Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KillingRaptor

Legacy Member
kristofb zei:
Nog iemand die zaterdag ook in z'n eentje naar Facts gaat omdat de vriendin / vrouw ni mee wilt? If so, let me know, dan moet ik daar weer ni zielig alleen rondlopen :p

Ik loop er wel niet alleen, maar je mag gerust bij ons lopen hoor! Zal er wel alleen zijn in het begin, de anderen komen pas later. Vanaf wanneer ben jij er?

Edit:
Even een tip voor de mensen die naar FACTS gaan. Je kan je tickets online kopen en ook in de Free Record Shop. Ik heb zelf de mijne al, echt geen zin om in die wachtrij te gaan staan want die was vorig jaar niet normaal (was er toen als crew van PushStart dus niet meegemaakt maar wel gezien, zondag ben ik er ook weer als crew nu).

Ingis

Legacy Member
kopen de kaarten ook online hier. Die lijn was idd gigantisch. Wij gaan zondag, maar om mijn vriendin niet mee te krijgen naar facts ga ik al heel wa moeite moeten doen.

kristofb

Legacy Member
KillingRaptor zei:
Ik loop er wel niet alleen, maar je mag gerust bij ons lopen hoor! Zal er wel alleen zijn in het begin, de anderen komen pas later. Vanaf wanneer ben jij er?

Edit:
Even een tip voor de mensen die naar FACTS gaan. Je kan je tickets online kopen en ook in de Free Record Shop. Ik heb zelf de mijne al, echt geen zin om in die wachtrij te gaan staan want die was vorig jaar niet normaal (was er toen als crew van PushStart dus niet meegemaakt maar wel gezien, zondag ben ik er ook weer als crew nu).
Ik zal er waarschijnlijk rond 10u - 10:30u zijn. Jij?

Ingis zei:
kopen de kaarten ook online hier. Die lijn was idd gigantisch. Wij gaan zondag, maar om mijn vriendin niet mee te krijgen naar facts ga ik al heel wa moeite moeten doen.

Mja, lichtjes andere situatie bij ons, de vriendin geeft er geen 'hol' om :rofl:

KillingRaptor

Legacy Member
kristofb zei:
Ik zal er waarschijnlijk rond 10u - 10:30u zijn. Jij?

Ook zoiets ja, mijn trein komt om 9:50 toe ofzo in Gent dus valt nog te zien dan wanneer ik een tram heb. Ga jij ook met de trein/tram of met de wagen? Anders kunnen we al afspreken op het station ofzo want elkaar vinden op FACTS zelf wordt lastiger.

kristofb

Legacy Member
Ik kom met de wagen. Anders stuur ik je in PM m'n gsm nummer? En spreken we gewoon af aan den ingang / tramplatform?

KillingRaptor

Legacy Member
kristofb zei:
Ik kom met de wagen. Anders stuur ik je in PM m'n gsm nummer? En spreken we gewoon af aan den ingang / tramplatform?

Kan ook natuurlijk, ik denk dat het tramplatform makkelijker word om elkaar terug te vinden. Toch een pak minder druk dan aan de ingang zelf. :p

kristofb

Legacy Member
KillingRaptor zei:
Kan ook natuurlijk, ik denk dat het tramplatform makkelijker word om elkaar terug te vinden. Toch een pak minder druk dan aan de ingang zelf. :p

Inderdaad ja :)
PM komt eraan!

Den_Hidde

Legacy Member
Ik zal er zaterdag ook rondlopen , I will be the guy that the cops have to drag away from Charisma charpenter :cool:

KillingRaptor

Legacy Member
Den_Hidde zei:
Ik zal er zaterdag ook rondlopen , I will be the guy that the cops have to drag away from Charisma charpenter :cool:

Er moet ook altijd iemand zijn die de boel verpest hé. :D

Den_Hidde

Legacy Member
haha bwoa het valt wel mee, de enige die ik schrik heb aangejaagt was wsl tinkerbel :) zal me wel rustig houden ;)

Dennoman

Legacy Member
Lees ik nu serieus dat de acteur die Draco Malfoy speelde ook komt? Ik wil die al JAREN op zijn rotkop slaan!

hatetn

Legacy Member
het zal tof worden bij de guests. de ene gaan ze bespringen en de andere gaan ze in elkaar slaan.

ik zal vrolijk gaan aanschuiven. het is zowat een wedstrijd om zo dicht mogelijk te staan. zolang je niet na 10 uur aankomt en op de parking van de ikea staat is er imo niet echt een probleem

Exasephiroth

Legacy Member
FFS. Weer zo'n retard 2dehandsverkoper "RonaldoTotti".
Had 3 SNES games te koop, (street race, Mario Kart & ZERO the kamikaze squirrel!!!).

Ik zend hem een mail de dag dat het zoekertje online komt. 2dagen later doe ik een bod (hoogste bieder), gisteren nog eens een mail gestuurd.
vanavond: het zoekertje waarop u heeft geboden werd verwijderd... FUUU


Glimlachje: Na lange tijd eindelijk nog eens een spel gekocht: THPS3 voor PS1. Kheb hem al op PS2 & nu dus ook voor PS1 :p

reactor

Legacy Member
Dennoman zei:
. Ik blijf mezelf berusten in de kick van de jacht op goedkope games, en van zodra retro niet meer goedkoop of op zijn minst aan deftige prijzen te vinden is, stop ik met verzamelen. Gelukkig zijn er nog altijd wat kansen hier en daar.

Mijn gedacht ,het is de jacht int wild die het nog leuk maakt!

Voor de rest ist voor mij kompleet verneukt mee al die geldwolven! :(

RSCA_NIELS

Legacy Member
glimlach :
morgen de zetel in mijn gameroom plaatsen. mss dan is een fotoke of video van de hele room plaatsen.

BiZi

Legacy Member
kristofb zei:
Nog iemand die zaterdag ook in z'n eentje naar Facts gaat omdat de vriendin / vrouw ni mee wilt? If so, let me know, dan moet ik daar weer ni zielig alleen rondlopen :p

Hi Kristof, ik kom zaterdag ook af met ne makker, dus zal u daar wel ergens tegen het lijf lopen.

PS: Please do not touch my he-man stuff :)

BiZi

Legacy Member
Dennoman zei:
Retro is door de terminale ziekte die opkopers heet inderdaad gewoon big business geworden. Prijzen van min of meer zeldzame games schieten de laatste jaren echt enorm de hoogte in, een trend die eigenlijk nooit gezien is. Vergelijk de huidige prijzen op de tweedehandsmarkt met amper 5 jaar geleden en de kloof is al schokkend. Ik zie games die ik wel grappig zou vinden in mijn collectie echt gaan voor belachelijke prijzen. Een goed voorbeeld daarvan is uiteraard ClayFighter: Sculptor's Cut. Ik heb voor ongeveer 100 dollar nog een CIB bij elkaar kunnen sprokkelen, maar als ik zie dat er recent nog op eBay eentje is gegaan voor maar liefst 560 dollar... wordt een mens toch even stil van. Zelfs voor losse carts blijft men pertinent meer dan 60 dollar vragen en er zijn dan nog idioten die dat kopen ook. Oké, de game is zeldzaam, maar niet ZO zeldzaam, zeker niet cart only. Puur kunstmatig opdrijven van de prijzen door opkopers die de exemplaren voor zichzelf houden en dan vragen wat ze maar willen. Veel mensen die slecht in de zin hebben om een duit bij te verdienen.

Kijk naar Zelda's Adventure op CD-i, de enige game die boven die andere poel van zeldzame games (waaronder de andere twee Zelda games en het complete Mad Dog McCree-pakket met pistool) uitsteekt. Een normale prijs tot voor een jaartje geleden was 75-80 euro voor die game. Nu tellen ze met de glimlach al 150 ervoor neer en vragen tot 300 euro op eBay. Dat is toch gewoon geschift mannekes.

Soit, zolang er zotten zijn die bereid zijn om handenvol geld uit te geven aan retrogames volgens die twisted logica van nieuwe marktprijzen, gaat dat natuurlijk niet stoppen. Ik blijf mezelf berusten in de kick van de jacht op goedkope games, en van zodra retro niet meer goedkoop of op zijn minst aan deftige prijzen te vinden is, stop ik met verzamelen. Gelukkig zijn er nog altijd wat kansen hier en daar.

Als ik terugdenk aan mijn eerste rommelmarktjes... man man... Toen had je voor 50 euro nog een koffer vol. Ooit zelfs eens een medewerker van SEGA tegengekomen die zijn proto's weg deed voor een appel en een ei. Dat zijn zaken dat gij bijna nooit meer zult tegenkomen. (hoewel, ik zie dat ze hier voor 8 euro 2 SW Competition carts kunnen scoren... :) )

Anyway, in mijn geval kan ik de huidige markt alleen maar toejuichen. Mijn collectie wordt precies waardevoller met de dag. Zie bvb naar boxed NES games... 5a10 jaar geleden vroegen ze in Super Dragon Toys 15 euro voor een MINT SMB3... wij verklaarden hen zot. Nu zie ik ze verkopen aan 30 euro op ebay...

Voor startende collectors is het uiteraard minder leuk :)

kristofb

Legacy Member
BiZi zei:
Hi Kristof, ik kom zaterdag ook af met ne makker, dus zal u daar wel ergens tegen het lijf lopen.

PS: Please do not touch my he-man stuff :)

Ik moet misschien wel al je aankopen mee helpen dragen daar? :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan