Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Zoals ge ziet zijn we zeker niet allemaal tegenstanders. Jaloezie onder verzamelaars is ronduit triestig, dus ik hoop dat niemand die zich hierin tegen Foxxer heeft uitgesproken gaat beginnen zeiken over groepsgevoel en solidariteit of iets dergelijks :)

Yuri

Legacy Member
Ergernis: Die snug fit boxes zijn niet goedkoop. :( En die verzendkosten ook niet... :( Zucht... Wat moet een mens niet doen om zijn collectie proper te houden...

junglist_clint

Legacy Member
ging iemand ze hier niet massaal aankopen tegen een zacht prijsje? Ook niks meer van gehoord. Maarja ik ben niet zo echt voor de protectors. Geef mij maar gewoon karton :)

Yuri

Legacy Member
Nja, niet meer van gehoord. :(

Ik ga alles eens tellen en ik ga kijken wat het mij gaat kosten, want ik wil echt alles zo proper mogelijk houden en voorkomen van schade en al...

Hoe doen andere mensen dit met die kartonnen doosjes?

kristofb

Legacy Member
Bon, mijn reactie op de historie rond Foxxer: "I don't friggin' care".
Ik ben van mening dat Foxxer inderdaad misschien niet zo enthousiast had moeten reageren en daarna alles direct te koop te zetten hier, maar imho doet hij er niets mis mee. Aan alle animo in het verkoopstopic denk ik dat de er veel mensen hierin akkoord gaan, en dat zijn gevraagde prijzen nog steeds aanvaardbaar zijn in de courante markt.
De regels van Buy&Sell geven aan dat de minimumprijzen niet hoger mogen liggen dan de nieuwprijs. Ik denk dat iedereen ook begrijpt dat bepaalde items als 'antiek' of 'rare' kunnen beschouwd worden, waardoor de waarde ervan soms vele malen hoger komt te liggen dan de nieuwprijs.

Ik denk dat iedereen die méér dan passief met retrogaming bezig is, in het verleden heus ook al wel lotjes heeft opgekocht en een deel er weer van verkocht om te kunnen investeren in andere games / consoles.

IK BEKEN: ZELFS IK!! :unsure:

Ontopic:

Zag net in't frituur een affiche hangen dat er zekere 'Dennis Vansant' zijn ding komt doen op de lokale comedy night in't café... Als dit de enige echte Dennis Vansant is, dan gaat er bij mij allicht een glimlach komen :)

Dennoman

Legacy Member
Yuri zei:
Ergernis: Die snug fit boxes zijn niet goedkoop. :( En die verzendkosten ook niet... :( Zucht... Wat moet een mens niet doen om zijn collectie proper te houden...
SNES/N64?

Er is iemand die ze verkoopt aan mooie prijzen via het Racketboy forum. Als jullie willen kan ik wel eens horen voor een grote bestelling (100+ stuks) vanuit UK?

Yuri

Legacy Member
Dennoman zei:
SNES/N64?

Er is iemand die ze verkoopt aan mooie prijzen via het Racketboy forum. Als jullie willen kan ik wel eens horen voor een grote bestelling (100+ stuks) vanuit UK?

Yep, SNES/N64. Dat zou wel erg leuk zijn. Als het kan, maar is maar een vraagje, is GB, GBA ook mogelijk?

Dennoman

Legacy Member
Ik heb het eens opgezocht terug, het was via NintendoAge. Blijkbaar zijn alle formaten mogelijk. Ze rekenen iets minder dan 1 dollar per case, en maximum dat ze verzenden is 275 stuks aan 60 dollar verzending.

Dat is dus ongeveer 250 plus 60 = 310 dollar voor 275 stuks. Alle formaten zijn mogelijk.
NA » For Sale: Box protectors

(Prijs voor de cases zelf via PM gekregen, hier staat enkel verzending).

BiZi

Legacy Member
En zijn die kwalitatief veel beter dan die van de retrogamefreak?

Als ge er daar 500 neemt, zit ge aan 0.70 € / stuk...

Dennoman

Legacy Member
Kijk, dat is al interessanter. Weet niet hoe die van RGF kwalitatief zijn?

BiZi

Legacy Member
Ik ook niet echt, maar volgens mij staat hij zelfs nog open voor onderhandelingen.

Den_Hidde

Legacy Member
Die van retrogamefreak zijn wel deftig, gegeven dat ge ze niet te veel open en dicht doet de plastieke lips scheuren nogal snel, maar als het enkel is voor het doosje in te steken en gehoeft dat plastieken doosken nie te veel open en dicht te doen is er geen probleem. Mijn carts staan toch apart in een kast en de boxen ook dus voor zijn ze wel ideaal.
Dus als er een massale aankoop volgt bij hun, ben ik wel gay ! euh game ? :D

Private Joker

Legacy Member
Ik heb ergens gelezen dat als je rechtstreeks de fabrikant kunt contacteren, ge een bestelling kunt plaatsen van x00 of x000 stuks. Ge geeft de exacte afmetingen op en dan krijgt ge die aan 20ct/stuk..
Zal er nog eens moeten achter zoeken waar ik het juist gelezen heb.

Den_Hidde

Legacy Member
Heb net eens gezien, op dat boxprotector ding zelf sta geen fabrikant op, dus wie die maakt is mij een raadsel. Als je idd rechtstreeks naar de fabrikant kunt dan kun je wsl wel wat geld uitsparen.

BiZi

Legacy Member
Als we aan 5k/10k stuks geraken, kan ik wel eens polsen bij ons in China... :)

BiZi

Legacy Member
FYI, het is quasi onmogelijk om op uw eentje, zonder enige contactpersoon in China een beetje handel te beginnen drijven. Trust me :)

Die prijzen zijn ook niet representatief, ge zit nog met invoerrechten, transportkosten, inklaring, ge hebt iemand met een BTW nr nodig, enz enz.

Om nog maar te zwijgen dat ge nul zekerheid hebt over uw geld.

Yuri

Legacy Member
I know, I know. :) Ben maar een keer aan het rondkijken, want ik ga random beginnen bestellen. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan