Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BiZi

Legacy Member
red Bulleke zei:
Glimlach en of ergernis (ik weet het zelf nog niet goed):
Vandaag overleg gehad met de aannemer. Door een structureel probleem in huis (draagkrachten en belastingen op houten vloeren), zal de voorziene locatie niet gebruikt kunnen worden als gameroom. 't Is echter de enige plaats in huis die deels nog vrij is.

Tot zolang er geen duidelijkheid is over een eventueel alternatief (bv aanbouw in de tuin), las ik een algemene en verplichte aankoopstop in qua retro games. Ik weet echter niet of ik al die ellende nog over heb voor mijn collectie dus het issue verkopen of niet begint weer enorm hard te spelen.

Ik begin me trouwens af te vragen of ik me niet voor een stuk opgelucht zou voelen mocht de hele boel de deur uit gaan. Choices...

@ RB:

Maak geen overhaaste beslissingen hé man... Slaap er maar een paar weken over.

Maar moest ge het allemaal verkopen... het zal wel ne stevige zakcent zijn. Maarja, wat gade dan met uw geld doen? :)

Private Joker

Legacy Member
BiZi zei:
Maar moest ge het allemaal verkopen... het zal wel ne stevige zakcent zijn. Maarja, wat gade dan met uw geld doen? :)

Eén keer op wereldreis gaan en 't is op? :)

red Bulleke

Legacy Member
Private Joker zei:
En naast de verschrikkelijke keuze, wat gebeurt er dan met die ruimte? Moet je structurele aanpassingen doen om problemen op lange termijn te vermijden?
Klinkt zeer duur alleszinds...

verstevigingen zijn niet mogelijk, tenzij ik een extra binnenmuur laat metsen over twee verdiepen, extra fundering laat steken, twee metalen liggers erbij enz. Zit alles samen op een kleine 8000 euro kosten dan... En dan wordt het maar een zeer grote kinderkamer ipv een 1/2 kinderkamer en 1/2 gameroom.

BiZi zei:
@ RB:

Maak geen overhaaste beslissingen hé man... Slaap er maar een paar weken over.

Maar moest ge het allemaal verkopen... het zal wel ne stevige zakcent zijn. Maarja, wat gade dan met uw geld doen? :)

Dunno... mijne poef afbetalen? :p
Er zal alleszins nog een tripje naar californië van een week of drie bij zijn dan. En met de rest een dedicated mame pc voor in mijne game hoek die er uiteraard wel nog altijd komt en een kick-ass flatscreen voor de living?
Plannen genoeg hoor :)

BiZi

Legacy Member
sounds good.

laat maar weten als ge alles verkoopt :) Ik check effe bij de bank voor mogelijke lening! :)

biotek

Legacy Member
i'll buy that for a dollar :p

grapjen, zal waarschijnlijk onbetaalbaar zijn

vidiot

Legacy Member
red Bulleke zei:
Glimlach en of ergernis (ik weet het zelf nog niet goed):
Vandaag overleg gehad met de aannemer. Door een structureel probleem in huis (draagkrachten en belastingen op houten vloeren), zal de voorziene locatie niet gebruikt kunnen worden als gameroom. 't Is echter de enige plaats in huis die deels nog vrij is.

Tot zolang er geen duidelijkheid is over een eventueel alternatief (bv aanbouw in de tuin), las ik een algemene en verplichte aankoopstop in qua retro games. Ik weet echter niet of ik al die ellende nog over heb voor mijn collectie dus het issue verkopen of niet begint weer enorm hard te spelen.

Ik begin me trouwens af te vragen of ik me niet voor een stuk opgelucht zou voelen mocht de hele boel de deur uit gaan. Choices...

Dat is typisch voor verzamelaars die bouwen, aan kinderen beginnen etc.
Er komen andere prioriteiten, vooral kwa ruimte en financieel. Ik ken dat gevoel, en samen met mij vele verzamelaars, ook op dit forum.

Kan je niet beginnen met een serieuze filter op je collectie te zetten? Verkoop alles wat je niet echt boeit (ook al boeit wss het meeste, maar wees nuchter ;)). Dat filteren heb ik ook gedaan, en dat lucht al een heel pak op. De kleine maar fijne en persoonlijke collectie die je dan overhoud kan je vloer misschien wel aan...
En uiteindelijk...het leven is ook te dragen zonder een verzameling.

Less is more!


ps: maar ik heb de indruk dat je besluit al redelijk vaststaat, mits je al plannen maakt hoe het geld te besteden. ;)

Ingis

Legacy Member
hehe... maar denk er nog maar paar maand over na :p over 6 maand begin ik ook met werken (het studeren steek tegen). Kan ik wat meer geld op tafel leggen dan alleen mijn weekendwerk :p

Ingis

Legacy Member
argh.. te veel mooie dingen en te weinig geld. Aan het denken voor wat beelden te verkopen tot ik ze dan terug op foto zie en dan krijg ik het weer moeilijk om er afstand van te doen :'(

sluysen

Legacy Member
Ik heb hier ondertussen ook al een 150-200games (best dat psx en ps2 niet zoveel plaats neemt :p)
Zolang ik er hier plaats voor heb blijft het wel, maar eens ik mijn eigen huis/... heb, dan zou er misschien ook wel eens een schifting kunnen gebeuren.

Zowiezo zou ik niet alles kunnen verkopen. Al zijn het maar enkele console's, wat singeplayer games en wat multiplayers fzo...

bossi

Legacy Member
ebay ergernis

ik koop 3 g&w relatief goedkoop staat overal bij gecombineerde zending mogelijk

normaal was het 38 verzending , nu 32 dollar wauw :s

PHOBIAS

Legacy Member
Kent iemand een goede eBay sniper voor mac?
Heb een paar dingen die ik in de gaten houd.

red Bulleke

Legacy Member
Heb vandaag een laatste update van mijn oude gedateerde html site. Met laatste update bedoel ik minstens voor zeer lange tijd.
Ik moet eerlijk bekennen: nu afklokken op 2540 games bezorgde me tegelijkertijd een glimlach en een gevoel van bezorgdheid. Ik weet niet of ik dit nog als waanzinnig of reeds als krankzinnig moet zien. Ik denk dat een lange time-out absoluut geen slechte zaak zal zijn in dat opzicht

Yuri

Legacy Member
red Bulleke zei:
Heb vandaag een laatste update van mijn oude gedateerde html site. Met laatste update bedoel ik minstens voor zeer lange tijd.
Ik moet eerlijk bekennen: nu afklokken op 2540 games bezorgde me een tegelijkertijd een glimlach en een gevoel van bezorgdheid. Ik weet niet of ik dit nog als waanzinnig of reeds als krankzinnig moet zien. Ik denk dat een lange time-out absoluut geen slechte zaak zal zijn in dat opzicht

Ken het gevoel. Ik heb nog lang niet zoveel als jij qua aantal, maar toch begint dat gevoel langzamer toe te nemen. Afwachten...

s_kaiba

Legacy Member
Feel good moment.

NA 3 weken zagen en klagen heb ik toch al een mailtje van kiala gekregen dat mijn pakketje aangemaakt is.
Dacht dat ik niks meer ging zien van die persoon dus er is terug hoop :)

Den_Hidde

Legacy Member
Aaah 2dehands verkopers, ze reageren zoooo traag menheer! gezou bijna pijzen dat ze niet willen verkopen. :) en straks is het februari en dat is een pauze maand voor mij dan koop ik niks meer << ik zou dat beter in mijn mails zetten mssn reageren ze dan wa rapper :).
Achja, geen goeie deal om dit seizoen mee af te sluiten spijtig

KillingRaptor

Legacy Member
Glimlach: volgens mij heb ik dat reset probleem van mijn Dreamcast weten te fixen. Een uur SoulCalibur zitten spelen zonder enige problemen, vroeger had ik al prijs na een kwartier ofzo. :p

PHOBIAS

Legacy Member
KillingRaptor zei:
Glimlach: volgens mij heb ik dat reset probleem van mijn Dreamcast weten te fixen. Een uur SoulCalibur zitten spelen zonder enige problemen, vroeger had ik al prijs na een kwartier ofzo. :p

Probleem had ik een tijdje geleden ook.
Makkelijk te maken, maar komt ook makkelijk weer terug :p.

KillingRaptor

Legacy Member
Ik lees nochthans overal dat het zeker meer dan een jaar duurt eer het zou kunnen terugkeren.
Maarja, is inderdaad makkelijk te fixen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan