Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Claudio VO

Legacy Member
red Bulleke zei:
Ik ga toch iets proberen regelen via mijn contacten op 't werk zenne deze keer... Ne nee heb ik, ne ja... :)

dan dat de post daar standaard weinig aan zal toegeven ( gewone zending ). al moeten ze daar wel met zorg mee omspringen . kan mss. ook vast hebben gezeten tss. hun sorteermachines.

een deftige verpakking zou ook welkom zijn geweest voor een PSX game.
vaak is een gewone bubble enveloppe niet voldoende. een kartonnetje eromhéén help ook al geweldig .

ik heb z'n situaties eigenlijk nog niet meegemaakt . zou de interim / vakantiejobs er mss. voor iets tussen zitten ? who knows ?

kaythar

Legacy Member
red Bulleke zei:
Dubbele ergernis dankzij de losers van Bpost vandaag!

1) Woensdag vind ik een strookje in de bus dat ik vanaf vandaag een pakket kan gaan ophalen aan het loket. Ik kom daar aan en blijkbaar zijn de loketten vandaag en morgen dicht. Misschien kunde dan wel ff een correct strookje in de mensen hun bus droppen nee?

2) Kom terug thuis en check de brievenbus en ik vind en vrij zwaar gehavende omslag terug in de bus. Op de buitenkant iets in de aard van "beste klant, bla bla bla, uw pakket is beschadigd, waarvoor onze excuses. Binnen in de omslag vind ik rollcage voor ps1 in het platste psx doosje dat ik ooit gezien heb. Volgens mij hebben ze er een doos van +20kg op de omslag gesmeten in het sorteercentrum. Doosje is echt in brokken vaneen en zelfs de back cover is beschadigd door de smak.

Bpost is voor mij meer dan ooit een samenvoegsel van BePikt en gejOST!

Dan hebt ge nog chance. Kreeg ooit een lego envelop in mijn brievenbus ingepakt in plastiek folie met de tekst "soms worden er enveloppen beschadigd in onze sorteermachine, waarvoor onze excuses blablabla". Op de envelop was nog net mijn adres leesbaar, dus werd nog afgeleverd. De inhoud daar heb ik naar kunnen fluiten.

Private Joker

Legacy Member
Glimlach: de ideale "zomer" om te gamen
Ergernis: ik heb er bitter weinig tijd voor gehad tot nog toe

Pyrox

Legacy Member
mensen die niet meer reageren na betaling ergerlijk en moet zeggen dat het nu toch bang afwachten begint te worden na zo'n week of 2.

hoe stappen ondernemen? wanneer stappen ondernemen?

thx

m62power

Legacy Member
Pyrox zei:
mensen die niet meer reageren na betaling ergerlijk en moet zeggen dat het nu toch bang afwachten begint te worden na zo'n week of 2.

hoe stappen ondernemen? wanneer stappen ondernemen?

thx

Daar erger ik me nu ook serieus aan.
En vooal als ze na dagen pas iets laten weten en zeggen.

"Sorry, heb geen tijd gehad om te kijken of de betaling is aangekomen, ma ben nu juist eens gaan kijken en betaling is aangekomen, ik post u pakketje na het weekend"

En dit zeggen ze dan op een vrijdag terwijl de postkantoren gewoon open zijn en terwijl je al meer dan een week geleden betaaald hebt. :doh:

Pyrox

Legacy Member
wat me het meest verontrust is dat deze nogal welbespraakt was voor het geld gestort was. :(

m62power

Legacy Member
Pyrox zei:
wat me het meest verontrust is dat deze nogal welbespraakt was voor het geld gestort was. :(


Zo was het bij mij ook.
Enkele weken geleden juist hetzelvde aan de hand gehad en deze week opnieuw.


1 week zou ik kunnen wachten maar als ze na 2 weken nog niets laten horen hebben zou ik toch een klacht indienen zonder twijfelen. Ookal willen ze het wel nog opsturen. Ze moeten ma leren als ze iets online verkopen en een akkoord maken voor het te verzenden dat ze zodra ze het geld op hun rekening hebben ook moeten verzenden (minstens binnen 2 dagen na ontvangst betaling). Of dat ze dan tenminste een goede reden geven waarom het iets langer zou kunnen duren ipv stil te zwijgen.

Ik heb zelf al artikelen besteld uit de UK.
Was vandaag bestelen/betalen en overmorgen gegarandeerd in huis.
Hier praten we over nationaal en dat zou blijkbaar 2 weken moeten duren. :wtf:

JimmyPatterson

Legacy Member
2 dagen na betaling al verwachten dat het wordt verzonden, is imo niet realistisch:)

m62power

Legacy Member
JimmyPatterson zei:
2 dagen na betaling al verwachten dat het wordt verzonden, is imo niet realistisch:)

Na ontvangst betaling is imo wel realistisch he. ;) Zoals ik het geschreven had dus.
Met wat jij zegt ben ik het eens maar dat heb ik niet gezegd.

Kryptex

Legacy Member
Alle jaargangen van PU gekocht voor 50,-

Dezelfde dag nog is er iemand anders op MP die het aanbiedt voor 20,-

:oink::wtf::eek::sop:

JimmyPatterson

Legacy Member
m62power zei:
Na ontvangst betaling is imo wel realistisch he. ;) Zoals ik het geschreven had dus.
Met wat jij zegt ben ik het eens maar dat heb ik niet gezegd.

Zelfs dat is voor velen onrealistisch. Neem nu mij als voorbeeld.
Indien ik tijdens het schooljaar een betaling ontvang kan ik dat vrijwel nooit binnen de 2 dagen na ontvangst van de betaling posten.

Reden:
De postkantoren zijn nooit open als ik geen les heb (s'morgens gesloten, s'middags gesloten en s'avonds om vijf uur). Meestal deed ik alles op zaterdag binnen of ik liet mijn broer het naar de post brengen. Maar die tweede optie heeft niet iedereen:) Dus ik kan er wel begrip voor opbrengen als mensen is iets trager verzenden. Zolang ze eerlijk zijn:)

m62power

Legacy Member
JimmyPatterson zei:
Zelfs dat is voor velen onrealistisch. Neem nu mij als voorbeeld.
Indien ik tijdens het schooljaar een betaling ontvang kan ik dat vrijwel nooit binnen de 2 dagen na ontvangst van de betaling posten.

Reden:
De postkantoren zijn nooit open als ik geen les heb (s'morgens gesloten, s'middags gesloten en s'avonds om vijf uur). Meestal deed ik alles op zaterdag binnen of ik liet mijn broer het naar de post brengen. Maar die tweede optie heeft niet iedereen:) Dus ik kan er wel begrip voor opbrengen als mensen is iets trager verzenden. Zolang ze eerlijk zijn:)

Is helemaal niet onrealistisch hoor.
Het is aan de verkoper dit te vermelden tijdens de deal, anders is het een slechte handelaar.
Ik zou het persoonlijk toch vermelden en zeggen het is mogelijk dat ik pas kan verzenden x aantal dagen na ontvangst van betaling om de reden..... Is maar een kleine moeite toch?
Stil zwijgen en dat zelfs ook na dat de koper terecht achter zijn pakketje vraagt omdat hij het al meer dan een week geleden betaald heeft vindt ik schandalig ook heeft hij geen tijd gehad. Iets laten weten is ook geen moeite toch?



Ik kan voor zo een zaken zeker en vast begrip opbrengen maar het is niet zo moeilijk om dat bij de deal te vermelden zodat de koper niet op zijn spullen zit te wachten en niets horende van de verkoper en dit terwijl je al verschillende keren contact hebt proberen op te nemen zonder enig antwoordt over een volledige week.

JimmyPatterson

Legacy Member
Zegt mijn laatste zin niet genoeg?:p Als de verkoper eerlijk is over de situatie heb ik daar geen probleem mee=)

reactor

Legacy Member
ERGERNIS!!!!!
Waarom moet er weer vermeld worden bij diene crazy fucker uit Noorwegen dat hij graag videogames speelde :doh:


↓ ↓ ↓

Nirron

Legacy Member
Hij speelde een Mage op World of Warcraft. Een Mage heeft spreuken die schade doen tegenover meerdere vijanden tegelijk.. maar ja je kent de media :D

kristofb

Legacy Member
reactor zei:
ERGERNIS!!!!!
Waarom moet er weer vermeld worden bij diene crazy fucker uit Noorwegen dat hij graag videogames speelde :doh:


↓ ↓ ↓

Mja my thoughts exactly.. ik zei het direct tegen die van ons toen het vermeld werd... En zij direct van 'oei moet ik dan ook schrik beginnen krijgen van jou ofwa :p'

Spijtig genoeg zijn niet alle mensen snugger genoeg om in te zien dat die 'geweldadige' spelletjes niet de aanzet zijn tot die gebeurtenissen.

m62power

Legacy Member
JimmyPatterson zei:
Zegt mijn laatste zin niet genoeg?:p Als de verkoper eerlijk is over de situatie heb ik daar geen probleem mee=)

Is heel duidelijk ma ik ben vrij te reageren op iets waar ik het niet mee eens ben toch? :p
Mijn laatste reactie was trouwens eerder een reactie op dit!


JimmyPatterson zei:
Zelfs dat is voor velen onrealistisch. Neem nu mij als voorbeeld.
Indien ik tijdens het schooljaar een betaling ontvang kan ik dat vrijwel nooit binnen de 2 dagen na ontvangst van de betaling posten.

Reden:
De postkantoren zijn nooit open als ik geen les heb (s'morgens gesloten, s'middags gesloten en s'avonds om vijf uur). Meestal deed ik alles op zaterdag binnen of ik liet mijn broer het naar de post brengen. Maar die tweede optie heeft niet iedereen:) Dus ik kan er wel begrip voor opbrengen als mensen is iets trager verzenden. Zolang ze eerlijk zijn:)

Waarop ik zei.

m62power zei:
Is helemaal niet onrealistisch hoor.
Het is aan de verkoper dit te vermelden tijdens de deal, anders is het een slechte handelaar.
Ik zou het persoonlijk toch vermelden en zeggen het is mogelijk dat ik pas kan verzenden x aantal dagen na ontvangst van betaling om de reden..... Is maar een kleine moeite toch?
Stil zwijgen en dat zelfs ook na dat de koper terecht achter zijn pakketje vraagt omdat hij het al meer dan een week geleden betaald heeft vindt ik schandalig ook heeft hij geen tijd gehad. Iets laten weten is ook geen moeite toch?



Ik kan voor zo een zaken zeker en vast begrip opbrengen maar het is niet zo moeilijk om dat bij de deal te vermelden zodat de koper niet op zijn spullen zit te wachten en niets horende van de verkoper en dit terwijl je al verschillende keren contact hebt proberen op te nemen zonder enig antwoordt over een volledige week.


Wat wil zeggen dat de verkoper geen moeite heeft gedaan.
Dit is dus niet eerliijk van de verkoper en daar ben ik het niet me eens.
Ik denk toch dat ik hiermee mag reageren op jou reactie die ver van volledig was.


Ik kies helemaal geen partij voor verkoper of koper, zeker omdat we allemaal van dag tot dag zelf koper en verkoper kunnen zijn. Maar het is zoals je zegt als ze eerlijk zijn geen probleem. Maar dan moeten ze dat ook zijn natuurlijk en vooraf de nodige info geven.
Niet dat we de hele dag moeten piekeren "Ben ik nu opgelicht ofwa?"
Het is helemaal niet moeilijk om zo te beginnen denken als ze spreekzaam zijn voor de betaling en na de betaling krijg je er niets meer van te horen en dit dagen na elkaar.


Kortom: Bij het sluiten van een verkoop moet wederzijds respect en de nodige info geven toch kunnen vind ik. ;)

Claudio VO

Legacy Member
als je op voorhand een velletje postzegels koop ( wat eigenlijk handig & goedkoop tegelijk is ) . mag het postkantoor gesloten zijn . enkel bij pakketjes is het een ander verhaal.
ikzelf probeer ook iederéén vlot te voorzien in hun pakketje . net zoals ik dat ook verwacht van een verkoper aan wie ik heb gekocht .

1 week ongeveer de max. termijn dat mag zitten tss. ontvangst betaling en ontvangst pakket.

na 1 week begint het wachten toch te wegen ;) maar dan hangt alles van de goede communicatie tss. de 2 partijen. er kan altijd vertraging zijn ( ziekte , werk , ...).

Dennoman

Legacy Member
reactor zei:
ERGERNIS!!!!!
Waarom moet er weer vermeld worden bij diene crazy fucker uit Noorwegen dat hij graag videogames speelde :doh:


↓ ↓ ↓
Omdat dat op zijn Facebook stond (World of Warcraft & Modern Warfare 2). Diepgravende onderzoeksjournalistiek dus.

Man, ik hoop dat het gevangenisleven in Noorwegen niet zo pussy is als het juridisch systeem. Met een beetje geluk overleeft hij die 21 jaar niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan