Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

m62power

Legacy Member
:D Ralphie die al 2 dagen bijna full continu advertentie's op 2dehands en kapaza zit te plaatsen. Eerste 5 pagina's is bijna allemaal van hem. :p

BiZi

Legacy Member
OMFG !!!!
Net confirmatie gekregen dat Edward Furlong (T2/American History X) op FACTS zal aanwezig zijn.

Eddie was vroeger mijnen held!!!

Anyway, no clue wat ik gaan laten signeren... Mss mijn sealed T2 NES Game !?

Bamboebahr

Legacy Member
BiZi zei:
OMFG !!!!
Net confirmatie gekregen dat Edward Furlong (T2/American History X) op FACTS zal aanwezig zijn.

Eddie was vroeger mijnen held!!!

Anyway, no clue wat ik gaan laten signeren... Mss mijn sealed T2 NES Game !?

Ik zal ook op FACTS aanwezig zijn, ik signeer wel je voorhoofd met een of ander geslachtsdeel XD

KillingRaptor

Legacy Member
BiZi zei:
OMFG !!!!
Net confirmatie gekregen dat Edward Furlong (T2/American History X) op FACTS zal aanwezig zijn.

Eddie was vroeger mijnen held!!!

Anyway, no clue wat ik gaan laten signeren... Mss mijn sealed T2 NES Game !?

Is dat niet wat moeilijk om te signeren op het plastic van een sealed game?

Ben overigens ook op FACTS aanwezig, al enkele jaren vaste klant daarzo!

EDIT:
Snap! Dinay Meyer ook. Starship Troopers owned!

Ingis

Legacy Member
wij zullen er ook zijn, wel de zondag, zaterdag wederom werken (om de zondag te kunnen betalen :d)

Ingis

Legacy Member
hog ... hoop paar mooie artbooks, een blue link van first4figures en gewoon wat rondkijken. Niet echt iets groot. Voorlopig wat teleurgesteld in sideshow waardoor mijn temper naar hun beelden serieus gedaald is. Denk mss de ghostbusters bishoujo van koto voor een mooie prijs te zoeken. Gij iets op het oog ?

KillingRaptor

Legacy Member
Wat ik ga proberen te zoeken op FACTS:
- T-shirts van oude cartoons of retrogames
- Game soundtracks
- Ook eens zien tussen de artboeken (vooral die van Okami aan het zoeken)
- DVD's / Blu-rays die ik nog zoek en die je enkel op FACTS gaat vinden blijkbaar (films zoals de Japanse Godzilla's en Inframan enzo)
- Kijken of er geen leuke gashapon van gamepersonages te vinden zijn

En natuurlijk ga ik weer een shitload aan foto's maken ook. :p

BiZi

Legacy Member
Yes, quite a lot to be honest.

Grotere items: (mits de prijs meevalt)
*PF Rocketeer
*PF Morrigan (if possible Exclusive)
*Enterbay T-800
*Hot Toys Superman (moest die al te vinden zijn)
*...

Kleinere items:
SOTA Street Fighter Figs
Resaurus Street Fighter Figs
NECA Street Fighter Figs

Vintage Stuff:
*Thundercats / He-Man / Ghostbusters / Turtles stuff

Bamboebahr

Legacy Member
ik zoek vooral posters om m'n kot wat op te fleuren :)

Daarnaast nog wat stuff van Darkstalkers, of gewoon algemene coole gadgets ^^

profsteenmarter

Legacy Member
Gisteren een mailke gedaan naar nintendo over m'n zelda probleem, kreeg deze morgen een mailke terug:
Beste,

U zal eerstdaags een NL sleeve en handleiding van dit spel via de post ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

[email protected]

Heb hem ook gevraagd of er kosten aan waren en hij stuurde droog ''neen'' terug
hopen dat ik ook werkelijk ene krijg toegestuurt :D

Thx voor de tip killingraptor!

KillingRaptor

Legacy Member
profsteenmarter zei:
Gisteren een mailke gedaan naar nintendo over m'n zelda probleem, kreeg deze morgen een mailke terug:
Beste,

U zal eerstdaags een NL sleeve en handleiding van dit spel via de post ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

[email protected]

Heb hem ook gevraagd of er kosten aan waren en hij stuurde droog ''neen'' terug
hopen dat ik ook werkelijk ene krijg toegestuurt :D

Thx voor de tip killingraptor!

Nice hoor! Ik zeg altijd maar 'wie niet waagt niet wint' bij dergelijke zaken, en jij hebt dus gewonnen. :D

profsteenmarter

Legacy Member
het verwonderde mij vooral omdat ik nog had gezegd dat ik het spel 2dehands had gekocht :) maarja heel mooi meegenomen!

Exasephiroth

Legacy Member
Zware ergernis:

De compleet verzadigde retrogames-markt. Ik kan begrijpen als de vraag hoger is dan het aanbod, dat de prijzen stijgen (alhoewel ik er zeker van ben dat die vraag zwaar gemanipuleerd wordt).
Waar ik wel niet tegen kan, is dat er gewoon geen aanbod bijkomt. Oké het gaat over items van soms 25jaar oud, maar hier zijn het dezelfde opkopers/verzamelaars die items te koop aanbieden & dan nog is het aanbod heel klein. Ivm het buitenland waar nog dagelijks 'nieuwe mensen' dergelijke zaken aanbieden & doen...
Pfft

kristofb

Legacy Member
Nog iemand die zaterdag ook in z'n eentje naar Facts gaat omdat de vriendin / vrouw ni mee wilt? If so, let me know, dan moet ik daar weer ni zielig alleen rondlopen :p

junglist_clint

Legacy Member
nah ik ga zelf passen :). Niet echt iets voor mij, buiten Clint die komt is er niet echt iets boeiends te zien :D

Dennoman

Legacy Member
Retro is door de terminale ziekte die opkopers heet inderdaad gewoon big business geworden. Prijzen van min of meer zeldzame games schieten de laatste jaren echt enorm de hoogte in, een trend die eigenlijk nooit gezien is. Vergelijk de huidige prijzen op de tweedehandsmarkt met amper 5 jaar geleden en de kloof is al schokkend. Ik zie games die ik wel grappig zou vinden in mijn collectie echt gaan voor belachelijke prijzen. Een goed voorbeeld daarvan is uiteraard ClayFighter: Sculptor's Cut. Ik heb voor ongeveer 100 dollar nog een CIB bij elkaar kunnen sprokkelen, maar als ik zie dat er recent nog op eBay eentje is gegaan voor maar liefst 560 dollar... wordt een mens toch even stil van. Zelfs voor losse carts blijft men pertinent meer dan 60 dollar vragen en er zijn dan nog idioten die dat kopen ook. Oké, de game is zeldzaam, maar niet ZO zeldzaam, zeker niet cart only. Puur kunstmatig opdrijven van de prijzen door opkopers die de exemplaren voor zichzelf houden en dan vragen wat ze maar willen. Veel mensen die slecht in de zin hebben om een duit bij te verdienen.

Kijk naar Zelda's Adventure op CD-i, de enige game die boven die andere poel van zeldzame games (waaronder de andere twee Zelda games en het complete Mad Dog McCree-pakket met pistool) uitsteekt. Een normale prijs tot voor een jaartje geleden was 75-80 euro voor die game. Nu tellen ze met de glimlach al 150 ervoor neer en vragen tot 300 euro op eBay. Dat is toch gewoon geschift mannekes.

Soit, zolang er zotten zijn die bereid zijn om handenvol geld uit te geven aan retrogames volgens die twisted logica van nieuwe marktprijzen, gaat dat natuurlijk niet stoppen. Ik blijf mezelf berusten in de kick van de jacht op goedkope games, en van zodra retro niet meer goedkoop of op zijn minst aan deftige prijzen te vinden is, stop ik met verzamelen. Gelukkig zijn er nog altijd wat kansen hier en daar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan