Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yuri

Legacy Member
Als er daarvan niks in de regels staat, zal er wel geen probleem zijn, denk ik.

Kristofb zou daar beter kunnen op antwoorden, denk ik, aangezien hij de moderator ervan is en de regels beter kent.

Ringo

Legacy Member
Ik heb Kristofb daar een PM voor gestuurd maar tot op heden nog niks van gehoord. In het verleden mocht dit niet dacht ik.

Ik herinner me dat ik daar jaren geleden eens met een moderator erover gediscussieerd had, maar dat het niet toegelaten was om een Final Fantasy VII die je aan 2,5 Euro koopt op de rommelmarkt door te verkopen aan 25 Euro.

't Is daarom dat ik best verbaasd was door Foxxers thread.

Yuri

Legacy Member
Ah, ok. Dan zat ik nog niet op het forum. En een andere moderator eventueel?

red Bulleke

Legacy Member
@Ringo:
Wat heb je daar nu aan om het vuur nog wat te komen aanwakkeren? Ik begrijp dit soort gedrag echt niet.

The point is: dit is geen enkel opzicht een illegale praktijk

Mannekes toch *zucht*

Ringo

Legacy Member
@Red Bulleke: Ik kom het vuur niet aanwakkeren, ik ben gewoon nieuwsgierig naar het standpunt van de moderators hierin. Vroeger mocht het niet en nu wel?

Als het nu mag dan wil ik dit later kunnen gebruiken als precedent. Dus ben ik benieuwd naar het oordeel van de moderators.

En Red Bulleke, soms krijg ik het gevoel dat je altijd in mijn posts hierover afgunst en jaloezie ziet?

Ik vind het ook geen illegale praktijk, het kopen en doorverkopen...ik zit heel dicht bij Bizi's visie hierover.

Bamboebahr

Legacy Member
No offense Ringo, maar het is niet "onze" situatie, jij bent hier blijkbaar de enige die het hem nog aantrekt ^^;

Ringo

Legacy Member
Sorry dat ik ook eens iets vraag. Ik ben gewoon iemand die houdt van regeltjes.
:hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug:

bossi

Legacy Member
eerlijk is eerlijk kopen met intentie om door teverkopen is handel drijven en illegaal zonder btw nummer hehe

maar anders kun je je eigen collectie niet aanvullen want anders is het onbetaalbaar

bossi

Legacy Member
Ingis zei:
Wie heeft dat hier nu nog niet gedaan? drop the matter boys :)

i know i know

jaloezie slechte raadgever :D

kben al blij dak N64 ni verzamel want anders haddek mss wel een slecht gevoel


alle nog een kleintje mijn vriendin heeft een btwnr dus ik ben hier wss enig van de weinige dat dit mag
doen :D

glimlach resident evil 1 ps 1 gekocht voor 2 euro nah wie geeft 15 :D

Bruno001

Legacy Member
bossi zei:
i know i know

jaloezie slechte raadgever :D

kben al blij dak N64 ni verzamel want anders haddek mss wel een slecht gevoel


alle nog een kleintje mijn vriendin heeft een btwnr dus ik ben hier wss enig van de weinige dat dit mag
doen :D

glimlach resident evil 1 ps 1 gekocht voor 2 euro nah wie geeft 15 :D

Het is niet omdat je vriendin een btw nr heeft , dat jij dat ook hebt... :)
En 2dehands artikelen mag je gerust verkopen op internet (zolang het kleinschalig is)

Mijn broer heeft ook een btw nr, daarom heb ik dat nog niet hé :)

bossi

Legacy Member
Bruno001 zei:
Het is niet omdat je vriendin een btw nr heeft , dat jij dat ook hebt... :)
En 2dehands artikelen mag je gerust verkopen op internet (zolang het kleinschalig is)

Mijn broer heeft ook een btw nr, daarom heb ik dat nog niet hé :)

:bow::bow::bow:

is zeker waar

en idd je mag gerust verkopen maar iets kopen of te verkopen met winst is echt illegaal hoe kleinschalig ook.

Als je op de rommelmarkt een vaasje koopt bv 1 euro en je gaat er mee naar je eigen stand en prijst het 5 euro is dat handel . Als er controle is en ze zien het betaal je zware boetes al is het maar 4 euro.

Gelukkig wonen we in belgie en word dit (bijna) nooit gecontroleerd zeker niet voor enkele 100 de euro's

Bruno001

Legacy Member
bossi zei:
:bow::bow::bow:

is zeker waar

en idd je mag gerust verkopen maar iets kopen of te verkopen met winst is echt illegaal hoe kleinschalig ook.

Als je op de rommelmarkt een vaasje koopt bv 1 euro en je gaat er mee naar je eigen stand en prijst het 5 euro is dat handel . Als er controle is en ze zien het betaal je zware boetes al is het maar 4 euro.

Gelukkig wonen we in belgie en word dit (bijna) nooit gecontroleerd zeker niet voor enkele 100 de euro's

Feit dat dat handel is, maar praktisch iedereen doet dat tegenwoordig :p

buzzywuzzy

Legacy Member
Snap heel het drama hierrond echt niet hoor.

Enkele voorbeeldjes:
-Ik zie de SEGA verzamelaars Nintendo lotjes kopen en deze later verkopen om hun kas te spekken. Idem ditto voor de Nintendo verzamelaars en SEGA lotjes.
-Ik zie hier iemand een lot kapotte NES consoles kopen voor een habbekrats, die hij met wat onderhoudswerken weer werkend weet te krijgen en deze vervolgens weer te koop aanbiedt.

Daar wordt ook marge op gepakt.

IMO is er geen verschil tussen bovenstaande voorbeelden en wat Foxxer doet. Dat het voor sommigen zuur is dat hij voor bitter weinig geld een stapel gewilde games weet te bemachtigen en deze terug te koop zet, begrijp ik best. Even je kop hard tegen de muur stoten als lijfstraf omdat je er zelf niet eerder bij was en weer verder gaan.
Gal spuwen op het forum, daar heeft niemand iets aan en komt alleen maar over als jaloezie, ongeacht hoe je het ook verpakt of naar voren brengt.

Ik denk dat iedereen hier al wel eens een uncommon game verkocht heeft tegen de reguliere prijs, die ze zelf voor peanuts bemachtigd hebben. Hypocrite much?

Even off the record: Voordat mensen zich aangesproken voelen of denken dat ik iemand viseer door bovenstaande voorbeelden: Dit was slechts ter illustratie en ik heb hoe dan ook geen enkel probleem met bvb. het herstellen van kapotte consoles en deze dan te verkopen. :)

Foxxer

Legacy Member
Dingen van het forum opnieuw verkopen met winst mag zeker niet, maar mijn dubbels doorverkopen uit een lotje met winst zou niet mogen?

Onder de marktwaarde verkopen om gewoon geen winst te maken zou dom zijn hé.
En woekerwinsten... De dingen gaan buiten aan hun marktwaarde hé, der is gewoon een winst gewoon omdat ik het lotje zwaar onder de waarde heb kunnen kopen.

En dan nog denk ik dat het beter is dat ik ze toch hier zet dan niet, want nu hebben enkele mensen toch nog games gevonden waar ze al ff naar zoeken...

bossi

Legacy Member
Foxxer zei:
Dingen van het forum opnieuw verkopen met winst mag zeker niet, maar mijn dubbels doorverkopen uit een lotje met winst zou niet mogen?

Onder de marktwaarde verkopen om gewoon geen winst te maken zou dom zijn hé.
En woekerwinsten... De dingen gaan buiten aan hun marktwaarde hé, der is gewoon een winst gewoon omdat ik het lotje zwaar onder de waarde heb kunnen kopen.

En dan nog denk ik dat het beter is dat ik ze toch hier zet dan niet, want nu hebben enkele mensen toch nog games gevonden waar ze al ff naar zoeken...

hey fox gemoet u zeker ni verantwoorden aan mij hoor zeker ni

ma jaloezie is nu eenmaal menselijk iets.

en dit is het ergernis topic eh :D

Den_Hidde

Legacy Member
Glimlach: deels bovenstaande disccusie dammn that's some soapopera :) + 12 dagen geen retro stuff gekocht ! ...
Er komt geen 13 dag :) net Dr mario op nes binnen gehaald :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan