Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BubbaKush

Legacy Member
Oldskooler zei:
Ultra settings, en niets verlaagd.
I7 2600, AMD 6950, 8 gig ram :cool:

Lettertype is wel veel te klein, kleiner kon niet...

Ongeveer zelfste maar op een 5870 en draai ook alles vlot op ultra.

Enkel als ik die ubersampling aanzet moet ik ellendig lang wachten op mijn loading screen.

BubbaKush

Legacy Member
hitman47 zei:
Begonnen op Hard, overgeschakeld op Normal voor die insecten queens

ni te doen, ni te doen

Ge doet 0,0 damage en ge moogt gelijk 2 keer geraakt worden :/

insecten --> fireeeeee! ;)

soulreaper

Legacy Member
yannick zei:
Succubus in act 2 als je ze laat leven. Die elf heb ik gered, maar waar vind je die dan terug in act 2?

Je gaat ergens naar rechts voor dat stadje te verlaten, je ziet links van je net achter een bocht een boerenkar staan. Daar staat ze :D

demon326

Legacy Member
Essit zei:
Op easy zeker en wsl een deel van de quests niet gedaan :)

Heb in elke act elke quest gedaan, inclusief de mini games:D. Heb hem maar 3 keer op easy gezet omdat ik het moe was.

Op het einde had ik wel een epic silver sword met 50-53 damage en nog enkele dingen.

Act 3 had wel wat langer mogen zijn, maar voor de rest prima game:love:

Vimes

Legacy Member
Energised zei:
iemand 'n hele goede & accurate walktrough voor the witcher 1?

Vind het best nog spelen van zo'n games zonder walkthrough. Maar als je van GOG gekocht heb kun je daar gameguide er van downloaden. Is een walkthrough zonder veel spoilers.

En op de wiki ook ja. Maar daar kun je ook veel spoilers zien per ongeluk, best ver van weg blijven. Ik heb enkel opgezocht wat de beste swords waren en hoe Raven Armor te vinden. Ben die nu aan't verzamelen (Chapter V), hopelijk kan ik die dan ook importeren via savegame nr TW2.

Maar TW1 is echt nog de moeite, zeker z'n geld waard 5$ op gog.com.

Chronic

Legacy Member
Had enkele weken geleden Witcher 1 nog eens uitgespeeld.
Witcher 2 dit weekend uitgespeeld.

Los van de geweldige sfeer en graphs van 2, vind ik persoonlijk Witcher 1 zeker geen slechter spel.

Vind dat chapt 3 in 2 afbreuk doet aan spel, in Witcher 1 vond ik storytelling stiekem beter...Was meer een afgerond geheel.

Verder vond ik 1 ook meer uitgebouwd qua speeluren en waren r echt wel coole quests. Simpel voorbeeld is het werken aan je Raven armor, cool moment als je deze kan aandoen.

Bovendien voelde ik mezelf redelijk snel overpowered in 2. Prologue was hard maar halverwege 1e chapter vond ik game te simpel worden op normal. Heb amper pots moeten gebruiken...

Als je iets verouderde graphs aankan, een rpg liefhebber bent en W1 nog niet hebt gespeeld, zeker doen..

Spuddy

Legacy Member
Kvind Wither 2 maar gene vette. Grafisch mag het er dan kleurrijk uitzien, antialiasing trekt op niks. Saturation lijkt overdreven hoog ook vind ik.

De field of view vind ik ook maar zo zo. De over the shoulder camera staat volgens mij te ver van de speler af en je kan die nog nie regelen ook met bijvoorbeeld de muisscroll. The wither 1 camera standpunt vond ik veel beter.

Combat slaat ook tegen. Knoppen werken niet naar behoren. Vooral block doet ie meer niet dan wel. En potions kan je ook al nie drinken tijdens combat, en vaak ook niet wanneer er geen vijand in zicht is.

De nieuwe manier van looten is ook maar prutsen. Moet ik telkens op W klikken om te zien waar er geloot kan worden.

De verhaallijn vink maar flauw en wat is dat met 'fuck' overal? In 1200 na christus zeiden de mensen wel andere dingen als ze vloekten, maar zeker geen fuck. Dat doet volgens mij zwaar af aan de authenticiteit.

De keybinding zijn ook maar amateuristich gedaan. Ik kan niet eens de pijltjestoetsen binden tenzij manueel in de config file. Maar telkens je nadien in het keybindings menu moet zijn worden de manueel ingevoerde commands terug reset.

Ben redelijk zwaar teleurgesteld in the witcher 2. Geef mij maar witcher 1.

The_Cat

Legacy Member
Nog steeds geen Witcher 2 in de brievenbus :( :doh:
Nu heb ik geen tijd meer want men examens komen eraan >< :doh::sad:

Dobbelsteen

Legacy Member
The_Cat zei:
Nog steeds geen Witcher 2 in de brievenbus :( :doh:
Nu heb ik geen tijd meer want men examens komen eraan >< :doh::sad:

Ik zal eens ne keer gaan kijken, maar ik hoop er al niet meer op :sad:

Cheshire Cat

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Ik zal eens ne keer gaan kijken, maar ik hoop er al niet meer op :sad:

Same. Begin ietwat geirriteerd te worden. Heb overigens ook nog steeds geen van mijn DLC codes ontvangen. :sop:

Essit

Legacy Member
benny zei:
Heb in elke act elke quest gedaan, inclusief de mini games:D. Heb hem maar 3 keer op easy gezet omdat ik het moe was.

Op het einde had ik wel een epic silver sword met 50-53 damage en nog enkele dingen.

Act 3 had wel wat langer mogen zijn, maar voor de rest prima game:love:

Oh dan is het spel toch niet ZO lang :) Nuja ik neem er men tijd voor (en ik geef toe dat ik ook veel gevechten opnieuw moet doen omdat ik weiger het spel op easy te zetten, al is de verleiding soms wel groot :s )

Ik zit nu ergens op het einde van Chapter 1.

En lig thet aan mij of waren in the witcher 1 veel meer side quests. Hier heb je eig maar weinig side quests.

dr.lee

Legacy Member
Chronic zei:
Bovendien voelde ik mezelf redelijk snel overpowered in 2. Prologue was hard maar halverwege 1e chapter vond ik game te simpel worden op normal. Heb amper pots moeten gebruiken...

²

in begin dacht ik ook wtf, als die combat nu al zo moeilijk is dan wordt dit echt nog wel afzien later in het spel. Vanaf je echter begint te specialiseren + beter wapen in handen krijgt is de combat idd zelfs wat te gemakkelijk.

demon326

Legacy Member
Essit zei:
Oh dan is het spel toch niet ZO lang :) Nuja ik neem er men tijd voor (en ik geef toe dat ik ook veel gevechten opnieuw moet doen omdat ik weiger het spel op easy te zetten, al is de verleiding soms wel groot :s )

Ik zit nu ergens op het einde van Chapter 1.

En lig thet aan mij of waren in the witcher 1 veel meer side quests. Hier heb je eig maar weinig side quests.

TW1 had idd meer quests, deze vond ik ook mager in TW2.

De DLC Troll trouble, die duurt echt geen 90 mins zoals ze aanhalen, eerder toen :unsure:

yannick

Legacy Member
Spuddy zei:
Kvind Wither 2 maar gene vette. Grafisch mag het er dan kleurrijk uitzien, antialiasing trekt op niks. Saturation lijkt overdreven hoog ook vind ik.

De field of view vind ik ook maar zo zo. De over the shoulder camera staat volgens mij te ver van de speler af en je kan die nog nie regelen ook met bijvoorbeeld de muisscroll. The wither 1 camera standpunt vond ik veel beter.

Combat slaat ook tegen. Knoppen werken niet naar behoren. Vooral block doet ie meer niet dan wel. En potions kan je ook al nie drinken tijdens combat, en vaak ook niet wanneer er geen vijand in zicht is.

De nieuwe manier van looten is ook maar prutsen. Moet ik telkens op W klikken om te zien waar er geloot kan worden.

De verhaallijn vink maar flauw en wat is dat met 'fuck' overal? In 1200 na christus zeiden de mensen wel andere dingen als ze vloekten, maar zeker geen fuck. Dat doet volgens mij zwaar af aan de authenticiteit.

De keybinding zijn ook maar amateuristich gedaan. Ik kan niet eens de pijltjestoetsen binden tenzij manueel in de config file. Maar telkens je nadien in het keybindings menu moet zijn worden de manueel ingevoerde commands terug reset.

Ben redelijk zwaar teleurgesteld in the witcher 2. Geef mij maar witcher 1.

Dus uw argumenten:

Die gfx dat is persoonlijke smaak, ik vind ze persoonlijk ongelofelijk sfeervol en knap.

Die over the shoulder camera staat perfect imho, maar ja, wederom persoonlijke smaak.

Alle knoppen werken hier perfect, je moet wel weten dat je vigor nodig hebt om te blokken, als je dus alles opgebruikt kan je even niet meer blokken (lees de skill / tutorials eens zou ik zeggen :))

Eindelijk mag je eens zoeken om iets te looten, het is ons veel te gemakkelijk gemaakt in andere rpgs, vind het perfect zo.

Ik heb slechts op enkele momenten fuck gehoord, meestal is het plough. We zitten hier echter in een fictief universum, dus waarom zou het iets af doen van de authenciteit, het is fictie.

Leer spelen met zqsd en alles (in elke spel) zal veel vlotter gaan, doch moet je weten dat dit in de volgende patch opgelost zal worden (ergens deze week/volgende week).

Naradia

Legacy Member
Nog mensen die die DLC nog steeds niet kunnen downloaden, en zijn er eventueel andere manieren dan op die server?

demon326

Legacy Member
Naradia zei:
Nog mensen die die DLC nog steeds niet kunnen downloaden, en zijn er eventueel andere manieren dan op die server?

Wachten tot de patch er is deze week.

Hiapoe

Legacy Member
Gedverdegedver...
Net dat spel gekocht en geïnstalleerd...

Nadat hij de registratiecode vraagt, zegt ie dat ie zoekt naar patches.
Dat scherm dat zegt "looking for patches" of zo, verdwijnt dan en dan gebeurt er niks meer... en zo elke keer opnieuw als ik opnieuw opstart.

Ik krijg het dus niet aan de praat... iemand een oplossing? :(

Hiapoe

Vorda

Legacy Member
Ik ben er ondertussen aan begonnen, mooi hoe "normal" toch nog moeilijk-ish is. Imo toch veel moeilijker dan "hard" in DA2.

Voor de rest kan ik er nog niet veel over zeggen, behalve dat er heel snel een Crossfire profiel moet komen :'(

Essit

Legacy Member
Hiapoe zei:
Gedverdegedver...
Net dat spel gekocht en geïnstalleerd...

Nadat hij de registratiecode vraagt, zegt ie dat ie zoekt naar patches.
Dat scherm dat zegt "looking for patches" of zo, verdwijnt dan en dan gebeurt er niks meer... en zo elke keer opnieuw als ik opnieuw opstart.

Ik krijg het dus niet aan de praat... iemand een oplossing? :(

Hiapoe

Schijnt dat er problemen zijn met hun servers. En anders mss is je firewall instellingen nakijken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan