Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Private Joker

Legacy Member
Snap de vergelijking niet. Een winkel opendoen (en akkoord, opkoper spelen) heeft toch niets te maken met in een community het in iemand zijn neus wrijven?
Concept is wel om consoles te gaan verhuren en naar verloop van tijd genoeg materiaal verzamelen door dotaties/aankopen/dubbels om te verkopen ook. Ik zeg niet dat het er ooit van gaat komen en of het allemaal wel realistisch is, maar het zou wel tof zijn.

Dennoman

Legacy Member
Semantics. Dan gaat het meer om afgunst van anderen dan zogezegd één of andere ongeschreven regel breken. Nee, dan steken jullie me harder tegen momenteel dan de kerel die ene keer een mooie vangst heeft gedaan en hem dan met winst verder verkoopt :p

red Bulleke

Legacy Member
Dennoman zei:
Semantics. Dan gaat het meer om afgunst van anderen dan zogezegd één of andere ongeschreven regel breken. Nee, dan steken jullie me harder tegen momenteel dan de kerel die ene keer een mooie vangst heeft gedaan en hem dan met winst verder verkoopt :p

IK ga hier volledig in mee mannen (en vrouwen). Sterker nog: ik vraag me af of ik wel deel wil uitmaken van een community waarin dit item maar al te vaak de kop opsteekt. Voor mij ruikt dit van ver naar afgunst, jaloezie, hebzucht en een resem andere negatief getinte dingen.

Ik kan hier ook ganser dagen mijn ongezouten mening komen verkondigen over de retro business (want 't is al jaren "scene" pur sang meer) maar ik wil mijn omgeving daar niet mee lastig maken. De momenten waarop ik dat wel doe, dan let ik erop dat ik het op een verbindende manier doe. Dan praat ik over hoe ik me voel bij wat er gebeurd en wat ik leuk(er) zou vinden ipv een ander verantwoordelijk te gaan stellen voor mijn minder prettige gevoelens.

Ik zei het al vaak en ik zeg het nogmaals: als een hobby je zo ver kan brengen dat je gelijkgestelden van ziel niets meer gunt, dan wordt het tijd om je af te vragen of dit nog wel je ding is.

Het moet typisch Vlaamse bekrompenheid zijn vrees ik, want ik kom dit op geen enkel buitenlands forum zo hard tegen als hier. Ook op dat vlak kunnen we veel van onze noorderburen leren...

Yuri

Legacy Member
Em heeft intussen magical quest gehaald (voor zichzelf) en shadow gate om door te verkopen. Zit steeds meer te twijfelen om mijn bod volledig in te trekken. Ge biedt in pakket en dan verwacht hij nog dat je per titel nog een keer hoger biedt, terwijl hij al ebayprijzen vraagt en zelf maar 8 of 10 euro er voor gegeven heeft.

Jammer dat ik die deal niet kunnen maken heb, want ik zocht al lang naar veel van die titels. Ma bon, das het leven, zeker...

Edit: juist red bulleke zijn post gelezen.

Kijk, ik gun iedereen een leuke aankoop. Als ik zie wat mensen soms binnenhalen, ben ik stiekem wel jaloers, maar ook blij voor die mensen. Als medeverzamelaar vind ik het leuk dat er mensen zijn die dezelfde hobby uitoefenen. En voor foxxer was ik ook blij dat hij terug een nieuwe aanwinst had. En ik kan er zelfs meeleven dat hij een stuk terug te koop zet wegens dubbels, want anders zou ik die prijzen niet bieden. Maar gewoon kopen om met zware woekerprijzen door te verkopen, vind ik er persoonlijk wel wat over. Zoals paper mario voor 8 of 10 euro kopen en dan 50-60 vragen, vind ik wel extreem. Als ik al titels had om door te verkopen, zou ik persoonlijk niet zo hoog zetten om een medeverzamelaar een kans te bieden. Maar dat ligt wss aan mijn ingesteldheid...

sluysen

Legacy Member
Het enige dat mij wat ambeteert is zoals PJ zegt, eerst de deal van het jaar komen verkondingen, en de dag nadien 3/4 proberen verkopen aan soms overdreven prijzen..

Dit is misschien wel jaloezie, geen idee, maar ik zie games liever in iemand zijn collectie verdwijnen ;)

swat, no offence hé foxxer, niets mis met kopen om te verkopen imo maar het kan wat subtieler :p

BiZi

Legacy Member
Om eerlijk te zijn, mag iedereen van mij met zen games doen wat hij wilt.

Als ze mij een gelijkaardig voorstel zouden doen (lotje aanbieden tegen een topprijs), dan zou ik er ook direct op springen. Zelfs al zou ik elk spel dubbel hebben...

Waarom zou ik dan alles laten liggen? Wetende dat er één of andere Waal er de dag erna me zou gaan lopen...

Waarom zou ik die dubbels dan achteraf onder de waarde verder verkopen of ruilen? Iedereen moet toch werken voor zen geld?

Ik ben blij dat er nog dergelijke deals gedaan worden. OK, uiteraard had ik liever zelf het pakketje gescoord, maar het zijn gewoon andere tijden tov 10 jaar geleden. Toen was je de koning met 50€ op een rommelmarkt... toen koen je letterlijke koffers vullen met awesome stuff.

Claudio VO

Legacy Member
games kopen , om door te verkopen met winst . is natuurlijk een manier om je eigen collectie aan te vullen .
je moet je collega's natuurlijk niet in het geniep "nekken" . this was het is . get over it .

BiZi

Legacy Member
Hmz, volgens mij mis ik dan een deel van het verhaal, want ik zie nergens iets staan over "Nekken" (correct me if im wrong).

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Hetgene dat steekt is dat hij komt verkondigen, DEAL VAN HET JAAR GEDAAN!
en dan enkele uren later aan collega verzamelaars een bom geld vraagt voor dezelfde games. Had hij gewoon wat stiller geweest had hij zoveel zever niet gehad. Het is gewoon spijtig dat die prijzen zo opgedreven worden.

Is trouwens niet de eerste keer dat er zo'n heisa is rond hem en zijn winstjagerij.
https://www.beyondgaming.be/archive/varia.107/bmw-3-cabrio-again.816039

sluysen

Legacy Member
BiZi zei:
Om eerlijk te zijn, mag iedereen van mij met zen games doen wat hij wilt.

Als ze mij een gelijkaardig voorstel zouden doen (lotje aanbieden tegen een topprijs), dan zou ik er ook direct op springen. Zelfs al zou ik elk spel dubbel hebben...

Waarom zou ik dan alles laten liggen? Wetende dat er één of andere Waal er de dag erna me zou gaan lopen...

Waarom zou ik die dubbels dan achteraf onder de waarde verder verkopen of ruilen? Iedereen moet toch werken voor zen geld?

Ik ben blij dat er nog dergelijke deals gedaan worden. OK, uiteraard had ik liever zelf het pakketje gescoord, maar het zijn gewoon andere tijden tov 10 jaar geleden. Toen was je de koning met 50€ op een rommelmarkt... toen koen je letterlijke koffers vullen met awesome stuff.

Je hebt marktwaarde en marktwaarde hé :p

Zoals ik al zei, het enige jammere vind ik dat je eerst denkt dat iemand zeer mooie aanvullingen heeft voor zijn collectie, en dat je ze de dag nadien al te koop ziet.
Een van de 2 kon subtieler (bv enkel posten wat je in je collectie zal houden en de rest weten we niet van)

Yuri

Legacy Member
Begrijp de reactie van bizi en kan hem deels in volgen, maar ik zie liever dingen naar liever naar een verzamelaar gaan dan naar gelijk welke opkoper of het nu een waal, belg, chinees of forumlid is.

Claudio VO

Legacy Member
algemeen bedoeld hé .

hier had eigenlijk Yuri de games moeten hebben . mss. door zijn eigen fout ? mss. door de minder subtiele handelingen van Foxxer.

zoals ik al zei : this wat het is.

een perfecte wereld die we allemaal zouden willen , is er niet.

sluysen

Legacy Member
C-C-C-C Combobreaker:

Ergernis dat m'n Doom voor snes een zuiver frans doosje heeft, maar een fr/nl handleiding..
Waarom dan het doosje ook niet met fr/nl tekst..

Also, jammer dat het forum enkel bij dergelijke discussie's zo actief is..

junglist_clint

Legacy Member
Alle zal mijn mening ook eens zeggen :D

Vind het jammer, zoals de meeste hier, dat hij de games verkoopt een ebay prijzen. Maar face it! ik zou het wss ook doen maar dan net iets lager zodat iedereen er goed uitkomt.
Waar ik mij wel in erger is dat ik vraag voor viligante 8 mee te nemen (wat hij normaal ging laten liggen) en dan zien dat hij er meer als 10 voor vraag. Ik ben wss de enige die de game wilt en hij ging hem al laten liggen dusja ...

Aan 1 kant is het puur opkoper spelen en aan de andere kant ook weer niet, want hij heeft mario party 1 laten liggen terwijl hij meer als 10 euro waart is? Waar zit daar dan de logica? :D

BiZi

Legacy Member
Mja, ik heb vroeger ook mijn leske geleerd... overal waar ik nu naar toe trek, vraag ik steeds of ze nog iets hebben liggen. Zelfs op de rommelmarkt aan de standjes... ge zou er van verschieten hoeveel er dan nog ineens iets tevoorschijn halen.

Ik blijf toch bij men standpunt van het 'doorverkopen' voor de marktwaarde. Een verkoper kan vragen wat hij wil. Als hij effectief de vraagprijs krijgt... des te beter voor hem. Het is inderdaad heel zuur, wetende dat hij met een winstmarge van 500% werkt, maar ja... he got lucky. En ooit zal het geluk u wel eens toekeren.

Trust me, als ik dit niet in het verleden een paar keer had gedaan, dan zat ik nu ook niet aan 2000 games.

Claudio VO

Legacy Member
we verdienen allemaal wat bij tegenwoordig :

vissen kweken
bonzai boompjes kweken
in tweekend in het zwart gaan werken :x

en ook

games opkopen, en doorverkopen.

we all did it once or more ;)

junglist_clint

Legacy Member
Claudio VO zei:
we verdienen allemaal wat bij tegenwoordig :

vissen kweken
bonzai boompjes kweken
in tweekend in het zwart gaan werken :x

:p ik zie ons al massaal bonzai boompjes kweken :)

Genoeg ergernis gehad? Iemand een glimlach vandaag?

BiZi

Legacy Member
OT: vintage GI JOE figs identificeren can be a REAL pain in the ass. Zelfs al weet ge het jaartal!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan