Archief - Solo Q Rage Topic!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Monoslay

Legacy Member
Khb tegenwoordig dikwijls die bug dat ik sommige champs niet zie, zowel op het scorebord als in het spel zelf. Fucking irritant, iemand een idee hoe ik dat moet oplossen?

Amnesiac

Legacy Member
Ale hups, net begonnen met ranked. Al 2x 4v5; 2x geen jungler (1 daarvan technisch gezien wel een jungler, maar hij had geen smite).

I don't even...

Gelukkig de andere games wel easy gewonnen, maar heb bijzonder weinig zin om verder te doen. Net weer gedodged: 2 last-picks: "We 2 botlane, premade". First-pick neemt Caitlyn waarop de lastpicks Tristana + Blitz nemen en zeggen "3v2 bot then, easy" .... NOPE NOPE NOPE NOPE NOPE NOPE

Chickenlal

Legacy Member
hahahaha net een game verloren waar we op 20 minuten 25-12 voorstonden en een inhib neerhadden. En dan gaat iedereen één voor één gewoon in hun base wat onnozel doen en opeens heeft hun ad carry 15 kills en verliezen we :-)

zo triestig! en dan is het mijn schuld omda ik nie carry. Kan ik er aan doen dat onze pantheon 20 kills pakt en ik als ad carry op die manier maar 2 kills heb.

hashtag

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
zo triestig! en dan is het mijn schuld omda ik nie carry. Kan ik er aan doen dat onze pantheon 20 kills pakt en ik als ad carry op die manier maar 2 kills heb.

Da ziet ge toch aankomen, dus afk farmen in top of botlane? :p

Kennethdw

Legacy Member
Dem frenchies.


Pakt blitz om mij te suppen als trist vs corki sona lane.

Land heel de lane phase geen hooks, zoned niet en staat gwn in het boske toe te kijken hoe ik harassed wordt.
Kstond 10-15 cs achter omdatk lichtjes gezoned werd vs inf sustain lane en wij hadden totaal geen kill potential met dien dude.
Uiteindelijk corki 1x gekilled, hij killde blitz ook wel.

Lane phase gedaan, corki krijgt overal kills van domme moves van mijn team. Ksterf zelf ook paar keer in poging ze te helpen.

Blitz in chat: NOOB TRIST FERME TA GEULE LEARN TO FARM STUPID NOOB.

TROLOLOLOLO.

Daar zouek dus zo graag es tegen lanen xd.

ChasingRabbits

Legacy Member
Als je goed genoeg bent, had je die game gemakkelijk gecarried! Allé, da heb ik toch ergens gelezen.

Kennethdw

Legacy Member
ChasingRabbits zei:
Als je goed genoeg bent, had je die game gemakkelijk gecarried! Allé, da heb ik toch ergens gelezen.

Kwas indd niet goed genoeg voor dien te carrien nee:)
Maar die 8 wins oprij dervoor was ik wel goed genoeg voor^^

En ge zult miss eens beter moeten lezen, ik zei als je goed genoegt bent kun je jezelf uit dat ELO carrien. Niet dat je 100% van je games gaat winnen.

ChasingRabbits

Legacy Member
Sorry, maar ik las alleen maar een klaagzang op u teammates.

Nu stel u eens voor dat ge zo een teammates (of erger: afk / disconnect / feeding on purpose /...) voor ongeveer 3/4 van u games hebt. Enige manier om uit Elo hell te geraken is hopen dat het het andere team is dat die persoon heeft in plaats van jou team. Elke game zit er wel een feeder / disconnecter / troll. Als het niet mijn team is, dan is het het andere team. Heb denk ik nog geen enkel ranked game gehad waar iedereen normaal was en het echt close was. (heb nog wel maar 25 ranked matches gespeeld ofzo en heb nu 1200 elo na een win streak van 7 en een loss streak van 4 te hebben dankzij mensen zoals uwe blitz). In solo que is het echt niet genoeg om zelf kei fed te geraken (op sommige uitzonderingen na natuurlijk).

DarkKhen

Legacy Member
Tip 1:
Leer iets te doen met uw voorsprong. Grab een turret, ga counterjunglen, kill enemy jungler aan een buff.

Tip 2:
Gank lanes. 't Is geen singleplayer, het hele "win lane win game"-thing, werkt maar de helft van de tijd want de meeste mensen denken AMMAGAD IM 30 CS AHEAD I WON LANEZ = lane winning.

Tip 3:
Psychology. Heb gisteren een maat geholpen op 1200-1300 elo, ik heb FB gegeven voor alles spawnde (in ruil wel 3 kills aan team gegeven) en het eerste wat de enemy Warwick zei: "OMG NOOB". Toen wist ik dat die lane als een bezetene moest campen terwijl ik mid speelde.

Tip 4:
Maak van de multiplayer een singleplayer. Ook al zei ik eerder dat de game geen singleplayer is, er zijn situaties dat je gewoon zo moet denken. Laatste game da'k gespeeld heb met hydrakus was rond 1800 elo duoqueue. Onze mid wou persé mid pakken en ik Hydra hadden zoiets van, fuck diz shit, duojungler GO. Wat we hebben gedaan is iedereen gemute (ook enemy team) en gewoon gedaan alsof we waren aan het singleplayeren, samen ganken, samen roamen etc.
Uiteraard hebben we het ook slim aangepakt en de weakest link van hun gefarmed. Onze katarina beschermt bij elke teamfight (heeft zelfs pentakill gehaald die game)

Mening 1:
"Elke game zit er een feeder, dc'er, etc"
Who fucking cares, man up and carry that shit. Zolang het geen lategame is kunt ge vaak nog winnen 4v5. Als ze bij mij in champselect zeggen "blablabla or afk" vraag ik hem doodvriendelijk om afk te gaan.

Mening 2:
Close games
De laatste tijd kom ik in soloqueue ranked uit tussen mannen van 2100 elo (zelfs als ik niet duoqueue), zelfs daar bestaan geen close games. Er zijn hier nog steeds ragers en etc. Maar mensen hebben daarentegen wel de ability om te leren recoveren van fuckups. Iets wat bijna niemand kan op low elo.



Wat mijn punt eigenlijk is, stop the fuckin bitching 24/7. 2/10 games ligt het aan de andere speler, 8/10 kon je heus er zelf iets aan doen hoor. Of je dit wilt geloven of niet. Ik ben er zeker van als je je replay ziet, dat je zou zeggen "Ah, dat had ik daar moeten doen in die situatie".

Kennethdw

Legacy Member
ChasingRabbits zei:
Sorry, maar ik las alleen maar een klaagzang op u teammates.

Nu stel u eens voor dat ge zo een teammates (of erger: afk / disconnect / feeding on purpose /...) voor ongeveer 3/4 van u games hebt. Enige manier om uit Elo hell te geraken is hopen dat het het andere team is dat die persoon heeft in plaats van jou team. Elke game zit er wel een feeder / disconnecter / troll. Als het niet mijn team is, dan is het het andere team. Heb denk ik nog geen enkel ranked game gehad waar iedereen normaal was en het echt close was. (heb nog wel maar 25 ranked matches gespeeld ofzo en heb nu 1200 elo na een win streak van 7 en een loss streak van 4 te hebben dankzij mensen zoals uwe blitz). In solo que is het echt niet genoeg om zelf kei fed te geraken (op sommige uitzonderingen na natuurlijk).

Toch is het simpel. Als jij elke game beter bent als al de rest zul je stijgen. Punt.
Zolang je zelf niet iedere game goed speelt zul je niet stijgen. Je moet gewoon zelf carrien. Je kunt onmogelijk alles winnen maar als jij ervoor zorgt dat je ALTIJD een goede asset voor het team bent gaat u win rate omhoog gaan.

Tis al zovaak bewezen, elo hell bestaat gewoonweg niet. Feeders leavers zitten op ELK elo. En die zult ge altijd hebben. Een side moet winnen, zo simpel is het nu eenmaal. En hoe wint ge? Door voorsprong te hebben en fed te geraken of gewoonweg slim te spelen en objectives te halen.
Zolang je zelf niet voor het verschil kunt zorgen in het meerendeel van je games hoor je gewoon thuis op het elo dat je hebt.

CuRv3

Legacy Member
enige probleem dat ik heb met ranked en ELO is dat ELO een ranking is die ontstaan is als een individuele graadmeter van je skill. In een individueel spel vormt dit geen enkel probleem, maar in een spel als LOL is dit wel een probleem, omdat het een teamspel is. Doordat je afhankelijk bent van anderen gaat je ELO nooit een perfecte reflectie zijn van je echte niveau.

Ik denk dat onbewust dit ook de grootste oorzaak van frustratie in dit spel is, omdat je individueel misschien alles hebt gedaan dat je kon, maar alsnog verliest. Enige hoe dit kan opgelost worden is

1. hernoemen van het systeem
2. individuele prestaties een rating geven met resultaat als factor ipv enige factor.

Daarnaast klopt het ook dat ELO Hell niet bestaat en de mensen die dit roepen ook daadwerkelijk behoren tot die groep slechte spelers, omdat ze het grotere plaatje niet kunnen zien.

DarkKhen

Legacy Member
Er gaat nooit oftenimmer een perfect systeem bestaan. Want als je de speler gaat beoordelen op zijn individuele acties in het spel, gaat niemand ooit z'n lane verlaten, proberen zijn lane te winnen. Tot slot gaan andere lanes failen, en de persoon die z'n lane won, gaat teamfights vermijden omdat anders z'n stats upgefucked worden en dus minder elo gaat krijgen.

Chickenlal

Legacy Member
Echt hoeregames de laatste dagen zeg. Nooit eens een easy win. Altijd keihard close games. En hoe vaak ik nu al games zien throwen hebben die eigenlijk easy wins waren. 't is triestig :p

Negative

Legacy Member
Monoslay zei:
Khb tegenwoordig dikwijls die bug dat ik sommige champs niet zie, zowel op het scorebord als in het spel zelf. Fucking irritant, iemand een idee hoe ik dat moet oplossen?

Had dit ook tijdje geleden . Kheb gewoon men game reinstalled en sindsdien geen last meer van.

Rubisti-Ftw

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Echt hoeregames de laatste dagen zeg. Nooit eens een easy win. Altijd keihard close games. En hoe vaak ik nu al games zien throwen hebben die eigenlijk easy wins waren. 't is triestig :p

Same here, vroeger bleef ik gefocused heel de game en altijd het team aanmoedigen zodat ze niet konden comebacken. Maar tegenwoordig luistert niemand meer naar u calls, gaan ze solo dood... dem throws.

Chickenlal

Legacy Member
trololol! We verliezen een nipte teamfight. Morgana heeft haar ulti niet gebruikt.

Teamfight ervoor pakt ze 4 man met haar ulti, maar blijft stilstaan en iedereen loopt eruit.

Killstick

Legacy Member
ahah van 1400 nu naar 1300.

WTF dit elo rage ik echt al na 10 min. Tis zo een tweestrijd.

1) ik wil nekeer spelen waar ik zin in heb. Maar dan kom ik tegen domme EZ counterpicks :p

2) anderzijds ben ik het zo fucking beu dat niemand kan warden of junglen op dit elo dat ik het zelf moet doen...

Udyr 24/7 incoming ><

Juve9le

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Teamfight ervoor pakt ze 4 man met haar ulti, maar blijft stilstaan en iedereen loopt eruit.

qrz4k.gif

MinatO

Legacy Member
Pff kweet niet wat het is tegenwoordig, kwin precies nooit games tegen een amumu. Mijn team wilt dan ook nooit voor zijn blue gaan op lvl 1 terwijl die daarna useless is tot lvl 6.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan