Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dustar

Legacy Member
Claudio VO zei:
tjah , was niet makkelijk . maar maakte voor mezelf de conclusie ; dat ik géén mass verzamelaar wilde worden. only the good stuff blijft hangen .

en ook al staat m'n dreamcast maar weing aan voor het moment ; dat is een icoon dat ik toch wel wil behouden.
Gun-games zijn ook een obsessie zeg maar . enkel de nieuwe Tv modellen gooien roet in het eten....damned !

mocht ik plaats hebben om alles te plaatsen ( kamer bvb. ) dan zou ik ook een rommelverzamelaar geworden zijn :p

En nu de hamvraag; speel je vaak oudere spellen? ;-)
Ik had met m'n 8bit spellen het na een halfuurtje dikwijls wel gezien, terwijl ik nu soms tot een gat in de nacht kan spelen ( just like in the good 'o times ;-) ).

Claudio VO

Legacy Member
Dustar zei:
En nu de hamvraag; speel je vaak oudere spellen? ;-)
Ik had met m'n 8bit spellen het na een halfuurtje dikwijls wel gezien, terwijl ik nu soms tot een gat in de nacht kan spelen ( just like in the good 'o times ;-) ).

kheb een aantal Emulators :$ ( alles van Sega tot aan de 32X + SNES ). meestal grijp ik naar titels die ik vroeger ook al speelde .
soms ontdek je wel een "hidden Gem" . de fun is er nog steeds hoor :p . enkel het spelen tot een gat in de nacht is er niet meer bij :p

maar kgeef toe ; de PS3 bold hier meer dan retro ;) en waarom ook niet ? we moeten ook niet in het verleden leven hé . nostalgie koesteren doen we dan weer des te meer.

zo gaat ook de GameboySP ( waar je eigenlijk alles kan op spelen van GB ) hier meermaals per week in gamemodus :D

buzzywuzzy

Legacy Member
Bij mij is het dan weer andersom. Ik heb een PS3, maar speel er quasi nooit op. Voor de nieuwere games heb ik een PC en de retro consoles boeien mij meer dan het gros van de hedendaagse games op de PS3. Zou wel eens kunnen veranderen nu ik een CC heb voor op PSN ;)

buzzywuzzy

Legacy Member
buzzywuzzy zei:
Bij mij is het dan weer andersom. Ik heb een PS3, maar speel er quasi nooit op. Voor de nieuwere games heb ik een PC en de retro consoles boeien mij meer dan het gros van de hedendaagse games op de PS3. Zou wel eens kunnen veranderen nu ik een CC heb voor op PSN ;)
Scratch that. Daytona USA gekocht. Is dat fucking 1 player only... Screw online multiplayer. Als ik wil kassen tegen of met iemand, is het het liefst met iemand die zich in dezelfde kamer bevindt. Mijn vrienden zijn zowieso al geen fervente gamers. Ze spelen af en toe wel eens iets, maar zouden nooit een console of game pc bekostigen. 2 player games zijn dan ideaal.

Zoveel generaties verder en de 2de controller op uw console is blijkbaar nog steeds pure versiering / backup voor als uw 1ste controller platte batterij heeft.
Zonde... Is meteen ook de laatste keer dat ik betaal voor iets wat MAME mij ook kan bieden...

biotek

Legacy Member
geen plaats meer om mijn games en consoles te zetten op mijn kamer , 't wordt dringend tijd voor een eigen huis

junglist_clint

Legacy Member
biotek zei:
geen plaats meer om mijn games en consoles te zetten op mijn kamer , 't wordt dringend tijd voor een eigen huis

:applause: Ik heb hetzelfde probleem!

red Bulleke

Legacy Member
biotek zei:
geen plaats meer om mijn games en consoles te zetten op mijn kamer , 't wordt dringend tijd voor een eigen huis

Koop direct groot genoeg. Ik heb een eigen huis en zal zelf ook te weinig plaats hebben. Ik denk eraan om 25m² aan te bouwen achter mijn huis op termijn, speciaal voor m'n games :p

KillingRaptor

Legacy Member
Voorlopig kan alles hier nog staan, maar 't wordt toch krap voor sommige consoles. :p

Dustar

Legacy Member
In de kelder een oude Atari 1040STf terug gevonden.

Glimlach toen ik -na wat geratel- een groen scherm met icoontjes voorgeschoteld kreeg.

Ergernis toen bleek dat de muis niet meer werkt ( oa balletje weg, maar ook door de rolletjes te scrollen beweegt de cursor niet. ). En ook door op de toetsen te drukken kreeg ik geen beweging op het scherm...
Jammer, leek me wel eens tof om een oude Sierra adventure zoals Police Quest op dat ding te kunnen spelen, met het geluid van ladende diskettes op de achtergrond.

junglist_clint

Legacy Member
ergernis: sinds gisteren ligt mijn rechterarm in de gips. Dat is een paar weken niet gamen :-(

Private Joker

Legacy Member

Ringo

Legacy Member
Ergernis: vandaag ging ik naar de kringloopwinkel en vond er een LP van Bruce Springsteen - Born To Run. Leuk dacht ik dus nam ik die mee zonder naar de prijs te kijken, uiteindelijk liggen ze daar allen op een hoop en tot voor kort allen aan dezelfde prijs (1 Euro). Kom ik dus aan de kassa, kijkt de kassierster en zegt dat het 6 Euro is.

Wat ze zelf nogal duur vind voor een LP dus haalt ze er een verantwoordelijke bij en vraagt of die prijs correct is. Waarop die man zegt dat die prijs klopt want dat ze die hebben opgezocht op het internet.

Ik had veel zin om iets sarcastisch te zeggen maar heb het niet gedaan, uiteindelijk kom ik daar regelmatig, maar toch het is bedroevend. Hopelijk slaat die niet over naar de videospelletjes of ze gaan met serieus wat stock blijven liggen als ik kijk naar de Ebay-prijzen die er de laatste tijden wild over gaan qua BIN-prijzen in België.

s_kaiba

Legacy Member
Een glimlach vandaga in de avondles mijn collectie eens getoond en er zat iemand bij met nog ene boxte Master System in goede staat en heb deze gekregen ;)

Ook nog het spel Tom and Jerry zat erbij.

Ergenis: echt veel te weinig tijd om met de cllectie bezig te zijn.

kristofb

Legacy Member
junglist_clint zei:
ergernis: sinds gisteren ligt mijn rechterarm in de gips. Dat is een paar weken niet gamen :-(

Sukkelaar! I know the feeling, heb zo een paar maand terug ook gezeten..
Veel beterschap! :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan