Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ringo

Legacy Member
5 retrowinkels die de moeite waard zijn? Dan zijn die mij redelijk onbekend...

Ik heb ook het gevoel dat er heel wat verzamelaars gewoon niet tot aan dit forum geraken, de naambekendheid van 9lives.be (en het retro-gedeelte) is mijn inziens toch niet zo groot. Veel van de gamende mensen die ik tegenkom hebben er zelfs nog nooit van gehoord.

Hoeveel mensen frequenteren dit gedeelte eigenlijk dagelijks die ook echt iets bijdragen? 10? 20? Op grotere forums zal dit al vlug vertienvoudigen en dus ook meer reacties uitlokken dan hier...

Dennoman

Legacy Member
Bwoah, 400.000-450.000 unieke hits per dag (site + forum) is voor Vlaanderen toch wel zeer groot hoor :p zou wel gemakkelijk kunnen verdubbelen als ze een tweetalige versie in elkaar zouden knutselen, vermits over het algemeen de gamescène veel bruisender is ten zuiden van de taalgrens. Gaming wordt in Wallonië ook veel serieuzer genomen: heb op perstrips al gezien dat de RTBF en dergelijke echt journalisten op de payroll staan hebben die zich puur in games hebben gespecialiseerd.

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Op ebay zijnt ook praktisch allemaal walen die retro aanbieden :p

kristofb

Legacy Member
Dus, we hebben meer volk nodig in't retro gaming gedeelte?
Oplossing: Print dit, en deel het uit overal waar je komt! :D
bbe7369b

Exasephiroth

Legacy Member
buzzywuzzy zei:
Lichte ergernis, of beter gezegd: lichte teleurstelling:

Er wordt hier bijna uitsluitend gepraat over goeie/slechte deals en het verzamelen zelf.
In tegenstelling tot andere gaming/retrogaming fora, ligt de focus hier meer op het verzamelen, de show-off en de prijzenstrijd, en is er weinig ruimte/zin voor discussies over de games/consoles in kwestie.

Ik vind dit wel jammer eigenlijk. Als ik kijk naar fora zoals Sega-16.com. Daar zijn constant discussies aan de gang over games en consoles. De ene game wordt tegenover de andere gezet en iedereen mag zijn favoriet uitkiezen en zijn zegje doen. Ik betrap er mezelf dikwijls op dat ik echt uren kan neuzen in de verschillende interessante en soms zelfs technische discussies daar. Retrogaming LEEFT op deze plaatsen.

Wandering zei:
Wat houd je tegen om een thread te openen?

Hoewel het de ergernis is van verschillende mensen, wordt ook enkel de ergernis geuit maar geen initiatief genomen om er iets aan te doen.
Games van de maand is al een goed initiatief, maar je moet gewoon rekening houden met het feit dat hier ook veel studenten zitten en dus examens hebben in januari - februari.
Bovendien zit je op die specifieke sites ook met een grotere community waardoor het inderdaad meer leeft als hier.

Veel beter kan men het toch niet zeggen eh :applause:.

+ zoiezo waren de laatste 2 maanden een mindere periode aangezien vele van de nieuwe jonge enthousiastelingen hier examens hadden die nu ongeveer gedaan zijn

Exasephiroth

Legacy Member
Glimlach:

hotmailadressen van bepaalde personen. Zo heb ik de afgelopen dagen ondermeer een mail gehad van:

TommySS
Wilde_boeredochter
Davy_bad_boy_87

:p

Private Joker

Legacy Member
EXAMENS ZIJN F****** GEDAAN!

Vanavond op het programma: Gamen! (current en retro waarschijnlijk)

junglist_clint

Legacy Member
Exasephiroth zei:
Glimlach:

hotmailadressen van bepaalde personen. Zo heb ik de afgelopen dagen ondermeer een mail gehad van:

TommySS
Wilde_boeredochter
Davy_bad_boy_87

:p

dehandvangod ben ik ook eens tegengekomen :) maarja ik moet niet veel zeggen :D

killyourzone

Legacy Member
kristofb zei:
Dus, we hebben meer volk nodig in't retro gaming gedeelte?
Oplossing: Print dit, en deel het uit overal waar je komt! :D
*Iloveretrogaming prentje*

Een ode aan een zekere gebruiker? :p:D

Idd in Duitsland is er veel meer te vinden, alleen zijn die doosjes en boekjes meestal enkel in het Duits wat een no-no is voor mij. Vooral bij Game Boy Classic games zie ik veel Duitse versies.
Insidegamer is btw een vrij grote Nederlandse site en daar is het retro forum nog een pak doder hoor en er is een wijsheid die zegt: verander de wereld, begin bij jezelf!

JimmyPatterson

Legacy Member
Ergernis:
Betaal €4 voor de verzending van een GBA game (met doosje). Ik verwacht dat ik het dan tenminste in een degelijke staat ga krijgen. Wat zie ik nu net in de brievenbus liggen? Krantenpapier met een hoop tape rond en daarin het doosje van het spel. Resultaat: compleet gescheurd en gedeukt. Go eBay verkopers:)

Wandering

Legacy Member
Verschrikkelijk soms he, hoe mensen iets nog maar durven verzenden.

Zo heb ik laatst 6 euro betaald voor 2 GB spellen - het zou zogezegd niet gaan als brievenbuspost omdat het 2 spelletjes waren, komaan zeg.
Goed, komt het aan, is het gewoon karton rond de doosjes, de doosjes konden nog vrij heen en weer schuiven. Was de verkoper zo slim om de zijkanten (waar geen karton of enige bescherming zat) dicht te plakken met bruine plakband. Ik heb behoorlijk moeite moeten doen om die spelletjes eruit te krijgen zonder dat de plakband de doosjes vernield had.
Kijk ik naar de spellen, zijn ze zonder inlay. Voor mij geen probleem maar dan had hij ze toch wel héél zeker met brievenbuspost kunnen verzenden.

Private Joker

Legacy Member
wijlen Iluvretrogaming kon dat ook goed :p

Heb hier nog een doos staan van een Arcade Power Stick die hij had gebruikt om de knuffels in te versturen... Vol gekleefd met van die bruine plastieken plakband en dus niet meer te redden. :doh:

Dennoman

Legacy Member
kristofb zei:
Dus, we hebben meer volk nodig in't retro gaming gedeelte?
Oplossing: Print dit, en deel het uit overal waar je komt! :D
bbe7369b
I love retrogaming?

Nee merci ze, zure nasmaak bij velen :p

kristofb

Legacy Member
Toch wel erg dat de meeste mensen dit eerder met 1 bepaald persoon associëren, in plaats van hun passie :unsure:

Alé, nieuwe poging dan :D
b53dc589

red Bulleke

Legacy Member
Ergernis:
Mensen die imho onlogische sprongen maken met verzendingskosten.

€3 verzending/game vragen, maar als je er twee koopt, mag je ineens €8 betalen? :)
Eigenlijk vind ik het zo absurd dat het ook meteen een glimlach is.

Private Joker

Legacy Member
mectwist doet precies ook weinig moeite op ebay om betalingen uit te voeren...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan