Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Essit

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Hoe heb je je graphics ingesteld en wat voor processor/grafische kaart heb je steken? Kan mij niet inbeelden dat het spel ineens crappy gaat lopen bij 1 persoon terwijl het bij de rest deftig loopt...

I7 processor, 8Gb ram , GTX 570 en graphics staan op high ...

Dobbelsteen

Legacy Member
Essit zei:
I7 processor, 8Gb ram , GTX 570 en graphics staan op high ...

Hmm, je hebt misschien die uber-graphics aangevinkt? Die renderen cutscenes enzo meerdere keren. In ieder geval wel raar vermits jouw systeem high zou moeten afkunnen.

Essit

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Hmm, je hebt misschien die uber-graphics aangevinkt? Die renderen cutscenes enzo meerdere keren. In ieder geval wel raar vermits jouw systeem high zou moeten afkunnen.

Ik ga het nog eens bekijken in de launcher zo meteen... Ga ook is de manual doornemen, zonder te ragen want eht begin ga ik altijd dood :s

Dobbelsteen

Legacy Member
Essit zei:
Ik ga het nog eens bekijken in de launcher zo meteen... Ga ook is de manual doornemen, zonder te ragen want eht begin ga ik altijd dood :s

:D

Dat belooft voor morgen (als ik het spel dan heb natuurlijk :sop: ) :applause:

Rider

Legacy Member
Essit zei:
Slecht spel ... Loopt voor geen meter op men toch wel high end pc en ik blijf al doodgaan in het begin op normal wtf????

Damn EXACT mijn gedacht toen ik het voor de eerste keer bootte :p

Ik was wel totaal verkeerd... Probeer ubersampling al eens uit te vinken in de advanced graphics options (rechts onderaan) Als dit nog niet helpt vink dan SSOA ook af.

Laat in de prologue uw teammates wat voorop lopen; en raak VOORAL GEEN VUUR AAN. Blijkbaar is een witcher wreed volatiel want zelfs op normal brandt de helft van uw HP weg van zelfs nog maar over een brandend lijk te lopen :D

:applause: tetten! :applause:

Samus007

Legacy Member
ik kan het spel ook niet op ultra spelen, jammer, die framerate is echt bagger op ultra op mijn systeem, op high haal ik zeker +60fps stabiel, op ultra nog geen 20 fps, gigantisch verschil, CPU zal iets te licht zijn en crossfire word volgens mij totaal niet ondersteund, we zijn anno 2011 ondertussen he zeg ... fnuikt de pret wel wat, in ieder geval krijg ik hier weer een crysis1 gevoel naar de engine toe, ik heb hier net crysis2 uitgespeeld op extreme, zijn grafisch gewaagd aan mekaar en bij crysis duikte ik nooit onder de 60 fps, witcher1 had ook rare issues, met mijn quadcore draaide dat spel slechts op 1 core, 1 core was steeds volledig gestressed en de 3 andere deden quasi niks, naar opptimalisatie hebben ze nog heel wat te leren naar mijn mening, dat afzijdig gezien is hel lang geleden dat ik nog zon RPG van niveau tegengekoimen ben, pure klasse.


Ben ik de enige schmuck hier die normal echt wel overdreven moeilijk vind, komaan man! Ik heb na een halfuur onozel worden bij die draakproloog heb ik ik maar op easy gezet, ik heb nog nooit een spel geweten in mijn hele leven waar ik dat moeten doen heb, is het na die draak even moeilijk op normal easy is na die draak wel een walk in the park, zou graag eventueel terug starten op normal als het doenbaar is na die draak.

Punt van kritiek nog, combatsysteem is door de waanzinnige snelheid een buttonbash gedoe tegen meervoudige tegenstanders, en ik ben niet echt van de traagste eigenlijk ...

soulreaper

Legacy Member
Essit zei:
Easy, easy .... De tutorial komt al zo snel voorbij dat je het niet eens kan lezen, wat een snert spel zeg.

En waarom loopt dat aan 15 FPS ofzo op men pc die pas een paar maanden oud is???

Dan heb je echt wel iets verkeerds ingesteld. Heb alles op high staan, wel geen ubersampling en haal rond de 45Fps. Pc is een jjaartje oud. Heb dan nog eens een 5970 kaart. Als mensen nu eens de tijd namen om te experimenteren met instellingen ipv alles gewoon op Ultra te zetten "want mijn kaart kan dat wel aan", dan hoefden ze hier niet te komen zeggen dat het een snertspel is...

En dan nog: Ik geniet te veel van het spel om me van fps ook maar IETS aan te trekken. EDIT: En het verschil tussen Ultra en high is echt minder opvallend dan iedereen denkt. Dacht ergens een vergelijking gezien te hebben. Dadelijk eens zoeken.

Samus007

Legacy Member
verschil tussen high en ultra is aanzienlijk, het viel me direct op als ik dat naar beneden schroevde, heb je hem op high of ultra? Want op high heb ik niks problemen en haal ik moeiteloos 60fps.

soulreaper

Legacy Member
Samus007 zei:
verschil tussen high en ultra is aanzienlijk, het viel me direct op als ik dat naar beneden schroevde, heb je hem op high of ultra? Want op high heb ik niks problemen en haal ik moeiteloos 60fps.

Jij hebt crossfire setup van de laatste generatie, ik heb Dual GPU van de "oude" generatie. Zelfs een crossfire setup van een 5870 blaast mijn kaart uit het water. Ik haal gemiddeld een 45fps. Wat voor een videokaart van 700 euro eigenlijk niet zou mogen. Heb alles op high staan.

|Snake|

Legacy Member
Ik heb een i5 2500, 8 gig RAM en een Geforce 560 TI, alles settings op ultra (of max) behalve ubersampling. Spel gaat heel vloeiend (vraag me wel nie welke fps). Geen enkel schokje of hapering.

Rider

Legacy Member
Nogmaals voor de mensen met high end systemen en slechte performance:

kies "advanced" gfx opties; niet gewoon een een profieltje ultra/high etc kiezen.
Vink alles aan en zet alles op max behalve ubersampling (hetgeen imo geen enkele PC op aarde atm aankan; daar er blijkbaar nog geen echt werkende multi GPU ondersteuning is); als het dan nog niet vlot draait; vink dan SSOA uit.

Die settings geven mij constant >60FPS op 1900*1200. Ik zie af en toe wel eens een glitchke in de lighting of een iets té kartelige rand;
maar ik verwacht betere performance & optimalisatie voor CF binnen één a twee weken wanneer AMD een catalyst profiel uitbrengt voor dit game.

Dit is tenminste SPEELBAAR. Bij crysis 2 op launchday flikkerde elke lichtbron in game op een zeer epileptische wijze :p De game werkte ook maar half.

Ik heb nu een beetje verder gespeeld en moet zeggen dat de moeilijkheidsgraad toch wel zwaar OK is. Ben blij dat ik in het begin niet direct geplooid ben voor easy setting en ben blijven wipen & oefenen. Ik sterf nog wel veel maar ik merk toch al wat progress... er is definately een beetje planning & skill (lees: sterven & opnieuw proberen) nodig voor de fights waarbij ge outnumbered bent.

Mispak u niet aan het extreme begin van het spel: als ge zonder voorkennis van de gameplay daarin gedropt wordt kan het niet anders dan slecht gaan. Dit stukske is imo echt slecht gamedesign en heeft mij ook een slechte eerste indruk gegeven. Ge bent heus niet de enige die daar een half uur ligt te sterven en de eerste 30 seconden van de game 50 keer moet overdoen :D

Wat combat tips:
Leer vroeg om uw magic abilities te gebruiken. die herladen nogal snel dus ge kunt dit redelijk vaak doen. CTRL om er een te kiezen; A om te activeren. Eerste keer ge er een activeert krijgt ge een beschrijving van wat het exact doet. De voorlaatste ability is bvb een defensive buff die 30 seconden meegaat. Wreed handig als ge dat even gebruikt voor combat :)

Laat u vooral niet in een hoekske duwen. double tap op een richtingstoets laat u naar ne kant rollen. Zo kunt ge vermijden dat ge omsingeld wordt. Probeer zoveel mogelijk te vechten in een open area. Hou enemies weg van uw achterkant... Dit meestal snel fataal.

Cheshire Cat

Legacy Member
Over de moeilijkheidsgraad:

In tegenstelling tot vele andere RPG's doet The Witcher 2 niet aan level-scaling (yay! :)). Kortom, als bepaalde locaties met monsters te gevaarlijk zijn blijft ge er het best uit de buurt tot ge er zeker van zijt dat ge ze aankunt.

Als ge uzelf al slashend door het spel wilt werken dan is easy de beste setting. Op de normal setting wordt verwacht dat ge potions en signs en andere gebruikt om u doorheen het verhaal te banen. ;)

(Hopelijk arriveren mijn kopies vandaag. Kan niet wachten om het zelf in handen te hebben! :()

Energised

Legacy Member
over de graphics niet te klagen..

high speel ik zonder problemen..

enkel op ultra hapert hij 'n heel klein beetje :)

maar zoals iemand hierboven al zei : speel wat met die advanced graphics :)

Samus007

Legacy Member
Spliffrider, thnx voor het advies man!

heb na die dragon de moeilijkheid terug op normal gezet en is best te doen, die settings ga ik straks eens aanpassen en zien wat dat geeft.

Weet er iemand wanner die 3 andere trees geunlocked worden, ik kan voorlopig training skills unlocken, waarschijnlijk die eerste volledig afmaken en dan kan ik kiezen?

Dobbelsteen

Legacy Member
Die moeilijkheid van het begin zal over een weekje wel opgelost worden met een patch.

Ik heb om half twee les, en ik heb het gevoel dat de post gaat langskomen met het spel als ik net moet vertrekken :sop: :sop: :sop:

Energised

Legacy Member
nee hoor dobbelsteen ^^

die zijn er nu al, ma die verstoppen zich.. tis gelijk hier, hele dagen thuisblijven voor iets te ontvangen

MAAR NET OP HET MOMENT dat ge 5minuten naar de winkel moet droppen ze een papier in uw bus met "postbode X heeft bij u aangebeld maar gezien dat er niemand thuis is dus gelieve uw pakket zelf af te halen vanaf MORGEN (wtfbbqmix?) in uw postkantoor"

tzijn sneaky motherfuckers !

Dobbelsteen

Legacy Member
Energised zei:
nee hoor dobbelsteen ^^

die zijn er nu al, ma die verstoppen zich.. tis gelijk hier, hele dagen thuisblijven voor iets te ontvangen

MAAR NET OP HET MOMENT dat ge 5minuten naar de winkel moet droppen ze een papier in uw bus met "postbode X heeft bij u aangebeld maar gezien dat er niemand thuis is dus gelieve uw pakket zelf af te halen vanaf MORGEN (wtfbbqmix?) in uw postkantoor"

tzijn sneaky motherfuckers !

:lol:

Ik hoop gewoon al dat er geen facteur/sorteerder mee gaan lopen is, vermits de waarde op de enveloppe staat :sop:

inkei

Legacy Member
Hier is het ook nog steeds wachten op men game, terwijl die al een tijdje despatched is.

Heb wel mijn DLC code ontvangen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan