Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KillingRaptor

Legacy Member
Ik sluit me aan bij red Bulleke, ik erger me dan ook totaal niet aan opkopers op rommelmarkten ofzo (koop ik er zelfs nog regelmatig stuff bij ook) en dus ook niet aan mensen die soms eens dingen kopen hier om het dan weer te verkopen. Heb al die posts gelezen en tjah, ga me er niet mee bemoeien want mij maakt het niet uit of Kryptex nu dingen koopt om te verkopen of niet. Er gaan vast ook aardig wat dingen in zijn eigen collectie!

FoO

Legacy Member
Ik sluit mij er ook compleet bij aan. Moest ik 35 keer Metal Gear Solid hebben, en het nadien nog zou zien liggen voor 2 euro zou ik het nog kopen ze :p
Alsof niet iedereen dat zou doen :s
Ook al is het niet "zoals een echte retroverzamelaar".
Zeuren jullie dan ook over antiekopkopers als ze uwen brol komen ophalen? Of is de vraag naar pokémonspellen gewoon gestegen?

En wie zich afvraagt waarom mensen games sealed laten, voor mij is dat puur voor de emotionele waarde. Ik wil sommige games in originele staat bijhouden. Als ik ze wil spelen koop ik een used copy.
Een postzegelverzamelaar gebruikt zijn 80 jaar oude ongestempelde postzegel ook niet (bij wijze van spreken)..

Ringo

Legacy Member
Heb ik ergens iets gezegd dat ik jaloers ben op Kryptex? Nee, ik heb het gewoon gehad met die persoon. Kan mij het wat schelen dat hij al dan niet een opkoper is, ik hekel me gewoon aan zijn arrogantie, zijn gedrag dat flames uitlokt...

Psyt3k

Legacy Member
FoO zei:
Ik
Een postzegelverzamelaar gebruikt zijn 80 jaar oude ongestempelde postzegel ook niet (bij wijze van spreken)..

Ja, want dan is die die in één keer kwijt. Een sealed game open doen, netjes in je kast zetten en af en toe eens de cart of cd ervan in je console steken zal bijna niks veranderen aan de staat er van, op een enkel krasje na dan misschien.

Maar ik snap wel de kick van een sealed game te hebben hoor, gewoon wetende dat die zeldzamer is en dat mensen veel moeite moeten doen om die in huis te hebben enzo. Maar ik doe er nie aan mee. Voor mij staat het gamen zelf op de eerste plaats ;)

die VGA rating vind ik dan wel absurd. Iets opsturen, risico lopen dat het beschadigd raakt, zodat anderen er iets aan kunnen verdienen, en het in een zakje stoppen zodat ge het nooit meer kunt gebruiken. Hmm :)

JimmyPatterson

Legacy Member
FoO zei:
Ik sluit mij er ook compleet bij aan. Moest ik 35 keer Metal Gear Solid hebben, en het nadien nog zou zien liggen voor 2 euro zou ik het nog kopen ze :p
Alsof niet iedereen dat zou doen :s
Ook al is het niet "zoals een echte retroverzamelaar".
Zeuren jullie dan ook over antiekopkopers als ze uwen brol komen ophalen? Of is de vraag naar pokémonspellen gewoon gestegen?

En wie zich afvraagt waarom mensen games sealed laten, voor mij is dat puur voor de emotionele waarde. Ik wil sommige games in originele staat bijhouden. Als ik ze wil spelen koop ik een used copy.
Een postzegelverzamelaar gebruikt zijn 80 jaar oude ongestempelde postzegel ook niet (bij wijze van spreken)..


Ik koop geen game die ik al heb?:p Tenzij in een groot lot als de verkoper niks appart wilt verkopen:) Ik besteed het meeste van mijn tijd aan het spelen van die oude games niet aan het aan en verkopen ervan. En wat mij stoort aan Kryptex (en aan opkopers in het algemeen) is dat ze het vaak aankopen voor een vrij degelijke prijs (dus ook een goeie prijs voor wie die console/dat spel nog NIET heeft) en dan proberen te verkopen met een belachelijke winstmarge waardoor het niet meer interessant is voor de rest van de wereld (tenzij je geld schijt off course).


Just my two cents

sluysen

Legacy Member
Blij dat toch nog mensen hetzelfde denken..

Het kan mij ook weinig schelen dat hij aan en verkoopt, maar de grote aantallen van sommige dingen, daar stel ik me vragen bij (en de prijs die wss navenant zal zijn, ik denk niet dat hij ze voor dezelfde prijs terug zal verkopen, er zal wel iets bij komen). Als ik iets zie wat ik al heb en het is cheap, zal ik het ofwel meenemen om eigen exemplaar te vervangen/verbeteren, het aan een fellow verzamelaar proberen verkopen voor een schappelijke prijs of het gewoon laten liggen voor andere retrogangers op de rommelmarkt (met het risico dat het dan bij een opkoper eindigt)

Met sealed games verzamelen heb ik ook geen probleem (ik heb er ook enkele big box pc games die ik sealed gekocht heb, weliswaar maar voor 1 of 2€ maar toch), maar ik kan moeilijk geloven dat je x aantal keer dezelfde sealed game hebt, en er dan geen aantal van terug door verkoopt..

en zoals ringo zegt, ik erger me eerder aan zijn gedrag en reactie's dan zijn handelingen.

Ik weet ook wel dat er veel naar z'n eigen collectie gaat, die ongetwijfeld vol zit met mooie stukken.

JimmyPatterson

Legacy Member
Ergernis: Xbox die het begeven heeft:(
Was een release Xbox en na al die jaren trouwe dienst heeft hij het nu definitief begeven =/

Nu op zoek gaan naar een goedkope vervanger:)

Private Joker

Legacy Member
Thanks, had dat geprobeerd, maar kreeg wit vlak ipv video in m'n eigen post.

Kryptex

Legacy Member
Je weet niet wat ik wel of niet verkoop, dus daar kan je jezelf vragen over gaan stellen maar dat is simpelweg speculatie. Als ik de waarheid vertel geloven jullie het toch niet, dus maakt niet uit boys :)

Ik ben de enigste die weet wat er echt gebeurt, dus maak je liever zorgen om jezelf :]

Al koop ik 1000x killer instinct, ik vind het alleen maar lachen dat jullie je daar druk om maken lol.

JimmyPatterson

Legacy Member
kristofb zei:
Infractions zijn onderweg. Jullie waren gewaarschuwd.


In de glimlach & ergernis thread mogen we toch onze ergernissen posten?:)
Dat is niet echt een infra waard imo.
In het laaste aankoop topic is dat off topic, hier niet so?

RSCA_NIELS

Legacy Member
idd,
de mensen die hier in deze thread nog hebben gepost NA kristofb zijn waarschuwing hebben dit naar mijn mening toch op een beschaafde manier gedaan en gewoon uitgelegd wat hun standpunt is tov opkopers en het gedrag van bepaalde personen ...

infractions whut ?

kristofb

Legacy Member
JimmyPatterson & RSCA_NIELS: Hebben jullie infracions gekregen? Nee. Waar doen jullie dan momenteel nog moeilijk over?

De personen van wie ik vind dat ze de infractions verdient hebben, hebben ze gekregen, en hebben hier ondertussen ook verdere uitleg rond gehad.

Laten we het nu terug over Retro gaming hebben aub? ;)

KillingRaptor

Legacy Member
Inderdaad, weer lekker over retro gaming babbelen. :)

Mijn glimlach vandaag is dat ik warempel een GameCube game heb gevonden in de Game Mania die ik eigenlijk al een tijdje zocht maar nog nooit was tegengekomen (zelfs niet toen de GameCube nog nieuw was...), en dat voor maar €6. Post hem zo meteen in laatste aankopen topic!

Ringo

Legacy Member
Glimlach van de dag: Infraction gekregen... Terecht, niet terecht,...maakt me eigenlijk niet veel uit, ik ben al blij dat de retro-moderator zijn "werk" serieus neemt :)

JimmyPatterson

Legacy Member
kristofb zei:
JimmyPatterson & RSCA_NIELS: Hebben jullie infracions gekregen? Nee. Waar doen jullie dan momenteel nog moeilijk over?

De personen van wie ik vind dat ze de infractions verdient hebben, hebben ze gekregen, en hebben hier ondertussen ook verdere uitleg rond gehad.

Laten we het nu terug over Retro gaming hebben aub? ;)


Dus we mogen enkel 'moeilijk doen' als we daar zelf last van ondervinden?
Ik zei trouwens gewoon dat infractions uitdelen in dit topic een beetje erover is; in het laatste aankoop gedeelte is dat meer begrijpelijk:)

Met het verkeerde been uit bed gestapt?

Claudio VO

Legacy Member
Ringo toch ! Krapuul :p

laten we met z'n allen doen wat we het best kunnen ;)

iemand zin in another highscore battle ?
vereiste :

zo open mogelijk voor iederéén :)

kristofb

Legacy Member
JimmyPatterson zei:
Dus we mogen enkel 'moeilijk doen' als we daar zelf last van ondervinden?
Ik zei trouwens gewoon dat infractions uitdelen in dit topic een beetje erover is; in het laatste aankoop gedeelte is dat meer begrijpelijk:)

Met het verkeerde been uit bed gestapt?

Het maakt niet uit waar ik die infractions uitdeel. Het heeft geen zin om een ander topic te zoeken om een bepaalde discussie verder te zetten in de hoop dat je daar dan geen infractions voor kan krijgen.

En nee, ben helemaal niet met het verkeerde been uit het bed gestapt, heb héél goed geslapen zelfs. Waar ik wel een probleem mee heb, is dat sommige mensen niet van ophouden weten. Iedereen heeft z'n zegje kunnen doen, we hebben allemaal ons hart weer eens wat kunnen luchten, maar nu is het tijd om weer verder te gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan