Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dobbelsteen

Legacy Member
Ikaruga zei:
wowow, u dl'ing the less legal version?

ik ga niets spoilen door een sneak peek, ik wacht rustig op mijn amazon email "your package has been sent"

Ik denk dat ze dat nu al beschikbaar stellen (het spel is toch al gold gegaan) om de servers niet te overbelasten op de dag van release. Dus je moet enkel nog dat stuk code van 50 MB downloaden om het spel te kunnen spelen (wel op release).

soulreaper

Legacy Member
Renegadexxripxx zei:
Ben hem ook aan het downen via gog echter.

44€ meh wel semi ok...

Eigenlijk kost hij minder. Je krijgt een game gratis en nog eens 16euro die je kan spenderen op GOG.

The_Cat

Legacy Member
Mind the dubbelposts :)

Ik vind die mannen van cdproject hun instelling epic :) geen drm enzo :) want ik heb verschillende pcs waar op speel :) soms met laggy internet :)

mp4me

Legacy Member
The_Cat zei:
Mind the dubbelposts :)

Ik vind die mannen van cdproject hun instelling epic :) geen drm enzo :) want ik heb verschillende pcs waar op speel :) soms met laggy internet :)

Alleen jammer dat het spel al geleaked is,als er 1 ontwikkelaar is waar ik echt vies van wordt dat mensen het downloaden zijn het toch wel die mannen.

soulreaper

Legacy Member
mp4me zei:
Alleen jammer dat het spel al geleaked is,als er 1 ontwikkelaar is waar ik echt vies van wordt dat mensen het downloaden zijn het toch wel die mannen.

Spel mag dan geleaked zijn,je kan het toch niet spelen zonder die laatste 50 mb. En waar zie je trouwens dat spel al geleaked?En ik geloof zelfs dat je die 50mb niet kan krijgen als je het spel niet registreerd.

EDIT: Oke, gezien waar het spel geleaked is.

demon326

Legacy Member
mp4me zei:
Alleen jammer dat het spel al geleaked is,als er 1 ontwikkelaar is waar ik echt vies van wordt dat mensen het downloaden zijn het toch wel die mannen.

In dit geval een schande, cd project is geen grote dev, maar weet toch kwaliteit af te leveren. Deze game moet gekocht worden:love:

Rider

Legacy Member
Ik denk dat dit spel in retail wellicht snel een pak minder gaat kosten dan de 45 euro die steam.UK er voor vraagt. Ik wacht dus wel nog even tot ik het voor rond de 30 kan krijgen.

soulreaper

Legacy Member
spliffrider zei:
Ik denk dat dit spel in retail wellicht snel een pak minder gaat kosten dan de 45 euro die steam.UK er voor vraagt. Ik wacht dus wel nog even tot ik het voor rond de 30 kan krijgen.

Dit vind ik dus kinderachtig. Ga 1x minder op stap, en geef dan toch 45 euro aan de devs. Ik zie liever 45 euro van mijn geld verdwijnen in een zak van CDProject, dan in de zakken van Bioware, EA of whatever. Bestel de game dan via GOG, dan krijg je een spel gratis en nog eens 16 euro die je naar believen mag spenderen aan games op GOG. 49-free game -16 euro is dus eigenlijk maar zeggen en schrijven 30 euro wat je betaald.

Rider

Legacy Member
soulreaper zei:
Dit vind ik dus kinderachtig. Ga 1x minder op stap, en geef dan toch 45 euro aan de devs. Ik zie liever 45 euro van mijn geld verdwijnen in een zak van CDProject, dan in de zakken van Bioware, EA of whatever. Bestel de game dan via GOG, dan krijg je een spel gratis en nog eens 16 euro die je naar believen mag spenderen aan games op GOG. 49-free game -16 euro is dus eigenlijk maar zeggen en schrijven 30 euro wat je betaald.

Sorry maar sinds crysis 2 vertrouw ik énkel nog blizzard & valve om blindelings via steam/blizzdownloader (te dure) games te kopen.

Dat is niet "kinderachtig". Dat is kritisch consumentengedrag. Moest IEDEREEN dat aan de dag leggen zou het de gamessector enkel ten goede komen en zouden games wellicht vaker WERKEN op de launchday.

Nu wordt die shit zodanig opgehypet om mensen aan te zetten om toch maar te pre-orderen; dat de verkoop zo goed als binnen is nog voor de game gelaunchet is. Dat geeft nihil incentive aan de developpers om de kinderziektes uit hun games te halen.

soulreaper

Legacy Member
spliffrider zei:
Sorry maar sinds crysis 2 vertrouw ik énkel nog blizzard & valve om blindelings via steam/blizzdownloader (te dure) games te kopen.

Dat is niet "kinderachtig". Dat is kritisch consumentengedrag. Moest IEDEREEN dat aan de dag leggen zou het de gamessector enkel ten goede komen en zouden games wellicht vaker WERKEN op de launchday.

Nu wordt die shit zodanig opgehypet om mensen aan te zetten om toch maar te pre-orderen; dat de verkoop zo goed als binnen is nog voor de game gelaunchet is. Dat geeft nihil incentive aan de developpers om de kinderziektes uit hun games te halen.

Ben redelijk zeker dat CDP een van de weinige devs is die nog de moeite nemen om naar de gamers te luisteren, daar kunnen de groten nog iets van leren. Bioware heeft niet naar de gamers geluisterd, en je ziet wat voor gevolgen dat heeft. En dan nog; Preorder of niet, dat doet nu eens niets af aan het feit of een game bugvrij is of niet. En dan nog: Gog heeft ons de kans gegeven om het spel te preorderen ZONDER er voor te betalen. Ik heb de game al zodra bekend werd dat de game ook GOG kon gedownload worden, in preorder staan. Heb gisteren pas moeten betalen. Daar kan Steam nog wat van leren, probeer daar maar eens een game te preorderen zonder te betalen.

En overhyped? Ik zie maar 2 games verschijnen dit jaar die het waard zijn om overhyped te worden. Dat is Skyrim en deze The Witcher. En over Skyrim heb ik al minder positieve info gelezen.

The_Cat

Legacy Member
spliffrider zei:
Sorry maar sinds crysis 2 vertrouw ik énkel nog blizzard & valve om blindelings via steam/blizzdownloader (te dure) games te kopen.

Dat is niet "kinderachtig". Dat is kritisch consumentengedrag. Moest IEDEREEN dat aan de dag leggen zou het de gamessector enkel ten goede komen en zouden games wellicht vaker WERKEN op de launchday.

Nu wordt die shit zodanig opgehypet om mensen aan te zetten om toch maar te pre-orderen; dat de verkoop zo goed als binnen is nog voor de game gelaunchet is. Dat geeft nihil incentive aan de developpers om de kinderziektes uit hun games te halen.

Dus jij denkt dat als je meteen via blizz koopt voor hun overprized games dat dat wel kritisch gedrag is? In dit geval dit spel komen komt alleen maar ten goede voor de game industrie, het laat zien dat je piraterij niet moet bestrijden maar dat het beter is mensen te belonen die het spel wel kopen. En 45 euro, er zijn er veel duurder dan dit hoor met minder content. :)

Ikaruga

Legacy Member
geen zinloze discussie beginnen aub. You're spoiling the release mood.

Rider

Legacy Member
Blizz & valve hebben al meermaals overduidelijk gemaakt dat zij het aankunnen om realistische releasedates te posten en waar voor mijn geld te leveren.
Voor games als starcraft 2 loont het voor mij gewoonweg de moeite om op launchday; OP LAUNCHTIME klaar te zitten met een gepreloade client. Het niet-om-0.00-snachts-moeten-gaan-aanschuiven is in die specifieke gevallen voor mij een meerprijs waard.

Aan bepaalde diensten & bedrijven meer consumentenvertrouwen schenken dan aan andere op basis van persoonlijke ervaring is toch ook een vorm van kritisch consumentengedrag?

edit: sorry Ikaruga (het is wel nog bijna een week hé man ge gaat nog even op de tanden moeten bijten ^^).
Het game ziet er inderdaad retetight uit; Ik hoop dat het op geen enkele manier telleurstelt.

DirectX11+tetten.... Daar kan in principe NIEMAND iets op tegen hebben :D

dA_WiZ

Legacy Member
volgende week ist eindelijk zo ver :D.
Iemand da hier de boeken leest van the witcher reeks?
Heb juist van amazon uk gistere the last wish + blood of elves aangekregen.

koji

Legacy Member
dA_WiZ zei:
volgende week ist eindelijk zo ver :D.
Iemand da hier de boeken leest van the witcher reeks?
Heb juist van amazon uk gistere the last wish + blood of elves aangekregen.

Last Wish mee starten, is super, das de collectie short stories. Blood of Elves is de eerste uit een reeks van 6 (denk ik) waarvan Blood of Elves de enige naar het Engels vertaald is thusfar... Gaat ook een beetje verder op gebeurtenissen van Last Wish.

Boeken zijn super. Echt keigoeie fantasy. Als ge dan The Witcher speelt en zie hoe goe ze dat universum hebben omgezet naar games, echt zot!

The_Cat

Legacy Member
koji zei:
Last Wish mee starten, is super, das de collectie short stories. Blood of Elves is de eerste uit een reeks van 6 (denk ik) waarvan Blood of Elves de enige naar het Engels vertaald is thusfar... Gaat ook een beetje verder op gebeurtenissen van Last Wish.

Boeken zijn super. Echt keigoeie fantasy. Als ge dan The Witcher speelt en zie hoe goe ze dat universum hebben omgezet naar games, echt zot!

Nice :D kunde die hier in belgie ergens verkrijgen of moet ge die via een online winkel bestellen? :)

Cheshire Cat

Legacy Member
spliffrider zei:
Ik denk dat dit spel in retail wellicht snel een pak minder gaat kosten dan de 45 euro die steam.UK er voor vraagt. Ik wacht dus wel nog even tot ik het voor rond de 30 kan krijgen.

U vraagt, TheHut draait. :p

Freddy_reloaded

Legacy Member
Al te vroeg om te starten met "zou een winkel het al binnen hebben?" ;)

demon326

Legacy Member
Freddy_reloaded zei:
Al te vroeg om te starten met "zou een winkel het al binnen hebben?" ;)

Ja. Game is pas op 17 mei beschikbaar, met chance volgende maandag, maar eerder niet:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan