Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

waffel

Legacy Member
Siglemic


Als je vlug bent kan je hem het WR zien halen op Mario 64. Het zal iig heel nipt worden, 5minuten voor 5stars nog.

Ja hij heeft em! Omfg zo spannend, hij stierf nog op het einde.

1:47:10 en WR was 1:47:49

Exasephiroth

Legacy Member
Ik stem voor een voteban-feature op 9lives.
Ik ergerde me al dood aan dit mens & dan heb ik dit gevonden:
https://www.beyondgaming.be/forums
Kzou graag keer een reactie krijgen op hoe zij is 'begonnen met retro games te verzamelen'.
:doh::doh::doh::doh::doh:

s_kaiba

Legacy Member
Net serieuze ergernis achter de rug :(

Er wilt iemand wat ps1 games kopen op 2dehands en we komen overeen voor 15€ exl.
NA de overeenkomst vraagt hij mijn aderes enzo ook omdat hij via overschrijving zou betalen en zo alle gegevens bezit.

Ik stuur alles door en ineens een bericht om te zeggen dat mijn aderes fake is aangezien het op A Deschepper staat.
Dus opgezocht via IP en lette niet op dat dit ook op de vrouw haar naam kan staan zoals bij mijn geval.

Man man zo achterdochtige voor nog geen 20€incl vond ik toch wel wat zonde.
Maar ja nu gelooft hij me na mijn (bijna) vriendelijke reactie ;)

Riki

Legacy Member
Ergernis: GC-games die niet direct met een GC-controller op de Wii opgestart kunnen worden. Eerst moet ge daar met de Wiimote die disc selecteren en die batterijen zijn daarvan natuurlijk altijd plat.

Glimlach: dan maar de GameCube aangesloten ipv de Wii, zo kunnen we meteen ook weer genieten van het coolste startup scherm.

Dustar

Legacy Member
Op de zolder van het ouderlijke huis nog wat magazines teruggevonden:

6630989029_da2cbb48ef.jpg


Allemaal van 1991 - 1992. Lagen ook nog hopen Netwerk en PCGameplay's van eind de jaren '90. Leuk om eens in te bladeren.

vidiot

Legacy Member
Dustar zei:
Op de zolder van het ouderlijke huis nog wat magazines teruggevonden:

6630989029_da2cbb48ef.jpg


Allemaal van 1991 - 1992. Lagen ook nog hopen Netwerk en PCGameplay's van eind de jaren '90. Leuk om eens in te bladeren.

Supershot!
Die C&VGs heb ik ook, leuke herinneringen. En maf 20 jaar later merken dat er toen nog anderen dat kochten :). En die Play herken ik ook, één van de eerste die heel goedkoop waren.
Nice!

Dustar

Legacy Member
vidiot zei:
Supershot!
Die C&VGs heb ik ook, leuke herinneringen. En maf 20 jaar later merken dat er toen nog anderen dat kochten :). En die Play herken ik ook, één van de eerste die heel goedkoop waren.
Nice!

Ik heb ze ook maar gekregen hoor, moet ergens in 1995 geweest zijn. De tijdschriften waren toen al 3 - 4 jaar oud. Ik was al bang dat ik ze kwijt was, 't was dus een leuke verrassing ze op die zolder tegen te komen.

Mijn eerste tijdschrift dat ik zelf gekocht heb, was Hoog Spel. Ben daarvan nog op zoek naar de eerste 20 nummers, dan heb ik ze compleet.

red Bulleke

Legacy Member
Dustar zei:
Ik heb ze ook maar gekregen hoor, moet ergens in 1995 geweest zijn. De tijdschriften waren toen al 3 - 4 jaar oud. Ik was al bang dat ik ze kwijt was, 't was dus een leuke verrassing ze op die zolder tegen te komen.

Mijn eerste tijdschrift dat ik zelf gekocht heb, was Hoog Spel. Ben daarvan nog op zoek naar de eerste 20 nummers, dan heb ik ze compleet.

Oh my... ik heb zelf een ontzettende zwak voor oude video game magazines. Heb er zelf een kleine 600 en hoewel ik ze vaak digitaal tegenkom op het net, kan ik me niet ontdoen van de papieren versie. Van C&VG heb ik er echter absoluut niet genoeg :-) Mocht je ooit verkoop overwegen...

Dustar

Legacy Member
red Bulleke zei:
Oh my... ik heb zelf een ontzettende zwak voor oude video game magazines. Heb er zelf een kleine 600 en hoewel ik ze vaak digitaal tegenkom op het net, kan ik me niet ontdoen van de papieren versie. Van C&VG heb ik er echter absoluut niet genoeg :-) Mocht je ooit verkoop overwegen...

Ik zie ze mezelf ook niet snel wegdoen; had me al een bult voor de kop geslagen toen ik dacht dat ik ze kwijt was.
Heb je ook Hoog Spel magazines? Hiervan heb ik er wel enkele dubbel.

Nirron

Legacy Member
Sommige Ebay verkopers kunnen toch zo idioot doen met de verzending.

Ik had bij iemand 10 SNES spelletjes "gewonnen" met het gedacht om veel verzendingskosten te besparen en wat leuke titels erbij.
Alles prima tot ik het totaal aanvroeg via Ebay waar het bleek dat ik dus $32 shipping moest betalen waar ik dus totaal niet met akkoord ging.

Zijn redeneren als het volgende.. $5 voor het eerste spel en $3 erbij voor elk extra spel..
Na wat discussiëren stelde hij voor "omdat ik er zoveel had gekocht" het naar $2 per extra spel te rekenen.

Wat dus op $23 komt, maar dat is nog altijd zeker $5 boven de normale verzending.

Uitgerekend is het nog goedkoop want per spel betaal ik dan €3.5 (met verzendingskosten bijgeteld).
Ik had graag nog wat games gekocht van hem maar als hij dan nog eens $2-$3 extra rekent per spel..

Misschien is het omdat ik een paar games die ik van hem heb gewonnen voor $0,99 gegaan zijn..

Mag je eigenlijk wel een flat fee rekenen die duurder is dan de normale shipping & handeling?
Hij had er trouwens ook niets van vermeld in zijn veilingen..

De veilingen die hij nu post hebben allemaal de disclaimer "I will not combine shipping for games that start at $0.99".. LOL :naughty:

Waarschijnlijk betaal ik wel gewoon voor die 10 games om er vanaf te zijn, maar vind het toch geen leuke manier van handelen..

space79

Legacy Member
Bij mijn weten, mag hij aanrekenen hoeveel hij wil...de doos om te verzenden kost €3 het papier wat ik erin doe heeft mij een krant gekost, verplaatsingskosten tot aan de post en tot slot de verzending zelf :p
Best altijd eerst vragen wat je bij gecombineerde verzending zou moeten betalen.

red Bulleke

Legacy Member
Dustar zei:
Ik zie ze mezelf ook niet snel wegdoen; had me al een bult voor de kop geslagen toen ik dacht dat ik ze kwijt was.
Heb je ook Hoog Spel magazines? Hiervan heb ik er wel enkele dubbel.

Van Hoogspel heb ik maar 4 nrs, nl 10, 35, 41, 50.
Ik ben altijd meer een aanhanger geweest van Engelstalige en Franstalige mags.

ironhorn

Legacy Member
ergernis: iemand verkoopt een psx op kapaza met een aantal spellen bij, vraag om een lijstje (of foto) van de titels, krijg als respons: "Komt kijken ben het moe van elke keer da lijstje te melden"

ffs, copy paste het dan gewoon of zet het van in het begin al bij de advertentie :rolleyes:

sluysen

Legacy Member
Dagje shoppen in Gent (met het idee om naar Gameswap ook te gaan)

Doe eerst alle kledijstuff enzo om in het terug keren naar de Gameswap et gaan.
Kom daar toe, het is dicht.
Geen probleem dat die mens op congé is, maar zet het dan FFS op de website ook eh :doh:

Kon ik evengoed in Brugge achter kleren geweest zijn...

Btw iemand die weet hoe het zit met games die je via z'n site koopt? Ik heb er nu 2 "gekocht" maar 1tje is al van begin december geleden. Credits zijn al van m'n bedrag gegaan maar ik heb het spel natuurlijk nog niet (ging dat nu doen maar was dus niet open) Iemand een idee of hij ze voor een lange tijd aan de kant legt?

Dennoman

Legacy Member
ironhorn zei:
ergernis: iemand verkoopt een psx op kapaza met een aantal spellen bij, vraag om een lijstje (of foto) van de titels, krijg als respons: "Komt kijken ben het moe van elke keer da lijstje te melden"

ffs, copy paste het dan gewoon of zet het van in het begin al bij de advertentie :rolleyes:
Hatelijk als verkopers te lui zijn om een lijstje te maken.

Dustar

Legacy Member
red Bulleke zei:
Van Hoogspel heb ik maar 4 nrs, nl 10, 35, 41, 50.
Ik ben altijd meer een aanhanger geweest van Engelstalige en Franstalige mags.

Mijn Frans is niet goed genoeg voor zo magazines te lezen. Heb er wel een paar Duitse tussen zitten.
Vandaag trouwens nog eens gaan kijken bij pa, in de kelder deze keer. Daar staan dus nog dozen met tijdschriften, zag toch al PC Gameplay liggen. Binnenkort ook eens gaan terughalen en bekijken wat er nu allemaal in zit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan