Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yuri

Legacy Member
junglist_clint zei:
Alle zal mijn mening ook eens zeggen :D

Vind het jammer, zoals de meeste hier, dat hij de games verkoopt een ebay prijzen. Maar face it! ik zou het wss ook doen maar dan net iets lager zodat iedereen er goed uitkomt.
Waar ik mij wel in erger is dat ik vraag voor viligante 8 mee te nemen (wat hij normaal ging laten liggen) en dan zien dat hij er meer als 10 voor vraag. Ik ben wss de enige die de game wilt en hij ging hem al laten liggen dusja ...

Aan 1 kant is het puur opkoper spelen en aan de andere kant ook weer niet, want hij heeft mario party 1 laten liggen terwijl hij meer als 10 euro waart is? Waar zit daar dan de logica? :D
Niet verschieten dat mario party morgen ook toevallig gaat weg zijn.
(Mss diddy kong racing ook?)

@ claudio. Tis jammer idd, daarmee dak toch bied op foxxer zijn games, zodat ik sommige toch nog in mijn collectie zou kunnen hebben, ook al weet ik wat hij daarvoor betaald heeft. Maar als hij overdrijft, ga ik toch naar alternatieven moeten zoeken, want ik ga mij ook nie in de schulden steken ervoor.

BiZi

Legacy Member
Allez, den BiZi zal eens een efforreke doen...

Kheb hier een stapeltje PC games die gratis weg mogen. Ik zet het threadje alvast op buy & sell PC ;-)

Foxxer

Legacy Member
Jezus christus... Wat een stormwind aan reacties allemaal...

Ik ben helemaal geen opkoper van retro... Sta ik hier soms geregeld met retro loten? Neen...
Retro is een dure business en ik moet ook rond komen. Zelf vorige maand vor enkele honderden euro's opgelicht geweest... Zure appel ma was mijn eigen fout, ha beter moeten opletten. Mij hoort ge ni klagen ma just trying to cut some losses here.

Ik was al lang op zoek naar terra nigma, de secret of's en een complete lufia.
De rest ging ik echt wel noet laten liggen, kzou stom zijn. Toen ek daar aankwam vertelde ze dat ze intussen al veel telefoons had gehad van mensen die alles ineens wouden meepakken maar ik was eerst. Dus ik was de echte opkopers voor.

En de dubbels ga ik echt niet onder de prijs verkopen, ik ben geen ocmw.

En over mijn zogenaamde woekerprijzen...
Ik heb zelf gezegd dat ik over sommigen niet zeker was.
Ik heb echter maar 2 soorten reacties gekregen:
1: boden dik onder de waarde
2: reacties van schandalige woeker ebay prijzen!

Maar suggesties van kijk, op dat item zou dat een juistere prijs zijn. Heb ik dat gehad? Neen. Die krijg ik niet.

Ik geef toe, ik ben misschien wat té enthousiast geweest maar iedereen deeldr dat enthousiasme, tot ik een deel te koop zet en sommigen aan een mooie prijs en er op een heel deel geboden wordt. Ja dan verdwijnt dat enthousiasme precies als sneeuw voor de zon. Dan riek ik eerder jaloezie. Mensen die denken van dju, dat had IK kunnen zijn.

En ja, sorry maar paper mario ga ik echt niet voor 20 euro verkopen, heb mijn eigen exemplaar ook 50 betaald vorig jaar en lang naar moeten zoeken.

Kijk Yuri, ik vind het echt jammer voor je dat je het hebt late schieten, maar kan ik niks aan doen. Ik was van plan om door u mooi bod om silicon valley er gratis vij te steken als verassing om de pijn te verzachten maar als ik al deze reacties lees dan ga ik het niet meer doen, sorry. Daarvoor heb ik teveel verwijten gekregen.


En die auto dat er bij gehaald wordt? Man man man. Dat is echt een stok zoeken om mee te slaan. Ik zit in de autowereld ja, dus uiteraard zie ik in sommige dingen wel mogelijlheden. Ik doe dan wel de moeite om die auto's verkoopbaar te maken. Die bmw heb ik zelf een nieuwe achterruit in geplaatst, stoffen afdekking in het interieur vernieuwd, 2 nieuwe achterbanden gestoken... Uiteindelijk verdient ge op zo' auto een paar honderd euro en steekt er wel wat tijd in.

En niemand had die wagen hier toch gekocht want er zat geen keuring op en wagen was verre van perfecte staat (voorbumper moet opnieuw gespoten worden, achterbumper gebarsten, boite ver op...).
Die zogenaamde volvo heb ik nog steeds, is een projectje geworden. Normaal ging mijn zus ermee rijden maar afgekeurd op de keuring voor lamda waarde en rotte wielkasten.

Ik heb intussen een nieuwe uitlaatlijn, nieuwe lamda sonde gestoken, beide wielkasten zijn gelast (waren zo rot da ge ze kon wegtrekken me u vingers). Nu moet ik achterkant nog opnieuw spuiten. Geloof mij, daar zit al meer dan 1000 euro in die wagen. Een particulier die niks van auto's kent zou fameus gejost geweest zijn met die wagen. Maar voor mij zijn dat leuke projecjes. Dus shoot me...

En ik vind helemaal niet dat ik mij eigen hier moet verantwoorden.

En nog iets, afgunst gade hier niet zien, ik ben bvb oprecht blij met denno zijn mooie aankoop, ik hoop voor hem dat hij zijn zelda voor veel kan verkopen. (als hij die effectief wegdoet).

En nog zoiets, ik heb bizi gisteren nog een pm gestuurd. Ik trek binnenkort naar een verzamelaar voor nog wat retro stuff en bij bepaalde dingen zag ik dat dat misschien dingen waren waar hij interesse voor had en hem lijstje gegeven met de vraag of ik iets moest meepakken voor hem.

Doen opkopers dat? Ben ik hier een asociale woekeraar?
Blijkbaar wel...

KillingRaptor

Legacy Member
Man man, wat een reacties hier.
Kijk, ikzelf doe niet aan kopen en verkopen omdat dat gewoon mijn ding niet is. Heb er niets op tegen dat anderen wel doen want het is nu eenmaal een feit dat als je bepaalde retrogames wil hebben in complete staat dat je er bijna een fortuin moet voor betalen. Dan snap ik wel dat je het wil compenseren met iets anders dus verkopen van games die je zelf goedkoop kan vinden. Ben er zelf niet jaloers op ofzo omdat het mij niet echt uitmaakt of games compleet zijn of niet (buiten de Star Fox games natuurlijk :p). Dat gezegd zijnde...

Mijn glimlach is dat ik volgende week drie pakketjes verwachtende ben uit Nederland, kijk naar allemaal wel uit maar vooral naar één bepaalde!

Foxxer

Legacy Member
Starwing competition? :p

Ben zelf ook wel een fan van de reeks, en vooral lylat wars. Man man wat een fantastisch spel :love:

Starfox 2, is die eigenlijk buiten japan gereleased? En starwing competition bestaan zeker geen boekje en doosje van? (met dat die enkel voor een tornooi gemaakt zijn)

KillingRaptor

Legacy Member
Starwing Competition heb ik al, en heeft inderdaad geen doosje en boekje volgens mij.
En Star Fox 2 is zelfs niet in Japan uitgekomen, hij is geannuleerd in het algemeen. Heb hem wel liggen op cartridge, een repro.

En inderdaad, Lylat Wars is zeker de beste van de reeks!

Qua games heb ik ze eigenlijk allemaal van Star Fox, buiten die LCD horloge game.

Hier eens foto van de volledige Star Fox collectie so far:
2mha6md.jpg

Yuri

Legacy Member
Ok, bon. Je hebt op verschillende vlakken een punt.

Ook ik ben veel te hard van stapel gelopen. Het is de laatste tijd wat moeilijk door verschillende opeenlopende gebeurtenissen en het retrogebeuren is veruit nog het enige houvast dak momenteel heb.

Ik bied hiervoor mijn excuses aan.

Ivm het pakketje, als je het niet meer wil verkopen aan mij, kan ik het begrijpen. Voor de duidelijkheid, met de prijzen zelf heb ik minder moeite, anders zou ik ze ook niet bieden. Ik vraag ook niet dat je Paper Mario voor 20 euro wegdoet. Voor mij stoorde het gewoon dat dat ik per titel van het pakket precies nog eens een stuk hoger moest gaan, juist omdat er iemand op een titel apart bood terwijl ik in een groot pakket kocht. En voor mij kwam dat op den duur nogal "geldwolverig" over, want op den duur was er geen verschil meer met pakketprijs en aparte prijzen. En daarom liet ik ook op een bepaalde moment Silicon Valley laten vallen. En hierdoor heb ik dan foute reacties ondernomen. Ik had je hiervoor wel kunnen aanspreken, dus ik beschouw dat ook als een fout mijnertwege. En neen, ik doe het ook niet om Silicon Valley er terug gratis bij te krijgen, want zoals ik al zei, als je het pakket niet meer wilt verkopen aan mij, dan begrijp ik dat.

Ivm de deal op tweedehands, voor mij had deze inderdaad een minder gunstige afloop, maar dat wil daarvoor niet zeggen dat ik het jou niet gunde. Zoals ik het ervoor al zei, ik vind het altijd leuk om te lezen dat iemand weer een stuk van zijn collectie kunnen vervolledigen heeft. Alleen het doorverkoopgedoe (wat inderdaad jouw goed recht is) kwam voor mij wat minder positief over (nogmaals ik zit met een andere ingesteldheid hierop). Maar ik ben dan ook iemand die wil dat iedereen kan genieten van een mooie collectie, want niks is leuker dan een hobby samen te delen.

Foxxer

Legacy Member
Hehe pure nostalgie. Kspeel lylat wars nog altijd :)
Kunde ook zien aan mijn avatar eh :p

Khoop da ze der nog es een waardige opvolger van maken, puur lylat wars stijl. Maar met de marginale weg die nintendo is ingeslagen heb ik er weinig hoop in, en nu myamoto ook geen grote projecten meer gaat doen :sad:


@yuri, voor mij geen probleem hoor.

KillingRaptor

Legacy Member
Foxxer zei:
Hehe pure nostalgie. Kspeel lylat wars nog altijd :)
Kunde ook zien aan mijn avatar eh :p

Khoop da ze der nog es een waardige opvolger van maken, puur lylat wars stijl. Maar met de marginale weg die nintendo is ingeslagen heb ik er weinig hoop in, en nu myamoto ook geen grote projecten meer gaat doen :sad:

Star Fox 64 3D is puur Lylat Wars style. :lol:
Zeer goeie remake btw die!

KillingRaptor

Legacy Member
Yuri zei:
De remake heeft ook de oude 64 modus, klopt dat?

Ja dat klopt, al heb ik eigenlijk liever de nieuwe graphics... Vraag me niet waarom maar het werkt gewoon veel beter! Wat ik wel nooit gebruik zijn die gyroscope controls, werkt voor geen meter met 3D aan.

Yuri

Legacy Member
KillingRaptor zei:
Ja dat klopt, al heb ik eigenlijk liever de nieuwe graphics... Vraag me niet waarom maar het werkt gewoon veel beter! Wat ik wel nooit gebruik zijn die gyroscope controls, werkt voor geen meter met 3D aan.

Ok, eens kijken of ik hem niet goedkoop op de kop kan tikken.

Bamboebahr

Legacy Member
vind het eigenlijk wel leuk om die verzamelingen te zien van één bepaalde game of character :)

Ik heb nu het algemene retro collecten wat stil gelegd maar ik zoek nog altijd dingen voor m'n favo reeksen/chars zoals Fallout, Darkstalkers, Soul Calibur en Yoshi :p

Den_Hidde

Legacy Member
OOOH komaan dudes, de retro resale soap is al gedaan ofwa ? :( It was such good televison :D

Collectie van één character of bepaald genre is wel mooi om te zien en die starfoxkes zijn niet de meest voorkomende collecties (meestal sonic, zelda en mario)

Ringo

Legacy Member
Kan er me iemand vertellen of Foxxers handelingen nu wel of niet door de beugel kunnen in het buy & sell forum? Doorverkopen met woekerwinst, mag dat nu wel of niet in dat gedeelte?

@Foxxers: niks persoonlijks, ik weet dat je het zeker niet slecht bedoeld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan