Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hatetn

Legacy Member
Ingis zei:
als het pakket uit een bepaald gebied uit engeland moet komen kunde wel douanekosten hebben... dat heeft iemand van 9lives mij toch wijsgemaakt :p



Het vrije verkeer van goederen is één van de vrijheden van de interne markt van de Europese Unie. Sinds januari 1993 zijn de controles met betrekking tot het verkeer van goederen binnen de interne markt afgeschaft en vormt de Unie één enkel grondgebied zonder grenzen.
De afschaffing van de douanerechten begunstigt het intracommunautaire handelsverkeer, dat goed is voor een groot deel van de totale invoer of uitvoer van de lidstaten.
Op grond van de artikelen 28 en 29 van het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap zijn invoer- en uitvoerbeperkingen tussen alle lidstaten verboden. In geval van risico voor de volksgezondheid of het milieu kunnen de lidstaten het vrije verkeer van goederen evenwel aan banden leggen.


UK zit binnen de EU dus BS.

kaythar

Legacy Member
:cry: Even geleden is mijn kater aangereden door een auto en heb ik die een paar dagen nadien moeten laten inslapen.

:) Na even treuren vandaag besloten om terug een nieuw kitten in huis te nemen. Mijn rosse kater noemde Musti. Ik was een korte naam aan het zoeken die terug op -i eindigde. Plotseling kreeg ik een ingeving: TOMBI.
Het hoofdpersonnage in één van mijn favoriete PS1 games. De naam heb ik al, nu nog de nieuwe poes.

Nirron

Legacy Member
Bruno001 zei:
In Blankenberge is hij van de markt gevlogen onder politiebevel :rofl:
Zijn gezicht was epic :bow:

Lol. Had dan iemand de politie voor hem opgebeld of gebeurt dit puur wanneer ze controle doen?

sike2

Legacy Member
hatetn zei:
Het vrije verkeer van goederen is één van de vrijheden van de interne markt van de Europese Unie. Sinds januari 1993 zijn de controles met betrekking tot het verkeer van goederen binnen de interne markt afgeschaft en vormt de Unie één enkel grondgebied zonder grenzen.
De afschaffing van de douanerechten begunstigt het intracommunautaire handelsverkeer, dat goed is voor een groot deel van de totale invoer of uitvoer van de lidstaten.
Op grond van de artikelen 28 en 29 van het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap zijn invoer- en uitvoerbeperkingen tussen alle lidstaten verboden. In geval van risico voor de volksgezondheid of het milieu kunnen de lidstaten het vrije verkeer van goederen evenwel aan banden leggen.


UK zit binnen de EU dus BS.

De Kanaaleilanden en het eiland Man behoren staatsrechtelijk niet tot het Verenigd Koninkrijk. Games van daaruit verzonden zijn dus wel degelijk onderhevig aan importtaksen... play en thehut verzonden vroeger soms van daar... :naughty:

Dennoman

Legacy Member
hatetn zei:
UK zit binnen de EU dus BS.
Ik denk dat Ingis de Britse kroondomeinen bedoelt (Kanaaleilanden, Gibraltar, ...). Die vallen zogezegd onder het Britse vorstendom, maar worden niet erkend onder het Verdrag van Schengen. Vandaar dat pakjes van Play.com, die worden verzonden van op het eiland Jersey - een kanaaleiland - onderhevig kunnen zijn aan douane.

Van douane binnen de EU (incl. echt UK "vasteland") heb ik nog nooit gehoord.

Edit FFFFUUU Sike

s_kaiba

Legacy Member
Daarnet toch effe gelachen op de rommelmarkt.

Stond daar dus ene master system compleet inorde in doos enzo (zie laatste aankoop)
Als ik achter de prijs vraagde zei em 15€ ik proberen voor 10€ en we kwamen dus op ene deal voor 12€.

Erna zei em kijk ga eerlijk zijn ik wou er eigelijk 20€ voor, maar er komt hier steeds zo ne vreemdeling (hij zei het iets mindre beleefd) en die blijft maar afbieden en zou het totaal niet laten aan diene gast.

Erna zegt em je kan het hem gerust vragen, want diene gast staat naast u :)
Ik keek en diene zat niet echt gelukkig te kijken natuurlijk.
Erna komt zijn vrouw af en die begin tegen mij en die verkoper te zagen en ze wou weten wat ik nu eigelijk betaald had.

Ik zei dat is tussen mij en die persoon en ze begonnen daar gewoon boel t ezoek voor diene sega.
Ineens zei de verkoper ik heb nog iets extra voor hem en komt ineens af met die zak met spellen.

Man die 2 ontploffen daar ineens en ik kon me gewoon niet inhouden van lachen.
Ik heb natuurlijk wel een deftige deal, maar was wel een grappige situatie.

Ingis

Legacy Member
dank jullie sike en denno, ik bedoelde idd die eilanden... had het erna nog een keer opgezocht maar geen goesting gehad om het hier te posten :p

reactor

Legacy Member
s_kaiba zei:
Daarnet toch effe gelachen op de rommelmarkt.

Stond daar dus ene master system compleet inorde in doos enzo (zie laatste aankoop)
Als ik achter de prijs vraagde zei em 15€ ik proberen voor 10€ en we kwamen dus op ene deal voor 12€.

Erna zei em kijk ga eerlijk zijn ik wou er eigelijk 20€ voor, maar er komt hier steeds zo ne vreemdeling (hij zei het iets mindre beleefd) en die blijft maar afbieden en zou het totaal niet laten aan diene gast.

Erna zegt em je kan het hem gerust vragen, want diene gast staat naast u :)
Ik keek en diene zat niet echt gelukkig te kijken natuurlijk.
Erna komt zijn vrouw af en die begin tegen mij en die verkoper te zagen en ze wou weten wat ik nu eigelijk betaald had.

Ik zei dat is tussen mij en die persoon en ze begonnen daar gewoon boel t ezoek voor diene sega.
Ineens zei de verkoper ik heb nog iets extra voor hem en komt ineens af met die zak met spellen.

Man die 2 ontploffen daar ineens en ik kon me gewoon niet inhouden van lachen.
Ik heb natuurlijk wel een deftige deal, maar was wel een grappige situatie.

Ha ha super!
In his face.....:niceone:

Waren ze allemaal maar zo tegen opkopers.
Ze zouden er rap ulder goesting van hebben.
Mooie ervaring :applause:

RSCA_NIELS

Legacy Member
glimlach :
op 2 dagen tijd deals gedaan met mensen die amper een paar straten verder wonen.
beide koopjes , mensen die van hun oude "rommel" af wilden.
kom net terug van een oude opa die wat master system games en een master system en wat accessoires verkocht :D

s_kaiba

Legacy Member
reactor zei:
Ha ha super!
In his face.....:niceone:

Waren ze allemaal maar zo tegen opkopers.
Ze zouden er rap ulder goesting van hebben.
Mooie ervaring :applause:

Tja was wel verschieten dat ik daar ineens tussen stond.
Maar ja ben tevreden aangezien ik al effe op zoek was naar een complete versie van de master system 1.

hatetn

Legacy Member
Dennoman zei:
Ik denk dat Ingis de Britse kroondomeinen bedoelt (Kanaaleilanden, Gibraltar, ...). Die vallen zogezegd onder het Britse vorstendom, maar worden niet erkend onder het Verdrag van Schengen. Vandaar dat pakjes van Play.com, die worden verzonden van op het eiland Jersey - een kanaaleiland - onderhevig kunnen zijn aan douane.

Van douane binnen de EU (incl. echt UK "vasteland") heb ik nog nooit gehoord.

Edit FFFFUUU Sike



dan heb ik altijd geluk gehad want zowat alle UK webshops verzenden van die eilanden

Dennoman

Legacy Member
Yeah, het gebeurt niet vaak maar het kan in theorie wel. Ik heb er ook nooit last van gehad.

souldoubt

Legacy Member
Ingis zei:
dank jullie sike en denno, ik bedoelde idd die eilanden... had het erna nog een keer opgezocht maar geen goesting gehad om het hier te posten :p

't mijne kwam dus gewoon uit Wales :) die €10 mogen ze mij dus schonekes terugbetalen! :p

killyourzone

Legacy Member
Ingis zei:
Reken maar van Yes. de Harmonized codes zijn veranderd waardoor fedex nu het recht heeft om meer te vragen als doune kosten. Ik dacht een 30% ... Ik ben nu ook dik gereden, bestel er nogal veel. Het wordt alsmaar moeilijker voor de europese verzamelaar. :( klote zooi.

Vandaag binnen gekomen in een gigantische doos en de volle 0 euro moeten betalen!! :woohoo:

Ingis

Legacy Member
wacht maar ... als via sideshow is :) niet te vroeg juichen :p fedex stuurt factuur een maand later :D En dit doen ze altijd, geen ontkomen aan :)

killyourzone

Legacy Member
... Dat meen je niet... Is pas donderdag verzonden en moest normaal gezien pas morgen binnen komen, let's hope not...

Ingis

Legacy Member
Fedex = altijd factuur. Heb al een 15 stukken ongeveer van SSC en alijtd moeten betalen. Maar komt altijd factuur paar weken later.

Nirron

Legacy Member
Bah mijn N64 waar ik altijd zorg voor heb gedragen begint problemen te vertonen.. hij blijft zichzelf steeds resetten na een paar minuten spelen.. :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan