Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KillingRaptor

Legacy Member
Dennoman zei:
Ik kan goed begrijpen dat hij minder uren doet omdat het een bijberoep is, maar efkes een papierke schrijven met de nieuwe uren is hoogstens 2 minuten werk. Ik blijf erbij: geen excuus. Dat kan toch niet dat die gast daar nooit klachten over heeft gekregen en indien wel laat hij ze kennelijk gewoon over zich heengaan.

Akkoord dus dat hij het op 't gemakske doet, maar dan mag het wel deftig gebeuren. Get your shit together or gtfo.

Papiertje schrijven kon inderdaad wel ja, misschien was dit één van de weinige keren dat dit gebeurde en heb je het echt op een slecht moment getroffen dan. Ging er gisteren ook nog binnenspringen om twee Dreamcast games op te halen maar ben er zelf ook niet geraakt, we hadden geen zin om van de éne kant van Gent naar de andere te gaan door dit weer. :p
Zal het hem ook eens zeggen dat hij een papiertje moet ophangen of dat hij anders een boze Dennoman over zich heen krijgt. :D

Dennoman

Legacy Member
Shit just got real.

Also: wat staat er nu op de site?

Openingsuren zomer : MA - ZAT

Open 11:30 - 17:30

30 januari gesloten

Vandaag (maandag 30 januari) is Gameswap HQ gesloten. Dinsdag terug open vanaf 13:00
Wat betekent dat nu? Dat vanaf nu de winkel altijd maar om 13u open is, of enkel op die dinsdag?

KillingRaptor

Legacy Member
Ik ga er vanuit dat het altijd om 13u00 is, maar ben nu wel geen 100% zeker natuurlijk. Zal er hem wel eens voor mailen, zit toch in een mailgesprek met hem voor die Dreamcast games (ga vragen of hij ze kan opsturen met de post).

BiZi

Legacy Member
Dennoman zei:
Ach, mensen willen nu eenmaal niet aanvaarden dat op deze minuscule markt voor retro zo'n winkels het nooit goed zullen doen. Failliet gaan ze toch, het is gewoon een kwestie van wanneer.

Sad, but true... Het blijft mijnen droom, maar het is gewoon volgens mij in the long run niet haalbaar.

Gewoon al eens uitrekenen wat ge moet verkopen om break even te geraken met uwen huur... en case is closed.

Ik wou uiteraard dat het anders was, want dat ik ook al lang men kans gewaagd. (hoewel ik het een pak cooler & beter zou aanpakken als de huidige retrowinkels)

Dennoman

Legacy Member
Het is triestig ja. Ge moet sowieso een winkel opendoen in een grote stad, dus het is niet alsof ge het bij u thuis zou kunnen doen. Gij zit dan nog in Merksem bijvoorbeeld, maar dat is voor zoveel mensen al een pak te ver van 't Stad om het nog de moeite te maken.

Kijk naar de huurprijzen van zelfs het grootste krot in 't midden van Antwerpen (binnen de Leien) en het is al meteen curtains.

Dennoman

Legacy Member
Haha, ik stopte na de eerste twee zinnen al met lezen. Die denkt dat hij een volbloed Brusselmansiaans cynicus is omdat hij opent met een seksverhaaltje.

Ingis

Legacy Member
nog keer kamer aan het herordenen. Verzuipen in bananendozen. Alles zit door elkaar, schoolgerief, games, lp's, gezelschapspellen, boeken, ... Al gedacht om bij shurguard te huren, zelf al gebeld, maar het blijft veel geld om uw eigen 'rotzooi' op te bergen. Geen idee welk kleur mijn muren hebben, het enige wat ik nu zie is kartonkleur.

en eigen game winkel... mja Belgie is al niet te schitterend kwa verzamelaars. Beelden, merchandise en collectors editions van gelijk wa verkopen hier stukken minder dan in omringende landen. Puur retro game gebeuren kan niet overleven. Gizmoxia had een goede mix kwa artikelen vond ik persoonlijk.

buzzywuzzy

Legacy Member
Thorstein zei:
ergernis "weg met nostalgie" artikel op 9lives frontpage.
Wie leest er nu ook de voorpagina. :crazy:
Mijn bookmark staat op het 9lives forum zodat ik niet langs kinderland moet passeren.
Eenmalig de frontpage nog eens bezocht om het desbetreffende artikel te lezen.

Beginnen met een seksverhaal, dat zullen de kinders van 9lives wel weten te smaken. Verder slaat zijn rant kant noch wal, aangezien die "wezenloos onhandige NES-knoppencontroller" de basis is van alle huidige controllers, minus de extra triggers en technische snufjes als rumble, motion, etc.

"Moeilijkheid doet mensen meer games kopen." Euh, nee?! Moeilijkheidsgraad doet langer spelen en krikt de levensduur kunstmatig op, tenzij de balans en afwerking zoek is, a.k.a. een crapgame/miskoop. Een té gemakkelijke NES game zou binnen het half uur na aankoop al uitgespeeld zijn. Geef mij maar "Get Tough or Die"-type games dan de zoveelste iteratie van Call Of Duty of Battlefield, waarbij je handje vastgehouden wordt gedurende het hele spel.

[youtube]RULv6HbgEjY[/youtube]
Stel u eens voor dat een spel zoals Mega Man of Contra zichzelf zou uitspelen, zoals COD:BO. Sounds fun, ... NOT!

De markt is dusdanig verschoven van obscuur/kiddy naar normaal/iedereen gamed, dat een middelmatige game met een $$$$$$$ advertentie/hype campagne beter verkoopt dan een kwaliteitsgame met een $$$$$$$ ontwikkelbudget. Want al die $$$$$$$ die naar advertenties of het creëren van een hype gaan, worden gestript van het budget om een spel te ontwikkelen, af te werken en te perfectioneren. En dat is te merken aan het eindproduct. Maar zolang iedereen voor de hype blijft vallen, zal dit soort business blijven bestaan.

Maar stiekem had ik niets anders verwacht van een redacteur van Gunk :niceone:

Bamboebahr

Legacy Member
waar staat dat artikel dan? O_o
kvind die frontpage maar redelijk verwarrend :p

Den_Hidde

Legacy Member
Dennoman zei:
Vaak worden eigenaars lui of arrogant, zoals bij de MaxWorld in Leuven het geval was, bijvoorbeeld.

Uitbater kon echt belachelijk arrogant overkomen wanneer ge hem niet naar de mond wou praten. Ahja, want het is de schuld van iedereen behalve hemzelf dat hij een gigantische financiële put voor zichzelf graaft, natuurlijk. Heeft vaak een grote bek tegen mij opgezet, en op nen dag zag ik hem onderweg naar 't station in Leuven ergens buiten stappen. Ik groet hem en kijk naar die gevel, bleek een notariskantoor te zijn. Twee weken later was hij niet langer in business.

C'est la vie. Ge moet maar wat klantvriendelijker leren zijn en niet iedereen afsnauwen, surtout met die belachelijke prijzen.

haa de Mark van Max world :D die kerel man man, ik zal u is een waar gebeurd verhaal er van vertellen.
Op een dag was ik daar eens henne gegaan om is te zien of hem iets anders had dan de mainstream games (niet dus) dan maar een nes game gekocht van hem, dus ik ga na den toog en ik zien al dat hem gene fuck goesting heeft. Ik zeg ja " kheb daar een spel gezien dat ik wil kopen" dat sta in een vitrine kast die opslot is dus hij moet dat pakken, natuurlijk al dik tegen zijn goesting zuchtend komt hij recht ... en met zijn kreupelle kloten valt dien plat op zen gezicht, ik schiet kei hard in de lach ! Ma niet gewoon lachen eh gewoon dood gaan, diene kei kwaad "ja, bol het maar af ik verkoop niet" haha kzeg nog kan me niet boemen joengen tees is meer waardt dan al diene rommel dat ge hie verkoopt (ok dat laatste was mssn meer in mijn hoofd ma swat) Greatest max adventure ever !

Dennoman

Legacy Member
Lachen met zijn motorische handicap is wel meer dan een beetje onder de gordel, ma soit. Ergens ook wel wat karma I guess.

Den_Hidde

Legacy Member
Bwoa ok , ik weet niet of hem viel door zijn kreupel zijn of dat het gewoon echt een accident was, in ieder geval The big J got mi back :)

Ringo

Legacy Member
Heb dat artikel ook eens vluchtig gelezen...Gunk blijft helaas nog steeds ter plaatse trappelen.

Ik ben ook nooit van de indruk afgeraakt dat dat magazine gewoon blijft bestaan door product placement.

Private Joker

Legacy Member
Hier gaan we weer...


Via deze e-mail willen we u verwittigen dat we aanwijzigingen hebben gekregen dat iemand geprobeerd heeft ten onrechte toegang te krijgen tot uw eBay-account. Bijgevolg hebben we uw wachtwoord geblokkeerd om te voorkomen dat uw account door derden wordt misbruikt.

Om opnieuw te kunnen inloggen op uw account, dient u eerst een nieuw wachtwoord aan te maken. Dit kunt u doen door bovenaan de eBay-pagina op Mijn eBay te klikken. Op het inlogscherm dat verschijnt, klikt u op "Ik ben mijn wachtwoord vergeten". Volg vervolgens de instructies.

Nadat u uw wachtwoord hebt gewijzigd, raden we u aan om ook uw geheime vraag en antwoord te wijzigen. Dit doet u als volgt:

Ingis

Legacy Member
en ben weer terug uit Seattle/Vancouver :D
veel game bedrijven binnen geweest, coole dingen gezien, goodies gekregen en gekocht en heeeeeel erg veel arcade kasten en hallen gezien :D
ook leuke spellen en goodies gekocht voor ingis en familie :p

Private Joker

Legacy Member
Posten die handel! Pics in jullie uberkwaliteit zou ik wel zien zitten ;)

OT: Pakje van kenmasters dat zogezegd werd afgeleverd zit nu in een zak in de centrale... Postbode is twee keer langs geweest? M'n kl*ten Gerard... Was thuis de eerste keer en niemand heeft aangebeld...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan