Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NeverwinterX

Legacy Member
benny zei:
5) loop brug(links) op en finish :unsure:

Dat laatste stukje was voor mij het moeilijkste trouwens. Had totaal niet door dat ge daarop kunt lopen (the witcher 2 is dan soms ook nogal inconsistent in waar ge wel en niet op kunt lopen) en zat dus maar in die area beneden wat rond te lopen en te sterven :p

Anvious

Legacy Member
NeverwinterX zei:
Dat laatste stukje was voor mij het moeilijkste trouwens. Had totaal niet door dat ge daarop kunt lopen (the witcher 2 is dan soms ook nogal inconsistent in waar ge wel en niet op kunt lopen) en zat dus maar in die area beneden wat rond te lopen en te sterven :p

Had ik ook :P Zat 5 min achter een steen verstopt :help:

Om nog ff duidelijk te zijn, @ Mercer. De 2 Middelste tentakels ontwijken, zorg ervoor dat je zowel aan de linker- en rechterkant hij met je tentakels probeert te slaan, de 2 middelste kunnen er niet af namelijk

demon326

Legacy Member
NeverwinterX zei:
Dat laatste stukje was voor mij het moeilijkste trouwens. Had totaal niet door dat ge daarop kunt lopen (the witcher 2 is dan soms ook nogal inconsistent in waar ge wel en niet op kunt lopen) en zat dus maar in die area beneden wat rond te lopen en te sterven :p

Had hem op Easy gezet na 5 keer proberen, telkens schuilen achter die eerste brug, dan rushen en good luck.

En idd in TW2 is het soms kut waar ge kunt lopen, zeker in act2 zal dit kut zijn als ge een bepaalde quest moet doen met drie kleine dwergen:lol:

ReMix110

Legacy Member
Ostmurk is een plant dat je moet gaan halen in een grot. Met die plant kun je dan een antidote maken voor het gif dat de Kayran uitspuwt.

Eerlijk gezegd is die potion redelijk nutteloos aangezien je dat gif gemakkelijk kan ontwijken.

Om de Kayran zelf te verslaan moet je de Yrden sign gebruiken. (standaard: CTRL induwen en Yrden selecteren) Plaats een Yrden op de plaats waar de Kayran gaat slaan. als hij vastzit met zijn tentakel, kun je zijn tentakels afhakken.
YouTube - ‪The Witcher 2 Kayran Hard "Not Unbeatable" 720p‬‏

math

Legacy Member
Is het normaal dat als je in de eerste stad alle 5 quests van het noticebord neemt, er maar 2 ervan in de questlog verschijnen?

NeverwinterX

Legacy Member
Ligt het trouwens aan mij of krijg je echt zeer weinig tijd om een riposte te doen? Dat icoontje flikkert maar heel even.

Dobbelsteen

Legacy Member
math zei:
Is het normaal dat als je in de eerste stad alle 5 quests van het noticebord neemt, er maar 2 ervan in de questlog verschijnen?

Eentje ervan is die troll trouble (DLC dus), een 2e moet je volgens mij triggeren door naar die persoon zelf te gaan. De rest heb ik niet gelezen :unsure:

Ik ben net door de proloog geraakt (op normal :cool:) met een 20tal keer te sterven. Vooral tegen groepen van 3+ sterkere soldaten ben ik vrij machteloos.

Mijn eerste indrukken:
-Grafisch en qua vertelwijze heel indrukwekkend
-Quests zijn onoverzichtelijk
-Inventory is extreem onoverzichtelijk
-Ik speel maar op de helft van mijn scherm ongeveer (zwarte balken van elk 8 cm dik), lang leve 4:3-schermen :unsure:
-Tutorial is ook geen vette wegens onleesbaar
-De nieuwe boks-wijze, de landkaarten en bepaalde interactieve stukken zitten zalig in elkaar
-Dat magie-menu vind ik maar stom
-Ook is het onnozel dat je moet mediteren om potions te drinken

Nu even verder spelen, hopelijk went die nieuwe interface (vooral logboek en inventory) wat.

The_Cat

Legacy Member
Bij mij is er een probleem met die DLC's >< ik krijg enkel die van die poolste taal, de dlc code's die ik ingeven komen erop als "invalid" ook al zijn ze dus nog niet gebruikt en die van die troll trouble komt er niet op bij mij

The_Floyd

Legacy Member
Ik zit momenteel in chapter 2 bij de Draug.
iemand tips voor deze te verslaan? Heb al redelijk veel geprobeerd, het probleem is eigelijk da wanneer ik eindelijk da blauw balkske helemaal weg heb gekrege en hij groter dmg krijgt da ik dan al bijna eraan ben :s
Heb ook den indruk da slaan met u zwaard weinig uithaald...

Samus007

Legacy Member
Questen vind ik heel onduidelijk en heb hier al een hopje failed quests omdat ik de volgorde niet respecteerde, men mag toch wel een kleine waarschuwing geven als je zo een stap gaat zetten, vele andere games doen dit wel met succes, gemiste kans.

@the floyd: op easy zetten ... heb ik daar gedaan omdat ik het beu was telkens dat voorstuk opnieuw te moeten spelen

Ikaruga

Legacy Member
die no quest guidance forceert u in mss iets te verre mate om uw questlogs te lezen om enigzins een idee te krijgen wat eerst hoort en wat niet.

The Witcher 1 had dat ook in sommige gevallen (zoals Raven's Armor, en veel trophiy quiests die ik niet meer kon doen door over te schakelen naar een volgend chapter zonder enig besef)

soulreaper

Legacy Member
Dat is nu net de charme van TW. Andere Rpg's houden je iets te fel bij het handje.

Essit

Legacy Member
Ikaruga zei:
die no quest guidance forceert u in mss iets te verre mate om uw questlogs te lezen om enigzins een idee te krijgen wat eerst hoort en wat niet.

The Witcher 1 had dat ook in sommige gevallen (zoals Raven's Armor, en veel trophiy quiests die ik niet meer kon doen door over te schakelen naar een volgend chapter zonder enig besef)

Humz, de quest log is toch wel een warboel hoor, en ja ik lees alles. Ik zit nu in Chapter 2 en zonder te spoileren is het gewoon onoverzichtelijk waar je naartoe moet en wat je eerst moet doen. Ik denk dat ik daardoor wel een paar quests failed ga krijgen...

Hannibal

Legacy Member
Spoiler tags !
Er zijn nog mensen die hem nog altijd niet aangekregen hebben. :doh::doh::doh:

flyingdutchman

Legacy Member
Dat kasteel van chapter 2 is sowieso nogal een doolhof man, sjeez...

Anvious

Legacy Member
The_Floyd zei:
Ik zit momenteel in chapter 2 bij de Draug.
iemand tips voor deze te verslaan? Heb al redelijk veel geprobeerd, het probleem is eigelijk da wanneer ik eindelijk da blauw balkske helemaal weg heb gekrege en hij groter dmg krijgt da ik dan al bijna eraan ben :s
Heb ook den indruk da slaan met u zwaard weinig uithaald...

Gewoon Quen gebruiken, en als die op je afrushed ontwijken, als die met zn rug naar je toe staat op hem inhakken. Die blauwe bar hoeft je niet leeg te hebben om aan dat rode te beginnen. Zorg er gewoon voor dat je hem niet head to head aanvalt, altijd van achter en alle aanvallen dodgen en altijd je Quen sign gebruiken wanneer je Vigor hebt

zo deed ik het op Normal en lukte me in 1 keer, vond juist de Draug het makkelijkst van alle bazen

The_Floyd

Legacy Member
Anvious zei:
Gewoon Quen gebruiken, en als die op je afrushed ontwijken, als die met zn rug naar je toe staat op hem inhakken. Die blauwe bar hoeft je niet leeg te hebben om aan dat rode te beginnen. Zorg er gewoon voor dat je hem niet head to head aanvalt, altijd van achter en alle aanvallen dodgen en altijd je Quen sign gebruiken wanneer je Vigor hebt

zo deed ik het op Normal en lukte me in 1 keer, vond juist de Draug het makkelijkst van alle bazen

zal mss ook wel van u quen skill afhangen want daar heb ik ni echt abilitie punten ingestoken, heb alles zowa in sword skills gestoken. ja i kevade em altijd en hak dan zowa langs achter op hem maar da doe echt just niks. Kzal nog maar wa probere, ik weiger echter het op easy te zetten

ik vind het juist goed dat ge zelf zowa ne logische volgorde in u quests moet zoeke. dit verplicht de mense tenminste om logisch na te denke, op te lette wat the characters zegge en de questlogs te lezen.
Kzit op het einde van chapter 2 en tot dusver nog maar 2 failed quests (omda ik naar chapter 2 reisde) en ik probeer toch alle quests in het spel te vinden...

ik vindt het tot dusver echt een prachtig spel!

Dobbelsteen

Legacy Member
Net ontdekt dat je met E kan blocken. Morgen eens uittesten en hopelijk niet constant dood gaan! :unsure:

Vorda

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Net ontdekt dat je met E kan blocken. Morgen eens uittesten en hopelijk niet constant dood gaan! :unsure:

Block/parry is imo niet de meest nuttige skill. Meer uit de weg rollen en dan in de rug aanvallen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan