Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sike2

Legacy Member
lap hier komen de beschuldigingen weer... als ik bied, dan koop ik, als ik reactie krijg tenminste...

vidiot

Legacy Member
m62power zei:
Sikeske is een funbieder. Hij bied op alles en nog wat op marktplaats.
Zelf had ik het ook met een andere set.
...

Dus jij biedt iets op tot 80€ hoewel het eigenlijk verkocht werd voor 55€.
Je kreeg een mail dat je bod aanvaard werd, ethiek zegt bieden=kopen...
Nadien vraag je meer details over het verkochte, die staan je niet aan, en je vraagt bedenktijd.
Wie is hier de funbieder?

Private Joker

Legacy Member
sike2 zei:
lap hier komen de beschuldigingen weer... als ik bied, dan koop ik, als ik reactie krijg tenminste...

Laat het duidelijk zijn, van mij was het geen verwijt hoor, zie de smiley erachter ;)

Heb je trouwens reactie gekregen van de verkoper?

m62power

Legacy Member
vidiot zei:
Dus jij biedt iets op tot 80€ hoewel het eigenlijk verkocht werd voor 55€.
Je kreeg een mail dat je bod aanvaard werd, ethiek zegt bieden=kopen...
Nadien vraag je meer details over het verkochte, die staan je niet aan, en je vraagt bedenktijd.
Wie is hier de funbieder?


Ik had daarvoor ook al een mail gestuurd met dezelvde vraag alvorens er op geboden was. Maar kreeg geen antwoord terug.
marktplaats biedingen zijn niet bindend. en niet zoals jij zegt.
De verkoper contacteert de hoogste bieder, wil de bieder het door een of andere reden niet meer gaat hij verder naar de volgende eerst hoogste bieding, in dit geval was het niet meer volledig en werking onbekend. En dit stond niet in de advertentie vermeld.
Daarmee heb ik mijn bod weer ingetrokken en afgehaakt.
Maar sikeske heeft het dus ook niet gekocht. Dus met jouw woorden zijn sikeske en ik beide funbieders. ;)

Anyway mijn beschuldiging was mischien wat te voorbarig en onterecht, en bied ik ook mijn oprechte excuses voor aan sikeske. Maar ik veronderstelde het gewoon omdat ik hem veel hoge biedingen zag doen, Maar zoals ik al zei "Denk dat die kerel wel een zware bankrekening zal hebben en het zich wel kan permiteren" :)

Pyrox

Legacy Member
Private Joker zei:
Laat het duidelijk zijn, van mij was het geen verwijt hoor, zie de smiley erachter ;)

Heb je trouwens reactie gekregen van de verkoper?

bij mij dus ook, ik wou enkel benadrukken dat je een ruim interesseveld hebt.

:hug:

Dustar

Legacy Member
Private Joker zei:
Bijna een deal rond met koper op marktplaats, maar tijdens onderhandelingen overboden door een zekere sikeske :doh:

;)

@ sike2: hij vraagt 19,5 Euro verzending
@ dustar: jij waarschijnlijk ook interesse hierin (rental case MSI)

Yup, heb 'm ook gezien. Maar aan de hand van die ene foto zie ik niet zo goed wat de staat is van het koffertje. Nuja, ze worden regelmatig wel eens te koop geplaatst, zien wel...

Private Joker

Legacy Member
Ik zit al meer dan een maand achter die oranje die op 2dehands staat, maar wat een verkoper ook weer...
Alles is apart te koop, maar als ik vraag naar zijn prijs zegt hij doodleuk dat hij nog gaat afwachten. Staat al maanden online en het bod van 80 Euro wil hij nog niet eens aanvaarden voor een unboxed saturn, twee games en een lege oranje doos.

Die zou ik echt wel willen anders...

Dustar

Legacy Member
Private Joker zei:
Ik zit al meer dan een maand achter die oranje die op 2dehands staat, maar wat een verkoper ook weer...
Alles is apart te koop, maar als ik vraag naar zijn prijs zegt hij doodleuk dat hij nog gaat afwachten. Staat al maanden online en het bod van 80 Euro wil hij nog niet eens aanvaarden voor een unboxed saturn, twee games en een lege oranje doos.

Die zou ik echt wel willen anders...

Ahja, ddat zoekertje, heb ik ook nog op gereageerd. Wist niet dat het nog steeds online stond, dacht dat het al lang weg was.
Dat koffertje zag ik ook wel zitten, maar is het niet, dan niet natuurlijk. Als ik m'n collectie te snel compleet heb is het plezier ook weg :-)

BiZi

Legacy Member
Man man die Mega Mondays op zavvi.co.uk zijn toch een serieuze verslaving... de ene special deal/pre-order na de andere.... misobroke !!

Claudio VO

Legacy Member
BiZi zei:
Man man die Mega Mondays op zavvi.co.uk zijn toch een serieuze verslaving... de ene special deal/pre-order na de andere.... misobroke !!

we gaan dat met een korrelke zout nemen hé :D

misobroke....:rofl:

Yeah ! right !

buzzywuzzy

Legacy Member
Lichte ergernis, of beter gezegd: lichte teleurstelling:

Er wordt hier bijna uitsluitend gepraat over goeie/slechte deals en het verzamelen zelf.
In tegenstelling tot andere gaming/retrogaming fora, ligt de focus hier meer op het verzamelen, de show-off en de prijzenstrijd, en is er weinig ruimte/zin voor discussies over de games/consoles in kwestie.

Ik vind dit wel jammer eigenlijk. Als ik kijk naar fora zoals Sega-16.com. Daar zijn constant discussies aan de gang over games en consoles. De ene game wordt tegenover de andere gezet en iedereen mag zijn favoriet uitkiezen en zijn zegje doen. Ik betrap er mezelf dikwijls op dat ik echt uren kan neuzen in de verschillende interessante en soms zelfs technische discussies daar. Retrogaming LEEFT op deze plaatsen.

En dat mis ik hier. Hier lijkt er enkel plaats te zijn om elkaar de loef af te steken.
De sfeer hier de laatste tijd is bijna concurrentiëel te noemen...

Soit, just my 2 cents.
Dikke frustratie hier vanwege de examens. Den deze verlangt naar gezellige rommelmarktjes, vrije tijd om z'n games te spelen, zorgeloos languit in de zetel gamen, verdoken pareltjes ontdekken, etc... Het is de laatste morgen! :applause:

Bamboebahr

Legacy Member
Volgens mij ligt dat gewoon aan het feit dat de retro scene hier populair komt, maar er gewoon weinig aanbod is wat games betreft en aangezien iedereen wel z'n collectie wil uitbreiden dat er gewoon zo een vorm van lichte concurrentie bestaat.

Wat die rommelmarkten betreft: Gisteren heb ik mn laatste examen gedaan, maar in west-vlaanderen is er weer weinig te rapen qua rommelmarkten -_-
Er is er één de 15de in Roeselare, maar daar kan ik natuurlijk weer niet naartoe :p

Wandering

Legacy Member
buzzywuzzy zei:
Lichte ergernis, of beter gezegd: lichte teleurstelling:

Er wordt hier bijna uitsluitend gepraat over goeie/slechte deals en het verzamelen zelf.
In tegenstelling tot andere gaming/retrogaming fora, ligt de focus hier meer op het verzamelen, de show-off en de prijzenstrijd, en is er weinig ruimte/zin voor discussies over de games/consoles in kwestie.

Ik vind dit wel jammer eigenlijk. Als ik kijk naar fora zoals Sega-16.com. Daar zijn constant discussies aan de gang over games en consoles. De ene game wordt tegenover de andere gezet en iedereen mag zijn favoriet uitkiezen en zijn zegje doen. Ik betrap er mezelf dikwijls op dat ik echt uren kan neuzen in de verschillende interessante en soms zelfs technische discussies daar. Retrogaming LEEFT op deze plaatsen.

En dat mis ik hier. Hier lijkt er enkel plaats te zijn om elkaar de loef af te steken.
De sfeer hier de laatste tijd is bijna concurrentiëel te noemen...

Soit, just my 2 cents.
Dikke frustratie hier vanwege de examens. Den deze verlangt naar gezellige rommelmarktjes, vrije tijd om z'n games te spelen, zorgeloos languit in de zetel gamen, verdoken pareltjes ontdekken, etc... Het is de laatste morgen! :applause:


Wat houd je tegen om een thread te openen?

Hoewel het ergernissen van verschillende mensen zijn blijkbaar, wordt ook enkel de ergernis geuit maar geen initiatief genomen om er iets aan te doen.
Games van de maand is al een goed initiatief, maar je moet gewoon rekening houden met het feit dat hier ook veel studenten zitten en dus examens hebben in januari - februari.
Bovendien zit je op die specifieke sites ook met een grotere community waardoor het inderdaad meer leeft als hier.

Ingis

Legacy Member
hoeveel nederlandstalige mensen zijn er die nog retro games spelen? als je wereldwijd gaat is dat een veel grotere hoeveelheid... en dan krijg je ook levendigere communities. Hetzelfde gaat op voor bijvoorbeeld onze statue verzameling... De engelstalige fora zijn nou eenmaal een stuk levendiger en aantrekkelijker omdat zo goed als iedereen zijn zegje wel in het engels kan doen :)
natuurlijk leeft retro ook meer in het buitenland, kijk bijvoorbeeld maar naar duitsland :) de retro fora's daar zijn ook een stuk levendiger

Dennoman

Legacy Member
Inderdaad. Mensen uit Duitsland en Engeland gaan hun situatie natuurlijk vergelijken met de VS/Japan en zeggen dat de retroscène bij hen dood is, maar dan zijn ze duidelijk hier nog niet geweest :p

Het is hier nu eenmaal een veel grotere uitdaging om retro te verzamelen dan ginds: er zijn misschien in heel Vlaanderen een goeie 5 retrowinkels IN TOTAAL die effectief de moeite zijn. Over de landsgrenzen ligt dat al ietsje anders, maar in vergelijking met Duitsland/Engeland en in mindere mate Frankrijk is dat ook al niet veel soeps.

Daarom moogt ge des te fierder zijn als ge hier iets kunt oppikken dat de moeite waard is aan een mooie prijs :)

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Ik denk dat er hier ook meer mensen zitten die vooral verzamelen en in mindere mate effectief hun games spelen :) (dus minder discussies over de games zelf). Dat was één van mijn retro voornemens voor 2011 :p meer gamen! Ik heb ondertussen los in mijn examens the minish cap uitgespeeld :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan