Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Metteh

Legacy Member
Ben vandaag ook begonnen na het uitspelen van de 1ste.
Ik geraak het combat systeem maar moeilijk gewoon zit nu nog maar bij de encounter met de draak en sterf echt den hele tijd. :p

Hoop dat het wat went na een tijd. :D grafisch ziet het er zeer sterk uit.

Blubbi

Legacy Member
Net uitgespeeld, vet spel.
Ik vond alleen dat het einde nogal onverwachts kwam.

Vorda

Legacy Member
murder inc zei:
Ben vandaag ook begonnen na het uitspelen van de 1ste.
Ik geraak het combat systeem maar moeilijk gewoon zit nu nog maar bij de encounter met de draak en sterf echt den hele tijd. :p

Hoop dat het wat went na een tijd. :D grafisch ziet het er zeer sterk uit.

Goede tip voor mij in het begin was altijd Quen (of hoe noemt het) ophouden, en veel dodgen met spatie.

Vorda

Legacy Member
Toch wel een grote UI fout: geen aparte categorie voor junk, en je moet formules bijhouden in je inventory. Beiden maken efficient inventory beheer heel klote.

The_Cat

Legacy Member
Vorda zei:
Toch wel een grote UI fout: geen aparte categorie voor junk, en je moet formules bijhouden in je inventory. Beiden maken efficient inventory beheer heel klote.

Dat was in de eerste ook al. Stoor me er niet echt aan. Gaf een meer realistische indruk. Gerald heeft ion gaan zak aanhangen met 100 en 1 zakjes in. Ook het feit dat je maar 3 zwaarden met je mee kon dragen was alleen maar een extra boost voor realisme :)

PureFun

Legacy Member
Heb het uitgespeeld en de chapters zijn een dalende lijn op het vlak van speelplezier. Prologue en 1 zijn het beste, elk volgend chapter is saaier. In chapter 2 ook een main quest gerailroad naar een slecht resultaat omdat ik ze blijkbaar niet in de juiste volgorde deed terwijl er niets de volgorde aantoonde, dit werd pas duidelijk lange tijd nadat ik een quest in 'foute' volgorde voltooide.

Balance vliegt uit het raam in chapter 2 en volgende, resistances > 100% zonder oils of potions, quen dat permanente 'invincibility animation frames' oplevert en tegelijk ook de enemy animations onderbreekt. Overall voelt het niet episch aan en is de kleinschaligheid van het volledige laatste chapter en epilogue pijnlijk.

Mutagens die veel te talrijk zijn vergeleken met je beschikbare slots (ik had er 5 op lv35), veel te weinig silver om ooit meer dan 1 silver sword te craften, te lage weight limit, een UI waar craft recipes pas na 4 seconden auto-scrollen om hun ingredients te tonen (duidelijk console) en geen junk category. Arm wrestling te moeilijk met mouse zonder je sensitivity te maxen.

Graphisch/technisch beter dan witcher 1 maar imo slechter in gameplay/storyline/sound.

Mening over storyline elementen/items/quests:
Daurg boss in ch2 sterft ontzettend snel door Aard te gebruiken, vreemd. In ch3 heb je gemakkelijk >100 fire resistance (immunity) wanneer je tegen een dragon vecht wat het opnieuw een erg makkelijk gevecht maakt. Het Varg quest armor kan je maar kort gebruiken, het elder blood crafted armor is niet erg uniek.

Het einde dat enkel uit een dialoog met Letho bestaat is lachwekkend. Waar zijn de modular ending cinematics? Ik had o.a. verwacht dat het sparen van de troll in ch1 ervoor zou zorgen dat de brug hersteld wordt en Flotsam welvarender wordt door handel.

Hiapoe

Legacy Member
tis nog gelukt gisterenavond, ben nog binnengeraakt. Lag inderdaad puur aan hun server infrastructuur :s

demon326

Legacy Member
PureFun zei:
Heb het uitgespeeld en de chapters zijn een dalende lijn op het vlak van speelplezier. Prologue en 1 zijn het beste, elk volgend chapter is saaier. In chapter 2 ook een main quest gerailroad naar een slecht resultaat omdat ik ze blijkbaar niet in de juiste volgorde deed terwijl er niets de volgorde aantoonde, dit werd pas duidelijk lange tijd nadat ik een quest in 'foute' volgorde voltooide.

Weinig Silver ore doet je wel nadenken over welk zwaard je uiteindelijk maakt.. maar iron ore is er dan weer teveel:p.

Chapter 2 hangt volledig van uw keuzes(het einde) in chapter 1 af, ge zou in twee volledige andere gebieden komen:D

agrash

Legacy Member
Mijn CE van the hut is ook binnengekomen. Ik zag de review op GT en ik ging iets zeggen over de kleine levensduur van het spel ten opzichte van de eerste toen m'n moeder riep dat er net een pakje binnengekomen was ^^

Damn, ik was vergeten hoeveel content er wel in die CE zit.. De doos alleen al is het dubbele van size van de eerste witcher wat ook al een deftige afmeting had.
Toen ik de doos waarin de gamedisc zat uithaalde zaten er nog wat goodies onder verborgen en in die doos zelf vond ik nog wat content voordat ik de werkelijke dvddisc zag. Echt een must have voor de fans imo en waarschijnlijk ook de beste CE dat ik al heb gekocht. :)

The_Cat

Legacy Member
agrash zei:
Mijn CE van the hut is ook binnengekomen. Ik zag de review op GT en ik ging iets zeggen over de kleine levensduur van het spel ten opzichte van de eerste toen m'n moeder riep dat er net een pakje binnengekomen was ^^

Damn, ik was vergeten hoeveel content er wel in die CE zit.. De doos alleen al is het dubbele van size van de eerste witcher wat ook al een deftige afmeting had.
Toen ik de doos waarin de gamedisc zat uithaalde zaten er nog wat goodies onder verborgen en in die doos zelf vond ik nog wat content voordat ik de werkelijke dvddisc zag. Echt een must have voor de fans imo en waarschijnlijk ook de beste CE dat ik al heb gekocht. :)

De mijne nog steeds niet? Als dat zo'n grote doos is brengen ze die dan nog gewoone met de postbode? Wanneer was de jouwe verzonden? :)

Vorda

Legacy Member
The_Cat zei:
Dat was in de eerste ook al. Stoor me er niet echt aan. Gaf een meer realistische indruk. Gerald heeft ion gaan zak aanhangen met 100 en 1 zakjes in. Ook het feit dat je maar 3 zwaarden met je mee kon dragen was alleen maar een extra boost voor realisme :)

Echt de meest lekke logica ooit. Hij kan meerdere volledig sets armor dragen, een heel bos in hout, 10+ zwaarden in inventory, etc...

Het ontbreken van een junk categorie maakt gewoon een van de minst leuke delen uit een RPG nog saaier: spullen verkopen en door je inventory scrollen.

Idem met heel het formule gedoe. Worden nergens opgeslagen, worden overal dubbel of driedubbel aangeboden, etc..

agrash

Legacy Member
The_Cat zei:
De mijne nog steeds niet? Als dat zo'n grote doos is brengen ze die dan nog gewoone met de postbode? Wanneer was de jouwe verzonden? :)
13/05 was m'n order gedispatched en ze zeiden een levering van ongeveer 10-15 dagen.
Levering was met zo'n speciale dienst. Ik denk dat anderszijds de facteurs zouden boffen als ze enkele van die dozen mogen meesleuren op hun fiets/brommerke :p

The_Cat

Legacy Member
Vorda zei:
Echt de meest lekke logica ooit. Hij kan meerdere volledig sets armor dragen, een heel bos in hout, 10+ zwaarden in inventory, etc...

Het ontbreken van een junk categorie maakt gewoon een van de minst leuke delen uit een RPG nog saaier: spullen verkopen en door je inventory scrollen.

Idem met heel het formule gedoe. Worden nergens opgeslagen, worden overal dubbel of driedubbel aangeboden, etc..

In de eerst kan je toch maar 3 zwaarden met je meenemen? Anders zit er een bug in de mijne ze.

Heb nu trouwens net mijn witcher 2 aangehad :D was er net over bezig en toen stond er ineens iemand van tnt voor mijn deur xD Hiep hoi :p strak installeren :D De doos ziet er nice uit qua inhoude, enkel de buste valt tegen :p hadden ze voor mijn part mogen vervangen door een medallion ofzo van the witcher, had ik cooler gevonden :D

Ikaruga

Legacy Member
ze zijn dan ook bezig over de 2de. In de 1ste kan je idd maar 3 zwaarden dragen, en die vervangen elkaar gewoon als je een ander wil.

In TW2 kan je effectief 10 zwaarden hebben, waarvan 2 equipped en dan nog eens 8 in uw inventory. In TW1 kon je geen zwaarden bewaren in je inventory

The_Cat

Legacy Member
Ikaruga zei:
ze zijn dan ook bezig over de 2de. In de 1ste kan je idd maar 3 zwaarden dragen, en die vervangen elkaar gewoon als je een ander wil.

In TW2 kan je effectief 10 zwaarden hebben, waarvan 2 equipped en dan nog eens 8 in uw inventory. In TW1 kon je geen zwaarden bewaren in je inventory

Maar ik verwees toch duidelijk naar de eerste :) ? ik zei toch "dat was in de eerste ook al". Dan moet je inplaats van zo beginnen met: "wat voor lekke logica" gewoon nog maar eens tegoed lezen :p niet op u bedoeld ofzo ze :p

joriske18

Legacy Member
Hmm, ik heb het net uitgespeeld maar ik vind het nogal een raar einde :s
Redelijk abrupt, krijg je geen filmpje ofzo met de impact van je keuze's?

Anvious

Legacy Member
joriske18 zei:
Hmm, ik heb het net uitgespeeld maar ik vind het nogal een raar einde :s
Redelijk abrupt, krijg je geen filmpje ofzo met de impact van je keuze's?

Denk dat iedereen het een raar einde vind tot zoverre..
Misschien dat we snel een Expansion moeten verwachten waarbij we welverdiend einde krijgen? :help:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan