Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Private Joker

Legacy Member
Ergernis: selling sealed stuff that's not really sealed en met UK stroomkabel en verpakt in cadeaupapier met een tiny bit of bubblewrap...
:(

Exasephiroth

Legacy Member
"Lakeland has a drinking problem"

How's that voor een openingszin :) (Lagoon voor SNES)

ironhorn

Legacy Member
ergernis: zag vandaag een ff vii liggen tussen een hoop gekopieerde spellen, maar 1 disc had een hak uit (2 andere discs waren nog helemaal heel en bijna krasvrij, maar het was de franse versie dus niet achter de prijs gevraagd)

Nirron

Legacy Member
Ergernis: Rommelmarkt verkopers die teasen met..
"Je had .. moeten komen toen had ik er veel! Allemaal verkocht!"

:p meer frustratie dan ergernis.

Claudio VO

Legacy Member
die walen vragen altijd of een spel in het frans is :s
ik moet dat altijd nazien.
beetje tevéél verwend zeker ? alles moet frans zijn ...zelfs Plop :p

Nirron

Legacy Member
Gert en Samson!

Beetje offtopic, maar paar dagen geleden realiseerde hoeveel beter TV zou zijn moesten ze in Duitsland, Frankrijk en Spanje hun uitzendingen niet dubben.

Snap ook niet waarom ze geen Nederlandstalige ondertitels aanbieden bij de Waalse televisie en Franstalige ondertitels aanbieden bij de Vlaamse televisie.
Ondertitels zijn er al voor de mensen die niet goed horen, maar waarom niet voor de anderstalige?

Denk dat het voor beide kanten makkelijker zou zijn om de andere kant hun taal te leren door middel van ondertitels.
Hoe denk je dat er zoveel mensen Engels geleerd hebben.. juist mede dankzij die ondertitels :)

Dennoman

Legacy Member
Claudio VO zei:
die walen vragen altijd of een spel in het frans is :s
ik moet dat altijd nazien.
beetje tevéél verwend zeker ? alles moet frans zijn ...zelfs Plop :p
Wij zijn op het gebied van niet-gedubde films en niet-gelocaliseerde games eigenlijk de uitzondering in Europa, vergeet dat niet. Enkel kleinere taalmarkten zoals het Nederlands taalgebied of Scandinavië gebruiken ondertitels of laten hun games gewoon in het Engels. In Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, ... zijn ze dubs gewoon.

Heb mij daar ooit een beetje in verdiept en tot enkele hilarische conclusies gekomen. In Duitsland is er ooit een "rel" uitgebroken omdat ze voor een bepaalde film per ongeluk dubbing actors hadden verwisseld tussen twee rollen. Er is een vast acteur die Nicholas Cage speelt, eentje die alles van Johnny Depp doet, of Mel Gibson, etc. etc. Voor een bepaalde film hadden ze blijkbaar twee van die acteurs per ongeluk verwisseld en blijkbaar werkte dat enorm verwarrend. Wij kunnen ons dat niet inbeelden, maar als je daarmee bent opgegroeid kan ik me inbeelden dat het bevreemdend is :lol:

Objector

Legacy Member
Gisteren eindelijk nog eens gekeken wat ik hier nog allemaal had liggen van retro games en tot het besef gekomen dat ik vroeger veel te veel PS1 games heb verkocht, die ik nu toch liever nog had gehad...

Wat wel een glimlach op mijn gezicht bracht:

- Twee games ontdekt die toch meer waard zijn dan dat ik verwachtte, namelijk Chocobo Racing en Herc's Adventure.

Herc's adventure vond ik een fan-tas-tische game, waar ik me echt enorm mee heb geamuseerd in co-op. Ik had het spel ooit gratis van iemand gekregen en helaas heeft hij er nooit veel zorg voor gedragen, want de cd bleef altijd op dezelfde cutscene hangen. Misschien binnenkort eens bij GM binnenbrengen op te laten maken.

Yurf

Legacy Member
Claudio VO zei:
die walen vragen altijd of een spel in het frans is :s
ik moet dat altijd nazien.
beetje tevéél verwend zeker ? alles moet frans zijn ...zelfs Plop :p

Ik kijk dat tegenwoordig op voorhand na en zet het er onmiddellijk bij, want je krijgt echt elke keer die vraag. :D Nu ja, ik moet niet klagen, 3/4 van mijn kopers op eBay zijn Walen en nooit problemen mee gehad. :)

sluysen

Legacy Member
Objector zei:
Gisteren eindelijk nog eens gekeken wat ik hier nog allemaal had liggen van retro games en tot het besef gekomen dat ik vroeger veel te veel PS1 games heb verkocht, die ik nu toch liever nog had gehad...

Wat wel een glimlach op mijn gezicht bracht:

- Twee games ontdekt die toch meer waard zijn dan dat ik verwachtte, namelijk Chocobo Racing en Herc's Adventure.

Herc's adventure vond ik een fan-tas-tische game, waar ik me echt enorm mee heb geamuseerd in co-op. Ik had het spel ooit gratis van iemand gekregen en helaas heeft hij er nooit veel zorg voor gedragen, want de cd bleef altijd op dezelfde cutscene hangen. Misschien binnenkort eens bij GM binnenbrengen op te laten maken.

iemand hier had een documentje met een bon in voor 2 cd's te laten cleanen..

wie was dit? want ik ben het zelf ook kwijt na format :p

Objector

Legacy Member
Bedankt! Eens kijken welke cd er ook nog onder handen genomen mag worden!

Claudio VO

Legacy Member
JimmyPatterson zei:
Ik heb die bon al 4 keer gebruikt :unsure:

ach bon , ik dacht dat je die maar 1x kon gebruiken per lidkaart. niet dat ik zovéél bekraste games heb , maar zou wel handig zijn.

mag ik juist eens weten . hoe ziet een GM behandelde disc eruit ?
Grtz.

KillingRaptor

Legacy Member
Ik moet zeggen dat ze er best goed uitzien. Heb Rayman op PS1 laten herstellen met die bon en hij werkt tenminste weer zoals het hoort nu! Sonic Gems Collection op PS2 wou eerst helemaal niet opstarten maar na de behandeling werkt hij terug zoals nieuw!

JimmyPatterson

Legacy Member
Claudio VO zei:
ach bon , ik dacht dat je die maar 1x kon gebruiken per lidkaart. niet dat ik zovéél bekraste games heb , maar zou wel handig zijn.

mag ik juist eens weten . hoe ziet een GM behandelde disc eruit ?
Grtz.


Die kerel zegt daar niks meer van en ik heb btw nooit mijn klantenkaart moeten afgeven als ik een disc liet schoonmaken:p.

KillingRaptor

Legacy Member
Mijn ergernis is dat er de laatste tijd in West-Vlaanderen bitter weinig rommelmarkten zijn hier in de buurt... Herinner me dat er vorig jaar toch een pak meer waren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan