Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ringo

Legacy Member
Om even een glimlach te laten verschijnen bij de retro-9livers:

HQY7G.jpg

spade VI

Legacy Member
Wat een gekloot toch altijd met moderne tv's en ouwe spelconsoles, fuuuuu waarom ben ik zo'n noob :)

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Hebt ge gene oude bak meer ergens staan? :p die zijn normaal nog wel eens voor een appel en een ei te krijgen ook.

spade VI

Legacy Member
PinkyNTheBrain zei:
Hebt ge gene oude bak meer ergens staan? :p die zijn normaal nog wel eens voor een appel en een ei te krijgen ook.

Mja, twas de bedoeling dat het op de kamer kan eh bij al de rest. Kheb wel nog een oude, maar die is zo klein. Dus tmoet hierop kunnen, maar ik krijg het ding niet aangesloten :angry:

Ik heb daar allemaal weinig verstand van.

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Tis voor de snes zeker? Met een RF switch neem ik aan? Dat heb ik zelf ook nog nooit proberen aan te sluiten op zo'n tv... Normaal is dat gwn aansluiten en alle posten afgaan tot je iets vindt :p zo heb ik het thuis toch gedaan op de oude tv.

Maar voor de snes kan je ook een kabel als deze gebruiken. En dan is het super simpel... iemand hier op het retroforum heeft er vast wel een dubbel :)

Yurf

Legacy Member
PinkyNTheBrain zei:
Tis voor de snes zeker? Met een RF switch neem ik aan? Dat heb ik zelf ook nog nooit proberen aan te sluiten op zo'n tv... Normaal is dat gwn aansluiten en alle posten afgaan tot je iets vindt :p zo heb ik het thuis toch gedaan op de oude tv.

De werkwijze bij moderne TV's is net hetzelfde, voor zover ik weet.

PinkyNTheBrain zei:
Maar voor de snes kan je ook een kabel als deze gebruiken. En dan is het super simpel... iemand hier op het retroforum heeft er vast wel een dubbel :)

Niet elke SNES heeft achteraan een aansluiting voor een SCART, meen ik me te herinneren. Indien je SNES dit wel heeft, dan kan je bvb. die van de N64 (en GameCube?) gebruiken.

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Yurf zei:
De werkwijze bij moderne TV's is net hetzelfde, voor zover ik weet.

Ah oké, dan moet hij het zo maar eens proberen :D

Yurf zei:
Niet elke SNES heeft achteraan een aansluiting voor een SCART, meen ik me te herinneren. Indien je SNES dit wel heeft, dan kan je bvb. die van de N64 (en GameCube?) gebruiken.

Zowel n64 als gamecube werkt ja :) en normaal gezien heeft elke snes dat hoor. Vaak zit er gwn zo'n plastiek lipje voor dat het vrij goed verdoezelt.

spade VI

Legacy Member
PinkyNTheBrain zei:
Tis voor de snes zeker? Met een RF switch neem ik aan? Dat heb ik zelf ook nog nooit proberen aan te sluiten op zo'n tv... Normaal is dat gwn aansluiten en alle posten afgaan tot je iets vindt :p zo heb ik het thuis toch gedaan op de oude tv.

Maar voor de snes kan je ook een kabel als deze gebruiken. En dan is het super simpel... iemand hier op het retroforum heeft er vast wel een dubbel :)

ik heb zo'n av cable van gamecube erbij gekregen, en de cube zelf ook dus dat zit wel snor. Maar ik vind gewoon het kanaal niet denk ik

Yurf

Legacy Member
spade VI zei:
ik heb zo'n av cable van gamecube erbij gekregen, en de cube zelf ook dus dat zit wel snor. Maar ik vind gewoon het kanaal niet denk ik

Als het een AV-kabel is, dan moet je naar het AV- of EXT-kanaal gaan, vermoed ik. Met zo'n kabel moet je geen kanaal instellen. :) Bij sommige TV's is dat door meermaals op 0 te drukken, bij andere is er een aparte knop voor. :)

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Probeer de knop waar je kanalen als HDMI/Component/AV1/AV2/etc mee kan kiezen eens te vinden op je afstandsbediening? Dan kan je dat kanaal normaal toch kiezen? :) Of zo'n "Source" of "Mode" knop op je TV zelf.

spade VI

Legacy Member
Ik krijg het echt niet aan de praat momenteel :(

Heb de RV kabel ingestoken en alle kanalen afgegaan maar niets gevonden.

Nu met de av in Ext 1 aansluiting, maar daar is er ook niets

spade VI

Legacy Member
JAAAAAAAA!!! eindelijk. Het werkt met de gamecube kabel,,,het zat er em gewoon om dat het spel perfect erin zat denk ik.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Morgen mijn 3DS, Zelda: Ocarina of Time: Limited Edition, Lego Pirates 3D, Halo 3: Legendary Edition, Pokémon Stadium big box, Bomberman 64 en Doom 64 :love:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan