the patch is ready. The bad news is that we have encountered some problems with the server infrastructure, making downloading DLCs impossible. We want to apologize to our fans for not meeting our target of delivering the patch last night. We will update you when we know more.
14 minuten geleden ·

Dobbelsteen

Legacy Member
Vimes zei:
E = blocken
A = signs
R = item smijten (bomb of trap zetten) -> moet je eerst in item slot slepen via inventory
ctrl = slow motion menu om signs te wisselen of item te veranderen
spatie of double tap ZQSD = rollen

Oftewel manual lezen :P

De rest had ik zelf al uitgevist: de CTRL per toeval bij uitgekomen en de A en R had ik in de crappy tutorials gelezen. Zou toch eigenlijk niet mogen dat bij zo'n grote release de tutorial haast onleesbaar is en er problemen zijn met banale dingen als schermresolutie. Nu ja, dan is het nog een pak beter dan de recente 'grote' titels, waar je patches nodig hebt om deftig te kunnen spelen :sop:

Cheshire Cat

Legacy Member
soulreaper zei:
Vreemd genoeg hoop ik dat ze hem een "happy ending" geven. Ik zie het al helemaal voor me: Allemaal kleine witchertjes met rode haren en withchers ogen :D

Moest hij nu niet steriel zijn... :)

Dobbelsteen zei:
De rest had ik zelf al uitgevist: de CTRL per toeval bij uitgekomen en de A en R had ik in de crappy tutorials gelezen. Zou toch eigenlijk niet mogen dat bij zo'n grote release de tutorial haast onleesbaar is en er problemen zijn met banale dingen als schermresolutie.

Eén van de popups die het langste op het scherm blijft plakken op het begin leest dat alles in de journal terug te vinden is. Alle tutorials die doorheen het spel getoond worden staan daar dus ook in. Ik zie niet in waarom zo'n dingen "in your face" moeten zijn, het neemt weg van de immersie tijdens het spelen, imo.

soulreaper

Legacy Member
Degene met crossfire opstelling moeten de laatste ATI drivers downloaden. Bij mijn sprong de FPS gemiddeld van 40-45 naar 60. Alhoewel er ook mensen zijn die net door deze update weer andere problemen hebben, (groene vlekken op plekken waar fakkels etc zouden moeten zijn) persoonlijk had ik er geen last van.

@Cheshire Cat

"fuck helemaal vergeten. Bedankt om mijn droom te vernietigen :p"

Daitaito

Legacy Member
iemand enig idee?

Weet iemand wat het chemische goedje doet met jou dat je krijgt van nazar en bronick in chapter 1. Ze willen niet zeggen wat het is en het zou 2 jaar duren in game. Kvind het raar dat ik er niks over vind dus denk ik dat het eigenlijk niks is, krijg zelfs niks in men quest log

tb-303

Legacy Member
Daitaito zei:
iemand enig idee?

Weet iemand wat het chemische goedje doet met jou dat je krijgt van nazar en bronick in chapter 1. Ze willen niet zeggen wat het is en het zou 2 jaar duren in game. Kvind het raar dat ik er niks over vind dus denk ik dat het eigenlijk niks is, krijg zelfs niks in men quest log

Save gewoon, gebruik het, en staat het je niet aan laad dan je vorige save weer ... ... ... :s

soulreaper

Legacy Member
tb-303 zei:
Save gewoon, gebruik het, en staat het je niet aan laad dan je vorige save weer ... ... ... :s

Wordt dat niet automatisch gedronken op het moment dat je toestemt? Kan me dat niet meer herinneren.

Daitaito

Legacy Member
ja het word automatisch gedaan. Je ziet het wel niet.
Mja kzou willen toestemmen maar als de effecten nu 2 chapters later komen en het staat me niet aan zal het wel klote zijn ^^ .
Bon kzal wel zien wat ervan komt.

soulreaper

Legacy Member
Daitaito zei:
ja het word automatisch gedaan. Je ziet het wel niet.
Mja kzou willen toestemmen maar als de effecten nu 2 chapters later komen en het staat me niet aan zal het wel klote zijn ^^ .
Bon kzal wel zien wat ervan komt.

Ik herinner me zelfs niet eens dat er effecten waren? Misschien kan het pas in TW3 zichtbaar worden? Ik geloof echt niet dat tussen chapter 1 en het einde van de game 2 jaar tijd zit?

Dobbelsteen

Legacy Member
Hoera, ik kan eindelijk eens deftige gevechten winnen nu ik block! :unsure:

mp4me

Legacy Member
Juist eerste keer uitgespeeld,

je moet wel goed opletten tijdens de dialogen want soms vond ik het verhaal wel wat moeilijk om te volgen.

Want more :(

Het einde

Wel wat jammer dat je niet weet wat er bijvoorbeeld met Iorveth gebeurt als je gaat voor Roche's path.

flyingdutchman

Legacy Member
11.5a hotfix drivers
Release notes:
Enables AMD CrossFire™ scaling for Brink
Enables AMD CrossFire scaling for The Witcher 2
Improves performance for Dirt 3

van tweakers.net

kil911ler

Legacy Member
Sorry voor de kleine off-topic, maar kzie The Witcher Enhanced Edition redelijk goedkoop staan en euh... kvraag me af welk soort van RPG het is, met welke andere RPGs je het kunt vergelijken :p

Alvast bedankt en nog es sorry :'(

Æro

Legacy Member
kil911ler zei:
Sorry voor de kleine off-topic, maar kzie The Witcher Enhanced Edition redelijk goedkoop staan en euh... kvraag me af welk soort van RPG het is, met welke andere RPGs je het kunt vergelijken :p

Alvast bedankt en nog es sorry :'(
Ik heb die enkele maanden geleden gekocht maar nooit een kans gegeven. Ligt hier nog steeds in zijn 'plastiekske'. Reden waarom ik er voorlopig niet mee begonnen ben is omdat ik nergens iets terugvind over classes of character creation. Bestaan er überhaupt classes? Kan ik mijn char 'uitbouwen'? Moet ik met dat hoofdpersonnage spelen of kan ik er ook eentje zelf creëren? :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan