Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thorstein

Legacy Member
Dan ben ik eerder een gamer ,met GB,Nes en SNES en N64 cart only ben ik al blij.
Bij sega MD & MS probeer ik compleet ,Maar die hanglipjes die ontbreken of een manual storen mij niet ,Unlike vele collectors.
En sealed games vindt ik iets wat ik niet kan begrijpen.
ook probeer ik niet teveel uit te geven aan games/consoles.
Afwachten en meer voor minder geld.

Nirron

Legacy Member
Elk zijn ding hé. Zelf zou ik nooit sealed games online kopen tenzij de prijs echt een koopje is.
En dat ik er natuurlijk 100% zeker van ben dat het geen resealed game is.

Private Joker

Legacy Member
Ingis zei:
Dus geen complete collecties.

Ik ga daar nu wel voor, maar ben wel van plan om elk spel uit de SMS bibliotheek uit te spelen voor zover dat mogelijk is. Er zijn games die loopen en er zijn er die gewoonweg niet uit te spelen zijn door de moeilijkheidsgraad, maar ik koop ze om te spelen en ook (als eerste doel) een complete set bij elkaar te krijgen.

bossi

Legacy Member
ach bij mij is het zoals postzegels ik kijk er graag naar kben blij als ik iets nieuws vind.

Doet mij denken aan vroeger en ik speel er op maar ik denk dak 5 keer zo veel zoek naar nieuwe veroveringen als ik niet meer te been ben kan ik ze spelen :D

Als de tvs van dan nog scart aansluiting hebben :D

KillingRaptor

Legacy Member
Thorstein zei:
Dan ben ik eerder een gamer ,met GB,Nes en SNES en N64 cart only ben ik al blij.
Bij sega MD & MS probeer ik compleet ,Maar die hanglipjes die ontbreken of een manual storen mij niet ,Unlike vele collectors.
En sealed games vindt ik iets wat ik niet kan begrijpen.
ook probeer ik niet teveel uit te geven aan games/consoles.
Afwachten en meer voor minder geld.

Ik heb dat ook met Master System en Mega Drive games, om de één of andere reden heb ik die graag met hun doosje erbij. Ook die lipjes of ontbrekende handleiding storen mij niet.

biotek

Legacy Member
het dagelijkse leven heeft me er helaas ook toe gedwongen de laatste maanden meer collector dan gamer te zijn... maar ik kan er toch nog genoeg van genieten om mijn gamekast voorbij te lopen en der een willekeurig spel uit te halen en der een uurtje op te spelen. het retro gedeelte is beperkt ( met uitzondering van psx en ps2 ) en ik richt me enkel nog op games waar ik toffe ervaringen mee had vroeger en ik nog niet in bezit heb. en gelukkig bestaan der nu ook retrocollecties voor ps2 en wii enzo ( laatst snk arcade classics voor de wii aangeschaft).
met er wel bij zeggen dat mijn ps3 collectie ook al de 50 games gepasseerd is waarvan sommigen nog in de verpakking zitten ( shame on me)

red Bulleke

Legacy Member
biotek zei:
met er wel bij zeggen dat mijn ps3 collectie ook al de 50 games gepasseerd is waarvan sommigen nog in de verpakking zitten ( shame on me)

Dat ken ik heel goed, zit ondertussen al op 123 ps3 games en er zitten er minstens 25 bij die nog sealed zijn...
Niet dat ik niet speel, maar ik koop gewoon sneller dan dat ik spelen kan. Blame it on the job & Mss r_B :)

Uiteindelijk vind ik het belangrijk dat ieder voor zich de balans gamen/collecten kan bepalen. Imho bestaat er geen "norm" voor en da's maar goed ook. We moeten al aan genoeg regeltjes en normen voldoen, toch?

KillingRaptor

Legacy Member
Dat heb ik eigenlijk niet met Xbox 360 en Wii, als ik een game koop ervoor speel ik ze ook meteen! Voor 3DS heb ik hier wel nog Metal Gear Solid 3D liggen waar ik nog moet aan beginnen, maar vandaag een RPG binnengekregen voor DS en die krijgt voorrang.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Geen echte retro maar mijn statue van Lord of the Rings: War in the North staat eindelijk in volle glorie op mijn veel te kleine kamer :p Was een moeilijke bevalling ^^

Den_Hidde

Legacy Member
Sheldon Cooper zei:
Geen echte retro maar mijn statue van Lord of the Rings: War in the North staat eindelijk in volle glorie op mijn veel te kleine kamer :p Was een moeilijke bevalling ^^

:applause: I SCREAM PICTURESSSSSsssss :scream:

Ingis

Legacy Member
:cry:Hier is het ook door drukke omstandigheden dat we meer in de collectors hoek zitten :cry:

Zitten hier van de xbox nog tal van games in plastiekje :'( Hallo:Reach, GOW3, Rayman origins, twee laatste AC games, Dark Souls, Mass Effect 3.
Heb vandaag sinds de kerstvakantie voor de eerste keer mijn xbox gebruikt voor te gamen. Batman Arkham city nog altijd. Triestig triestig :cry:

Ingis

Legacy Member
GVD ... Visa hier heeft precies updates van security gedaan. Sideshow is nu blijkbaar een onveilige/onbetrouwbare site. Nu mag sideshow mijn credit card neit meer chargen ... GRRRRRRRR. Ik zit maar in het midden van enkele flexpays van beelden die nu niet meer kunnen gebeuren .... En den ene is voorlopig naar de andere aan het wijzen .. argkglma|#{[##

Dustar

Legacy Member
Vorig weekend m'n derde Atari ST in huis gehaald. Ik had er dus al twee, maar eentje heeft nooit goed gewerkt ( jaren geleden van een school gekregen ) en van de andere werkt de externe diskdrive niet ( verkoper heeft me geld teruggegeven en me de Atari laten houden ).
Nu werd het eens tijd voor een werkend exemplaar dacht ik zo.
Eenmaal thuis aangekomen start ik het ding op, zonder problemen, maar dan komt het: telkens ik een diskette wil laden verschijnen er enkel verticale strepen op het scherm. En daar blijft het dus bij.
Verkoper wil me het geld wel teruggeven, dat is het probleem niet zo, maar blijkbaar gaan Atari en ik niet zo goed samen :s

vidiot

Legacy Member
Dustar zei:
Vorig weekend m'n derde Atari ST in huis gehaald. Ik had er dus al twee, maar eentje heeft nooit goed gewerkt ( jaren geleden van een school gekregen ) en van de andere werkt de externe diskdrive niet ( verkoper heeft me geld teruggegeven en me de Atari laten houden ).
Nu werd het eens tijd voor een werkend exemplaar dacht ik zo.
Eenmaal thuis aangekomen start ik het ding op, zonder problemen, maar dan komt het: telkens ik een diskette wil laden verschijnen er enkel verticale strepen op het scherm. En daar blijft het dus bij.
Verkoper wil me het geld wel teruggeven, dat is het probleem niet zo, maar blijkbaar gaan Atari en ik niet zo goed samen :s

Probeer eens een Amiga 500...:)

red Bulleke

Legacy Member
vidiot zei:
Probeer eens een Amiga 500...:)

Dikke second!
Of beter nog, een 1200 met compact flash card als hd! Geen gezooi met floppy's, geruisloze hd. A real joy :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan